abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:38:00 #1
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_32297553
Zalm: compensatie energieprijs niet nodig
Minister Zalm van Financiën denkt erover om Nederlanders toch géén compensatie te geven voor de hoge energieprijzen. Dat zegt de bewindsman in een gesprek met RTL Nieuws.

Noodzaak
De olieprijs is gedaald en de kosten van het nieuwe zorgstelsel vallen mee. En dus vervalt de noodzaak om de gestegen kosten te compenseren, redeneert Zalm. Maar de oppositie én het CDA zijn het daar absoluut niet mee eens.

50 euro
De fracties willen dat Nederlanders straks allemaal 50 euro gestort krijgen. Het kabinet hakt in december de knoop door over de compensatie. Het CDA eist nu alvast opheldering van Zalm.
Typisch zalm
pi_32298186
Ach, wij hebben Zalm ook niet nodig, maar dat heeft hij zelf nog niet door.
Daar komt hij wel achter bij de eerstvolgende verkiezingen.
Ik kwam, Ik zag en kneep er tussenuit
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:52:32 #3
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_32298216
Waarom zouden prijzen gecompenseerd moeten worden?
pi_32298229
Die man is al tijden het spoor bijster. Het ene beloven het andere doen.
Wartaal.
pi_32298298
Zalm is een prima financier, zo'n beetje de einige minister die ik echt vertrouw. En die eenmalige bonus van 50,00 .daar zit ik echt niet op te wachten. Gewoon cancellen, groot gelijk Gerrit
GIRO 800800
pi_32298567
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:55 schreef Notoire_Gek het volgende:
Zalm is een prima financier, zo'n beetje de einige minister die ik echt vertrouw. En die eenmalige bonus van 50,00 .daar zit ik echt niet op te wachten. Gewoon cancellen, groot gelijk Gerrit
Jij niet, bal. Een paar miljoen anderen wel
Wartaal.
pi_32298633
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Waarom zouden prijzen gecompenseerd moeten worden?
Precies, dit is gewoon de marktwerking. Laten ze dat kwartje van Kok maar eens teruggeven, daar heeft autorijdend nederland tenminste echt recht op!
pi_32299312
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:03 schreef Billy_daKid het volgende:

Jij niet, bal. Een paar miljoen anderen wel
50 euro .....man, wat moet je daar dan mee. Het kost de Staat een vermogen en nog geen 1% van de bevolking zal die poen daadwerkelijk besteden om hun energierekening mee te betalen. Die werkeloze tokkies, gaan een keer extra langs de MAC en koffieshop, en weg is de energie-bonus. Laat ze voor die paar honderd miljoen maar iets nuttigs doen.
GIRO 800800
pi_32299356
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:05 schreef Developersrus het volgende:

Precies, dit is gewoon de marktwerking. Laten ze dat kwartje van Kok maar eens teruggeven, daar heeft autorijdend nederland tenminste echt recht op!
Precies, dat is iets blijvends waar we bovendien recht op hebben, het was immers een tijdelijke maatregel.
GIRO 800800
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:39:40 #10
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32299797
compensatie
Daar ga je gewoon middels de belastingen en de BTW zelf voor betalen hoor. Wat nou compensatie. Laat je niet gek maken en blijf aub helder nadenken.
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  woensdag 16 november 2005 @ 22:06:00 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_32327575
De kosten van het nieuwe zorgstelsel vallen mee Die man is niet goed snik
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 16 november 2005 @ 22:10:41 #12
119624 Speed-Addicted
The Future is yours!!!
pi_32327714
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:06 schreef deedeetee het volgende:
De kosten van het nieuwe zorgstelsel vallen mee Die man is niet goed snik
Op het eerste gezicht lijkt het allemaal stukken duurder te worden, ik heb alle plusjes en minnetjes eens naast elkaar gezet, en zoveel duurder ben ik niet uit misschien zelfs iets voordeliger.
"I also favor a cold war against Islam. I see Islam as being an exceptional threat, as a society hostile to ours"
pi_32327716
eh, wat heeft dit met het zorgstelsel te maken?? De Zorgtoeslag gaat nl. omlaag omdat de premie's volgens de overheid mee vallen.
  woensdag 16 november 2005 @ 22:19:32 #14
78780 deedeetee
pi_32328005
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:10 schreef Speed-Addicted het volgende:

[..]

Op het eerste gezicht lijkt het allemaal stukken duurder te worden, ik heb alle plusjes en minnetjes eens naast elkaar gezet, en zoveel duurder ben ik niet uit misschien zelfs iets voordeliger.
Ik verkeer in de vervelende positie dat ik niet eens precies weet wat ik dan verdien en dus ook geen zorg toeslag kan aanvragen. Voor mij betekent dat de volle mep betalen van een inkomen dat daarvoor niet ( dat weet ik nu al wél ) toereikend is de eerste maanden van 2006. Daarna gaat mijn inkomen behoorlijk omhoog als alles goed gaat. Maar daar schiet ik voorlopig niet veel mee op.
Die hele zorg toestand had voor mij niet op een ongelukkiger moment kunnen komen.....
Zalm met zijn mooie praatjes kan me de boom in
pi_32328011
ja joh waarom compensatie. We krijgen al raketten en chinooks van zalm

pi_32335403
Mja, meneertje "We hebben geen geld" kan wel zomaar even 90 miljoen extra vrijmaken voor 3 helikopters, zodat z'n maatje op defensie gewoon zijn kruisrakketjes kan gaan kopen.
  donderdag 17 november 2005 @ 09:13:54 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32335435
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:19 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik verkeer in de vervelende positie dat ik niet eens precies weet wat ik dan verdien en dus ook geen zorg toeslag kan aanvragen. Voor mij betekent dat de volle mep betalen van een inkomen dat daarvoor niet ( dat weet ik nu al wél ) toereikend is de eerste maanden van 2006. Daarna gaat mijn inkomen behoorlijk omhoog als alles goed gaat. Maar daar schiet ik voorlopig niet veel mee op.
Die hele zorg toestand had voor mij niet op een ongelukkiger moment kunnen komen.....
Zalm met zijn mooie praatjes kan me de boom in
Je kan ook zorgtoeslag aanvragen op basis van een geschat inkomen, bijv. wat je verwacht te verdienen in de eerste maanden van 2006. Wanneer je dan fors meer gaat verdienen, geef je die wijziging door aan de belastingdienst en wordt je zorgtoeslag bijgesteld.
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 17 november 2005 @ 10:08:45 #18
78780 deedeetee
pi_32336381
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Je kan ook zorgtoeslag aanvragen op basis van een geschat inkomen, bijv. wat je verwacht te verdienen in de eerste maanden van 2006. Wanneer je dan fors meer gaat verdienen, geef je die wijziging door aan de belastingdienst en wordt je zorgtoeslag bijgesteld.
Ik heb vanochtend de belastingtelefoon gebeld om wat meer info en besloten om te doen wat jij nu óók voorsteld.
Omdat ik de foon toch al in de hand had heb ik gelijk CZ gebeld want ik zat met meer problemen die nu dus óók van de baan zijn. Ik dacht * je kunt wel blijven siepen maar daar schiet je ook niks mee op ! *
pi_32339504
quote:
Op donderdag 17 november 2005 09:10 schreef Vhiper het volgende:
Mja, meneertje "We hebben geen geld" kan wel zomaar even 90 miljoen extra vrijmaken voor 3 helikopters, zodat z'n maatje op defensie gewoon zijn kruisrakketjes kan gaan kopen.
Inderdaad ja. Echt te triest voor woorden. Ze moeten het huishoudboekje van de regering eens flink op overbodige uitgaves onderzoeken.
Volgens mij kan er met gemak een paar miljard bespaard worden zodat de belastingen iets lager kunnen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32339580
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:17 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Inderdaad ja. Echt te triest voor woorden. Ze moeten het huishoudboekje van de regering eens flink op overbodige uitgaves onderzoeken.
Volgens mij kan er met gemak een paar miljard bespaard worden zodat de belastingen iets lager kunnen.
Zalm schrapt liever in de noodzakelijke uitgaven en koopt liever luxe, dat blijkt wel weer eens idd.
pi_32339707
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:17 schreef Metro2005 het volgende:
Een boude bewering. Leg ns uit?
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
  donderdag 17 november 2005 @ 12:43:05 #22
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_32340310
quote:
Op donderdag 17 november 2005 10:08 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb vanochtend de belastingtelefoon gebeld om wat meer info en besloten om te doen wat jij nu óók voorsteld.
Omdat ik de foon toch al in de hand had heb ik gelijk CZ gebeld want ik zat met meer problemen die nu dus óók van de baan zijn. Ik dacht * je kunt wel blijven siepen maar daar schiet je ook niks mee op ! *
Kijk eens aan!
The love you take is equal to the love you make.
  donderdag 17 november 2005 @ 12:48:37 #23
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_32340443
Compensatie voor hoge enrgieprijzen is onzin, kun je niet aan beginnen als overheid.

- Ten eerste zullen de energiebedrijven al snel deze compensatie in eigen zak steken door de prijzen extra te verhogen
- Ten tweede kun je als overheid niet gaan compenseren op zoiets, dat is een inbreuk in de vrije markt en zal uiteindelijk alleen maar leiden tot onvrede en problemen. Goed voorbeeld is hier Indonesie waar Soeharto in de jaren 60 subsidie op brandstof invoerde en die nu als een loden last wegen op de begroting en tot rellen en onlusten wordt nu men er vanaf wil.
- Ten derde stimuleer je door oge enrgieprijzen te compenseren geen zuinig gedrag, "want de overheid springt toch wel bij" De mensen moet je de schaarste zelf laten voelen, anders krijg je nooit een gedragsverandering.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_32367609
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:48 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Compensatie voor hoge enrgieprijzen is onzin, kun je niet aan beginnen als overheid.

- Ten eerste zullen de energiebedrijven al snel deze compensatie in eigen zak steken door de prijzen extra te verhogen
- Ten tweede kun je als overheid niet gaan compenseren op zoiets, dat is een inbreuk in de vrije markt en zal uiteindelijk alleen maar leiden tot onvrede en problemen. Goed voorbeeld is hier Indonesie waar Soeharto in de jaren 60 subsidie op brandstof invoerde en die nu als een loden last wegen op de begroting en tot rellen en onlusten wordt nu men er vanaf wil.
- Ten derde stimuleer je door oge enrgieprijzen te compenseren geen zuinig gedrag, "want de overheid springt toch wel bij" De mensen moet je de schaarste zelf laten voelen, anders krijg je nooit een gedragsverandering.
Je vergeet wel dat de overheid dat extra geld wel mooi in zijn zak steekt.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32368128
quote:
Op donderdag 17 november 2005 12:24 schreef Argento het volgende:

[..]

Een boude bewering. Leg ns uit?
Ik zal een paar termen noemen:

Betuwelijn 3,67 miljard euro
JSF 40,5 miljard dollar.
Kruisraketten 100 miljoen euro
legerkosten, bv gecrashte chinooks: 90 miljoen

44,36 miljard euro om mee te beginnen.

Toch weer 3000 euro per persoon in nederland.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')