Oe dat is zon lekker restaurant daar he bij waalwijk! ik ging daar ook geregeld eten toen mijn vriendin nog in den bosch woonde.quote:Op maandag 26 december 2005 10:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Mijn kerstdiner op eerste Kerstdag was:
- Kir Royal
- Amuse
- Pompoen soep met echte Haaivinnen en krab
- Assortiment van 3 soorten Dim Sum hapjes
- Verse halve kreeft met Chinese witte wijnsaus
- Waku Waku entrecote met Thaise wijnsaus
- Seafood vogelnest in Maleisische stijl & Gebakken Jade Nasi
- Kerstdessert
- Koffie
Dit hebben we gegeten bij de Mandarijn en het was echt top![]()
![]()
Dit was keuzemenu B.... Ik had het andere menu...quote:Op maandag 26 december 2005 10:22 schreef Martijn_77 het volgende:
Mijn kerstdiner op eerste Kerstdag was:
- Kir Royal
- Amuse
- Pompoen soep met echte Haaivinnen en krab
- Assortiment van 3 soorten Dim Sum hapjes
- Verse halve kreeft met Chinese witte wijnsaus
- Waku Waku entrecote met Thaise wijnsaus
- Seafood vogelnest in Maleisische stijl & Gebakken Jade Nasi
- Kerstdessert
- Koffie
Dit hebben we gegeten bij de Mandarijn en het was echt top![]()
![]()
Wat leuk dat is wat ik over een half uurtje krijg. Maar dan niet met tong maar met schol het slijm zat er nog op toen ik ze zaterdag kochtquote:Op zondag 25 december 2005 18:25 schreef Bluezz het volgende:
Wij zijn ook begonnen met "kerst-koken".
We hebben uurtje geleden kreeftensoepje gegeten, en nu zitten de tongrolletjes met garnalen in witte wijnsaus in de oven...
[afbeelding]
quote:KERSTSPIJZEN 2005
de amuses
blini met crème fraîche en Sevruga kaviaar
sashimi van tonijn met avocadocrème
tartaartje van kalfshaas met een spiegeleitje van de kwartel
voor
Terrine van gerookte eendenborst en eendenlever met gekonfijte zilveruitjes, krokant brioche en een stroopje van rode wijn en vijgen
soep
Thaise vissoep met kokos, sereh, choi sum, taugé, gegrilde coquille, kingcrab en rivierkreeftstaartjes
tussen
Gebakken tarbotfilet met langoustine, knolselderij, pied de mouton, lente ui en morieljesaus
hoofd
Gebraden hertenfilet op kastanjepuree met winterse specerijen, Gieser Wildeman peertje, veenbessensaus en chipjes van truffelaardappel
kaas
Selectie van nationale en internationale kazen met appelstroop en Provençaals notenbrood
zoet
Parfait van vanille met gecaramelliseerde pecannoten, omwikkeld met marsepein en geserveerd met een bramencoulis
2de kerstdag gewoon thuis hertenbiefstuk met spruiten gegetenquote:In november 2002 werd SPIJS derde in de Gouden Pollepel Competitie.
Was prima te eten.quote:Op maandag 26 december 2005 14:12 schreef Bluezz het volgende:
Vanavond naar Jill's in Haarlem (zijn we eerder geweest, zie de recensies) Waar we gaan voor een 6 gangen dinertje (burp)
http://www.jills.nl/kerst.html
Vanavond:
Voorgerechten
Carrousel van vis met een bonbon van gerookte zalm, gevuld met fijne salade van rozeval aardappel en zalm, witlof met Hollandse garnalen en een terrine van gerookte paling, kervel en kruidenolie.
of
Parade van voorgerechtjes bestaande uit een huisgemaakte terrine van eendenlever, een verrassingspakketje van wildzwijnsham gevuld met zuurkool en smeuïge rillette van gevogelte.
Soepje
Heldere gevogelte bouillon met een kruidige kerrie crème.
Tussengerechten
Lauwwarm geserveerde tonijnfilet, gepaneerd in sesam en gepresenteerd
op paksoy en wassabi-jus.
of
Gebakken fazantenborst geserveerd op hete bliksem en armagnacsaus.
Verfrissing
Verfrissing van champagne en mandarijnen.
Hoofdgerechten
Gebraden ossenhaas gevuld met duxelle van truffel op een garnituur van
bospaddestoelen en rode wijnsaus.
of
Gebakken grietfilet geserveerd op gamba risotto met een subtiele kreeftensaus.
of
Gebakken hertenbiefstuk geserveerd met een winters wildgarnituur
en een krachtige saus van bokbier en jeneverbessen.
Nagerechten
Verrassingsdessert met zoetigheden gemaakt met champagne.
of
Rudolfs kaasdessert: Smeuïge selectie van Hollandse kaassoorten.
Gaat wel lukken denk ik
Voorgerecht: Schnitzels van vette lever in korst van ontbijtkoek, chutney van appels en peren Hoofdgerecht: biefstuk van hert, peper saus, versiering van groenten Nagerecht: Blad van kazen die door de Heer Boujon worden verfijnd,quote:Op donderdag 29 december 2005 11:13 schreef realbase het volgende:
Ik had met kerst :
Petite mise en bouche
Voorgerecht:
Escalopes de foie gras en croute de pain d'épices, chutney de pommes et poires
Hoofdgerecht:
Noisettes de cerf, sauce poivrade, garniture de légumes
Nagerecht:
Plateau de fromages affinés par Mr Boujon
desert
Le délice du patissier
En lekker dat het was ! OEF !
quote:Op donderdag 29 december 2005 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voorgerecht: Schnitzels van vette lever in korst van ontbijtkoek, chutney van appels en peren Hoofdgerecht: biefstuk van hert, peper saus, versiering van groenten Nagerecht: Blad van kazen die door de Heer Boujon worden verfijnd,
dessert Lekkers van de banketbakker
Zelfs als je het zo op schrijft klinkt het nog steeds goedquote:Op donderdag 29 december 2005 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Voorgerecht: Schnitzels van vette lever in korst van ontbijtkoek, chutney van appels en peren Hoofdgerecht: biefstuk van hert, peper saus, versiering van groenten Nagerecht: Blad van kazen die door de Heer Boujon worden verfijnd,
dat ookquote:
Beter zelfs, want dit is waarschijnlijk zo geschreven en toen in het frans vertaald.quote:Op donderdag 29 december 2005 11:35 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Zelfs als je het zo op schrijft klinkt het nog steeds goed![]()
Bijna goedquote:Op donderdag 29 december 2005 11:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |