abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2005 @ 15:46:16 #1
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32288169

Bent u het met me eens dat de Amsterdamse peilingen voor de gemeenteraadsverkiezingen totaal WAARDELOOS zijn en dat de uitslag zonder meer wordt overgenomen dan door de kranten ?
Bij navraag blijkt dat Bureau Intervieuw/Nss amper 502 respondenten naar hun poltieke voorkeur heeft gevraagd en deze gegevens heeft gepubliceerd. Het gemeenteonderzoeksbureau gaat niet verder als 800 mensen ondervragen n.b.
Door dergelijke krantenberichten kunnen Amsterdammers "op het verkeerde been" gezet worden
om NIET te gaan stemmen op kleine partijen als zouden die toch geen zetel halen nu

Amsterdam bestaat uit meer als 730.000 inwoners en heb IK de stellige indruk dat kleine partijtjes
als Mokum Mobiel en Leefbaar Amsterdam moedwillig onderuitgeschoffelt worden door die enqueteurs met hun vriendjes bij de diverse kranten van een bepaalde politieke voorkeur

Ze hebben ALLEMAAL uit de ruif gegeten en gesjoemeld met fractiegelden en hoop IK maar dat er
eens een nieuwe wind gaat waaien in die rottige Amsterdamse Politiek van pappen en nathouden en zakken vullen
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
pi_32288608
Op basis van een steekproef van 500 tot 800 personen is vaak prima een betrouwbare peiling te maken. Landelijke peilingen hebben meestal ook niet veel meer dan 1000 tot 2000 respondenten.
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:46:40 #3
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32291143
Het ligt eraan of de steekproef die je neemt representatief is. Dan is een steekproef van 500 man vaak een best goede indicatie.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:14:17 #4
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32296839
Ik heb inderdaad gehoord dat b.v. met die kijkcijfers er ook amper 2000 kastjes ergens geplaatst worden maar HOE is het nou in gdosnaam te rijmen dat slecht 502 mensen in Amsterdam een
peiling kunnen geven over een bevolking van 731.000 mensen. Het vervelende is m.i. dat er "onderling" natuurlijk een "dealtje" egmaakt kan worden toch ?
Het Parool en andere kranten duiken maar WAT graag in peilingen dat kleine partijtjes als Mokummobiel en noem maar Leefbaar Amsterdam niet meer trugkomen als dat in zo een peiling staat. Wie garandeert mij dat b.v. van PVDA huize niet een "plan" wordt getrokken om andere
partijen onder tafel te vegen/schrijven en je weet hoe het gaat; Mensen nemen tegenwoordig alles voor waar aan toch ?
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
pi_32298027
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:14 schreef eikelraper het volgende:

Mensen nemen tegenwoordig alles voor waar aan toch ?
Inderdaad, jij bent daar een sprekend voorbeeld van
pi_32298128
Het ligt er gewoon te dik bovenop
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:20:34 #7
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32299105
@ Inderdaad, jij bent daar een sprekend voorbeeld van

Ja sorry hoor, DIE snap ik niet hoor !

Zal wel aan mij liggen
pi_32300033
Zeg, je hebt het over sjoemelen met fractiegelden en 'nieuwe wind', maar juist Leefbaar Amsterdam en Mokum Mobiel waren toch de grootste sjoemelaars?
  woensdag 16 november 2005 @ 00:23:52 #9
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32303060
Ik stem ZELF VVD en heb een warm hart voor Mokum Mobiel omdat zij de ENIGEN waren die me
steunden met een parkeeraktie Rivierenbuurt/Amsterdam en 2 avonden de moeite namen voor
me in te spreken ( PERSOONLIJK MEVROUW VAN OUDENALLEN) op commissievergaderingen terwijl de rest van dat spul amper reageerde in de CENTRALE STAD !

Ik ben al 4 jaar aan het strijden geweest TEGEN die politiek en WEET hoe het werkt en is gewoon
te gek voor woorden dat AMSTERDAM bestuurd wordt door een leger van 417 deelraadsleden en
ONGEHOORD in EUROPA!!!!!! ( verzinsel van de pvda ooit)

Heb verwoord dat Amsterdam 417 !!!!! bestuurders heeft en een stad als New York slechts 52 !! en
een stad als München ( 1,3 miljoen inwoners en bijna het dubbele van Amsterdam) slechts 83 bestuurders !!!

HIERDOOR krijg je al die toestanden m.i. en de loco-burgemeester Mark van der Horst zegt excact
hetzelfde dat M I N S T E N S de helft van die "bestuurders" hun biezen kan pakken en dat Amsterdam hun deelraden halveren door fusies.

Nou ik ga naar bed en kijk eens voor de aardigheid op www.google.nl en vul eens in:

acam rapport amsterdam

Dan kun je ZELF lezen in wat een bestuurlijke teringzooi Amsterdam zich bevindt !

Hoop op enig begrip
pi_32303150
Voor wie ben je als er straks een breuk in de fractie ontstaat, voor Frank of voor van Oudenhalle?
  woensdag 16 november 2005 @ 00:46:37 #11
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32303567
Hoi Tafkahs. Sorry man ik ga zo naar bed maar zag nog effe je berichtje
Ik ben VOOR van OUDENALLEN en weet je waarom ?

Ik heb een zeer intillegente vrouw gezien ( is ook verwoord door Paloma een colomschrijver in Amsterdam) Ze LIJKT wel dom maar IS het niet en het feit dat ze er TOCH maar MOOI zat voor mij
als aktievoerder 2 avonden in haar vrije tijd "zegt" me wel iets . je mag me mailen en stuur ik je wel door de aktie WAAR ik mee bezig ben geweest. Ik had HONDERDEN emails verzameld met die aktie
in nov. 2004 en verzocht de CENTRALE STAD om hulp enkelen stuurden een mail of gingen "onder
mijn duiven" schieten en zonder mij te vragen zelfstandig ( laat ik het maar noemen) aktiemensen
benaderen met e-mails want ik was zo stom ( toen nog) om ze de uitdraairol te geven van alle
aktioevoerders met emailadres erbij) Ja, ja de heren van Groen Links en D 66 worden nog bedankt

Ik mail lang en sorry maar wil gewoon MIJN EI effe kwijt joh !

TUURLIJK ben ik ervan overtuigt dat er wat gesjoemeld is maar NIEMAND hoor je b.v. over die imbeciele deelraadskantoren die OVERAL in Amsterdam in Amsterdam worden geplaatst en die
van Amsterdam Centrum komt op de DUURSTE plek van Amsterdam en kost 55 miljoen !!!!!!!!!

dan is die z.g. "fraude" toch peanutts ????

Maar goed ik ben 62 jaar met een rotziekte en zal mijn tijd wel uitduren maar KAN en WIL niet begriijpen dat de "meute schapen" zich weer laat "inpakken" straks en we na maart 2006 WEER
4 jaar opgescheept zitten met dat "leger" van bestuurders ( 417 man) en besluitvorming een
bestuurlijke spaghetti wordt "door de vele vingers in de pap" en ooit ook eens Door Rob Oudkerk
verwoord voordat hij begon te bazelen over dat "stofje in de hersenen" dat ervoor zorgt dat
verantwoordelijk poltici die onder druk staan "op tilt"staan.
Ken je die ?
Gr.
pi_32312493
quote:
Op woensdag 16 november 2005 00:46 schreef eikelraper het volgende:
Hoi Tafkahs. Sorry man ik ga zo naar bed maar zag nog effe je berichtje
Ik ben VOOR van OUDENALLEN en weet je waarom ?

Ik heb een zeer intillegente vrouw gezien ( is ook verwoord door Paloma een colomschrijver in Amsterdam) Ze LIJKT wel dom maar IS het niet en het feit dat ze er TOCH maar MOOI zat voor mij
als aktievoerder 2 avonden in haar vrije tijd "zegt" me wel iets . je mag me mailen en stuur ik je wel door de aktie WAAR ik mee bezig ben geweest. Ik had HONDERDEN emails verzameld met die aktie
in nov. 2004 en verzocht de CENTRALE STAD om hulp enkelen stuurden een mail of gingen "onder
mijn duiven" schieten en zonder mij te vragen zelfstandig ( laat ik het maar noemen) aktiemensen
benaderen met e-mails want ik was zo stom ( toen nog) om ze de uitdraairol te geven van alle
aktioevoerders met emailadres erbij) Ja, ja de heren van Groen Links en D 66 worden nog bedankt

Ik mail lang en sorry maar wil gewoon MIJN EI effe kwijt joh !

TUURLIJK ben ik ervan overtuigt dat er wat gesjoemeld is maar NIEMAND hoor je b.v. over die imbeciele deelraadskantoren die OVERAL in Amsterdam in Amsterdam worden geplaatst en die
van Amsterdam Centrum komt op de DUURSTE plek van Amsterdam en kost 55 miljoen !!!!!!!!!

dan is die z.g. "fraude" toch peanutts ????

Maar goed ik ben 62 jaar met een rotziekte en zal mijn tijd wel uitduren maar KAN en WIL niet begriijpen dat de "meute schapen" zich weer laat "inpakken" straks en we na maart 2006 WEER
4 jaar opgescheept zitten met dat "leger" van bestuurders ( 417 man) en besluitvorming een
bestuurlijke spaghetti wordt "door de vele vingers in de pap" en ooit ook eens Door Rob Oudkerk
verwoord voordat hij begon te bazelen over dat "stofje in de hersenen" dat ervoor zorgt dat
verantwoordelijk poltici die onder druk staan "op tilt"staan.
Ken je die ?
Gr.
in feite heeft van Oudenalle niets anders gedaan als wat de SP al jaren doet met de afdrachtregeling. Volgens mij is de strijd binnen MM er een van persoonlijke aard. Dat en het feit dat er misschien nog maar een zeteltje in het verschiet ligt voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Volgens mij zijn de enige politieke foutjes die van Oudenalle gemaakt heeft, dat zij zich verkiesbaar voor de landelijke LPF heeft willen stellen in 2002. Die smet blijft wel een tijdje hangen. En dat zij gewoon een enorme sloddervos is. Maar dat voordeel van de twijfel verdient ze wel. Het lijkt me ontzettend stom om geld in je eigen bedrijf te verduisteren, toch?

Voor dat nieuwe stadsdeelkantoor van 55 mln moet je het trouwens toch bij de VVD zoeken, mevrouw Anne Lize van der Stoel (degene die de Zebra lounge op het Leidsche plein niet zinde en dat daarom de deuren moest sluiten).
  woensdag 16 november 2005 @ 21:17:39 #13
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32326028
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:04 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

in feite heeft van Oudenalle niets anders gedaan als wat de SP al jaren doet met de afdrachtregeling. Volgens mij is de strijd binnen MM er een van persoonlijke aard. Dat en het feit dat er misschien nog maar een zeteltje in het verschiet ligt voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Volgens mij zijn de enige politieke foutjes die van Oudenalle gemaakt heeft, dat zij zich verkiesbaar voor de landelijke LPF heeft willen stellen in 2002. Die smet blijft wel een tijdje hangen. En dat zij gewoon een enorme sloddervos is. Maar dat voordeel van de twijfel verdient ze wel. Het lijkt me ontzettend stom om geld in je eigen bedrijf te verduisteren, toch?

Voor dat nieuwe stadsdeelkantoor van 55 mln moet je het trouwens toch bij de VVD zoeken, mevrouw Anne Lize van der Stoel (degene die de Zebra lounge op het Leidsche plein niet zinde en dat daarom de deuren moest sluiten).
Sorry dat ik zo laat reageer.
Ach weet je, Ik geloof dat de mensen ( lees de massa) domgehouden wil blijven worden. Als je zoals vandaag weer leest in het Parool dat jankverhaal van de PVDA dat Amsterdam geld tekort komt zakt je broek toch af ??? Ook staat er in de weekkranten nu in Amsterdam dat ZELFS de PVDA er nu toe gaat neigen het aantal van 417 bestuurders te halveren alsmede het aantal stadsdelen terug te brengen tot 7 ( de helft van nu) Hebben blijkbaar ook door dat Amsterdam onbestuurbaar begint te worden. Over van Oudenallen effe: Ach. Ze heeft gewoon een beetje dom meegegeten uit de ruif die al die partijen werd voorgehouden en gooit m.i. de "kop teveel in de wind" en anders was iedereen het allang vergeten en een "beetje dom" Ze heeft voor mij 2x ingesproken en IK vind het een intilligente vrouw ondanks. Ook op onze commissievergaderingen waar ze bij was praat ze GEEN onzin en geeft dan nuttige adviezen naar ook andere aktiegroepen toe die momenteel nog voor de rechter in conflict zijn met stadsdeel Zuideramstel. Zie ook eens de andere kant
Ga maar eens naar www.hetparool.nl en klik eens aan dat verhaal van de PVDA !!
Als het je interesseert kun je ook eens gaan www.zuideramstel.nl/ris.asp dan aanklikken gele mapje raadscommissie III en daarna op gele mapje 2005-03-15 en dan op de derde regel daar
t.w. : verslag 2005-02-22 dan zie je onderaan mijn inspraak over dat leger van bestuurders in
Amsterdam.
Ach. ik ben misschien een ouwe zieke dwaas van 62 jaar die probeert "iets" te verbeteren joh
en ben ik van de straat. Heb een weblog geopend op www.volkskrant.nl onder AMSTERDAMSE WEETJES maar die weblogs worden amper gelezen helaas en is het verschijnsel "weglob"
niet zo leuk als een forum
Groet
pi_32328636
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:17 schreef eikelraper het volgende:

[..]

Sorry dat ik zo laat reageer.
Ach weet je, Ik geloof dat de mensen ( lees de massa) domgehouden wil blijven worden. Als je zoals vandaag weer leest in het Parool dat jankverhaal van de PVDA dat Amsterdam geld tekort komt zakt je broek toch af ??? Ook staat er in de weekkranten nu in Amsterdam dat ZELFS de PVDA er nu toe gaat neigen het aantal van 417 bestuurders te halveren alsmede het aantal stadsdelen terug te brengen tot 7 ( de helft van nu) Hebben blijkbaar ook door dat Amsterdam onbestuurbaar begint te worden. Over van Oudenallen effe: Ach. Ze heeft gewoon een beetje dom meegegeten uit de ruif die al die partijen werd voorgehouden en gooit m.i. de "kop teveel in de wind" en anders was iedereen het allang vergeten en een "beetje dom" Ze heeft voor mij 2x ingesproken en IK vind het een intilligente vrouw ondanks. Ook op onze commissievergaderingen waar ze bij was praat ze GEEN onzin en geeft dan nuttige adviezen naar ook andere aktiegroepen toe die momenteel nog voor de rechter in conflict zijn met stadsdeel Zuideramstel. Zie ook eens de andere kant
Ga maar eens naar www.hetparool.nl en klik eens aan dat verhaal van de PVDA !!
Als het je interesseert kun je ook eens gaan www.zuideramstel.nl/ris.asp dan aanklikken gele mapje raadscommissie III en daarna op gele mapje 2005-03-15 en dan op de derde regel daar
t.w. : verslag 2005-02-22 dan zie je onderaan mijn inspraak over dat leger van bestuurders in
Amsterdam.
Ach. ik ben misschien een ouwe zieke dwaas van 62 jaar die probeert "iets" te verbeteren joh
en ben ik van de straat. Heb een weblog geopend op www.volkskrant.nl onder AMSTERDAMSE WEETJES maar die weblogs worden amper gelezen helaas en is het verschijnsel "weglob"
niet zo leuk als een forum
Groet
Ik heb een stukje gelezen, maar wat zijn precies de dingen die je belangrijk vindt?

Een parkeernota lijkt me detail, maar het zal ongetwijfeld erg belangrijk zijn voor een herinrichting van de buurt zoals dat bijvoorbeeld ook op de nieuwmarkt gebeurt op initiatief van een buurtcommissie.

Vandaag zat ik even te kijken naar het optreden van Cohen inzake de vrijheid van meningsuiting en de behandeling daarvan in de toekomst. Je nekharen rijzen al bij het idee dat er een volgende calamiteit op stapel ligt waar Cohen met z'n bekende driehoek over de gevolgen kan beslissen.
pi_32328794
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 16:05 schreef Kozzmic het volgende:
Op basis van een steekproef van 500 tot 800 personen is vaak prima een betrouwbare peiling te maken. Landelijke peilingen hebben meestal ook niet veel meer dan 1000 tot 2000 respondenten.
Hoe zou je representatief willen definieren, Kozzmic?

Als je verklaart dat een genomen steekproef representatief is. moet je eerst verklaren waarom die representatief is.
Maar op welke basis doe je dat?

Opiniepeilers hebben het over representatieve steekproeven.
Statistici niet.

Maar OK. Kom maar op.

[ Bericht 21% gewijzigd door SANCTAsimplicissimus op 16-11-2005 22:50:58 ]
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_32329970
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:44 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Hoe zou je representatief willen definieren, Kozzmic?
re·pre·sen·ta·tief (bn.)
1 in zijn kenmerken een groep of geheel vertegenwoordigend => karakteristiek
2 een goede indruk makend

De eerste definitie lijkt me prima voldoen. Ik zeg overigens niet dat de peilingen representatieve steekproeven zijn. Ik heb namelijk geen idee hoe de respondenten worden geselecteerd, en met wat voor bewerking men van de 'ruwe cijfers' tot de uiteindelijke peilingcijfers komt. Ik beweer alleen dat een steekproef van 500 a 800 personen niet per definitie te klein is om iets over een populatie van ruim 700.000 personen te zeggen.
pi_32330310
N.a.v. uw laatste zin: Yep

Kortom: U hebt helemaal niks gezegd over het bericht van Eikelraper!
pi_32330626
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:32 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
N.a.v. uw laatste zin: Yep

Kortom: U hebt helemaal niks gezegd over het bericht van Eikelraper!
Jhawel, want hij insinueert dat een steekproef van 500 personen te klein is. Daar ben ik het niet mee eens.
  woensdag 16 november 2005 @ 23:47:40 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32330802
maak je niet druk. volgens de hond zou pvda ook gaan winnen. maar ik geef toe dat de gekochte uitslagen nogal zielig overkomen maar wellicht juist tegengesteld kan werken. mensen zijn niet gek.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32331266
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Jhawel, want hij insinueert dat een steekproef van 500 personen te klein is. Daar ben ik het niet mee eens.
Bent U van mening, dat dat ook geldt voor DEZE steekproef?
  donderdag 17 november 2005 @ 00:20:47 #21
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32331728
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:22 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

re·pre·sen·ta·tief (bn.)
1 in zijn kenmerken een groep of geheel vertegenwoordigend => karakteristiek
2 een goede indruk makend

De eerste definitie lijkt me prima voldoen. Ik zeg overigens niet dat de peilingen representatieve steekproeven zijn. Ik heb namelijk geen idee hoe de respondenten worden geselecteerd, en met wat voor bewerking men van de 'ruwe cijfers' tot de uiteindelijke peilingcijfers komt. Ik beweer alleen dat een steekproef van 500 a 800 personen niet per definitie te klein is om iets over een populatie van ruim 700.000 personen te zeggen.
Nou en DAAR gaat het me nu OM !!!!! WELKE instelling of WIE controleert hoe die doelgroep van
502 mensen ( zoals in de Amsterdamse peiling) wordt samengesteld !! ??
Stel, ik zeg stel: dat een grote partij in Amserdam ( b.v. PVDA) invloeden heeft om naar eigen politieke voorkeur zo een groep "respondenten" samen te stellen ? Ik zeg stel: dat Meneer Hartman
van Bureau Intervieuw/NSS zelf PVDA stemt WIE controleert dan in godsnaam of die meneer
Hartman ( nogmaals; ik zeg niet dat het zo is) de JUISTE respondenten uitzoekt ?
Zo een uitgevoerde peiling wordt immers WEL breed vermeld aan de kranten waar immers ( ik zeg
toch maar weer heel voorzichtig: stel) "vakbroeders" op in kunnen duiken in de pers/media.

Op DIE manier KUN je immers de publieke opninie beinvloeden en staat er dan in Het Parool en de
Telegraaf b.v. anderdaags de telling van zo een bureau maar is dat eerlijk dan. Ook het bureau
O + S van de gemeente zelf nemen niet meer als 800 respondenten.

Ik heb de Heer Hartman verzocht nu maandelijks eens ( tot aan de verkiezingen van maart a.s.)
een peiling uit te voeren maar dan onder wat meer mensen maar HOOR niks !!! Niente ! Niks !

Lees dan de kranten en zie je hoe "mijn" amsterdam ten onder gaat aan schulden en wat al niet meer en dat doet pijn en EEN van de OORZAKEN is verdomme dat IDIOTE LEGER van bestuurders wat ooit eens door een partij ( laat ik maar geen namen noemen) is bedacht en nu langzaam maar zekernaar de klote gaat !
pi_32331868
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef eikelraper het volgende:

[..]

Nou en DAAR gaat het me nu OM !!!!! WELKE instelling of WIE controleert hoe die doelgroep van
502 mensen ( zoals in de Amsterdamse peiling) wordt samengesteld !! ??
Stel, ik zeg stel: dat een grote partij in Amserdam ( b.v. PVDA) invloeden heeft om naar eigen politieke voorkeur zo een groep "respondenten" samen te stellen ? Ik zeg stel: dat Meneer Hartman
van Bureau Intervieuw/NSS zelf PVDA stemt WIE controleert dan in godsnaam of die meneer
Hartman ( nogmaals; ik zeg niet dat het zo is) de JUISTE respondenten uitzoekt ?
Zo een uitgevoerde peiling wordt immers WEL breed vermeld aan de kranten waar immers ( ik zeg
toch maar weer heel voorzichtig: stel) "vakbroeders" op in kunnen duiken in de pers/media.

Op DIE manier KUN je immers de publieke opninie beinvloeden en staat er dan in Het Parool en de
Telegraaf b.v. anderdaags de telling van zo een bureau maar is dat eerlijk dan. Ook het bureau
O + S van de gemeente zelf nemen niet meer als 800 respondenten.

Ik heb de Heer Hartman verzocht nu maandelijks eens ( tot aan de verkiezingen van maart a.s.)
een peiling uit te voeren maar dan onder wat meer mensen maar HOOR niks !!! Niente ! Niks !

Lees dan de kranten en zie je hoe "mijn" amsterdam ten onder gaat aan schulden en wat al niet meer en dat doet pijn en EEN van de OORZAKEN is verdomme dat IDIOTE LEGER van bestuurders wat ooit eens door een partij ( laat ik maar geen namen noemen) is bedacht en nu langzaam maar zekernaar de klote gaat !
Heeeeeeeeeee Grufti
Ab in die Urne!
  donderdag 17 november 2005 @ 00:34:18 #23
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32332124
Ach ja, ik "probeer" ook maar op MIJN manier de wereld te verbeteren hoor.
Ik ga maffen en morgen gezond weer op

Er zijn immers belangrijker dingen in de wereld toch ?

pi_32333143
Beste eikel, (ik denk dat we elkaar nu wel op voornaamsbasis kunnen noemen),

Wat wil je precies? Ik snap je posts niet en heb ook geen idee waar je naartoe wilt. Laat eens weten wat je dwars zit en dan kunnen we ons bezighouden met een onderwerp. Goed voor ons allen, toch?
  donderdag 17 november 2005 @ 11:33:35 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32338366
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef eikelraper het volgende:

Ik zeg stel: dat Meneer Hartman van Bureau Intervieuw/NSS zelf PVDA stemt WIE controleert dan in godsnaam of die meneer Hartman ( nogmaals; ik zeg niet dat het zo is) de JUISTE respondenten uitzoekt ? Zo een uitgevoerde peiling wordt immers WEL breed vermeld aan de kranten waar immers ( ik zeg toch maar weer heel voorzichtig: stel) "vakbroeders" op in kunnen duiken in de pers/media.
InterView/NSS voert ook de opiniepeilingen uit voor NOVA. Die worden uitgevoerd door willekeurige mensen op te bellen. Vervolgens vragen ze mensen op welke partij ze van plan zijn te gaan stemmen. Volgens mij was InterView/NSS het bureau dat dat als een open vraag stelt, dus niet een lijstje met partijen opnoemt. Ook zullen ze wel vragen wat mensen de vorige keer gestemd hebben, en wat hun persoonlijke situatie is. Ik neem aan dat die methode voor Amsterdam ook gebruikt wordt. Het zou wel logisch zijn. Als InterView/NSS zou frauderen met peilingen, zou het bedrijf geen knip voor de neus waard zijn. Ik heb dan ook niet het vermoeden dat ze dat doen.
quote:
Dat wil de heer Hartman waarschijnlijk graag doen, zo'n peiling. Maar dan moet u wel betalen. Ik weet niet wie de vorige peiling betaald heeft, maar het zou me niks verbazen als dat het Parool was.

NB: concurrent TNS-NIPO biedt op de website een aardige inleiding over marktonderzoek, en wat daarbij komt kijken. http://www.tns-nipo.com/sub_ext.asp?i000.
  donderdag 17 november 2005 @ 13:52:47 #26
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32342228
quote:
Op donderdag 17 november 2005 01:17 schreef Tafkahs het volgende:
Beste eikel, (ik denk dat we elkaar nu wel op voornaamsbasis kunnen noemen),

Wat wil je precies? Ik snap je posts niet en heb ook geen idee waar je naartoe wilt. Laat eens weten wat je dwars zit en dan kunnen we ons bezighouden met een onderwerp. Goed voor ons allen, toch?
Hoi. Ja ik voel me ook soms een eikel. Je vraagt WAT me dwars en terecht kan ik me voorstellen dat ik wat "onsamenhangd" misschien overkom ? Weet je, ik zit nu al 4 jaar aan te boksen tegen die
deelraadspolitiek en dan WIL JE NIET WETEN wat DAAR in de raad zit zonder verstand van zaken
en maar wat loopt aan te klooien en onderling te kissebissen en ik denk dat dit op de 14 andere deelraden in Amsterdam net zo gaat. Alles verword tot een grote grijze "spaghetti" inzake besluitvorming omdat ZOVEEL vingers in de pap willen roeren ( t.w. 417 vingers) en langzaam maar zeker merk je dat de "rotzooi en bestuurlijke troep" in Amsterdam alleen maar groter en groter
wordt en zie ik weer die jankverhalen vanmorgen in de Telegraaf ( Amsterdams nieuws) dat ze
nu "opeens" het licht zien in Amsterdam ( ook pvda) en dat er fors bezuinigd moet gaan worden
in het ambtenarenkorps ( 15.000 man) . Als dat leger van 417 man nu eens voor de helft wordt
ingekrompen slaan we 2 vliegen in 1 klap. 1e. een beperking van de loonkosten en hoeven er ten 2e. hoeven er ( mits de stadsdelen worden gehalveerd van 14 naar 7 zoals het plan is) minder grote en DURE staddsdeelkantoren gebouwd te worden ( alleen al voor Centrum is dit 55 miljoen) Door fusies kunnen immers stadsdelen samengaan.
Ik ben dan een simpele geest joh, maar DAT zijn nu de zaken die ik NIET kan begrijpen allemaal net zoals ( mijn dank aan freako) dat een onderzoek onder 500 respondenten blijkbaar maatgevend kan zijn om politieke uitslagen weer te geven.
Heb de gegevens van freako eens aangeklikt en ZEER interressant en nog bedankt en geeft enig
inzicht over het hoe en waarom van deze peilingen en het nut ervan.
Uiteraard wil ik niemand beschuldigen van fraude en/of malversaties maar heb ook duidelijk gesteld en gevraagd of hier geen toezicht van overheidswege in is en geen antwoord op

Ben zelf 62 jaar en zie om me heen ZOVEEL problemen joh op allerlei gebied waar de mensen in de
kou staan en noem maar het UMTS beleid, De plannen Dekker inzake de huurverhogingen, etc. etc
en steeds is het 4 jaar maar weer dezelfde "eenheidsworst" die Amsterdam bestuurt en tegen verkiezingstijd de mensen prachtige dingen beloven maar als ze eenmaal "op het pluche" zitten
niet aanspreekbaar zijn vaak meer voor de burger en een "eigen koers" varen

Tja, een oplossing ? Moeilijk hoor.
Zo een beetje ( zoals ik) op zo een forum bleren hoe het dan wel zou moeten is ook onzin maar zo langzamerhand zie ik MIJN amsterdam langzaam maar zeker verworden tot een grote bouwput
( o.a. Noordzuidlijn) en neemt de chaos hand over hand toe en heeft denk ik ook wel te maken met
'normen en waarden"die vervagen helaas.
  donderdag 17 november 2005 @ 15:10:56 #27
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32344514
Een niet-representatief onderzoek onder 10.000 mensen is net zo fout als een niet-representatief onder 500 mensen hoor
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_32354803
quote:
Op donderdag 17 november 2005 13:52 schreef eikelraper het volgende:

[..]

Hoi. Ja ik voel me ook soms een eikel. Je vraagt WAT me dwars en terecht kan ik me voorstellen dat ik wat "onsamenhangd" misschien overkom ? Weet je, ik zit nu al 4 jaar aan te boksen tegen die
deelraadspolitiek en dan WIL JE NIET WETEN wat DAAR in de raad zit zonder verstand van zaken
en maar wat loopt aan te klooien en onderling te kissebissen en ik denk dat dit op de 14 andere deelraden in Amsterdam net zo gaat. Alles verword tot een grote grijze "spaghetti" inzake besluitvorming omdat ZOVEEL vingers in de pap willen roeren ( t.w. 417 vingers) en langzaam maar zeker merk je dat de "rotzooi en bestuurlijke troep" in Amsterdam alleen maar groter en groter
wordt en zie ik weer die jankverhalen vanmorgen in de Telegraaf ( Amsterdams nieuws) dat ze
nu "opeens" het licht zien in Amsterdam ( ook pvda) en dat er fors bezuinigd moet gaan worden
in het ambtenarenkorps ( 15.000 man) . Als dat leger van 417 man nu eens voor de helft wordt
ingekrompen slaan we 2 vliegen in 1 klap. 1e. een beperking van de loonkosten en hoeven er ten 2e. hoeven er ( mits de stadsdelen worden gehalveerd van 14 naar 7 zoals het plan is) minder grote en DURE staddsdeelkantoren gebouwd te worden ( alleen al voor Centrum is dit 55 miljoen) Door fusies kunnen immers stadsdelen samengaan.
Ik ben dan een simpele geest joh, maar DAT zijn nu de zaken die ik NIET kan begrijpen allemaal net zoals ( mijn dank aan freako) dat een onderzoek onder 500 respondenten blijkbaar maatgevend kan zijn om politieke uitslagen weer te geven.
Heb de gegevens van freako eens aangeklikt en ZEER interressant en nog bedankt en geeft enig
inzicht over het hoe en waarom van deze peilingen en het nut ervan.
Uiteraard wil ik niemand beschuldigen van fraude en/of malversaties maar heb ook duidelijk gesteld en gevraagd of hier geen toezicht van overheidswege in is en geen antwoord op

Ben zelf 62 jaar en zie om me heen ZOVEEL problemen joh op allerlei gebied waar de mensen in de
kou staan en noem maar het UMTS beleid, De plannen Dekker inzake de huurverhogingen, etc. etc
en steeds is het 4 jaar maar weer dezelfde "eenheidsworst" die Amsterdam bestuurt en tegen verkiezingstijd de mensen prachtige dingen beloven maar als ze eenmaal "op het pluche" zitten
niet aanspreekbaar zijn vaak meer voor de burger en een "eigen koers" varen

Tja, een oplossing ? Moeilijk hoor.
Zo een beetje ( zoals ik) op zo een forum bleren hoe het dan wel zou moeten is ook onzin maar zo langzamerhand zie ik MIJN amsterdam langzaam maar zeker verworden tot een grote bouwput
( o.a. Noordzuidlijn) en neemt de chaos hand over hand toe en heeft denk ik ook wel te maken met
'normen en waarden"die vervagen helaas.

Leuk is dat he? Iedereen, ongeacht z'n achtergrond kan zich opgeven als politicus voor een (deel)raadsfunctie. Als zoiemand dan ook nog eens gekozen wordt, dan mag hij/zij meepraten over de ca 150 - 200 miljoen euro die dat stadsdeel te besteden heeft. Voor de centrale stad is dat vele malen hoger, dan praat je over miljarden

Wat mij erg stoort, is de houding van woningbouwverenigingen. Men geeft nooit rekenschap van de gelden die aan onderhoud besteed moeten worden en daar gaan slechts enkele figuren over. Er heerst een cultuur van wegstrepen, dwz als een linkse partij meestemt met een rechts voorstel, dan is dat beter dan dat onderwerp aan te vechten, want dan krijg je geen medewerking of informatie meer.. Het gevolg laat zich niet moeilijk raden, partijen lijken teveel op elkaar of wekken de schijn anders te zijn totdat ook zij tegen de bureaucratische muur oplopen.

Volgens mij liggen de meeste oplossingen cq succesjes in de flinterdunne marge. Zo'n brandweercorps is heus allang al ontmanteld, Cohen is alleen nog even op zoek naar een geloofwaardige manier om dat te kunnen vertellen.

UMTS is ook allang een besloten item. Destijds heeft Zalm dat project verkocht en Brinkhorst kan het niet terugdraaien; er is gewoon geen geld.

Over de huizenbouw, de partij van de arbeid begint eindelijk een beetje in te zien dat het niet zomaar mag aannemen dat het vanzelf wel goed zal komen als de plannen van Dekker realiteit worden. Helaas stelt het dan goedkope koophuizen als oplossing. Amsterdam is van oudsher een huurstad geweest. Die cultuuromslag verander je niet even.

In welk stadsdeel zit je trouwens?
pi_32357726
leuk dat de pvda wederom heeft gekozen (hoe democratisch) voor een bedrijf dat zo'n beetje op hun loonlijst staat. je kan je idd afvragen in hoeverre de pvda verkiezingen beïnvloed. gl doet hetzelfde, maar je hoort alleen wat gemurmel als wilders 10.000 euro uitlooft om de daders te pakken van een laffe daad, want dat is populistisch
  vrijdag 18 november 2005 @ 15:24:11 #30
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32374224
Hoi. Tafkahs. Sorry dat ik zo laat reageer weer maar heb me vanmorgen weer groen en scheel geergerd dat in de krant stond dat de PVDA nu opeens een ommezwaai heeft gemaakt en we WEER een tariefsverhoging voor de kiezen krijgen voor parkeren.Man, ik ben net vandaag 62 jaar
geworden maar ERGER me dood aan dat zootje bestuurders !
Ik ben nogal chaotisch soms sorry maar komt ook door mijn ziekte maar ik heb die rotzakken een poepie laten ruiken en nog onlangs stond er een groot artikel over me in de Echo omdat ik d.m.v.
een"aktie" in de buurt met HONDERDEN e-mails de deelraad op de knieeen heb gekregen en als je
eventueel interesse hebt wil ik je best de lange lijst van bewoners toesturen met elk een smartelijk verhaal en GEEN HOND die ernaar luisterde maar Ik heb dingen gezien en meegemaakt dat wil je
NIET weten. Hier in de ferd.Bolstraat is een bejaardentehuis b.v. de Oude Rai en het hele dak ik
VOLGEPLEMPT met die rottige UMTS antesse,s en de bewoners klagen steen en been ( er staan er nu geloof ik 13 !!!) en N I E M A N D doet iets. Ik woon ( om je vraag te beantwoorden in Zuideramstel) en als ik een groenlinksdeelraadslid Zuideramstel benader( toevallig mijn buurman) lacht ie me uit omdat ( zegt ie) het gevaar van straling allemaal flauwekul is.

In die zelfde Oude Rai ( ik eet er wel eens) tref je dan een oud mensie huilend aan die er ook komt
eten en vraagt me haar te helpen. Is 80 jaar en woont al 37 jaar in de Geulstraat. Heeft bezoek
gehad van een makelaar/huiseigenaar die alvast even kwam vertellen dat ze alvast naar een andere woning uit moest gaan kijken omdat binnenkort ( als de doelstellingen van Dekker worden gehaald) de huur voor haar onbetaalbaar wordt. Ze is naar de Huurcommissie geweest en huurteams en krijgt dan te horen, Tja sorry, niks aan te doen en is overheidsbeleid !!! Dan KOOKT je
bloed toch ?
Ergens ligt het ook allemaal aan de mensen zelf hoor. Ik heb een flyeraktie gehouden destijds in mijn buurt en de a-mails BLEVEN binnenstromen maar om effe dan naar zo een zeer belangrijke commissievergadering te gaan ho maar ! Ben verleden jaar op at5 t.v. geweest inzake die aktie en werd de godganse dag herhaald 2 dagen lang om het uur en waar ik ook liep overal opgestoken duimen en kloppen op de schouder maar dan werd ik pissig en zei; Was ook eens gekomen op
zo een commissievergadering maar dan zie je ze niet. Heb .........tig mails geschreven naar de potieke partijen Centrale stad met bijvoeging de "klachtenrol" van de bewoners en het enige wat D66 en Groenlinks konden doen is de mensen per mail benaderen met loze beloftes.( ik was zo stom de klachten MET emailvermelding op te sturenn) Nee, ondanks alles heb ik dan respekt voor Gonny van Oudenallen die in maart en september op haar vrije avond langskwam en
voor ons inprak die avond. God, wat een verschrikte koppies opeens in die raad en PLOTSELING
kreeg ik mijn zin na 4 jaar strijd en vonden een een compromis. DAAROM heeft de krant dan ook dat artikel geschreven nog onlangs
Ik plaats elke dag AMSTERDAMSE WEETJES op rtvnh/forum op de "zeepkist"en op de Weblog van de Volkskrant ( ook Amsterdamse Weetjes) en met het gevaar voor gek versleten te worden probeer ik op MIJN manier iets te veranderen

Verder heb ik net bericht van bureau statistiek in Amsterdam van de gemeente dat ze half december een Amsterdamse Peiling gaan houden en nog 2 data voor de verkiezingen en is te lezen zodra die stemming is geweest op www.os.amsterdam.nl
Nou sorry voor het lange verhaal.
Nog even over dat onderzoek over 500 of 10.000 mensen.
ZELF geloof ik nog steeds dat men door zo een onderzoek/publicatie VEEL TE VEEL de massa kan
beinvloeden en weet ik als geen ander omdat ik op het Waterlooplein stond vroeger en vaak tussen
Josje en Herman ( twee bekende standwerkers) en DAAR heb geleerd dat de mensen enorm
zijn te beinvloeden. Een klein voorbeeld: Mijn moeder woonde Jonas Daniel Meijerplein en keek op
het Waterlooplein dus vlakbij. Als haar zuster op bezoek was of zo zei ik : Moe kom effe naar het plein en ga effe lope graaie in mijn handel. ( ik verkocht van alles) en zie; In mum van tijd stond het
zwart van de vrouwen die erop af kwamen. De psyche van de mensen zit raarin elkaar hoor.
Nou groet van die ouwe gek
pi_32380151
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 15:24 schreef eikelraper het volgende:
Hoi. Tafkahs. Sorry dat ik zo laat reageer weer maar heb me vanmorgen weer groen en scheel geergerd dat in de krant stond dat de PVDA nu opeens een ommezwaai heeft gemaakt en we WEER een tariefsverhoging voor de kiezen krijgen voor parkeren.Man, ik ben net vandaag 62 jaar
geworden maar ERGER me dood aan dat zootje bestuurders !
Ik ben nogal chaotisch soms sorry maar komt ook door mijn ziekte maar ik heb die rotzakken een poepie laten ruiken en nog onlangs stond er een groot artikel over me in de Echo omdat ik d.m.v.
een"aktie" in de buurt met HONDERDEN e-mails de deelraad op de knieeen heb gekregen en als je
eventueel interesse hebt wil ik je best de lange lijst van bewoners toesturen met elk een smartelijk verhaal en GEEN HOND die ernaar luisterde maar Ik heb dingen gezien en meegemaakt dat wil je
NIET weten. Hier in de ferd.Bolstraat is een bejaardentehuis b.v. de Oude Rai en het hele dak ik
VOLGEPLEMPT met die rottige UMTS antesse,s en de bewoners klagen steen en been ( er staan er nu geloof ik 13 !!!) en N I E M A N D doet iets. Ik woon ( om je vraag te beantwoorden in Zuideramstel) en als ik een groenlinksdeelraadslid Zuideramstel benader( toevallig mijn buurman) lacht ie me uit omdat ( zegt ie) het gevaar van straling allemaal flauwekul is.

In die zelfde Oude Rai ( ik eet er wel eens) tref je dan een oud mensie huilend aan die er ook komt
eten en vraagt me haar te helpen. Is 80 jaar en woont al 37 jaar in de Geulstraat. Heeft bezoek
gehad van een makelaar/huiseigenaar die alvast even kwam vertellen dat ze alvast naar een andere woning uit moest gaan kijken omdat binnenkort ( als de doelstellingen van Dekker worden gehaald) de huur voor haar onbetaalbaar wordt. Ze is naar de Huurcommissie geweest en huurteams en krijgt dan te horen, Tja sorry, niks aan te doen en is overheidsbeleid !!! Dan KOOKT je
bloed toch ?
Ergens ligt het ook allemaal aan de mensen zelf hoor. Ik heb een flyeraktie gehouden destijds in mijn buurt en de a-mails BLEVEN binnenstromen maar om effe dan naar zo een zeer belangrijke commissievergadering te gaan ho maar ! Ben verleden jaar op at5 t.v. geweest inzake die aktie en werd de godganse dag herhaald 2 dagen lang om het uur en waar ik ook liep overal opgestoken duimen en kloppen op de schouder maar dan werd ik pissig en zei; Was ook eens gekomen op
zo een commissievergadering maar dan zie je ze niet. Heb .........tig mails geschreven naar de potieke partijen Centrale stad met bijvoeging de "klachtenrol" van de bewoners en het enige wat D66 en Groenlinks konden doen is de mensen per mail benaderen met loze beloftes.( ik was zo stom de klachten MET emailvermelding op te sturenn) Nee, ondanks alles heb ik dan respekt voor Gonny van Oudenallen die in maart en september op haar vrije avond langskwam en
voor ons inprak die avond. God, wat een verschrikte koppies opeens in die raad en PLOTSELING
kreeg ik mijn zin na 4 jaar strijd en vonden een een compromis. DAAROM heeft de krant dan ook dat artikel geschreven nog onlangs
Ik plaats elke dag AMSTERDAMSE WEETJES op rtvnh/forum op de "zeepkist"en op de Weblog van de Volkskrant ( ook Amsterdamse Weetjes) en met het gevaar voor gek versleten te worden probeer ik op MIJN manier iets te veranderen

Verder heb ik net bericht van bureau statistiek in Amsterdam van de gemeente dat ze half december een Amsterdamse Peiling gaan houden en nog 2 data voor de verkiezingen en is te lezen zodra die stemming is geweest op www.os.amsterdam.nl
Nou sorry voor het lange verhaal.
Nog even over dat onderzoek over 500 of 10.000 mensen.
ZELF geloof ik nog steeds dat men door zo een onderzoek/publicatie VEEL TE VEEL de massa kan
beinvloeden en weet ik als geen ander omdat ik op het Waterlooplein stond vroeger en vaak tussen
Josje en Herman ( twee bekende standwerkers) en DAAR heb geleerd dat de mensen enorm
zijn te beinvloeden. Een klein voorbeeld: Mijn moeder woonde Jonas Daniel Meijerplein en keek op
het Waterlooplein dus vlakbij. Als haar zuster op bezoek was of zo zei ik : Moe kom effe naar het plein en ga effe lope graaie in mijn handel. ( ik verkocht van alles) en zie; In mum van tijd stond het
zwart van de vrouwen die erop af kwamen. De psyche van de mensen zit raarin elkaar hoor.
Nou groet van die ouwe gek
Hoi,

Wat een verhaal man, schrijnend is zoiets. Mensen wegpesten tbv de woonmarkt. Zoiets schijnt nu ook heel erg in de Jordaan te spelen. De pijp, van oudsher een volksbuurt, is al veel langer doelwit van de zogenaamde nieuwe middeninkomens.

Wat kun je er aan doen? Ik heb geen idee, waarschijnlijk is het voor de meeste logische akties al te laat. Flyeren en handtekeningen ophalen betekent niets voor een wethouder. Vaak is die ook helemaal niet bezig met bewonersbelangen (zie operatie Lindengracht, de poezenboot e.v.a.).

Ik las net een stukje van een ander topic dat je geopend had, over de mogelijke opheffing van nieuwszender AT5.
Nu is het zo dat de kabel al een paar jaar geleden geprivatiseerd is, in ruil daarvoor mocht het toen al noodlijdende AT5 nog enkele jaren blijven bestaan onder de hoede van UPC. Voor wethouder Belliot was dit volkomen aanvaardbaar, zelfs al zou dat betekenen dat de kabel voor de Amsterdammer duurder zou worden.
Nu is het zo dat AT5 destijds wel de kans heeft gehad om te fuseren met RTVNH, maar het toenmalige bestuur van at5 heeft dit advies in de wind geslagen. AT5 heeft z'n eigen ondergang wel een beetje aan zichzelf te wijten dus..

Misschien helpt het om wat bezwaarschriftjes te verzamelen en te bekijken om zo bestemmingsplannen (zie publicaties in de echo e.d.) te ondermijnen. Dat werkt een stuk beter dan leuren met petities of flyers, al is het natuurlijk wel altijd een goed idee om bewustwording van het probleem te promoten.
Het voordeel van een bezwaarschrift, is dat je in het gunstigste geval de verantwoordelijke wethouder tot een reaktie dwingt, omdat de meeste bezwaren door de raad van state wordt afgehandeld. Dit betekent echter wel dat je je nek moet uitsteken en dat wordt niet altijd even dankbaar beloond.
Het gekke is dat als je de wat meer door de wol geverfde raadsleden vraagt waar de meeste effectiviteit te halen valt, dat ze bijna altijd menen dat het buiten de (deel)raad te vinden valt.

Misschien ten overvloede, maar D66 zal niet zo sterk meer terugkomen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen van 2006. Misschien geldt dat ook voor GroenLinks.
  vrijdag 18 november 2005 @ 22:32:50 #32
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32386283
quote:
Op vrijdag 18 november 2005 18:53 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Hoi,

Wat een verhaal man, schrijnend is zoiets. Mensen wegpesten tbv de woonmarkt. Zoiets schijnt nu ook heel erg in de Jordaan te spelen. De pijp, van oudsher een volksbuurt, is al veel langer doelwit van de zogenaamde nieuwe middeninkomens.

Wat kun je er aan doen? Ik heb geen idee, waarschijnlijk is het voor de meeste logische akties al te laat. Flyeren en handtekeningen ophalen betekent niets voor een wethouder. Vaak is die ook helemaal niet bezig met bewonersbelangen (zie operatie Lindengracht, de poezenboot e.v.a.).

Ik las net een stukje van een ander topic dat je geopend had, over de mogelijke opheffing van nieuwszender AT5.
Nu is het zo dat de kabel al een paar jaar geleden geprivatiseerd is, in ruil daarvoor mocht het toen al noodlijdende AT5 nog enkele jaren blijven bestaan onder de hoede van UPC. Voor wethouder Belliot was dit volkomen aanvaardbaar, zelfs al zou dat betekenen dat de kabel voor de Amsterdammer duurder zou worden.
Nu is het zo dat AT5 destijds wel de kans heeft gehad om te fuseren met RTVNH, maar het toenmalige bestuur van at5 heeft dit advies in de wind geslagen. AT5 heeft z'n eigen ondergang wel een beetje aan zichzelf te wijten dus..

Misschien helpt het om wat bezwaarschriftjes te verzamelen en te bekijken om zo bestemmingsplannen (zie publicaties in de echo e.d.) te ondermijnen. Dat werkt een stuk beter dan leuren met petities of flyers, al is het natuurlijk wel altijd een goed idee om bewustwording van het probleem te promoten.
Het voordeel van een bezwaarschrift, is dat je in het gunstigste geval de verantwoordelijke wethouder tot een reaktie dwingt, omdat de meeste bezwaren door de raad van state wordt afgehandeld. Dit betekent echter wel dat je je nek moet uitsteken en dat wordt niet altijd even dankbaar beloond.
Het gekke is dat als je de wat meer door de wol geverfde raadsleden vraagt waar de meeste effectiviteit te halen valt, dat ze bijna altijd menen dat het buiten de (deel)raad te vinden valt.

Misschien ten overvloede, maar D66 zal niet zo sterk meer terugkomen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen van 2006. Misschien geldt dat ook voor GroenLinks.
Ach, ik heb het min of meer maar opgegeven. Ik ben 62 jaar en heb sinds januari 2000 kanker en ...tig operaties achter de rug en leef nog steeds maar het doet me zo een pijn dat ik MIJN amsterdam helemaal naar de godverdomme zie gaan door die bestuurlijke spaghetti van de politici en het EEN GROTE BOUWPUT is en breek me de bek niet open over hoe er gesjoemeld wordt en
dan niet alleen maar met een paar kleine partijtjes maar "in het groot" en wat te denken b.v. van
het splitsingsbeleid in Amsterdam.
Voorbeeld: Links van me is gesplitst en waren 3 panden op een rij en is zijn inmiddels enkele etages verkocht. Gelijktijdig werd rechts van me spitsing aangevraagd door een particulier op 2 panden.
Links van me wordt beschouwd als een onderneming die panden opkoopt en waren in het bezit van iemand die op de Apollolaan is neergeschoten en mochten ze de etages DIREKT doorverkopen
en rechts van me moeten ze nu 5 jaar wachten voor ze de etages mogen verkopen en hebben ze
ECHT ALLES moeten vernieuwen. gevelsteentjes, scheurtjes, op het dak de schoorstenen en noem maar op en Links van me : je raad het al. De schoorsteen kon je bij wijze van spreken omduwen vanwege de losse specie en scheuren en bingo !!! goedgekeurd voor splitsing ! Mijn broek zakt gewoon af HOE er gesjoemeld wordt en dan heeft de platsvervangend stadsdeelvoorzitter ook nog eens belangen in een bouw-exploitatiemaatschappij en is breed uitgemeten geweest in het Parool en daar hoor je daarna niks meer van.
Ik had zelfs alle papieren aangevraagd om eventueel een nieuwe partij op te richten en zou gaan
heten AMSTERDAM TRANSPARANT en op stadsdeelniveau heb je maar 900 stemmers nodig voor een zetel en had ik HONDERDEN sympathysanten maar het heldere verstand ging gelukkig werken
dat ik niet op 62 jarige leeftijd "de wereld" wil gaan veranderen met een ersntige ziekte in mijn lijf;
Had ik het maar jaren eerder moeten doe toch ?
Mijn "aktie" tegen die deelraadspolitiek kwam hoofdzakelijk omdat ik GEEN parkeerplek meer kon vinden in Zuideramstel RONDOM DE RAI en ik door een chemokuur nog geen 20 meter kon lopen.
Dan zie je in zo een weekblad ( amsterdams Stadsblad) staan dat de burger "kan inspreken" nou en toen kwam ik er als snel achter dat "inspreken" of wat dan ook TOTAAL geen zin heeft bij dat
stelletje ( inderdaad) onbenullen die in zo een deelraad zitten en moeten beslissen over ons en
jouw geld op deelraadsniveau. IK dus knokken en knokken tegen dat ........... en meer en meer werd ik tegengwerkt. Ging verleden jaar juni na de uitzending op at5 eigenmaakte piepkleine foldertjes
die ik uit een a 4tje had geknipt ( dus 4 strookjes) tussen de ruitenwissers van de auto,s in de
buurt stoppen en wat denk je ???? ANDERDAAGS de millieupolitie aan de telefoon ( nr. stond op
de strookjes) dat ik een bekeuring zou krijgen van meen ik 45 euro omdat ik de straat aan het bevuilen was !!! heb gezegd: bekeur me maar en gooi ik het voo de rechter en schalkel ALLE kranten in dat ik monddood wordt gemaakt. Afijn werd ingetrokken. Ik dus zeggen: Ga ik de
strookjes uitdelen s,avonds om 7 uur op de hoeken van de straat aan de bewoners in de buurt en
wat denk je ? Mocht ook niet want dan overtrad ik de plaatselijke politieverordeing die verbied
folders uit te delen. Oke dacht ik. Dan maar in de bussen gooien links en rechts en tot mijn grote
verbazing kwam er een STROOM van emails op gang ( kan ik je wel toesturen) met IEDER een eigen verhaal/klacht en konden die apekoppen er niet meer omheen in die deelraad dus . Heb me
suf gemaild naar die klootzakken in de centrale stad maar het enige dus dat ze onder mijn duiven
ongevraagd zitten schieten D66 en Groenlinks met mailtjes en kwam alleen Gonny van Oudenallen me te hulp door 2 x in te spreken en is op de rapporten van Zuideramstel na te gaan. DAT is klasse en hoewelik geen Mokum stem, ben ik geneigd dat NU wel te gaan doen omdat dat mens zo AFGEBRAND wordt door die teringkliek in Amsterdam. Inmiddels dus bericht gehad van de gemeente dat ze ALSNOG half december en VOOR de verkiezingen een peiling gaan houden en wie weet staan die kleine partijen er dan beter voor en schrijven die journalisten DAT dan ook eens op !!!
Weet je. het is me allemaal een beetje "te nauw" verweven de media e.d. met een en ander en heb
IK er mijn twijfels over. Maar ja, we zien wel. Ik stem van huis uit VVD en denk dat ik voor deelraad
VVD stem omdat de VVD me ook heeft gesteund in mijn aktie en voor de Centrale Stad Mokumobiel
al was het maar als dank aan Mevr. van Oudenallen dat ZIJ tenminste op haar vrije avond er WAS
om me te steunen. Laat iedereen me dan maar een gek of slijmerd noemen maar ZO is het !
Groet. ( sorry voor die idioot lange mail)
pi_32400595
Misschien is het leuk om met van Oudenalle iets te beginnen als zij uiteindelijk de interne strijd verliest ?

Voor stadsdeel centrum (= ook de centrale stad ?) geldt deze procedure:

Registratie van politieke partij voor verkiezingen

Je hebt nog tot 11 december bedenktijd als je in 2006 mee wilt doen.
Je kunt je altijd beschikbaar stellen als duo-raadslid als het te zwaar wordt.
  zaterdag 19 november 2005 @ 17:25:44 #34
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32402185
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:18 schreef Tafkahs het volgende:
Misschien is het leuk om met van Oudenalle iets te beginnen als zij uiteindelijk de interne strijd verliest ?

Dit is de standaardprocedure, zoals de Kieswet die voorschrijft. Die geldt voor alle verkiezingen (gemeenteraden, deelraden) die volgend jaar op 6 maart in Nederland worden gehouden. 11 december is overigens niet de datum waarop de kandidatenlijsten ingeleverd moeten worden, dat is pas later.

Wanneer niet een naam voor een partij geregistreerd wordt voor 11 december, komt er echter boven een eventuele kandidatenlijst van die partij ook geen naam te staan. Zoals de lijst van Ratelband in januari 2003 bijvoorbeeld.
pi_32403900
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 17:25 schreef freako het volgende:

[..]

Dit is de standaardprocedure, zoals de Kieswet die voorschrijft. Die geldt voor alle verkiezingen (gemeenteraden, deelraden) die volgend jaar op 6 maart in Nederland worden gehouden. 11 december is overigens niet de datum waarop de kandidatenlijsten ingeleverd moeten worden, dat is pas later.

Wanneer niet een naam voor een partij geregistreerd wordt voor 11 december, komt er echter boven een eventuele kandidatenlijst van die partij ook geen naam te staan. Zoals de lijst van Ratelband in januari 2003 bijvoorbeeld.
Ik bedoelde dus bedenktijd voor het registreren van een naam. De kieslijst hoef je pas later in te leveren inderdaad. Als je op zo'n lijst staat en je wordt gekozen, dan kun je altijd nog beslissen of je er wat mee doet of niet. Na de verkiezingen kun je je niet meer laten toevoegen, je hebt dan ook niet dezelfde rechten als iemand die wel op de lijst staat.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:33:40 #36
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32403950
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:31 schreef Tafkahs het volgende:

Na de verkiezingen kun je je niet meer laten toevoegen
Wat op zich wel logisch is, want anders hoef je ook geen verkiezingen te houden.
pi_32404095
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:33 schreef freako het volgende:

[..]

Wat op zich wel logisch is, want anders hoef je ook geen verkiezingen te houden.
Het gebeurt wel hoor, je ziet het wel eens met duoraadsleden. Vreemd maar waar.
  zaterdag 19 november 2005 @ 18:46:17 #38
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32404227
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:40 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

Het gebeurt wel hoor, je ziet het wel eens met duoraadsleden. Vreemd maar waar.
Het idee van een duoraadslid vind ik al te bizar voor woorden.
pi_32404287
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 18:46 schreef freako het volgende:

[..]

Het idee van een duoraadslid vind ik al te bizar voor woorden.
Dat heb ik dan weer met concurrerende stadsdelen
  maandag 21 november 2005 @ 22:29:45 #40
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32465336
quote:
Op zaterdag 19 november 2005 16:18 schreef Tafkahs het volgende:

Sorry. Weer een beetje laat maar ik ben bezig aan een soort "dagboek van een gek " op zo een weblog en kom hier weer even neuzen want die onzin op die andere forums hangt me de keel uit.
Ik heb me verdiept in de hele materie van een partij beginnen joh en al de nodige formulieren aangevraagd en zo en in Zuideramstel heb je al een zetel in de raad als je 900 stemmen weet te vergaren en die statuten bij een notaris zijn peanutts en door mijn aktie van honderden buurtbewoners had ik het aantal benodigden zo bij elkaar. Zal van mijn kant ook wel een beetje overtrokken gedoe geweest zijn i.v.m. zorgen om die uitslagen van die rotziekte die ik heb.
Weet je ben net 18 november 62 jaar geworden en ik kan de wereld niet verbeteren en heb eerlijk gezegd ook geen zin ( al was het maar om te judassen) met dat zootje malloten wat nu in zo een deelraad zit zonder enige kennis van zaken mijn avonden door te gaan brengen op commissievergaderingen en dan te gaan bakkeleien of en klimhek 10 cm hoger of lager moet worden bij wijze van spreken. Het enige wat ik wil is zo voor de verkiezingen de mensen mondig te maken en te laten zien wat er zich afspeelt in Amsterdam en daarom op die volkstrant weblog , rtvnh, en mokummobielforum de topic gezet Amsterdamse Weetjes en wie weet maak je toch een paar zieltjes wakker en "bewustwording" dat "men" eens gaat nadenken maar wat ik heb meegemaakt met mijn aktie zie ik WEL een hoop mensen die kankeren en achter de computer willen kruipen maar verder ook de kop in het zand steken als een struisvogel en we langzaam maar zeker allemaal naar de verdommenis gaan.
Zit hier dan maar als een ouwe gek "mijn wijsheden" te verkondigen en ben nu maar eens bezig een soort van "dagboek/ervaringenboek" neer te pennen ( elke dag een bladzijde op die log en wie
het lezen wil leest het maar en wie niet dan maar niet. Voordeel van zo een log is dat je de boel kan afsluiten en gewoon je zegje doen met gevaar af voor gek versleten te worden maar dat ben ik toch al ( geintje) Het verhaaltje heet "Morgen gezond weer op" en geloof mij nu maar dat als men
doorgaat op de huidige weg er binnen korte tijd geen "gezond meer op" aan de orde is . Dat
weblog heet trouwens ( een beetje reklame kan ook geen kwaad) "morgen gezond weer op" en is te vinden op http://leipeloekie.web-log.nl/
Als je dat eenmaal gelezen heb denk ik dat je echt denkt met een malloot van doen te hebben maar ja joh dat krijg je als je zoals ik al meerdere malen de dood in de ogen heb gekeken en al dankbaar ben dat ik nog rondloop
Vriendelijk bedankt nog voor je urls ter kennisname maar het zijn nog 105 dagen voor de verkiezingen en "misschien" kan ik als "katalysator" toch "iets" op gang brengen via mail/forums en
wat dan ook.
Heb overigens ook bericht gehad van Drs Jeroen Slot van afd O + S van de Gemeente Amsterdam
dat ze midden december een peiling gaan houden i.v.m. de verkiezingen in Amsterdam en in aanloop naar de verkiezingen nog 2 x en hebben ze toestemming gegeven dit te publiceren dus bij deze . Meerdere gegevens staan op weblog Volkskrant op Amsterdamse Weetjes en is feitelijk vreemd dat niemand reageert dus kun je nagaan hoe weinig in feite de politiek bij de Amsterdammers ligt. kan ook zijn dat de logs weinig gelezen worden natuurlijk

Nou groeten van Louis
pi_32476978
kijk aan, informatie

Ik sprak gister Luc Sala, hij was al bezig met het verzamelen van handtekeningen voor het behoud van AT5. wat overigens opmerkelijk is

Met gemengde gevoelens heb ik 'm toch maar een krabbel gegeven..
  woensdag 23 november 2005 @ 11:15:20 #42
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32502667
quote:
Op dinsdag 22 november 2005 12:38 schreef Tafkahs het volgende:
kijk aan, informatie

Ik sprak gister Luc Sala, hij was al bezig met het verzamelen van handtekeningen voor het behoud van AT5. wat overigens opmerkelijk is

Met gemengde gevoelens heb ik 'm toch maar een krabbel gegeven..
Ach, ik ben bang dat ook hij aan het kortste eind trekt uiteindelijk.
De politieke macht zit nu eenmaal in Amsterdam in een vaste hoek en die zullen ze niet zo gauw
opgeven. Juist door zo een zender kan men immers de stad en de inwoners manipuleren en ik geef Luc Sala groot gelijk daartegen in te gaan maar of het hem lukt is ten tweede.

Onderstaand had ik al doorgegeven maar toch nog maar een keer dan voor wie het interreseert

AMSTERDAMSE WEETJES ( Nog 106dagen te gaan tot de verkiezingen van 7 maart 2006)

Naar aanleiding van een briefwisseling die ik met afd O + S ( Dienst Onderzoek en Statistiek) van de gemeente heb gehad delen zij mij het volgende mede:

O + S zal midden december een peiling uitvoeren. In aanloop naar de verkiezingen worden in 2006 ook 2 peilingen uitgevoerd.
Zodra de resultaten bekend zijn worden deze gepliceerd op onze website www.os.amsterdam.nl onder het kopje "Nieuwsberichten"

Vooraf heb ik verzocht of ik deze gegevens aan derden mocht doorgeven en is hier geen bezwaar tegen.

Vriendelijk groet.
  woensdag 23 november 2005 @ 11:23:58 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32502858
quote:
Op woensdag 23 november 2005 11:15 schreef eikelraper het volgende:

[..]

Ach, ik ben bang dat ook hij aan het kortste eind trekt uiteindelijk.
De politieke macht zit nu eenmaal in Amsterdam in een vaste hoek en die zullen ze niet zo gauw
opgeven. Juist door zo een zender kan men immers de stad en de inwoners manipuleren en ik geef Luc Sala groot gelijk daartegen in te gaan maar of het hem lukt is ten tweede.

Onderstaand had ik al doorgegeven maar toch nog maar een keer dan voor wie het interreseert

AMSTERDAMSE WEETJES ( Nog 106dagen te gaan tot de verkiezingen van 7 maart 2006)

Naar aanleiding van een briefwisseling die ik met afd O + S ( Dienst Onderzoek en Statistiek) van de gemeente heb gehad delen zij mij het volgende mede:

O + S zal midden december een peiling uitvoeren. In aanloop naar de verkiezingen worden in 2006 ook 2 peilingen uitgevoerd.
Zodra de resultaten bekend zijn worden deze gepliceerd op onze website www.os.amsterdam.nl onder het kopje "Nieuwsberichten"

Vooraf heb ik verzocht of ik deze gegevens aan derden mocht doorgeven en is hier geen bezwaar tegen.

Vriendelijk groet.
het zou amsterdam (lees pvda) sieren om eens een ander onderzoeksbureau in de arm te nemen dan o&s. bijvoorbeeld een onderzoeksbureau dat niet semi op de loonlijst van diezelfde pvda staat.
  woensdag 23 november 2005 @ 11:46:04 #44
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32503336
Ze kijken wel uit joh. Ook o + s doet maar een onderzoek naar 800 speciaal "geseclecteerde"mensen
en kan dan een uitslag maken waarvan elke Amsterdammer denkt dat dat de reeële uitslag is en op die manier toch de opinie en stemgedrag beïnvloeden. Heb je al verteld dat dat bureau Intervieuw slechts 502 mensen heeft benaderd 21 oktober en dat die verkiezingsgegevens dan door de heren journalisten als maatstaf worden aangenomen en gepubliceerd als zijnde maatgevend .Neem nou b.v. dat stukje in 24 oktober in de metro. Zelfs zij nemen dan klakkeloos zo een bericnt over dat Rob Oudkerk mag terugkomen van de Amsterdammers
Onderstaand de letterlijke tekst van dat bericht met een foto met grijns van die man erbij n.b.:

OUDKERK MAG TERUGKOMEN

Als in Amsterdam NU gemeenteraadsverkiezingen gehouden worden, maakt voormalig wethouder Rob Oudkerk grote kans in de raad te komen> Oudkerk, die zijn politieke ambities nog niet concreet heeft gemaakt, krijgt in een peiling van Interview/NSS veel steun van de Amsterdammer. Eenderde van de kiezers zegt zegt te overwegen op hem te stemmen, 8 % procent doet het zeer waarschijnlijk en 24 procent waarschijnlijk.

W A A R H E B B E N W E H E T I N G O D S N A A M O V E R ??????

Heb de Heer Hartman van NSS gevraagd HOEVEEL amsterdammers er hebben meegedaan met die peiling en dat waren ZEGGE EN SCHRIJVE 502 man vertelde hij. Dus als 1/3 deel op Oudkerk stemt
zijn dat nog niet eens 167 mensen in Amsterdam !!!!!!!
Is toch een GOTSPE om zoiets dan te gaan publiceren !!!!

Heb Heer Hartman net als O + S gevraagd wederom een stemming te houden en heeft O + S netjes bericht gestuurd ( zie boven) maar Heer Hartman zwijgt in alle talen

Groet.
pi_32511792
Grappig dat Salto A1 kwalitatief vaak betere programma's maakt dan dat noodlijdende AT5. Hoe heet dat figuur ook alweer die altijd achteraf raadsleden vraagt naar een samenvatting of een heikel punt? (toevoeiging, het is Rob Zwetsloot.)

Gister was hij bezig om de LPF invulling in 4 grote steden in kaart te brengen. In Den Haag was dat nog het ergste, daar zat een LPF fractie van 2 man (was ooit 4) en die maakten er een dagtaak van om zoveel mogelijk te etteren, te interrumperen en om mensen zwart te maken.

Amsterdam heeft het relatief nog goed getroffen met de Bakkertjes. Die hebben zich tenminste nog sterk gemaakt voor het behoud van de camping op Zeeburg, dus eigenlijk voor de gewone Amsterdammer die Bakkum niet kan betalen of dat ver vindt. Dan kun je denk ik wel stellen dat je te maken hebt met een volkspartij.

[ Bericht 2% gewijzigd door Tafkahs op 23-11-2005 17:13:29 ]
  woensdag 23 november 2005 @ 20:40:52 #46
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32518191
Meen je dat nou dat de Bakkers die camping hebben kunnen behouden ?
Overigens is dat hele at5 gebeuren m.i. gewoon een vazal van de pvda en de linkse vleugel in Amsterdam en geloof mij nu maar dat de Chello er in de kortste keren dermate invloed in stopt dat de hele progammering en dergelijke wordt aangepast aan wat de grote partijen willen en immers is het zo vaak dat wie de media in zijn bezit heeft de "massa" kan bespelen en denk in dat geval aan de bioscoopjournaals in de tweede wereldoorlog die ook doorspekt waren met propaganda en de bevolking werd voorgelogen en van alles wijs gemaakt. Denk nou maar niet dat je ook op at5 straks de kans gaat krijgen kritiek te spuien en wordt je "monddood" gemaakt en ik wil het er verder niet over hebben maar heb mijn buik eerlijk gezegd over die club.
Ik denk, en dat is mijn persoonlijke mening, dat er gewoon een kliek journalisten en mediafiguren in Amsterdam bezig is op een zeer laaghartige manier de publieke opinie te bespelen en zeker naar aanloop van de verkiezingen. Maar ja, het ligt ook een beetje aan de Amsterdammers zelf hoor die geen tegengas geven en juist vanavond las ik ergens dat de Nederlander in feite van nature veel te veel over zich heen laat lopen en uiteindelijk alles maar slikt. Als in Frankrijk de benzine of de diesel wordt verhoogd liggen gelijk alle wegen dicht en worden geblokeerd en in de kortste keren is dan zo een verhoging teruggedraaid maar wij kankeren en mopperen wel maar blijven gewoon
slaafs de benzinevehogingen betalen en storten ons elke dag weer in de file. Weet ook niet waar dat vandaan komt allemaal dat gedachtengoed en is het soms een soort machtloosheid misschien omdat men wel weet dat men toch aan het kortste eind trekt ? Als je in die tweede kamer ook eens goed gaat kijken wat er allemaal zit te kakelen is het ergens nog te begrijpen ook. Een van jullie zei
hiervoor ergens dat de grootste boerenlul deelraadslid kan worden en over ONZE miljoenen kan beschikken maar in die tweede kamer is het net zo erg en kan een verpleegster minister worden ( May Weggen) en een schooljuf (ik ben effe de naam vergeten maar die troela die de hele taxiwereld naar de knoppen heeft geholpen) en is het MIJ nog een wonder dat alles nog gewoon functioneert maar komt m.i. door het leger van ambtenaren in hogere rang die het regeringsbeleid moet uitvoeren en zorgt dat het niet uit de hand gaat lopen. Ik ben er ook voor 100% van overtuigt dat ook een Pim Fortyun het niet gered zou hebben als ie was blijven leven. Immers: je kan van alles bedenken en op papier zetten maar UITVOEREN is een tweede en als dat
ambtenarencorps gaat dwarsliggen heb je nog geen moer te vertellen. Maar goed, laten we maar vrolijk blijven en hoera !!! las vandaag dat de burgemeester en de raadsleden er meer geld bij moeten hebben en hoor net op de achtergrond op het journaal dat de rechterlijke macht er ook weer meer salarisverhoging bij moet hebben en WIJ ??? Wij pikken toch alles ?
Je bent geloof ik Amsterdammer en als je eens goed wilt overgeven moet je eens in het Amsterdams Stadssblad kijken naardie wekelijkse tweespraak tussen Eric van der Burg ( VVD) en Lodewijk Asscher ( PVDA) en het artikel heet politiek peil en dan zakt je broek gewoon af dat geleuter en al die witte lettertjes op papier. Ik wou maar dat ze eens DADEN verichten.
Weet je. politiek heeft me ( schandelijk genoeg achteraf) nooit ene moer geinteresseerd maar kwam er door mijn aktie tegen die politiek achter wat voor een stel onbenullen in die stadsdeekraden zitten en langzaam maar zeker ga je je er verder in verdiepen en ziet dan dat het
ook in andere regionen en centrale stad precies hetzelfde is. Bij ons in de Rivierenjbuurt is het JAREN een teringzooi en puinhoop en NU is het eindelijk eens een beetje rustig maar de straat was nog niet open ( 3 maanden lang b.v.) en dichtgegooid of hij werd weer opengegooid en TOTAAL geen overleg tussen de verschillende diensten of iemand die het stuurt lijkt wel.
Maar goed ik stop ermee en ga voetballen kijken want praten over die politiek krijg ik alleen maar een dikke keel van.
groet
P.s. wou maar dat ik dat zootje mee kon sturen na 5 december !!! ( geintje hoor
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')