Wij 1 keerquote:Op dinsdag 20 december 2005 20:06 schreef Euc- het volgende:
Wij hebben trouwens nog nooit kalkoen gegeten met kerst
Als jij een huisje in Schotland regelt voor mequote:Op dinsdag 20 december 2005 22:25 schreef Bluezz het volgende:
Ik ga bij kip eten![]()
Wat heeeerlijk ziet het eruit
Precies, ik bardeer de kalkoen. En dan op 160 graden omwikkeld met zilverfolie om te garen. Het laatste half uur de folie er af en dan op 220 graden bruinen. Daarna uit de oven halen en op een warme plaats 15 minuten laten rusten.quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:13 schreef Martijn_77 het volgende:
Bij kalkoen moet je ook opletten dat hij niet te droog wordt.
Is trouwens gelukt...quote:Op dinsdag 20 december 2005 17:45 schreef Bluezz het volgende:
Stoofperen ijs met lauwe cranberriesaus
Ou?quote:Op dinsdag 20 december 2005 22:36 schreef NoSigar het volgende:
Gereserveerd voor kerstavond:
[afbeelding]
Het restaurant heeft twee sterren.Eerste kerstdag ook ergens een restaurant, tweede kerstdag zelf koken, weet nog niet wat
-edit-Is erg goed te lezen al zeg ik het zelf.
Zou dit beter gaan?
[afbeelding]
tenzij je in franstalig gebied gaat etenquote:Op vrijdag 23 december 2005 20:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Menu´s in het frans is zooo 1928
Nee, in Wallonië (een Franstalig gebied, zeg ik maar even om dom commentaar voor te zijn). Nogal traditioneel allemaal. Ben benieuwd, morgen rijden we aan.quote:
Oh, spreken ze daar geen Wallonisch?quote:Op vrijdag 23 december 2005 20:42 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Nee, in Wallonië (een Franstalig gebied, zeg ik maar even om dom commentaar voor te zijn). Nogal traditioneel allemaal. Ben benieuwd, morgen rijden we aan.
Was een grapje Euc, ivm bovenstaande commenentaar van de heer Pieterbaas Verdriet.quote:Op vrijdag 23 december 2005 22:27 schreef Euc- het volgende:
[..]
Oh, spreken ze daar geen Wallonisch?
Pff, komop zeg. Iedere zichzelf respecterende randdebiel weet toch wel dat Wallonië het franstalige gebied van België is?
*leest*quote:Op zaterdag 24 december 2005 00:51 schreef Bluezz het volgende:
Pas op met die rollade he mirjam
Lees het topic carefully
Mijn post moet je ook niet al te serieus nemenquote:Op vrijdag 23 december 2005 23:47 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Was een grapje Euc, ivm bovenstaande commenentaar van de heer Pieterbaas Verdriet.
Tuurlijk, 145 euro incl. wijnen en aperetief. Een normaal prijspeil voor dergelijke zaken voor zover ik er iets over kan zeggen. In ons geval is het nog inclusief taxi vanuit Namen maar goed, het is kerst en we bezuinigen al.quote:Op zaterdag 24 december 2005 01:15 schreef Euc- het volgende:
[..]
Mijn post moet je ook niet al te serieus nemen
Veel plezier iig.
Mag ik vragen wat bovenstaand menu gaat kosten?
je klinkt een beetje als een pedante taart, toch wens ik je fijne kerstdagen toe.quote:Op zaterdag 24 december 2005 01:47 schreef NoSigar het volgende:
[..]
Tuurlijk, 145 euro incl. wijnen en aperetief. Een normaal prijspeil voor dergelijke zaken voor zover ik er iets over kan zeggen. In ons geval is het nog inclusief taxi vanuit Namen maar goed, het is kerst en we bezuinigen al.
Vorig jaar waren we met kerst een dag of 5 naar Parijs gegaan. Geweldg gegeten overal, ook een keer in exclusief sterren-restaurant geweest. Maar ook heel vaak in fantastische, afgeladen volle brasserieën. Het eten is daar heerlijk maar om te kijken naar de profesionaliteit van het personeel is al een genot op zich.
Dan is het weer wennen in Nederland wanneer je daar weer eens bediend wordt door een student(e).
Ik klink jij bentquote:Op zaterdag 24 december 2005 02:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je klinkt een beetje als een pedante taart, toch wens ik je fijne kerstdagen toe.
doe es fijne kerstdagen aan mij wensen...quote:
Die Kerstdagen mag je ziek op bed liggen!quote:Op zaterdag 24 december 2005 02:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
doe es fijne kerstdagen aan mij wensen...
Kerst en pasen dat zijn juist de dagen om in een familie omgeving heerlijk traditioneel te eten. Tante's die ruzie hebben over recepten of niet de juiste ingredienten kopen of kunnen krijgen. Aangetrouwden die iets anders of een andere manier van bereiden voorstellen.quote:Op dinsdag 20 december 2005 19:57 schreef FRaGMaN het volgende:
wat me opvalt is dat sommigen met die 13 in een dozijn, uitgekauwde, superklassieke, ouderwetse kerstrecepten aan komt zetten. Niet dat het niet lekker is maar iets anders als kalkoen, wild of varkenshaas mag ook wel. Nee ik ga geen recepten geven (beroepsgeheim) maar doe eens gek met sushi, vreemde vissoorten, zelfgemaakte tapas of antipasti.
Die zit vast in de traditionele Oost-Europsse kerstgerechten verwerkt intussen.quote:Op zondag 25 december 2005 02:00 schreef krakkemieke het volgende:
Karper, waar ben je?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |