Hete pepers waren het inderdaad, foutje.quote:Op zaterdag 3 juni 2006 14:17 schreef Natalie het volgende:
Ja, dat kan ik me voorstellen.
Mbt die tweede: waren dat hete paprika's of hete pepers? Niet lullig bedoeld, maar die tweede lijkt me ook wel effectief.
Beulen, hangmannen en marteldaders waren een apart gilde in de zestiende eeuw in Nederland, omdat er een taboe was op de dood en het gore werk dat ze deden. Je moet je dus voorstellen dat beulen allemaal kwamen uit drie onderling trouwende families die de fijne kneepjes van het vak kenden en door de rest van de maatschappij werden genegeerd (buitengesloten is niet eens het woord). Ze hadden vaak een eigen straat of wijkje.quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:00 schreef Sandstorm_81 het volgende:
Ik ben ook wel eens in het martelmuseum geweest in Amsterdam. Dit is een boeiend topic en waarom het me boeit is een goei vraag?!? Misschien het idee om te zien wat mensen elkaar kunnen aandoen. Ik vraag mij ook altijd af wie de man achter de kap is. Iemand neeschieten is vrij afstandelijk, maar iemand in stukken voor zagen...... dat kan toch niet in je koude kleren kruipen.
Niet waar. De Ambonese moord werd uitgevoerd door de VOC soldaten en hun leiding.quote:Op vrijdag 26 mei 2006 00:07 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Nee, de 'locals' door de Nederlanders aangemoedigd.
Ik ben een paar weken terug in San Marino in zo`n martelmuseum geweest, daar hadden ze die zaag ook. Ik vond het toch wel een van de objecten waar ik echt een misselijk gevoel bij kreeg. Vooral omdat er bij stond dat je bij bewustzijn bleef tot ze bij je middenrif waren...quote:Op woensdag 16 november 2005 07:31 schreef Nembrionic het volgende:
Verdorrie. Wat gek dat ik het eerste topic gemist heb
Ik ben in Amsterdam en in Praag in het martelmuseum geweest. In principe maakt het niet uit naar welke je gaat want ze hebben allebei dezelfde objecten.
Ze hadden ook een grote zaag.
Mensen werden dan ondersteboven opgehangen en van reet tot hoofd doorgezaagd
Het erge was nog dat je er eerst een lange tijd hing zodat al het bloed naar je hoofd ging. Hierdoor bleef je gewoon bij bewustzijn tot je uiteindelijk overleed.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:22 schreef Ereshkigal het volgende:
dat je op je kop werd gehangen en dan gewoon door midden werd gezaagd...getverdemme !!!
Afschuwelijk inderdaad maar bij je middenrif zitten ze zo natuurlijik.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:38 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ik ben een paar weken terug in San Marino in zo`n martelmuseum geweest, daar hadden ze die zaag ook. Ik vond het toch wel een van de objecten waar ik echt een misselijk gevoel bij kreeg. Vooral omdat er bij stond dat je bij bewustzijn bleef tot ze bij je middenrif waren...
Dat wil ik je nog wel eens horen zeggen als je daar hangt....quote:Op donderdag 28 augustus 2008 11:39 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Afschuwelijk inderdaad maar bij je middenrif zitten ze zo natuurlijik.
Anders lees je mijn zin nog een keertje. Zo moeilijk en lang is 'ie nietquote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:16 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Dat wil ik je nog wel eens horen zeggen als je daar hangt....
quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Anders lees je mijn zin nog een keertje. Zo moeilijk en lang is 'ie niet
Tja dat laatste denk ik ookquote:Op donderdag 28 augustus 2008 13:48 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]!
Maargoed 't was echt zo'n 2 persoons handzaag en ik denk dat ze niet extreem snel gaan zagen om je dood te krijgen
" Nou Piet, laten we maar gewoon beetje tempo zetten, doodgaan gaat ie toch wel en ik heb zin in koffie "quote:
Mis ik iets?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 12:18 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Anders lees je mijn zin nog een keertje. Zo moeilijk en lang is 'ie niet
Ik wil hier in elk geval aan toevoegen dat veel van al die martelmusea echt heel erg onbetrouwbaar zijn.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 16:38 schreef Dunckie het volgende:
[..]
Ik ben een paar weken terug in San Marino in zo`n martelmuseum geweest, daar hadden ze die zaag ook. Ik vond het toch wel een van de objecten waar ik echt een misselijk gevoel bij kreeg. Vooral omdat er bij stond dat je bij bewustzijn bleef tot ze bij je middenrif waren...
Ik zag het eerst niet eens, oh een groepje mensen om een man heen, word je daar misselijk van?quote:Op zondag 6 juni 2010 17:46 schreef SnakeEater het volgende:
Toen ik dit zag werd ik wel eventjes misselijk.![]()
http://mamaliberty.files.(...)samnes-1167-mid1.jpg
Je kunt zeggen wat je wil, maar ze waren wel creatief in die tijdquote:Op zondag 6 juni 2010 17:46 schreef SnakeEater het volgende:
Toen ik dit zag werd ik wel eventjes misselijk.![]()
http://mamaliberty.files.(...)samnes-1167-mid1.jpg
En over dit antwoord heb je bijna 2 jaar na moeten denken?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 14:15 schreef SnakeEater het volgende:
De zaag is dus echt geen verzinsel hoor
Ik vind het knap dat mensen in de middeleeuwen zo creatief waren in het bedenken van marteltechnieken.
Jammer genoeg konden ze niets op de pest vinden.
Ik ben 2 jaar niet actief geweest hier maar dat komt natuurlijk niet bij je op ofwel?quote:Op zondag 6 juni 2010 20:47 schreef Sakura het volgende:
[..]
En over dit antwoord heb je bijna 2 jaar na moeten denken?
Hmhm, daarom vind ik ze ook geniaalquote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:36 schreef Augustus_Thijs het volgende:
favoriet is inderdaad wel een verkeerd woord hoor![]()
Maar die lijkt me ook geen pretje. Hoewel het volgens mij niet perse dodelijk was, hing er van af. De ene had wel punten die lang genoeg waren om je te doorboren. De andere die waren juist precies net zo lang, dat je er in kon staan, maar niet bewegen zonder geprikt te worden..
Reken maar dat de pijn gewoon te erg was, ze lieten je soms wel dagen zitten, een snelle dood was gewenst.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:36 schreef Augustus_Thijs het volgende:
favoriet is inderdaad wel een verkeerd woord hoor![]()
Maar die lijkt me ook geen pretje. Hoewel het volgens mij niet perse dodelijk was, hing er van af. De ene had wel punten die lang genoeg waren om je te doorboren. De andere die waren juist precies net zo lang, dat je er in kon staan, maar niet bewegen zonder geprikt te worden..
Ik kan me herinneren dat in Nederland nog een politicus of bestuurder rond de 80-jarige oorlog zo aan zijn einde kwam.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 22:40 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Hmhm, daarom vind ik ze ook geniaal
Er was zelfs zoiets, die was rond. Als je niet wou praten, werd je van een heuveltje afgeduwd.
De teringquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:02 schreef bonke het volgende:
in china hadden ze nog een mooie![]()
dan werd je in een kist gedouwt waarvan de onderkant open was. Je werd dan op grond gezet waar net bamboe gezaaid was, en bamboe kan een meter per dag groeien dus je werd onzettent langzaam gespietst
![]()
![]()
![]()
quote:Rechter Sisamnes ligt naakt met een lendendoekje om, vastgebonden op een bank. Beulen zijn bezig hem zijn huid af te stropen. Ook hier is koning Cambyses aanwezig in zijn witte nerts.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |