Inderdaad, jij bent daar een sprekend voorbeeld vanquote:Op dinsdag 15 november 2005 21:14 schreef eikelraper het volgende:
Mensen nemen tegenwoordig alles voor waar aan toch ?
in feite heeft van Oudenalle niets anders gedaan als wat de SP al jaren doet met de afdrachtregeling. Volgens mij is de strijd binnen MM er een van persoonlijke aard. Dat en het feit dat er misschien nog maar een zeteltje in het verschiet ligt voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:46 schreef eikelraper het volgende:
Hoi Tafkahs. Sorry man ik ga zo naar bed maar zag nog effe je berichtje
Ik ben VOOR van OUDENALLEN en weet je waarom ?
Ik heb een zeer intillegente vrouw gezien ( is ook verwoord door Paloma een colomschrijver in Amsterdam) Ze LIJKT wel dom maar IS het niet en het feit dat ze er TOCH maar MOOI zat voor mij
als aktievoerder 2 avonden in haar vrije tijd "zegt" me wel iets . je mag me mailen en stuur ik je wel door de aktie WAAR ik mee bezig ben geweest. Ik had HONDERDEN emails verzameld met die aktie
in nov. 2004 en verzocht de CENTRALE STAD om hulp enkelen stuurden een mail of gingen "onder
mijn duiven" schieten en zonder mij te vragen zelfstandig ( laat ik het maar noemen) aktiemensen
benaderen met e-mails want ik was zo stom ( toen nog) om ze de uitdraairol te geven van alle
aktioevoerders met emailadres erbij) Ja, ja de heren van Groen Links en D 66 worden nog bedankt
Ik mail lang en sorry maar wil gewoon MIJN EI effe kwijt joh !
TUURLIJK ben ik ervan overtuigt dat er wat gesjoemeld is maar NIEMAND hoor je b.v. over die imbeciele deelraadskantoren die OVERAL in Amsterdam in Amsterdam worden geplaatst en die
van Amsterdam Centrum komt op de DUURSTE plek van Amsterdam en kost 55 miljoen !!!!!!!!!
dan is die z.g. "fraude" toch peanutts ????
Maar goed ik ben 62 jaar met een rotziekte en zal mijn tijd wel uitduren maar KAN en WIL niet begriijpen dat de "meute schapen" zich weer laat "inpakken" straks en we na maart 2006 WEER
4 jaar opgescheept zitten met dat "leger" van bestuurders ( 417 man) en besluitvorming een
bestuurlijke spaghetti wordt "door de vele vingers in de pap" en ooit ook eens Door Rob Oudkerk
verwoord voordat hij begon te bazelen over dat "stofje in de hersenen" dat ervoor zorgt dat
verantwoordelijk poltici die onder druk staan "op tilt"staan.
Ken je die ?
Gr.
Sorry dat ik zo laat reageer.quote:Op woensdag 16 november 2005 13:04 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
in feite heeft van Oudenalle niets anders gedaan als wat de SP al jaren doet met de afdrachtregeling. Volgens mij is de strijd binnen MM er een van persoonlijke aard. Dat en het feit dat er misschien nog maar een zeteltje in het verschiet ligt voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.
Volgens mij zijn de enige politieke foutjes die van Oudenalle gemaakt heeft, dat zij zich verkiesbaar voor de landelijke LPF heeft willen stellen in 2002. Die smet blijft wel een tijdje hangen. En dat zij gewoon een enorme sloddervos is. Maar dat voordeel van de twijfel verdient ze wel. Het lijkt me ontzettend stom om geld in je eigen bedrijf te verduisteren, toch?
Voor dat nieuwe stadsdeelkantoor van 55 mln moet je het trouwens toch bij de VVD zoeken, mevrouw Anne Lize van der Stoel (degene die de Zebra lounge op het Leidsche plein niet zinde en dat daarom de deuren moest sluiten).
Ik heb een stukje gelezen, maar wat zijn precies de dingen die je belangrijk vindt?quote:Op woensdag 16 november 2005 21:17 schreef eikelraper het volgende:
[..]
Sorry dat ik zo laat reageer.
Ach weet je, Ik geloof dat de mensen ( lees de massa) domgehouden wil blijven worden. Als je zoals vandaag weer leest in het Parool dat jankverhaal van de PVDA dat Amsterdam geld tekort komt zakt je broek toch af ??? Ook staat er in de weekkranten nu in Amsterdam dat ZELFS de PVDA er nu toe gaat neigen het aantal van 417 bestuurders te halveren alsmede het aantal stadsdelen terug te brengen tot 7 ( de helft van nu) Hebben blijkbaar ook door dat Amsterdam onbestuurbaar begint te worden. Over van Oudenallen effe: Ach. Ze heeft gewoon een beetje dom meegegeten uit de ruif die al die partijen werd voorgehouden en gooit m.i. de "kop teveel in de wind" en anders was iedereen het allang vergeten en een "beetje dom" Ze heeft voor mij 2x ingesproken en IK vind het een intilligente vrouw ondanks. Ook op onze commissievergaderingen waar ze bij was praat ze GEEN onzin en geeft dan nuttige adviezen naar ook andere aktiegroepen toe die momenteel nog voor de rechter in conflict zijn met stadsdeel Zuideramstel. Zie ook eens de andere kant
Ga maar eens naar www.hetparool.nl en klik eens aan dat verhaal van de PVDA !!
Als het je interesseert kun je ook eens gaan www.zuideramstel.nl/ris.asp dan aanklikken gele mapje raadscommissie III en daarna op gele mapje 2005-03-15 en dan op de derde regel daar
t.w. : verslag 2005-02-22 dan zie je onderaan mijn inspraak over dat leger van bestuurders in
Amsterdam.
Ach. ik ben misschien een ouwe zieke dwaas van 62 jaar die probeert "iets" te verbeteren joh
en ben ik van de straat. Heb een weblog geopend op www.volkskrant.nl onder AMSTERDAMSE WEETJES maar die weblogs worden amper gelezen helaas en is het verschijnsel "weglob"
niet zo leuk als een forum
Groet![]()
Hoe zou je representatief willen definieren, Kozzmic?quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:05 schreef Kozzmic het volgende:
Op basis van een steekproef van 500 tot 800 personen is vaak prima een betrouwbare peiling te maken. Landelijke peilingen hebben meestal ook niet veel meer dan 1000 tot 2000 respondenten.
re·pre·sen·ta·tief (bn.)quote:Op woensdag 16 november 2005 22:44 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Hoe zou je representatief willen definieren, Kozzmic?
Jhawel, want hij insinueert dat een steekproef van 500 personen te klein is. Daar ben ik het niet mee eens.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:32 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
N.a.v. uw laatste zin: Yep
Kortom: U hebt helemaal niks gezegd over het bericht van Eikelraper!
Bent U van mening, dat dat ook geldt voor DEZE steekproef?quote:Op woensdag 16 november 2005 23:42 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Jhawel, want hij insinueert dat een steekproef van 500 personen te klein is. Daar ben ik het niet mee eens.
Nou en DAAR gaat het me nu OM !!!!! WELKE instelling of WIE controleert hoe die doelgroep vanquote:Op woensdag 16 november 2005 23:22 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
re·pre·sen·ta·tief (bn.)
1 in zijn kenmerken een groep of geheel vertegenwoordigend => karakteristiek
2 een goede indruk makend
De eerste definitie lijkt me prima voldoen. Ik zeg overigens niet dat de peilingen representatieve steekproeven zijn. Ik heb namelijk geen idee hoe de respondenten worden geselecteerd, en met wat voor bewerking men van de 'ruwe cijfers' tot de uiteindelijke peilingcijfers komt. Ik beweer alleen dat een steekproef van 500 a 800 personen niet per definitie te klein is om iets over een populatie van ruim 700.000 personen te zeggen.
Heeeeeeeeeee Gruftiquote:Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef eikelraper het volgende:
[..]
Nou en DAAR gaat het me nu OM !!!!! WELKE instelling of WIE controleert hoe die doelgroep van
502 mensen ( zoals in de Amsterdamse peiling) wordt samengesteld !! ??
Stel, ik zeg stel: dat een grote partij in Amserdam ( b.v. PVDA) invloeden heeft om naar eigen politieke voorkeur zo een groep "respondenten" samen te stellen ? Ik zeg stel: dat Meneer Hartman
van Bureau Intervieuw/NSS zelf PVDA stemt WIE controleert dan in godsnaam of die meneer
Hartman ( nogmaals; ik zeg niet dat het zo is) de JUISTE respondenten uitzoekt ?
Zo een uitgevoerde peiling wordt immers WEL breed vermeld aan de kranten waar immers ( ik zeg
toch maar weer heel voorzichtig: stel) "vakbroeders" op in kunnen duiken in de pers/media.
Op DIE manier KUN je immers de publieke opninie beinvloeden en staat er dan in Het Parool en de
Telegraaf b.v. anderdaags de telling van zo een bureau maar is dat eerlijk dan. Ook het bureau
O + S van de gemeente zelf nemen niet meer als 800 respondenten.
Ik heb de Heer Hartman verzocht nu maandelijks eens ( tot aan de verkiezingen van maart a.s.)
een peiling uit te voeren maar dan onder wat meer mensen maar HOOR niks !!! Niente ! Niks !
Lees dan de kranten en zie je hoe "mijn" amsterdam ten onder gaat aan schulden en wat al niet meer en dat doet pijn en EEN van de OORZAKEN is verdomme dat IDIOTE LEGER van bestuurders wat ooit eens door een partij ( laat ik maar geen namen noemen) is bedacht en nu langzaam maar zekernaar de klote gaat !
InterView/NSS voert ook de opiniepeilingen uit voor NOVA. Die worden uitgevoerd door willekeurige mensen op te bellen. Vervolgens vragen ze mensen op welke partij ze van plan zijn te gaan stemmen. Volgens mij was InterView/NSS het bureau dat dat als een open vraag stelt, dus niet een lijstje met partijen opnoemt. Ook zullen ze wel vragen wat mensen de vorige keer gestemd hebben, en wat hun persoonlijke situatie is. Ik neem aan dat die methode voor Amsterdam ook gebruikt wordt. Het zou wel logisch zijn. Als InterView/NSS zou frauderen met peilingen, zou het bedrijf geen knip voor de neus waard zijn. Ik heb dan ook niet het vermoeden dat ze dat doen.quote:Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef eikelraper het volgende:
Ik zeg stel: dat Meneer Hartman van Bureau Intervieuw/NSS zelf PVDA stemt WIE controleert dan in godsnaam of die meneer Hartman ( nogmaals; ik zeg niet dat het zo is) de JUISTE respondenten uitzoekt ? Zo een uitgevoerde peiling wordt immers WEL breed vermeld aan de kranten waar immers ( ik zeg toch maar weer heel voorzichtig: stel) "vakbroeders" op in kunnen duiken in de pers/media.
Dat wil de heer Hartman waarschijnlijk graag doen, zo'n peiling. Maar dan moet u wel betalen. Ik weet niet wie de vorige peiling betaald heeft, maar het zou me niks verbazen als dat het Parool was.quote:Ik heb de Heer Hartman verzocht nu maandelijks eens ( tot aan de verkiezingen van maart a.s.)
een peiling uit te voeren maar dan onder wat meer mensen maar HOOR niks !!! Niente ! Niks !
Hoi. Ja ik voel me ook soms een eikel. Je vraagt WAT me dwars en terecht kan ik me voorstellen dat ik wat "onsamenhangd" misschien overkom ? Weet je, ik zit nu al 4 jaar aan te boksen tegen diequote:Op donderdag 17 november 2005 01:17 schreef Tafkahs het volgende:
Beste eikel, (ik denk dat we elkaar nu wel op voornaamsbasis kunnen noemen),
Wat wil je precies? Ik snap je posts niet en heb ook geen idee waar je naartoe wilt. Laat eens weten wat je dwars zit en dan kunnen we ons bezighouden met een onderwerp. Goed voor ons allen, toch?
quote:Op donderdag 17 november 2005 13:52 schreef eikelraper het volgende:
[..]
Hoi. Ja ik voel me ook soms een eikel. Je vraagt WAT me dwars en terecht kan ik me voorstellen dat ik wat "onsamenhangd" misschien overkom ? Weet je, ik zit nu al 4 jaar aan te boksen tegen die
deelraadspolitiek en dan WIL JE NIET WETEN wat DAAR in de raad zit zonder verstand van zaken
en maar wat loopt aan te klooien en onderling te kissebissen en ik denk dat dit op de 14 andere deelraden in Amsterdam net zo gaat. Alles verword tot een grote grijze "spaghetti" inzake besluitvorming omdat ZOVEEL vingers in de pap willen roeren ( t.w. 417 vingers) en langzaam maar zeker merk je dat de "rotzooi en bestuurlijke troep" in Amsterdam alleen maar groter en groter
wordt en zie ik weer die jankverhalen vanmorgen in de Telegraaf ( Amsterdams nieuws) dat ze
nu "opeens" het licht zien in Amsterdam ( ook pvda) en dat er fors bezuinigd moet gaan worden
in het ambtenarenkorps ( 15.000 man) . Als dat leger van 417 man nu eens voor de helft wordt
ingekrompen slaan we 2 vliegen in 1 klap. 1e. een beperking van de loonkosten en hoeven er ten 2e. hoeven er ( mits de stadsdelen worden gehalveerd van 14 naar 7 zoals het plan is) minder grote en DURE staddsdeelkantoren gebouwd te worden ( alleen al voor Centrum is dit 55 miljoen) Door fusies kunnen immers stadsdelen samengaan.
Ik ben dan een simpele geest joh, maar DAT zijn nu de zaken die ik NIET kan begrijpen allemaal net zoals ( mijn dank aan freako) dat een onderzoek onder 500 respondenten blijkbaar maatgevend kan zijn om politieke uitslagen weer te geven.
Heb de gegevens van freako eens aangeklikt en ZEER interressant en nog bedankt en geeft enig
inzicht over het hoe en waarom van deze peilingen en het nut ervan.
Uiteraard wil ik niemand beschuldigen van fraude en/of malversaties maar heb ook duidelijk gesteld en gevraagd of hier geen toezicht van overheidswege in is en geen antwoord op
Ben zelf 62 jaar en zie om me heen ZOVEEL problemen joh op allerlei gebied waar de mensen in de
kou staan en noem maar het UMTS beleid, De plannen Dekker inzake de huurverhogingen, etc. etc
en steeds is het 4 jaar maar weer dezelfde "eenheidsworst" die Amsterdam bestuurt en tegen verkiezingstijd de mensen prachtige dingen beloven maar als ze eenmaal "op het pluche" zitten
niet aanspreekbaar zijn vaak meer voor de burger en een "eigen koers" varen
Tja, een oplossing ? Moeilijk hoor.
Zo een beetje ( zoals ik) op zo een forum bleren hoe het dan wel zou moeten is ook onzin maar zo langzamerhand zie ik MIJN amsterdam langzaam maar zeker verworden tot een grote bouwput
( o.a. Noordzuidlijn) en neemt de chaos hand over hand toe en heeft denk ik ook wel te maken met
'normen en waarden"die vervagen helaas.
![]()
Hoi,quote:Op vrijdag 18 november 2005 15:24 schreef eikelraper het volgende:
Hoi. Tafkahs. Sorry dat ik zo laat reageer weer maar heb me vanmorgen weer groen en scheel geergerd dat in de krant stond dat de PVDA nu opeens een ommezwaai heeft gemaakt en we WEER een tariefsverhoging voor de kiezen krijgen voor parkeren.Man, ik ben net vandaag 62 jaar
geworden maar ERGER me dood aan dat zootje bestuurders !
Ik ben nogal chaotisch soms sorry maar komt ook door mijn ziekte maar ik heb die rotzakken een poepie laten ruiken en nog onlangs stond er een groot artikel over me in de Echo omdat ik d.m.v.
een"aktie" in de buurt met HONDERDEN e-mails de deelraad op de knieeen heb gekregen en als je
eventueel interesse hebt wil ik je best de lange lijst van bewoners toesturen met elk een smartelijk verhaal en GEEN HOND die ernaar luisterde maar Ik heb dingen gezien en meegemaakt dat wil je
NIET weten. Hier in de ferd.Bolstraat is een bejaardentehuis b.v. de Oude Rai en het hele dak ik
VOLGEPLEMPT met die rottige UMTS antesse,s en de bewoners klagen steen en been ( er staan er nu geloof ik 13 !!!) en N I E M A N D doet iets. Ik woon ( om je vraag te beantwoorden in Zuideramstel) en als ik een groenlinksdeelraadslid Zuideramstel benader( toevallig mijn buurman) lacht ie me uit omdat ( zegt ie) het gevaar van straling allemaal flauwekul is.
In die zelfde Oude Rai ( ik eet er wel eens) tref je dan een oud mensie huilend aan die er ook komt
eten en vraagt me haar te helpen. Is 80 jaar en woont al 37 jaar in de Geulstraat. Heeft bezoek
gehad van een makelaar/huiseigenaar die alvast even kwam vertellen dat ze alvast naar een andere woning uit moest gaan kijken omdat binnenkort ( als de doelstellingen van Dekker worden gehaald) de huur voor haar onbetaalbaar wordt. Ze is naar de Huurcommissie geweest en huurteams en krijgt dan te horen, Tja sorry, niks aan te doen en is overheidsbeleid !!! Dan KOOKT je
bloed toch ?
Ergens ligt het ook allemaal aan de mensen zelf hoor. Ik heb een flyeraktie gehouden destijds in mijn buurt en de a-mails BLEVEN binnenstromen maar om effe dan naar zo een zeer belangrijke commissievergadering te gaan ho maar ! Ben verleden jaar op at5 t.v. geweest inzake die aktie en werd de godganse dag herhaald 2 dagen lang om het uur en waar ik ook liep overal opgestoken duimen en kloppen op de schouder maar dan werd ik pissig en zei; Was ook eens gekomen op
zo een commissievergadering maar dan zie je ze niet. Heb .........tig mails geschreven naar de potieke partijen Centrale stad met bijvoeging de "klachtenrol" van de bewoners en het enige wat D66 en Groenlinks konden doen is de mensen per mail benaderen met loze beloftes.( ik was zo stom de klachten MET emailvermelding op te sturenn) Nee, ondanks alles heb ik dan respekt voor Gonny van Oudenallen die in maart en september op haar vrije avond langskwam en
voor ons inprak die avond. God, wat een verschrikte koppies opeens in die raad en PLOTSELING
kreeg ik mijn zin na 4 jaar strijd en vonden een een compromis. DAAROM heeft de krant dan ook dat artikel geschreven nog onlangs
Ik plaats elke dag AMSTERDAMSE WEETJES op rtvnh/forum op de "zeepkist"en op de Weblog van de Volkskrant ( ook Amsterdamse Weetjes) en met het gevaar voor gek versleten te worden probeer ik op MIJN manier iets te veranderen
Verder heb ik net bericht van bureau statistiek in Amsterdam van de gemeente dat ze half december een Amsterdamse Peiling gaan houden en nog 2 data voor de verkiezingen en is te lezen zodra die stemming is geweest op www.os.amsterdam.nl
Nou sorry voor het lange verhaal.
Nog even over dat onderzoek over 500 of 10.000 mensen.
ZELF geloof ik nog steeds dat men door zo een onderzoek/publicatie VEEL TE VEEL de massa kan
beinvloeden en weet ik als geen ander omdat ik op het Waterlooplein stond vroeger en vaak tussen
Josje en Herman ( twee bekende standwerkers) en DAAR heb geleerd dat de mensen enorm
zijn te beinvloeden. Een klein voorbeeld: Mijn moeder woonde Jonas Daniel Meijerplein en keek op
het Waterlooplein dus vlakbij. Als haar zuster op bezoek was of zo zei ik : Moe kom effe naar het plein en ga effe lope graaie in mijn handel. ( ik verkocht van alles) en zie; In mum van tijd stond het
zwart van de vrouwen die erop af kwamen. De psyche van de mensen zit raarin elkaar hoor.
Nou groet van die ouwe gek
![]()
![]()
Ach, ik heb het min of meer maar opgegeven. Ik ben 62 jaar en heb sinds januari 2000 kanker en ...tig operaties achter de rug en leef nog steeds maar het doet me zo een pijn dat ik MIJN amsterdam helemaal naar de godverdomme zie gaan door die bestuurlijke spaghetti van de politici en het EEN GROTE BOUWPUT is en breek me de bek niet open over hoe er gesjoemeld wordt enquote:Op vrijdag 18 november 2005 18:53 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Hoi,
Wat een verhaal man, schrijnend is zoiets. Mensen wegpesten tbv de woonmarkt. Zoiets schijnt nu ook heel erg in de Jordaan te spelen. De pijp, van oudsher een volksbuurt, is al veel langer doelwit van de zogenaamde nieuwe middeninkomens.
Wat kun je er aan doen? Ik heb geen idee, waarschijnlijk is het voor de meeste logische akties al te laat. Flyeren en handtekeningen ophalen betekent niets voor een wethouder. Vaak is die ook helemaal niet bezig met bewonersbelangen (zie operatie Lindengracht, de poezenboot e.v.a.).
Ik las net een stukje van een ander topic dat je geopend had, over de mogelijke opheffing van nieuwszender AT5.
Nu is het zo dat de kabel al een paar jaar geleden geprivatiseerd is, in ruil daarvoor mocht het toen al noodlijdende AT5 nog enkele jaren blijven bestaan onder de hoede van UPC. Voor wethouder Belliot was dit volkomen aanvaardbaar, zelfs al zou dat betekenen dat de kabel voor de Amsterdammer duurder zou worden.
Nu is het zo dat AT5 destijds wel de kans heeft gehad om te fuseren met RTVNH, maar het toenmalige bestuur van at5 heeft dit advies in de wind geslagen. AT5 heeft z'n eigen ondergang wel een beetje aan zichzelf te wijten dus..
Misschien helpt het om wat bezwaarschriftjes te verzamelen en te bekijken om zo bestemmingsplannen (zie publicaties in de echo e.d.) te ondermijnen. Dat werkt een stuk beter dan leuren met petities of flyers, al is het natuurlijk wel altijd een goed idee om bewustwording van het probleem te promoten.
Het voordeel van een bezwaarschrift, is dat je in het gunstigste geval de verantwoordelijke wethouder tot een reaktie dwingt, omdat de meeste bezwaren door de raad van state wordt afgehandeld. Dit betekent echter wel dat je je nek moet uitsteken en dat wordt niet altijd even dankbaar beloond.
Het gekke is dat als je de wat meer door de wol geverfde raadsleden vraagt waar de meeste effectiviteit te halen valt, dat ze bijna altijd menen dat het buiten de (deel)raad te vinden valt.
Misschien ten overvloede, maar D66 zal niet zo sterk meer terugkomen bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen van 2006. Misschien geldt dat ook voor GroenLinks.
Dit is de standaardprocedure, zoals de Kieswet die voorschrijft. Die geldt voor alle verkiezingen (gemeenteraden, deelraden) die volgend jaar op 6 maart in Nederland worden gehouden. 11 december is overigens niet de datum waarop de kandidatenlijsten ingeleverd moeten worden, dat is pas later.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:18 schreef Tafkahs het volgende:
Misschien is het leuk om met van Oudenalle iets te beginnen als zij uiteindelijk de interne strijd verliest ?
Voor stadsdeel centrum (= ook de centrale stad ?) geldt deze procedure:
Registratie van politieke partij voor verkiezingen
Je hebt nog tot 11 december bedenktijd als je in 2006 mee wilt doen.![]()
Je kunt je altijd beschikbaar stellen als duo-raadslid als het te zwaar wordt.
Ik bedoelde dus bedenktijd voor het registreren van een naam. De kieslijst hoef je pas later in te leveren inderdaad. Als je op zo'n lijst staat en je wordt gekozen, dan kun je altijd nog beslissen of je er wat mee doet of niet. Na de verkiezingen kun je je niet meer laten toevoegen, je hebt dan ook niet dezelfde rechten als iemand die wel op de lijst staat.quote:Op zaterdag 19 november 2005 17:25 schreef freako het volgende:
[..]
Dit is de standaardprocedure, zoals de Kieswet die voorschrijft. Die geldt voor alle verkiezingen (gemeenteraden, deelraden) die volgend jaar op 6 maart in Nederland worden gehouden. 11 december is overigens niet de datum waarop de kandidatenlijsten ingeleverd moeten worden, dat is pas later.
Wanneer niet een naam voor een partij geregistreerd wordt voor 11 december, komt er echter boven een eventuele kandidatenlijst van die partij ook geen naam te staan. Zoals de lijst van Ratelband in januari 2003 bijvoorbeeld.
Wat op zich wel logisch is, want anders hoef je ook geen verkiezingen te houden.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:31 schreef Tafkahs het volgende:
Na de verkiezingen kun je je niet meer laten toevoegen
Het gebeurt wel hoor, je ziet het wel eens met duoraadsleden. Vreemd maar waar.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:33 schreef freako het volgende:
[..]
Wat op zich wel logisch is, want anders hoef je ook geen verkiezingen te houden.
Het idee van een duoraadslid vind ik al te bizar voor woorden.quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:40 schreef Tafkahs het volgende:
[..]
Het gebeurt wel hoor, je ziet het wel eens met duoraadsleden. Vreemd maar waar.
Dat heb ik dan weer met concurrerende stadsdelenquote:Op zaterdag 19 november 2005 18:46 schreef freako het volgende:
[..]
Het idee van een duoraadslid vind ik al te bizar voor woorden.
Sorry. Weer een beetje laat maar ik ben bezig aan een soort "dagboek van een gek " op zo een weblog en kom hier weer even neuzen want die onzin op die andere forums hangt me de keel uit.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:18 schreef Tafkahs het volgende:
Misschien is het leuk om met van Oudenalle iets te beginnen als zij uiteindelijk de interne strijd verliest ?
Voor stadsdeel centrum (= ook de centrale stad ?) geldt deze procedure:
Registratie van politieke partij voor verkiezingen
Je hebt nog tot 11 december bedenktijd als je in 2006 mee wilt doen.![]()
Je kunt je altijd beschikbaar stellen als duo-raadslid als het te zwaar wordt.
Ach, ik ben bang dat ook hij aan het kortste eind trekt uiteindelijk.quote:Op dinsdag 22 november 2005 12:38 schreef Tafkahs het volgende:
kijk aan, informatie
Ik sprak gister Luc Sala, hij was al bezig met het verzamelen van handtekeningen voor het behoud van AT5. wat overigens opmerkelijk is
Met gemengde gevoelens heb ik 'm toch maar een krabbel gegeven..
het zou amsterdam (lees pvda) sieren om eens een ander onderzoeksbureau in de arm te nemen dan o&s. bijvoorbeeld een onderzoeksbureau dat niet semi op de loonlijst van diezelfde pvda staat.quote:Op woensdag 23 november 2005 11:15 schreef eikelraper het volgende:
[..]
Ach, ik ben bang dat ook hij aan het kortste eind trekt uiteindelijk.
De politieke macht zit nu eenmaal in Amsterdam in een vaste hoek en die zullen ze niet zo gauw
opgeven. Juist door zo een zender kan men immers de stad en de inwoners manipuleren en ik geef Luc Sala groot gelijk daartegen in te gaan maar of het hem lukt is ten tweede.
Onderstaand had ik al doorgegeven maar toch nog maar een keer dan voor wie het interreseert
AMSTERDAMSE WEETJES ( Nog 106dagen te gaan tot de verkiezingen van 7 maart 2006)
Naar aanleiding van een briefwisseling die ik met afd O + S ( Dienst Onderzoek en Statistiek) van de gemeente heb gehad delen zij mij het volgende mede:
O + S zal midden december een peiling uitvoeren. In aanloop naar de verkiezingen worden in 2006 ook 2 peilingen uitgevoerd.
Zodra de resultaten bekend zijn worden deze gepliceerd op onze website www.os.amsterdam.nl onder het kopje "Nieuwsberichten"
Vooraf heb ik verzocht of ik deze gegevens aan derden mocht doorgeven en is hier geen bezwaar tegen.
Vriendelijk groet.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |