Rond de verkiezingen van 2002 is dat op mijjn school ook gedaan. De meeste stemden toen PvdA en SP geloof ik. Bij elkaar zou dat iets van 75% zijn geweest. Er was precies 1 LPF'er trouwensquote:Op woensdag 16 november 2005 03:35 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik ben t met je eens. Maarja als er laatst in een groep van 100 man studenten journalistiek wordt gevraagd wie wat stemt is het meer dan 80% sp![]()
Dat geeft het slag volk ook wel aan. Nog steeds een linsk bolwerk
Als er wel één krant is die de berichten zo brengt op de manier waarop de lezer het graag horen wil, dan is het wel de Telegraaf.quote:Op woensdag 16 november 2005 08:29 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als iemand maar vaak genoeg te horen krijgt dat hij gek is waant hij zich na een poos ook werkelijk gek. Indoctrinatie heet dat met een mooi woord !!!
Maargoed, er zijn weinig mensen die graag rotte berichten zonder cadeauverpakking lezen. Waar veel kranten zich schuldig aan maken is dat feiten uit taktische overwegingen worden verzwegen om maar niemand op zijn lange tenen te trappen.
Nee.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:26 schreef desiredbard het volgende:
Ach als je het NRC neemt met zijn links gelul
De telegraaf is zeker niet DE krant maar leest wel leuk
Om vervolgens de ene kant die het NRC wel laat zien, weer niet te laten zien ...quote:en laat tenopzichte van bijvoorbeeld een volkskrant of een voornoemd NRC de andere kant van een bericht zien
Als hij ook verantwoordelijk is voor zn eigen kop dan dan dat best kloppen.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:
In mijn ogen is de Telegraaf niet meer dan de rechterhand van Michiel Smit, ik heb begrepen dat deze entiteit van Nieuw Rechts een groot aandeel heeft in de selectie van krantenartikels, tevens zou hij verantwoordelijk zijn voor de koppen.²
Jij kan er ook wel werken.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:38 schreef BansheeBoy het volgende:
In mijn ogen is de Telegraaf niet meer dan de rechterhand van Michiel Smit, ik heb begrepen dat deze entiteit van Nieuw Rechts een groot aandeel heeft in de selectie van krantenartikels, tevens zou hij verantwoordelijk zijn voor de koppen.²
Klopt, ik wil ook graag de andere feiten horen zoals nationaliteit, ras, geslacht, schoenmaat, M/V, kleur, godsdienst, strafblad, sexuele geaardheid enz. ,dan dat ik moet gokken via een oninteressante uitgeklede berichtgeving.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:23 schreef Kloot-Jan het volgende:
[..]
Als er wel één krant is die de berichten zo brengt op de manier waarop de lezer het graag horen wil, dan is het wel de Telegraaf.
Het NRC links? Als er nog één objectieve krant in Nederland over is is het wel het NRC wat mij betreft.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:26 schreef desiredbard het volgende:
Ach als je het NRC neemt met zijn links gelul
De telegraaf is zeker niet DE krant maar leest wel leuk en laat tenopzichte van bijvoorbeeld een volkskrant of een voornoemd NRC de andere kant van een bericht zien
Die het dichts de objectiviteit nastreeft/benadert idd.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:58 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het NRC links? Als er nog één objectieve krant in Nederland over is is het wel het NRC wat mij betreft.
De vraag is natuurlijk of een partij als de SP (waarvan vaak wordt gezegd dat die ook onderbuikgevoelens voedt) wel z'n zegje krijgt in die krant. Dan moet je denken aan het opvoeren van woordvoeders van de SP als het gaat om politieke zaken.quote:Op woensdag 16 november 2005 12:22 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
De meest objectieve berichtgeving is imho de volkskrant, trouw en nrc. Ik vind niet dat deze kranten als links danwel rechts betiteld kunnen worden. De telegraaf in feite ook niet, maar dit is dan ook sensatie en stemmingmakerij inplaats van politiek georienteerd. Hier gaat het meer om het voeden van de onderbuikgevoelens.
Inderaad, het is anderen misschien al opgevallen, maar ik ben altijd erg objectief, en dat heb ik te danken aan mijn brede kijk en het lezen van verschillende kranten:quote:Op woensdag 16 november 2005 12:46 schreef desiredbard het volgende:
Ach om je eigen mening te maken op gebeurtenissen moet je gewoon twee of meer krantjes lezen.
Wat hij zegt.quote:Op woensdag 16 november 2005 11:58 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Het NRC links? Als er nog één objectieve krant in Nederland over is is het wel het NRC wat mij betreft.
Wel jammer dat laagdrempelig in het geval van de telegraaf overeen moet komen met onjuiste en opgeblazen berichtgeving.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:34 schreef Petera het volgende:
De Telegraaf is wel degelijk een krant, maar ik zou niet willen zeggen dat het ook wel een degelijke krant is.
In ieder geval heb ik niet de indruk dat bij de Telegraaf de kwaliteit van de berichtgeving vooropstaat.
Toch kun je vinden van de Telegraaf wat je wilt, maar volgens mij is het wel de meest laagdrempelige krant in Nederland. Dit is ook iets waard.
Onjuiste berichtgeving komt wel eens bij elke krant voor. Ik heb liever een opgeblazen berichtgeving waarover ik zelf kan oordelen dan eentje waar de feiten worden verdoezeld. Als ik wil gokken vul ik wel een lottoformulier in.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:42 schreef Jean_Le_Blanc het volgende:
[..]
Wel jammer dat laagdrempelig in het geval van de telegraaf overeen moet komen met onjuiste en opgeblazen berichtgeving.
Je kunt het Telegraaf-publiek beter onwetend houden (ik wou eerst 'dom houden' typenquote:Op woensdag 16 november 2005 13:34 schreef Petera het volgende:
Toch kun je vinden van de Telegraaf wat je wilt, maar volgens mij is het wel de meest laagdrempelige krant in Nederland. Dit is ook iets waard.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |