abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 november 2005 @ 13:29:04 #101
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_32313142
Triest dit,

en dan de reacties hier.

Volgens mij was de man een ongevaarlijke linkse activist.
Beetje in de gaten houden ok, maar omleggen
Dit land is echt veranderd de laatste 10 jaar en niet te goede.
Feyenoord!!! * Barça
  woensdag 16 november 2005 @ 13:29:54 #102
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32313174
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:15 schreef Guns_n_Roses het volgende:

[..]

Het is leuk plot voor een film, maar het lijkt me nog onwaarschijnlijker dan wanneer de AIVD of gerelateerde instantie er zelf achter zouden zitten.
Zo onwaarschijnlijk is het toch niet hoor.

Ten eerste: welk belang zou de AIVD hebben bij het liquideren van een activist? Helemaal niets. Het lijkt me uitgesloten dat een activist waardevolle informatie over de AIVD zou hebben.
Daarentegen is het omgekeerde goed voorstelbaar. Het eerste dat in mij opkwam toen ik over deze aanslag las is dat de AIVD misschien informatie aan deze activist onttrok. Want de activist publiceerde regelmatig allerlei info over de AIVD. Hoe kwam hij daaraan? Waarschijnlijk had hij contacten binnen de AIVD. Nu is het een hele gebruikelijke taktiek van inlichtingendiensten om mensen te laten denken dat ze info aan de dienst onttrekken terwijl ze in werkelijkheid zelf bespioneerd worden en als inlichtingenbron dienen. Als het om dit soort tactieken gaat dan schat ik de AIVD toch een stuk hoger in dan zo'n activist. Dus als er contacten bestonden (en dat lijkt zo te zijn) dan is het meer waarschijnlijk dat de AIVD daarvan proviteerde dan omgekeerd.

Hieruit volgt dan al snel dat de activist als een gevaar kan worden gezien door andere extreem linksen en dan is een liquidatie door linksen zeker niet uitgesloten.
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2005 @ 13:35:21 #103
78918 SeLang
Black swans matter
pi_32313308
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:22 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik ken de krakerswereld al een jaar of 25, daar lopen veel paranoide gekken rond.
Mee eens, ik heb er ook een aantal gekend.
Het percentage geestelijk zeer labiele mensen is ontzettend hoog in die kringen.
Ik gok dan ook dat de kogels uit die hoek komen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  woensdag 16 november 2005 @ 13:36:55 #104
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32313355
krakers zijn niet per definitie links. Dat is al heel lang niet meer het geval.

En het is toch weer ongelooflijk hoe men hier met links-rechts tegenstellingen begint. Wacht nou toch gewoon op de bevindingen van de politie.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 16 november 2005 @ 13:37:46 #105
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32313384
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

Mee eens, ik heb er ook een aantal gekend.
Het percentage geestelijk zeer labiele mensen is ontzettend hoog in die kringen.
Ja, en op Stormfront lopen allemaal super stabiele geestjes rond. Wat een nikszeggend verhaal zeg. Misschien moet je eens in TRU gaan kijken.

NATUURLIJK lopen er labiele mensen rond in extreme kringen, of dit nou extreem links of rechts is. .
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:38:40 #106
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32313412
quote:
Op woensdag 16 november 2005 10:50 schreef What het volgende:
Hartstikke leuk en zo, maar ik ben er niet op tegen dit soort schuim vanuit de schoolbanken in de gaten te houden.
Dat lijkt me inderdaad een goed idee, dat jij weer terug gaat naar de schoolbanken.

Overigens vind ik het onzin om te zeggen dat de Van Welderenstraat 'niet zo'n fijne buurt' is. Ja, de Vlaamse Gas is dichtbij en daar lopen niet altijd de friste lui rond, maar om nou te suggereren dat het een plek is 'waar je niet zomaar 's avonds alleen over straat gaat' - zoals om 13 uur in het 3FM Nieuws gebeurde - is echt volstrekt idioot. Dat doet me dan ook denken dat het hier gaat om meer dan alleen toeval. Of het een 'links/rechts'-, relationeel of drugsverhaal is, zullen we moeten afwachten.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:39:39 #107
20370 enno
Trust = good, control = better
pi_32313435
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:16 schreef sarkasper het volgende:
kutzooi, kom er net achter dat het ws een kennis van mij en veel vrienden van me is.
Begrijp de 'waarschijnlijk' niet zo goed. Je weet toch wel of je deze man kent, ja of nee?

Zo ja, gecondoleerd.

Zo nee, gecondoleerd.

Ben zelf van rechtse huize, maar vindt het absoluut onacceptabel dat iemand (likns/rechts/zwevend/zwalkend) om het leven wordt gebracht. Al helemaal als dat zou zijn gegaan om zijn mening/standpunten.

Enno
  woensdag 16 november 2005 @ 13:40:19 #108
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32313449
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zo onwaarschijnlijk is het toch niet hoor.
knip
Hieruit volgt dan al snel dat de activist als een gevaar kan worden gezien door andere extreem linksen en dan is een liquidatie door linksen zeker niet uitgesloten.
Dit lijkt me het meest waarschijnlijke scenario.
Ik denk dat je gelijk hebt, zeker in een wereldtje waar een beschuldiging een waarheid is en een schuldigverklaring. De kraakscene wordt al sinds de jaren 80 bevolkt door types die er niets te zoeken hebben, drugs, paranoide gekken, politieke extremisten. Ik kan me een paar dingen herinneren die in Vrankrijk hebben gespeeld, en wat basken die ineens in de gracht dreven met hun gezicht naar beneden.
De AIVD hou ik er niet toe in staat, maar gekken genoeg in de kraakscene. Verder zouden buitenlandse veiligheidsdiensten een optie kunnen zijn, maar de man was nederlander, geen Bask of Irakees, of kurdistaan (zou niet in het vizier van de turkse inlichtendienst willen komen, dat zijn geen frisse jongens.)
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:41:53 #109
45206 Pietverdriet
pi_32313480
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef kippenek het volgende:

[..]

Ja, en op Stormfront lopen allemaal super stabiele geestjes rond. Wat een nikszeggend verhaal zeg. Misschien moet je eens in TRU gaan kijken.

NATUURLIJK lopen er labiele mensen rond in extreme kringen, of dit nou extreem links of rechts is. .
Zegt hij dat het exclusief een links extreem fenomees is dan?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:43:22 #110
131980 kippenek
Ik mis Jezus.
pi_32313515
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:41 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zegt hij dat het exclusief een links extreem fenomees is dan?
Zeg ik dat dan dat hij dat zegt?

(en hopla, het miereneuken is weer begonnen, wederom welkom op FOK!)
[GEZ] Messias, die liefde en vrede komt brengen in verwarde wereld. Betere behandeling beloofd ivm vorige malen. Spoed.
pi_32313534
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Mag ik het roepen? Ja? Ja?

De kogel kwam van rechts!
Mag ik dan roepen dat hij het over zichzelf afgeroepen heeft?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  woensdag 16 november 2005 @ 13:45:45 #112
10526 broer
Nutteloze van de nacht.
pi_32313576
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef SeLang het volgende:
Hieruit volgt dan al snel ...
Uit een zelfverzonnen alinea die bol staat van de vage speculaties en aannames volgt helemaal niets snel. Hoogstens de conclusie dat je flink op de zaken vooruit loopt.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:46:14 #113
45206 Pietverdriet
pi_32313595
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef DionysuZ het volgende:
krakers zijn niet per definitie links. Dat is al heel lang niet meer het geval.
Zijn er neo nazi krakers dan? Das nieuw voor mij, maar verder heb je wel gelijk. Zeker de doorgedraaide gekken in de krakerswereld zijn vaak niet politiek maar eerder gewoon paranoide en als zo iemand zijn medicatie niet neemt....
quote:
En het is toch weer ongelooflijk hoe men hier met links-rechts tegenstellingen begint. Wacht nou toch gewoon op de bevindingen van de politie.
Jep, die is erg goed in het oplossen van liquidaties in Nederland, daar hebben ze een toonaangevend succes mee neergezet in de wereld...

Maar dat natuurlijk alleen als ze hem direct op heterdaad kunnen pakken, als ze onderzoek moeten doen....
pi_32313798
quote:
Op woensdag 16 november 2005 08:37 schreef zoalshetis het volgende:
ik denk dat het nog een beetje voorbarig is om te zeggen dat de kogel van rechts kwam.
Dat lijkt mij ook. Als je gisteren Andere Tijden gezien hebt, weet je dat je moet oppassen met beschuldingen. Het kan net zo goed een kraker zijn geweest niet goed bemiddeld is of zo.
pi_32313820
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:46 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zijn er neo nazi krakers dan?
Had die loser van een Nordcore destijds niet met zijn groepje kaalkoppen niet een oude kazerne gekraakt?
pi_32313880
quote:
Op woensdag 16 november 2005 12:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik hoop niet voor de nabestaanden dat ze net zoveel mensen op deze zaak zetten als ze hebben gedaan bij de moordaanslag op wijlen janmaat.
Zit die moordaanslag op dat stuk onbenul je nog steeds dwars?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:59:49 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32313927
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Als je gisteren Andere Tijden gezien hebt, weet je dat je moet oppassen met beschuldingen. Het kan net zo goed een kraker zijn geweest niet goed bemiddeld is of zo.
precies, het kan zoveel zijn. we wachten af en ondertussen riv (linkse) activist.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 16 november 2005 @ 14:02:52 #118
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32314007
Onlangs nog een flink artikel gelezenvan een advocaat, die in een krant een paginagroot artikel had, over hoe krakers wel niet veranderd zijn, van ongeschoren politiek linkse bierblinkgooiers tot nette studenten, die goed georganiseerd en geweldloos te werk gaan.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:07:22 #119
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314122
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:02 schreef Yildiz het volgende:
Onlangs nog een flink artikel gelezenvan een advocaat, die in een krant een paginagroot artikel had, over hoe krakers wel niet veranderd zijn, van ongeschoren politiek linkse bierblinkgooiers tot nette studenten, die goed georganiseerd en geweldloos te werk gaan.
welke krant was dat? want die mogen die journalist wel ontslaan. de krakers die ik zie zijn vies, spreken zelden nederlands, hebben spandoeken buiten hangen waar de honden geen brood van lusten, zorgen voor gevaarlijke situaties en brand vanwege hun gasstelletjes en zijn gewoon parasieten van deze maatschappij. ik vraag me trouwens af of kraken alleen iets nederlands is.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:13:33 #120
45206 Pietverdriet
pi_32314294
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:07 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke krant was dat? want die mogen die journalist wel ontslaan. de krakers die ik zie zijn vies, spreken zelden nederlands, hebben spandoeken buiten hangen waar de honden geen brood van lusten, zorgen voor gevaarlijke situaties en brand vanwege hun gasstelletjes en zijn gewoon parasieten van deze maatschappij.
Goh, zo ken ik ze ook, maar ik ken ook krakers die via een woningbouwconstructie het pand waarin ze wonen, opknappen, en huur gaan betalen om de financiering te betalen.
quote:
ik vraag me trouwens af of kraken alleen iets nederlands is.
In Duitsland heb je ze ook, heftige lui waren dat, daarbij vergeleken zijn de meeste Nederlandse krakers vriendelijk en welbespraakt.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:14:32 #121
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32314318
Dus als een advocaat in vastgoed iets zegt wat niet in je straatje past, moet de desbetreffende interviewer ontslagen worden, want jij hebt er een beter beeld van?

Leg uit. (overigens wel offtopic, maargoed)
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Goh, zo ken ik ze ook, maar ik ken ook krakers die via een woningbouwconstructie het pand waarin ze wonen, opknappen, en huur gaan betalen om de financiering te betalen.
Precies, die zijn er ook nog.
Dat stond ook in dat artikel, dat ze het huis flink opgeknapt hadden, etc.
quote:
[..]

In Duitsland heb je ze ook, heftige lui waren dat, daarbij vergeleken zijn de meeste Nederlandse krakers vriendelijk en welbespraakt.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:16:19 #122
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314357
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:14 schreef Yildiz het volgende:
Dus als een advocaat in vastgoed iets zegt wat niet in je straatje past, moet de desbetreffende interviewer ontslagen worden, want jij hebt er een beter beeld van?

Leg uit. (overigens wel offtopic, maargoed)
welke krant?
  woensdag 16 november 2005 @ 14:17:04 #123
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314375
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:13 schreef Pietverdriet het volgende:

noemen we het dan nog krakers?
  woensdag 16 november 2005 @ 14:17:21 #124
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32314384
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:16 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

welke krant?
een nationale, is het relevant?
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

noemen we het dan nog krakers?
Volgens mij wel, want ze wonen er volgens mij dan nog steeds zonder toestemming van de eigenaar.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:19:34 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32314446
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:17 schreef Yildiz het volgende:

[..]

een nationale, is het relevant?
[..]

Volgens mij wel, want ze wonen er volgens mij dan nog steeds zonder toestemming van de eigenaar.
ja dat is zeker relevant.

ik vind mensen die je huis opknappen en daarnaast nog huur betalen ook geen echte krakers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')