ach met wat kaarsjes, wit linnen en een leuk muziekje moet het dan toch ook gezellig worden, zeker als je hutspot in een spuit doet en er een leuk opgemaakt bordje van maakt. of zat je aan tl met hardrock te denken?quote:Op zaterdag 10 december 2005 15:26 schreef N.icka het volgende:
Ik hou niet van dat opgedirkte gedoe , dus ik eet hutspot
Nee ik werk met kerst , dus wordt het gewoon een hapquote:Op zaterdag 10 december 2005 15:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ach met wat kaarsjes, wit linnen en een leuk muziekje moet het dan toch ook gezellig worden, zeker als je hutspot in een spuit doet en er een leuk opgemaakt bordje van maakt. of zat je aan tl met hardrock te denken?
klinkt wel okay eigenlijkquote:Honingmousse Met Rozemarijn En Dadels
Categories:
nagerechten
1 takje rozemarijn
4 eetlepels vloeibare honing
3 blaadjes witte gelatine
75 gm gedroogde dadels (carmel)
250 ml slagroom
4 ijscoupes of schaaltjes a inhoud c; a. 1 1/2 dl
4 kanelly's (pakje a 150 g, bolletje; )
Voorbereiden: Rozemarijnnaaldjes van takjes rissen en fijnhakken. In pannetje honing met rozemarijn op laag vuur ca. 10 minuten verwarmen. Intussen gelatine ca. 5 minuten in ruim koud water weken. Dadels ontpitten en in reepjes snijden. Honing van vuur nemen. Gelatine goed uitknijpen en al roerend in hete honing oplossen.
Slagroom stijfkloppen. Honing in gedeelten erdoor scheppen. Mengsel in ijscoupes of bakjes scheppen, dadelreepjes erover strooien. In koelkast in ca. 1 uur laten opstijven. B Bereiden: Honingmousse ca. 5 minuten voor serveren uit koelkast nemen. Gameren met Kanelly's.
Voorbereiden: ca. 20 minuten Wachttijd: ca. 1 uur Bereiden: ca. 5 minuten Prijs p.p.: f 1,75 ¤0,80
Bevat per eenpersoonsportie: 370 kilocalorieën eiwit 8g vet 23g koolhydraten 34g
* Casparovvv pikt een idee.quote:Op maandag 12 december 2005 22:24 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
klinkt wel okay eigenlijk
evt. zonder de rozemarijn dan, aangezien dat vrij overheersend is
quote:
Chocoladecrème
Ingrediënten:
100 g extra bittere chocolade
125 ml slagroom
2 eierdooiers
1 eetlepel poedersuiker
1 eetlepel crème de cacao (slijter)
4 chocoladesticks
Voorbereiden:
Chocolade in stukjes breken boven hittebestendige kleine kom. Kom in pan met kokend water hangen (bodem van kom mag die van pan niet raken). Chocolade langzaam laten smelten, af en toe roeren. In steelpan slagroom aan de kook brengen. Vuur laag zetten. Dooiers met scheutje warme room in kom losroeren. Dooiermengsel in steelpan schenken en met houten lepel door slagroom roeren. Mengsel al roerend zachtjes verwarmen, tot room gaat binden (mengsel 'hangt' dan aan bolle kant van lepel, een erin getrokken streep blijft zichtbaar). Pan onmiddellijk van vuur nemen. Gesmolten chocolade door roommengsel scheppen. Poedersuiker en likeur erdoor roeren. Chocolademengsel in koffiekopjes schenken en laten afkoelen. Afgedekt in koelkast zetten.
Bereiden:
Kopjes chocoladecrème minstens halfuur voor serveren uit koelkast nemen. Chocoladesticks erin steken.
Tip:
Ook andere likeuren smaken lekker in dit recept. Maak de chocoladecrème bijvoorbeeld met sinaasappel-, koffie- of amandellikeur, of roer er kirsch door.
Altijd Italiaanse kerst, dus Kerstavond en 1e kerstdag zijn belangrijk, 2e kerstdag vind ik dan handig voor erbij met m'n eigen familie (zeker handig met gescheiden ouders) want 2e kerstdag in Italie kennen ze niet.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:37 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet of dit in FEE hoort of hier in CUL, maar ik ben eigenlijk benieuwd of jullie aan kerstdiners doen (op kerstavond of 1e, 2e, 3e, 4e of 5e kerstdag) en wat er bij jullie op het menu staat.
Nu weet ik weer waarom de echte Italiaanse keuken zo hoog bij mij in het vaandel staat.quote:
Enige wat ik in Italie zelf minder vind is doorgaans de aankleding van een eetgelegenheid. Echter kun je daaruit heel goed halen dat de aankleding van minder belang is. De tafel moet groot en lang zijn, er moet heel veel eten op kunnen en er moeten veel mensen aan kunnen zitten en de gezelligheid maak je zelf.quote:Op maandag 19 december 2005 22:41 schreef golfer het volgende:
[..]
Nu weet ik weer waarom de echte Italiaanse keuken zo hoog bij mij in het vaandel staat.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |