abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:26:08 #51
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32971817
Ik hou niet van dat opgedirkte gedoe , dus ik eet hutspot
  zaterdag 10 december 2005 @ 15:31:48 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32971957
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:26 schreef N.icka het volgende:
Ik hou niet van dat opgedirkte gedoe , dus ik eet hutspot
ach met wat kaarsjes, wit linnen en een leuk muziekje moet het dan toch ook gezellig worden, zeker als je hutspot in een spuit doet en er een leuk opgemaakt bordje van maakt. of zat je aan tl met hardrock te denken?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32973417
oh sorry ik had deze topic niet gezien, ik zal hem even goed doorlezen.. bedankt
pi_32973636
Wij (mijn moeder en ik) gaan Indische rijsttafel maken! In ieder geval met ajam roedjak, sambal goreng boontjes, twee soorten babi pangang, sateh oedang, eieren in pindasaus, komkommer in zuur, daging rendang, nasi koening, gewone witte rijst en nog wat gerechten. Waarschijnlijk nog wat bijgerechten zoals kroepoek, gemalen pinda's, gebakken uitjes, miniloempiaatjes en dimsumhapjes (is wel Chinees, maar dat maakt niet uit).

Heb er echt zin in!
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  zaterdag 10 december 2005 @ 20:13:15 #55
92279 N.icka
Windforce 11
pi_32977241
quote:
Op zaterdag 10 december 2005 15:31 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ach met wat kaarsjes, wit linnen en een leuk muziekje moet het dan toch ook gezellig worden, zeker als je hutspot in een spuit doet en er een leuk opgemaakt bordje van maakt. of zat je aan tl met hardrock te denken?
Nee ik werk met kerst , dus wordt het gewoon een hap

En ik hou niet van hardrock
pi_32980328
De 22e heb ik diner met m'n studentenhuis, samen met nog een andere jongen maak ik het hoofdgerecht voor 14 personen (waarvan 1 vegetariër), we maken waarschijnlijk hazenpeper. Aangezien we dat beiden nog nooit hadden gemaakt zijn we vanavond alvast wat aan het oefenen. Straks post ik misschien nog wel wat ik van het resultaat vond. Bij de hazenpeper willen we rode kool met appel en kaneel, spruitjes met wat nootmuskaat en aardappelgratin serveren.

* TheDruid is benieuwd wat iedereen er van gaat vinden

mochten er nog mensen zijn die een goed idee hebben voor een vegetarisch hoofdgerecht, dan houd ik mij aanbevolen
"If you tell the truth, you don't have to remember anything"
pi_32987210
Iemand een een ideetje voor een leuk en lekker, doch apart nagerechtje die ik kan maken voor mijn schoonfamilie met kerst, voor 5 personen? Ik zat zelf te denken aan zelf een (andere) mousse maken, maar dat heb ik vorig jaar ook al gedaan.
Whatever I want.
pi_32987816
terugkomend op de hazenpeper, vond het wel geslaagd, alleen het vlees was (nog) niet erg mals. Komt waarschijnlijk omdat we het maar anderhalf uur hebben laten stoven ipv de gerbuikelijke 3 uur door tijdsdruk. Of zouden daar ook andere oorzaken voor kunnen zijn?
"If you tell the truth, you don't have to remember anything"
pi_33028901
PeRi: honingmousse met walnoten? Eventueel met wat appelcompote?
Of anders gewoon yoghurt-honing-walnoot ijs van Hertog?
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_33028928
honingmousse, klinkt wel spannend, lekker.
hoe maak je dat?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_33028969
Dat weet ik niet....Vandaar ook m'n edit voor het ijs.......
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_33028991
pi_33029135
Honingmousse? Oeh dat vind ik wel een goeie, klinkt iig lekker. Ik zal eens uitzoeken of ik iets kan vinden daar over. Bedankt voor de tip!
Whatever I want.
pi_33029230
quote:
Honingmousse Met Rozemarijn En Dadels

Categories:
nagerechten

1 takje rozemarijn
4 eetlepels vloeibare honing
3 blaadjes witte gelatine
75 gm gedroogde dadels (carmel)
250 ml slagroom
4 ijscoupes of schaaltjes a inhoud c; a. 1 1/2 dl
4 kanelly's (pakje a 150 g, bolletje; )

Voorbereiden: Rozemarijnnaaldjes van takjes rissen en fijnhakken. In pannetje honing met rozemarijn op laag vuur ca. 10 minuten verwarmen. Intussen gelatine ca. 5 minuten in ruim koud water weken. Dadels ontpitten en in reepjes snijden. Honing van vuur nemen. Gelatine goed uitknijpen en al roerend in hete honing oplossen.

Slagroom stijfkloppen. Honing in gedeelten erdoor scheppen. Mengsel in ijscoupes of bakjes scheppen, dadelreepjes erover strooien. In koelkast in ca. 1 uur laten opstijven. B Bereiden: Honingmousse ca. 5 minuten voor serveren uit koelkast nemen. Gameren met Kanelly's.

Voorbereiden: ca. 20 minuten Wachttijd: ca. 1 uur Bereiden: ca. 5 minuten Prijs p.p.: f 1,75 ¤0,80

Bevat per eenpersoonsportie: 370 kilocalorieën eiwit 8g vet 23g koolhydraten 34g
klinkt wel okay eigenlijk
evt. zonder de rozemarijn dan, aangezien dat vrij overheersend is
pi_33029246
Ik gok op een basis van slagroom en gelatine, op smaak gebracht met honing. Toetjes van die mevrouw zijn altijd machtig, lol!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_33029291
Dat heeft elkaar leuk gekruist! Zonder dadels ook dus.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_33029305
Ik hoef niet eens zelf te zoeken. En dan de walnoten ipv dadels proberen. Hmm ik krijg er nu al trek in .
Whatever I want.
pi_33158243
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 93% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:49:22 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_33158441
Ik krijg mijn schoonouders 2e kerstdag :
ik zat te denken aan vooraf : GarnalenCocktail van hollandse garnalen.
Dan een lekker soepje : Twijfel tussen een groentesoepje of heldere soep met paddestoelen
Als hoofdgerecht had ik in gedachten : een mooi stukje varkenshaas of hertenbiefstukje .
Als groente's dacht : Sperciebonen in spek uit de oven, en ham/kaas preirolletjes .
en gebakken krieltjes. Als ik varkenshaas serveer: een pepersaus, als ik hertenbiefstuk serveer een champignonsausje .

Toetje : Geen IDEE
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_33165080
quote:
Op maandag 12 december 2005 22:24 schreef MissyMirjaM het volgende:

[..]

klinkt wel okay eigenlijk
evt. zonder de rozemarijn dan, aangezien dat vrij overheersend is
* Casparovvv pikt een idee.

Ik ben nog op zoek naar een vleesgerecht voor ongeveer 20 personen, met een beperkt budget.
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_33165250
Ik heb vanmiddag de honingmousse geprobeerd te maken, maar het is mislukt . (Ik ben niet zo goed in slagroom stijfkloppen, de ene keer gaat het goed, en de andere keer niet). Heb 't het in de diepvries gegooid voor straks, dan wordt het zacht ijs. Heb ik al eerder gedaan als mousse mislukt. .

Ik heb wel al iets anders gevonden, dit leek me ook erg lekker:
quote:

Chocoladecrème

Ingrediënten:
100 g extra bittere chocolade
125 ml slagroom
2 eierdooiers
1 eetlepel poedersuiker
1 eetlepel crème de cacao (slijter)
4 chocoladesticks

Voorbereiden:
Chocolade in stukjes breken boven hittebestendige kleine kom. Kom in pan met kokend water hangen (bodem van kom mag die van pan niet raken). Chocolade langzaam laten smelten, af en toe roeren. In steelpan slagroom aan de kook brengen. Vuur laag zetten. Dooiers met scheutje warme room in kom losroeren. Dooiermengsel in steelpan schenken en met houten lepel door slagroom roeren. Mengsel al roerend zachtjes verwarmen, tot room gaat binden (mengsel 'hangt' dan aan bolle kant van lepel, een erin getrokken streep blijft zichtbaar). Pan onmiddellijk van vuur nemen. Gesmolten chocolade door roommengsel scheppen. Poedersuiker en likeur erdoor roeren. Chocolademengsel in koffiekopjes schenken en laten afkoelen. Afgedekt in koelkast zetten.

Bereiden:
Kopjes chocoladecrème minstens halfuur voor serveren uit koelkast nemen. Chocoladesticks erin steken.

Tip:
Ook andere likeuren smaken lekker in dit recept. Maak de chocoladecrème bijvoorbeeld met sinaasappel-, koffie- of amandellikeur, of roer er kirsch door.
Whatever I want.
pi_33185011
Wij zitten hier aan te denken:

Zalmtartaar
Heldere Kip-Aspergesoep
Gebraden Ham, met aardappeltjes, warme groente en appelcompote
Mangomousse
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_33229411
quote:
Op woensdag 16 november 2005 00:37 schreef Troel het volgende:
Ik weet niet of dit in FEE hoort of hier in CUL, maar ik ben eigenlijk benieuwd of jullie aan kerstdiners doen (op kerstavond of 1e, 2e, 3e, 4e of 5e kerstdag ) en wat er bij jullie op het menu staat.
Altijd Italiaanse kerst, dus Kerstavond en 1e kerstdag zijn belangrijk, 2e kerstdag vind ik dan handig voor erbij met m'n eigen familie (zeker handig met gescheiden ouders) want 2e kerstdag in Italie kennen ze niet.

Dit jaar zijn we met Kerst niet thuis, dus het exacte menu weet ik niet, maar de grote lijnen zijn vaak hetzelfde:

- Apperatiefje (meestal iets met campari of rabarberlikeur)
- Amuse
- Anti pasta (met vis) en brood
- Pasta (met kokkels, mosselen en rivierkreefjtes)
- Gefrituurde intvisringen, kabeljauw, zoetwatergarnalen uit de oven etc.
- spoon
- vlees en iets aardappel/rijst/risotto achtigs
- Salade
- Nootjes in alle soorten en maten
- Fruit
- Desert
- Koffie, enorme schalen met de beste dolce uit Napoli (Hier moord ik voor) en heel veel (eigengestookte) likeur (Limoncello, Sambucca, Amaro, Espresso likeur etc.)
- Pannetone & Asti (om middernacht Kerstavond, 2e Kerstdag wat eerder).

En tot slot: Weer de Dolce en Napolitaanse bingo

Duur: Kerstavond van 16.00 tot een uurtje of 2, 3 's nachts, 1e kerstdag van 13 uur tot middernacht.

27 December hoef ik dan ook nooit normaal eten

De gefrituurde vis, en de Koffie, Dolce en likeur, dat zijn echt m'n 2 favoriete gangen.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  maandag 19 december 2005 @ 22:41:18 #74
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_33230189
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:24 schreef DIGGER het volgende:

-knip-
Nu weet ik weer waarom de echte Italiaanse keuken zo hoog bij mij in het vaandel staat.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_33230644
quote:
Op maandag 19 december 2005 22:41 schreef golfer het volgende:

[..]

Nu weet ik weer waarom de echte Italiaanse keuken zo hoog bij mij in het vaandel staat.
Enige wat ik in Italie zelf minder vind is doorgaans de aankleding van een eetgelegenheid. Echter kun je daaruit heel goed halen dat de aankleding van minder belang is. De tafel moet groot en lang zijn, er moet heel veel eten op kunnen en er moeten veel mensen aan kunnen zitten en de gezelligheid maak je zelf.

Nu is het ivm de geboorte van de 2e dit jaar dus niet bij ons thuis, maar reken er ook maar even op dat deze diners in een doodnormaal rijtjeshuis genuttigd worden met iets van 22 man. Een hele organisatie dus.

De voorbereidingen beginnen dan ook al in November....

(En met Oud en nieuw gaat het net zo, dan begint het eten ook om een uur of 16 en zijn er meestal nog wel 2, 3 gangen te gaan als het 'plotseling' middernacht is).

Op redelijk wat websites is tegenwoordig e.e.a. te vinden over de dolce, incl recepten, bv. van Struffoli, sfogliatelle, zeppole, roccocò, Baba, hele zachte nogat etc.

Sfogliatelle is zo'n precies werkje, dat gaat je echt niet lukken, maar m'n favo, Struffoli, is niet al te lastig te maken (voor de liefhebbers): http://www.dekooktips.com/recepten/struff.htm

Hier ook nog wat info en menu tips: http://www.italie.nl/culinair/italiaanse_kerst.php

[ Bericht 1% gewijzigd door DIGGER op 19-12-2005 23:08:45 ]
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammà, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')