http://teletekst.nos.nl/tekst/112-01.htmlquote:DEN HAAG Gemeente-ambtenaren moeten bekeuringen voor te hard rijden kunnen uitdelen.Een Kamermeerderheid van CDA, VVD en PvdA wil dat mogelijk maken. Nu kunnen automobilisten alleen door politie-agenten worden bekeurd.Maar volgens de gemeenten heeft de politie daar te weinig tijd voor.De Kamer denkt ook dat de verkeersveiligheid ermee is gediend als gemeenten gaan bekeuren.De politie kan zich dan meer op de zware criminaliteit richten.
Het kabinet had eerder al gezegd dat de gemeenten boetes moeten kunnen opleggen voor het verkeerd neerzetten van fietsen of voor wildplassen.
Wellicht een hoop zaken op kenteken uitschrijven...quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:22 schreef robh het volgende:
Ik vraag mij af hoe zo'n stadswacht op dienstfiets dit klaar denkt te spelen?
BOA, bijzondere opsporingsambtenaar ofzo. Veel conducteurs zijn het ook en mogen ook boetes voor geen ID enzo uitschrijven. Tis een hele training, dus niet elke stadswacht zal het kunnen worden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:56 schreef Ludwig het volgende:
Hoe willen ze dit in vredesnaam met de politiewet rijmen? Volgens mij moeten die wetgevertjes uit Den Haag eerst eens wat beter naar hun ambtenaren luisteren. Dit is praktisch onmogelijk door te voeren.
1. allochtoon zijn;quote:Op woensdag 16 november 2005 17:20 schreef DionysuZ het volgende:
wat zijn trouwens de exacte vereisten om stadswacht te worden?
Je bent :quote:Op woensdag 16 november 2005 17:54 schreef IntroV het volgende:
[..]
1. allochtoon zijn;
2. je moederstaal beter spreken dan nederlands;
3. ruime ervaring in werkloosheid hebben en moeilijk bemiddelbaar zijn;
4. geen rijbewijs hebben met wel goede wandelschoenen
Sorry meneer ik kan er niets aan doen. Regels zijn regels.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:25 schreef sungaMsunitraM het volgende:
"Goedemorgen, Gemeente.....
Wij staan niet met de wieltjes naar de straat"
Ik heb ze wel eens op rolschaatsen gezien...quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:22 schreef robh het volgende:
Ik vraag mij af hoe zo'n stadswacht op dienstfiets dit klaar denkt te spelen?
idd het zijn echt van die mensen die een iq van 75 hebben.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:48 schreef HAL9000S het volgende:
Met alle respect, ik vind de stadswacht over het algemeen een vrij nutteloze functie vervullen en het lijkt me helemaal geen goed idee om die mensen extra bevoegdheden te geven, niet voor niks hebben zij een van de meest kansloze banen bij de overheid.
Ik zeg schaf de stadswacht af en pomp dat geld direct in de politie.
en de boetes zijn omhoog gegaan.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:43 schreef Tafkahs het volgende:
Gelukkig maar dat de politie sinds een tijdje aan een bekeurquotum is gesteld, dat bevordert de concurrentie
Wat een fantastische burgemeester heeft Amsterdam toch ..![]()
8. Niet met mensen om kunnen gaan...quote:Op woensdag 16 november 2005 21:12 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Je bent :
5. slecht humeur
6. kortzichtigheid
7. gebrek aan intelligentie
vergeten
Het idee dat die snelsufferds binnenkort aan het bekeuren kunnen slaan....![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |