Waar komt de vooronderstelling vandaan dat de drijfveer voor het maken van carriere per definitie gelegen is in het oppervlakkige? Zou het niet zo kunnen zijn dat de carrieremaker (m/v) er de behoefte aan heeft om in die carriere tot een zekere ontplooiing van de eigen kunde en talenten te komen, teneinde daar de nodige voldoening uit te halen? De gevolgen van een carriere die jij opnoemt, behoeven toch geen doel op zich te zijn?quote:Op woensdag 16 november 2005 13:10 schreef pberends het volgende:
ik ben juist voorstander van veel meer hoogopgeleide vrouwen, maar ik was benieuwd naar de precieze intenties daarvan. Bij de man is dat wel duidelijk: status, macht, geld, vrouwen. Maar ik dacht: vrouwen zijn toch niet zo oppervlakkig en onbenullig (eigenlijk een compliment)? Waarom zouden zij dan hoogopgeleid willen zijn en carrière maken? De OP was enigsinds provocerend, maar reflecteert geenzins mijn mening.
Ik blijf lachen zoquote:Op woensdag 16 november 2005 13:10 schreef pberends het volgende:
Maar ik dacht: vrouwen zijn toch niet zo oppervlakkig en onbenullig (eigenlijk een compliment)? Waarom zouden zij dan hoogopgeleid willen zijn en carrière maken? De OP was enigsinds provocerend, maar reflecteert geenzins mijn mening.
Maar dan wel het liefst een iets grotere, want ik moet wel ruimte hebben om te koken.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef Copycat het volgende:
Een opgeruimde keuken, zonder dat ik daar zelf iets voor hoef te doen, wil ik inderdaad wel!
quote:Op woensdag 16 november 2005 13:28 schreef Sjakie01 het volgende:
Wat willen vrouwen nu eigenlijk?
Diep in hun hart dit:
[afbeelding]
![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef Sjakie01 het volgende:
Gelukkig heb ik de feministische bende van Fok! weer op mijn nek gehaald.![]()
Om hard aan de slag te gaan heb je juist geen hoge opleiding nodig.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef Helaaz het volgende:
Wat mij betreft hoef ik niet per se een enorme carriere of een gigantisch salaris of iets dergelijks. Maar uitdaging in mijn werk vind ik wel erg belangrijk. Ik wil me zeker niet vervelen, maar uitgedaagd worden om echt hard aan de slag te gaan.
Dat ligt eraan op wat voor manier je hard aan de slag wil.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:39 schreef Alicey het volgende:
[..]
Om hard aan de slag te gaan heb je juist geen hoge opleiding nodig.
Juist, en in algemeenheid genomen is er altijd mogelijkheid om hard aan de slag te gaan, ongeacht opleiding.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:40 schreef Wolkje het volgende:
[..]
Dat ligt eraan op wat voor manier je hard aan de slag wil.
Dit zegt ook wat over jouw niveau.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
hoewel opleiding weinig zegt over intelligentie zegt het vaak wel veel over het nivo
Ik zou me inderdaad doodschamen als ik met zo iemand ergens zou zitten.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:53 schreef sweetgirly het volgende:
Walgelijk, mag duidelijk zijn dat het geen vriend meer van mij is nu
Ik pretendeer geen bepaald nivo te hebben en al helemaal niet op het vlak van de Nederlandse taalquote:
Dat is uiteraard ook geheel onbelangrijk.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:57 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ik pretendeer geen bepaald nivo te hebben en al helemaal niet op het vlak van de Nederlandse taal![]()
quote:Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef sweetgirly het volgende:
[..]
![]()
Ja, voor de sex erop ja.
Voor de rest. Serieus, je hebt gewoon mannen die als ze bij je op visite zijn, earl grey thee gaan eisen enzo (en ik heb al 10 soorten thee), 'je moet volgende keer earl grey thee voor mij in huis hebben'. 'Ik moet helemaal niks', alsof ik getrouwd ben en een dienstmeid ben. Écht, dat soort mannen, geef ik zo lik op stuk dan, al dan niet later.
Ik vind iemand verwennen en het gezellig maken erg leuk, maar als het uit mij komt, niet als het verwacht wordt. Want die mannen heb je. Jeuk krijg ik van die mannen. Die zien vrouwen in de horeca/catering etc ook als minderwaardig. Slaafs zelfs. Dat werd heel mooi gezegd in de film Maid in Manhattan, 'ze doen alsof je hun slaaf bent, maar onthoud, het is een rol, je bent hun slaaf niet, nooit'. Ofzoiets. Zekers niet! En goed gezegd, want zo gaat het soms wel.
* deja-vu's, jeuk, jeuk
Voor mij wel, ja, mijn vrouw spreekt geen Nederlands. De voertaal hier in huis is Engels en we brengen tegenwoordig meer tijd door in de UK dan in Nederland.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:58 schreef Sjakie01 het volgende:
Dat is uiteraard ook geheel onbelangrijk.
was dit een kijk-mji-stoer-zijn-ik-lijk-wel-een-buitenlander-post? Nee? lekker boeiend voor het topic Als je smaak verward met opleidingsniveau snap je er zowiezo niks van imhoquote:Op woensdag 16 november 2005 14:01 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Voor mij wel, ja, mijn vrouw spreekt geen Nederlands. De voertaal hier in huis is Engels en we brengen tegenwoordig meer tijd door in de UK dan in Nederland.
Zij heeft overigens een Masters, ik heb een HBO Informatica en als ik het goed heb was mijn beste cijfer voor Nederlands ooit een 7'tje![]()
Nee, hij wou thee, earl grey thee wel te verstaan.quote:Op woensdag 16 november 2005 14:00 schreef MouseOver het volgende:
ze passen zich al heel erg aan door die thee. Eigenlijk willen ze natuurlijk gewoon koffie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |