abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32312820
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:10 schreef pberends het volgende:
ik ben juist voorstander van veel meer hoogopgeleide vrouwen, maar ik was benieuwd naar de precieze intenties daarvan. Bij de man is dat wel duidelijk: status, macht, geld, vrouwen. Maar ik dacht: vrouwen zijn toch niet zo oppervlakkig en onbenullig (eigenlijk een compliment)? Waarom zouden zij dan hoogopgeleid willen zijn en carrière maken? De OP was enigsinds provocerend, maar reflecteert geenzins mijn mening.
Waar komt de vooronderstelling vandaan dat de drijfveer voor het maken van carriere per definitie gelegen is in het oppervlakkige? Zou het niet zo kunnen zijn dat de carrieremaker (m/v) er de behoefte aan heeft om in die carriere tot een zekere ontplooiing van de eigen kunde en talenten te komen, teneinde daar de nodige voldoening uit te halen? De gevolgen van een carriere die jij opnoemt, behoeven toch geen doel op zich te zijn?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_32312922
Ik vind het wel fijn om ook een vriend te hebben die op de universiteit zit. Zit je toch meer op 1 lijn, we begrijpen elkaar heel goed. Maar of dit nou perse aan het opleidingsniveau ligt. We kunnen elkaar in discussies e.d in ieder geval wel 'aan'.
pi_32313038
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:10 schreef pberends het volgende:

Maar ik dacht: vrouwen zijn toch niet zo oppervlakkig en onbenullig (eigenlijk een compliment)? Waarom zouden zij dan hoogopgeleid willen zijn en carrière maken? De OP was enigsinds provocerend, maar reflecteert geenzins mijn mening.
Ik blijf lachen zo

Maar ok, waarom niet?
Maar die ligt wel erg voor de hand, ik had er ook een mooi antwoord van kunnen maken zoals:
Wij willen de beste zijn/worden of om dit soort gedachte(gangen) van mans ego ooit de kop in te kunnen drukken of jullie kunnen beter scheten laten, wij willen alles goed kunnen doen (leren dus, huishouden enzo kunnen we al, dus wordt saai) etc etc.

Carriére maken zie ik losstaand van hoogopgeleid btw.
Kan meer een logisch gevolg zijn van..maar hoeft ook weer niet percee.

Ik ben zelf daarbij ook gewoon vrij competitief aangelegd, vermoed ik, en of dat nou in een mannenwereld of vrouwenwereld is, maakt mij niks uit. Sterker, in het eerste geval zal ik nog competitiever worden.

* shoot the ball

Heb gewoon zoiets van wat een man kan, kan ik ook, misschien zelfs wel beter (en dat had ik al bij sport (voetbal), bij CS etc etc). En dat ik nou toevallig een baarmoeder heb, belet en zal mij niet beletten . Integendeel. Tenzij het echt de maatschappij is, maar dan.. tja, oplossingen zoeken en vinden te over.
pi_32313119
Wat willen vrouwen nu eigenlijk?
Diep in hun hart dit:

-je webicon was te groot, niet terugplaatsen-
  woensdag 16 november 2005 @ 13:29:50 #155
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32313173
Een opgeruimde keuken, zonder dat ik daar zelf iets voor hoef te doen, wil ik inderdaad wel!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:33:59 #156
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32313268
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:29 schreef Copycat het volgende:
Een opgeruimde keuken, zonder dat ik daar zelf iets voor hoef te doen, wil ik inderdaad wel!
Maar dan wel het liefst een iets grotere, want ik moet wel ruimte hebben om te koken.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:35:22 #157
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32313309
En die koelkast staat ook wel erg onhandig .
Die kan zo dus never en nooit niet goed open.
Zal wel weer door een vent zijn ontworpen .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32313349
Gelukkig heb ik de feministe bende van Fok! weer op mijn nek gehaald.
pi_32313351
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:28 schreef Sjakie01 het volgende:
Wat willen vrouwen nu eigenlijk?
Diep in hun hart dit:

[afbeelding]

Ja, voor de sex erop ja.
Voor de rest . Serieus, je hebt gewoon mannen die als ze bij je op visite zijn, earl grey thee gaan eisen enzo (en ik heb al 10 soorten thee), 'je moet volgende keer earl grey thee voor mij in huis hebben'. 'Ik moet helemaal niks', alsof ik getrouwd ben en een dienstmeid ben. Écht, dat soort mannen, geef ik zo lik op stuk dan, al dan niet later.

Ik vind iemand verwennen en het gezellig maken erg leuk, maar als het uit mij komt, niet als het verwacht wordt. Want die mannen heb je. Jeuk krijg ik van die mannen. Die zien vrouwen in de horeca/catering etc ook als minderwaardig. Slaafs zelfs. Dat werd heel mooi gezegd in de film Maid in Manhattan, 'ze doen alsof je hun slaaf bent, maar onthoud, het is een rol, je bent hun slaaf niet, nooit'. Ofzoiets. Zekers niet! En goed gezegd, want zo gaat het soms wel.

* deja-vu's, jeuk, jeuk
pi_32313372
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef Sjakie01 het volgende:
Gelukkig heb ik de feministische bende van Fok! weer op mijn nek gehaald.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:37:31 #161
36646 Helaaz
Onee toch niet!
pi_32313374
Wat mij betreft hoef ik niet per se een enorme carriere of een gigantisch salaris of iets dergelijks. Maar uitdaging in mijn werk vind ik wel erg belangrijk. Ik wil me zeker niet vervelen, maar uitgedaagd worden om echt hard aan de slag te gaan.
Are you gonna bark all day, little doggie? Or are you gonna bite?
  woensdag 16 november 2005 @ 13:39:53 #162
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32313441
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:37 schreef Helaaz het volgende:
Wat mij betreft hoef ik niet per se een enorme carriere of een gigantisch salaris of iets dergelijks. Maar uitdaging in mijn werk vind ik wel erg belangrijk. Ik wil me zeker niet vervelen, maar uitgedaagd worden om echt hard aan de slag te gaan.
Om hard aan de slag te gaan heb je juist geen hoge opleiding nodig.
pi_32313460
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:39 schreef Alicey het volgende:

[..]

Om hard aan de slag te gaan heb je juist geen hoge opleiding nodig.
Dat ligt eraan op wat voor manier je hard aan de slag wil.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:42:15 #164
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32313492
Pberends vind het eigelijk maar verspilling van maatschappelijk geld dat vrouwen een hoge opleiding volgen om voordat ze ook maar 10% van het geld wat een opleiding kost via beslastingen hebben terrug betaald er thuis gezeten wordt met kinderen... wat de maatschappij nog meer geld kost...

Alleen had hij er zo nog niet over nagedacht
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_32313502
Als man heb ik liever een hoogopgeleide vrouw dan een laagopgeleide, hoewel opleiding weinig zegt over intelligentie zegt het vaak wel veel over het nivo waarop gesprekken te voeren zijn en over ambitie en doorzettingsvermogen.

Als je liever een vrouwtje hebt die niet verder komt als de laatste Prive, Story of GTST en je daarmee tevreden bent, prima, ik stel wat hogere eisen.
Mijn ervaring is ook dat hoger opgeleide vrouwen creatiever in bed zijn en meer interesse hebben in creatieve zaken, ze vaak ook minder bang voor alles wat nieuw en vreemd is.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:45:15 #166
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32313559
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:40 schreef Wolkje het volgende:

[..]

Dat ligt eraan op wat voor manier je hard aan de slag wil.
Juist, en in algemeenheid genomen is er altijd mogelijkheid om hard aan de slag te gaan, ongeacht opleiding.
pi_32313772
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:42 schreef Tijger_m het volgende:
hoewel opleiding weinig zegt over intelligentie zegt het vaak wel veel over het nivo
Dit zegt ook wat over jouw niveau.
pi_32313782
Overigens is het wel een leuk keukentje'

lijkt wel zo'n smurfenkeukentje en mooi opgeruimd idd

Nee maar, serieus, ging een keer wat eten met een jongen of man al eigenlijk. En die kafferde en beveelde gewoon alle meiden daar. Echt te erg, nou snapte ik die meiden en had echt zoiets van 'merk je dan niet dat je jezelf als een ongelooflijke dork gedraagt'. Die meiden studeerden wrs ernaast en hij zat daar de King te wezen met zijn poen op zak, maar komt geen steek verder en heeft overigens een iq van een banaan. Ik bedoel, als je zo kortzichtig doet of kan zijn.

Walgelijk, mag duidelijk zijn dat het geen vriend meer van mij is nu
  woensdag 16 november 2005 @ 13:56:39 #169
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32313854
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:53 schreef sweetgirly het volgende:

Walgelijk, mag duidelijk zijn dat het geen vriend meer van mij is nu
Ik zou me inderdaad doodschamen als ik met zo iemand ergens zou zitten.
pi_32313876
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:53 schreef Sjakie01 het volgende:

Dit zegt ook wat over jouw niveau.
Ik pretendeer geen bepaald nivo te hebben en al helemaal niet op het vlak van de Nederlandse taal
pi_32313901
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik pretendeer geen bepaald nivo te hebben en al helemaal niet op het vlak van de Nederlandse taal
Dat is uiteraard ook geheel onbelangrijk.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:00:07 #172
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_32313938
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:36 schreef sweetgirly het volgende:

[..]

Ja, voor de sex erop ja.
Voor de rest . Serieus, je hebt gewoon mannen die als ze bij je op visite zijn, earl grey thee gaan eisen enzo (en ik heb al 10 soorten thee), 'je moet volgende keer earl grey thee voor mij in huis hebben'. 'Ik moet helemaal niks', alsof ik getrouwd ben en een dienstmeid ben. Écht, dat soort mannen, geef ik zo lik op stuk dan, al dan niet later.

Ik vind iemand verwennen en het gezellig maken erg leuk, maar als het uit mij komt, niet als het verwacht wordt. Want die mannen heb je. Jeuk krijg ik van die mannen. Die zien vrouwen in de horeca/catering etc ook als minderwaardig. Slaafs zelfs. Dat werd heel mooi gezegd in de film Maid in Manhattan, 'ze doen alsof je hun slaaf bent, maar onthoud, het is een rol, je bent hun slaaf niet, nooit'. Ofzoiets. Zekers niet! En goed gezegd, want zo gaat het soms wel.

* deja-vu's, jeuk, jeuk

ze passen zich al heel erg aan door die thee. Eigenlijk willen ze natuurlijk gewoon koffie
Vampire Romance O+
pi_32313976
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:58 schreef Sjakie01 het volgende:

Dat is uiteraard ook geheel onbelangrijk.
Voor mij wel, ja, mijn vrouw spreekt geen Nederlands. De voertaal hier in huis is Engels en we brengen tegenwoordig meer tijd door in de UK dan in Nederland.

Zij heeft overigens een Masters, ik heb een HBO Informatica en als ik het goed heb was mijn beste cijfer voor Nederlands ooit een 7'tje
  woensdag 16 november 2005 @ 14:08:24 #174
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_32314159
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:01 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Voor mij wel, ja, mijn vrouw spreekt geen Nederlands. De voertaal hier in huis is Engels en we brengen tegenwoordig meer tijd door in de UK dan in Nederland.

Zij heeft overigens een Masters, ik heb een HBO Informatica en als ik het goed heb was mijn beste cijfer voor Nederlands ooit een 7'tje
was dit een kijk-mji-stoer-zijn-ik-lijk-wel-een-buitenlander-post? Nee? lekker boeiend voor het topic Als je smaak verward met opleidingsniveau snap je er zowiezo niks van imho
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
pi_32314197
quote:
Op woensdag 16 november 2005 14:00 schreef MouseOver het volgende:

ze passen zich al heel erg aan door die thee. Eigenlijk willen ze natuurlijk gewoon koffie
Nee, hij wou thee, earl grey thee wel te verstaan.
En het liefst dat ik ook nog nieuwe thee zette, had kwartiertje daarvoor thee gezet.

Hij mocht blij zijn dat hij uberhaupt thee kreeg!
Wat wel grappig was, is dat hij op mijn bank ging zitten alsof hij er al jaren kwam en alsof het zijn bank was, ging gewoon liggen enzo en ondertussen mij commanderen en doen alsof we getrouwd waren enzo. Maar mijn toen nog wat jonge poesje had niet lang daarvoor op de bank geplast. Waar hij als de King op ging zitten en zelfs liggen . Ik wou het eerst nog zeggen, maar meneer ging toch al gelijk zo pontificaal liggen, dat ik dacht of zoiets had van 'ok, dan niet'.

de lach in mij was groot, maar offtopic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')