Wat heeft dat ermee te maken dat de ts een stuk onbenul is?quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:26 schreef Bensel het volgende:
2e fase neem ik aan? Zie daar je antwoord
Ik weet het, wrijf het er niet teveel in aubquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:32 schreef Marruk het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken dat de ts een stuk onbenul is?
dat klinkt saaiquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:45 schreef jpzegthallo het volgende:
algemene natuur- wetenschappen
Het gaat erom dat de tweede fase kut is. De leerlingen die hun diploma wel halen geraken met onvoldoende kennis van school. Het komt er dus op neer dat de tweede fase nogal slecht uit de verf komt en het afschaffen hiervan zou het beste zijn, dunkt me.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:32 schreef Marruk het volgende:
[..]
Wat heeft dat ermee te maken dat de ts een stuk onbenul is?
MAVO is er niet meer........quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:26 schreef sr_firewire het volgende:
Dan ga je maar terug naar de MAVO, domme zak.....![]()
Net als Europese Cultuur. Das ook zo'n onzinvakquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:53 schreef TrenTs het volgende:
ANW is een vak wat zonde is van het geld.
Bestaat dat?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:03 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Net als Europese Cultuur. Das ook zo'n onzinvak![]()
Maar btw, ik heb morgen ANW![]()
Inderdaad, ANW is notabene een metavakquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:50 schreef idiotforaliving het volgende:
Een 5 voor een openboek toets, kan gebeuren maar voor ANW dan ben je wel heel erg dom
Ik had een 5.2quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:54 schreef switchboy het volgende:
ANW daar haal je achten voor zonder te leren... Je moet echt je best doen om lager dan een 6 te halen.
ANW wordt toch alleen op HAVO en VWO gegeven?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:25 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ik had een 5.2
Ik kom dan ook van het VMBO
Ik moest een beetje sterren gaan tekenen, ik ken al die sterrenbeelden niet uit mn kopquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:32 schreef Quarks het volgende:
[..]
ANW wordt toch alleen op HAVO en VWO gegeven?
Of heb je na VMBO, HAVO gedaan?
En hoe kun je een 5.2 halen, je hoeft alleen maar te redeneren.
quote:
Slap excuus, dat was toch maar 1 praktische opdracht?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:34 schreef Messenga het volgende:
[..]
Ik moest een beetje sterren gaan tekenen, ik ken al die sterrenbeelden niet uit mn kop
Laatste optie idd.
Ja ik had er ook eerst nog nooit van gehoord.quote:
Nee, artikel 50 in een proefwerk ging er totaal over. de rest had ik over het algemeen wel goed.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:40 schreef Quarks het volgende:
[..]
Slap excuus, dat was toch maar 1 praktische opdracht?![]()
In de regel zou ANW het makkelijkste vak moeten zijn omdat het een metavak is.
Mensen met een HAVO denkniveau of hoger moeten echt een voldoende halen.
Had je toevallig ook een 5 voor nederlands?quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:34 schreef Departak het volgende:
Verdraait, ik had ook een 5 voor ANW. Samen met twee anderen werden wij gezamelijk door de overige 267 leerlingen van mijn jaar(5 gymn) uitgelachen.
Ik ben trouwens nieuw hier
Aangenaam![]()
das een verdraaid goed cijfer.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:38 schreef Departak het volgende:
7,1 maar door aftrek van 0,7 punt voor spelling 6,4. Ach, poëzie, wat moet ik zeggenDyslexie zal ik maar zeggen he
Dat klinkt niet eens zo saai.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:43 schreef sinaasappelsapje het volgende:
[..]
Ja ik had er ook eerst nog nooit van gehoord.![]()
We praten gewoon de hele les een beetje over filosofie, hoe cultuur ontstaat, verschillende opvattingen over het ontstaan van de mens, blablabla. Het is iig doodsaai
quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:44 schreef jpzegthallo het volgende:
Open boek toets bij ANW?
Wij moesten het nog gewoon 'leren'
Ja, ik dacht ook eerst dat het leuk wasquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:03 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Dat klinkt niet eens zo saai.Maar niet iets wat nodig is op het VO.
Meta de Vries?quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:22 schreef Quarks het volgende:
[..]
Inderdaad, ANW is notabene een metavak![]()
Nee, een metavak heeft niet als doel om kennis aan te leren, maar om te leren denken over die kennis.quote:
Wat? Helemaal niet joh, het is beresimpel om een onvoldoende te halen voor KCV, heb ik zelf ervarenquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:48 schreef Noorman het volgende:
Een onvoldoende voor een openboektoets ANW? Hoe dóé je dat in godsnaam? Da's hetzelfde als een onvoldoende halen voor KCV: schier onmogelijk.![]()
Hoe groot is jouw school? 267 leerlingen in de vijfde? Wtf?!quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:34 schreef Departak het volgende:
Verdraait, ik had ook een 5 voor ANW. Samen met twee anderen werden wij gezamelijk door de overige 267 leerlingen van mijn jaar(5 gymn) uitgelachen.
Ik ben trouwens nieuw hier
Aangenaam![]()
quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:56 schreef NiTiN het volgende:
ANW![]()
Het makkelijkste vak van het VWO. En een van de leukste. Zeker als je scheikunde, natuurkunde en biologie ook nog hebt. Zit je gebakken
Echt totale onzin. Wij hadden het boek Solar en het raakvlak met scheikunde, natuurkunde en biologie was heel klein. Met natuur- en scheikunde eigenlijk helemaal niks, met biologie alleen een klein beetje.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:11 schreef Cryonic het volgende:
ANW...leukste vak ooit.*sarcasme* Niet leren en toch een 9 halen(dat is dan weer wel leuk)
Strontvervelend als je N&G of N&T doet en alle stof al gehad hebt![]()
Het is allemaal net niks dus. Wij hadden 'Scala' en de meesten N&G/N&T gasten zaten ook altijd te zeuren dat ze het allemaal al hadden gehad. Voor mij (E&M) gold het alleen als algemene ontwikkeling net als Maatschappijleer nu dus (ook een vak waarbij je moeite moet doen om een onvoldoende te halenquote:Op woensdag 16 november 2005 19:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Echt totale onzin. Wij hadden het boek Solar en het raakvlak met scheikunde, natuurkunde en biologie was heel klein. Met natuur- en scheikunde eigenlijk helemaal niks, met biologie alleen een klein beetje.
Dat is ook niet de bedoeling van een metavak als ANW.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:38 schreef switchboy het volgende:
Bij ANW worden veel onderwerpen besproken maar je leert er niks of weinig van, er stond letterlijk in het boek: "De zon is eigenlijk een ster en geeft licht"
Geloof me, die zijn erquote:Dus de auteur denkt blijkbaar dat er op de HAVO/VWO mensen zitten die NIET weten dat de zon een ster is?
Whehe, die boeken hadden wij ook ja. Een van die 2 boeken zat aan het einde van het jaar nog in de verpakkingquote:Op woensdag 16 november 2005 19:58 schreef TC03 het volgende:
[..]
[..]
Echt totale onzin. Wij hadden het boek Solar en het raakvlak met scheikunde, natuurkunde en biologie was heel klein. Met natuur- en scheikunde eigenlijk helemaal niks, met biologie alleen een klein beetje.
Dat vak is goed voor je zelfvertrouwenquote:Op woensdag 16 november 2005 20:04 schreef Airelle het volgende:
[..]
Maatschappijleer nu dus (ook een vak waarbij je moeite moet doen om een onvoldoende te halen).
Boeken wel uit de verpakking gehaald (en daar was alles dan ook mee gezegdquote:Op woensdag 16 november 2005 20:48 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Whehe, die boeken hadden wij ook ja. Een van die 2 boeken zat aan het einde van het jaar nog in de verpakking. Afgesloten met een 6 en absoluut geen spijt van.
Och, zag een keer een een enquete bij Editie NL waarbij ze mensen vroegen of de aarde om de zon draait of andersom. De meerheid dacht dat de zon om de aarde heen draaide.quote:Op woensdag 16 november 2005 20:38 schreef switchboy het volgende:
Bij ANW worden veel onderwerpen besproken maar je leert er niks of weinig van, er stond letterlijk in het boek: "De zon is eigenlijk een ster en geeft licht"
Dus de auteur denkt blijkbaar dat er op de HAVO/VWO mensen zitten die NIET weten dat de zon een ster is?
Dat was een quote van switchboy, niet van mij.quote:Op woensdag 16 november 2005 22:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Och, zag een keer een een enquete bij Editie NL waarbij ze mensen vroegen of de aarde om de zon draait of andersom. De meerheid dacht dat de zon om de aarde heen draaide.
Mensen zijn zo dom soms.
Veranderdquote:Op woensdag 16 november 2005 22:24 schreef Quarks het volgende:
[..]
Dat was een quote van switchboy, niet van mij.
Ik had ooit een onvoldoende voor KCV: ik had goede antwoorden ingevuldquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:48 schreef Noorman het volgende:
Een onvoldoende voor een openboektoets ANW? Hoe dóé je dat in godsnaam? Da's hetzelfde als een onvoldoende halen voor KCV: schier onmogelijk.![]()
Ik denk dat ze de feiten een beetje aangedikt hebben hoorquote:Op woensdag 16 november 2005 22:20 schreef Merkie het volgende:
[..]
Och, zag een keer een een enquete bij Editie NL waarbij ze mensen vroegen of de aarde om de zon draait of andersom. De meerheid dacht dat de zon om de aarde heen draaide.
Mensen zijn zo dom soms.
dan had jij andere ckv, levensbeschouwing, maatschappijleer, en ANW. Want bij mij moest je wel degelijk leren voor die vakken.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:28 schreef Boschjesman het volgende:
ANW is net als CKV, levensbeschouwing en maatschappijleer een vak waarvoor je zou kunnen slagen zonder ook maar één keer een boek aan te hoeven raken.
Rechten tentamen zonder boek erbij.. dus 2000 pagina's wetteksten stampen..? Tuurlijk johquote:Op dinsdag 15 november 2005 21:06 schreef Off-ShoRe het volgende:
Het gebeurt ook op het HBO en op universiteiten![]()
Het zag wel degelijk anders uit dan op 'normale' HAVO's, denk ik.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:44 schreef boskov het volgende:
[..]
dan had jij andere ckv, levensbeschouwing, maatschappijleer, en ANW. Want bij mij moest je wel degelijk leren voor die vakken.
dat meen je nietquote:Op woensdag 16 november 2005 23:55 schreef boskov het volgende:
anw
Ik herinner me nog een vraag van een proefwerk: Een ster ligt 4 lichtjaar van de aarde af. Hoe lang doet het licht erover om de aarde te bereiken
CKV = Culturele Kunstzinnige Vormingquote:Op donderdag 17 november 2005 13:03 schreef Herkauwer het volgende:
Ik ben oud aan het worden, er wordt met afkortingen gesmeten die ik niet ken en in mijn tijd hoefde je niet te leren voor VWO![]()
foutjequote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |