abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2005 @ 15:46:16 #1
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32288169

Bent u het met me eens dat de Amsterdamse peilingen voor de gemeenteraadsverkiezingen totaal WAARDELOOS zijn en dat de uitslag zonder meer wordt overgenomen dan door de kranten ?
Bij navraag blijkt dat Bureau Intervieuw/Nss amper 502 respondenten naar hun poltieke voorkeur heeft gevraagd en deze gegevens heeft gepubliceerd. Het gemeenteonderzoeksbureau gaat niet verder als 800 mensen ondervragen n.b.
Door dergelijke krantenberichten kunnen Amsterdammers "op het verkeerde been" gezet worden
om NIET te gaan stemmen op kleine partijen als zouden die toch geen zetel halen nu

Amsterdam bestaat uit meer als 730.000 inwoners en heb IK de stellige indruk dat kleine partijtjes
als Mokum Mobiel en Leefbaar Amsterdam moedwillig onderuitgeschoffelt worden door die enqueteurs met hun vriendjes bij de diverse kranten van een bepaalde politieke voorkeur

Ze hebben ALLEMAAL uit de ruif gegeten en gesjoemeld met fractiegelden en hoop IK maar dat er
eens een nieuwe wind gaat waaien in die rottige Amsterdamse Politiek van pappen en nathouden en zakken vullen
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
pi_32288608
Op basis van een steekproef van 500 tot 800 personen is vaak prima een betrouwbare peiling te maken. Landelijke peilingen hebben meestal ook niet veel meer dan 1000 tot 2000 respondenten.
  dinsdag 15 november 2005 @ 17:46:40 #3
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_32291143
Het ligt eraan of de steekproef die je neemt representatief is. Dan is een steekproef van 500 man vaak een best goede indicatie.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 15 november 2005 @ 21:14:17 #4
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32296839
Ik heb inderdaad gehoord dat b.v. met die kijkcijfers er ook amper 2000 kastjes ergens geplaatst worden maar HOE is het nou in gdosnaam te rijmen dat slecht 502 mensen in Amsterdam een
peiling kunnen geven over een bevolking van 731.000 mensen. Het vervelende is m.i. dat er "onderling" natuurlijk een "dealtje" egmaakt kan worden toch ?
Het Parool en andere kranten duiken maar WAT graag in peilingen dat kleine partijtjes als Mokummobiel en noem maar Leefbaar Amsterdam niet meer trugkomen als dat in zo een peiling staat. Wie garandeert mij dat b.v. van PVDA huize niet een "plan" wordt getrokken om andere
partijen onder tafel te vegen/schrijven en je weet hoe het gaat; Mensen nemen tegenwoordig alles voor waar aan toch ?
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
pi_32298027
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 21:14 schreef eikelraper het volgende:

Mensen nemen tegenwoordig alles voor waar aan toch ?
Inderdaad, jij bent daar een sprekend voorbeeld van
pi_32298128
Het ligt er gewoon te dik bovenop
Verdonk: we moet weer lachen om ons loonstrookje :')
Verdonk: niet links, ik ben niet rechts, maar recht door zee
journalist: niet scheel?
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:20:34 #7
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32299105
@ Inderdaad, jij bent daar een sprekend voorbeeld van

Ja sorry hoor, DIE snap ik niet hoor !

Zal wel aan mij liggen
pi_32300033
Zeg, je hebt het over sjoemelen met fractiegelden en 'nieuwe wind', maar juist Leefbaar Amsterdam en Mokum Mobiel waren toch de grootste sjoemelaars?
  woensdag 16 november 2005 @ 00:23:52 #9
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32303060
Ik stem ZELF VVD en heb een warm hart voor Mokum Mobiel omdat zij de ENIGEN waren die me
steunden met een parkeeraktie Rivierenbuurt/Amsterdam en 2 avonden de moeite namen voor
me in te spreken ( PERSOONLIJK MEVROUW VAN OUDENALLEN) op commissievergaderingen terwijl de rest van dat spul amper reageerde in de CENTRALE STAD !

Ik ben al 4 jaar aan het strijden geweest TEGEN die politiek en WEET hoe het werkt en is gewoon
te gek voor woorden dat AMSTERDAM bestuurd wordt door een leger van 417 deelraadsleden en
ONGEHOORD in EUROPA!!!!!! ( verzinsel van de pvda ooit)

Heb verwoord dat Amsterdam 417 !!!!! bestuurders heeft en een stad als New York slechts 52 !! en
een stad als München ( 1,3 miljoen inwoners en bijna het dubbele van Amsterdam) slechts 83 bestuurders !!!

HIERDOOR krijg je al die toestanden m.i. en de loco-burgemeester Mark van der Horst zegt excact
hetzelfde dat M I N S T E N S de helft van die "bestuurders" hun biezen kan pakken en dat Amsterdam hun deelraden halveren door fusies.

Nou ik ga naar bed en kijk eens voor de aardigheid op www.google.nl en vul eens in:

acam rapport amsterdam

Dan kun je ZELF lezen in wat een bestuurlijke teringzooi Amsterdam zich bevindt !

Hoop op enig begrip
pi_32303150
Voor wie ben je als er straks een breuk in de fractie ontstaat, voor Frank of voor van Oudenhalle?
  woensdag 16 november 2005 @ 00:46:37 #11
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32303567
Hoi Tafkahs. Sorry man ik ga zo naar bed maar zag nog effe je berichtje
Ik ben VOOR van OUDENALLEN en weet je waarom ?

Ik heb een zeer intillegente vrouw gezien ( is ook verwoord door Paloma een colomschrijver in Amsterdam) Ze LIJKT wel dom maar IS het niet en het feit dat ze er TOCH maar MOOI zat voor mij
als aktievoerder 2 avonden in haar vrije tijd "zegt" me wel iets . je mag me mailen en stuur ik je wel door de aktie WAAR ik mee bezig ben geweest. Ik had HONDERDEN emails verzameld met die aktie
in nov. 2004 en verzocht de CENTRALE STAD om hulp enkelen stuurden een mail of gingen "onder
mijn duiven" schieten en zonder mij te vragen zelfstandig ( laat ik het maar noemen) aktiemensen
benaderen met e-mails want ik was zo stom ( toen nog) om ze de uitdraairol te geven van alle
aktioevoerders met emailadres erbij) Ja, ja de heren van Groen Links en D 66 worden nog bedankt

Ik mail lang en sorry maar wil gewoon MIJN EI effe kwijt joh !

TUURLIJK ben ik ervan overtuigt dat er wat gesjoemeld is maar NIEMAND hoor je b.v. over die imbeciele deelraadskantoren die OVERAL in Amsterdam in Amsterdam worden geplaatst en die
van Amsterdam Centrum komt op de DUURSTE plek van Amsterdam en kost 55 miljoen !!!!!!!!!

dan is die z.g. "fraude" toch peanutts ????

Maar goed ik ben 62 jaar met een rotziekte en zal mijn tijd wel uitduren maar KAN en WIL niet begriijpen dat de "meute schapen" zich weer laat "inpakken" straks en we na maart 2006 WEER
4 jaar opgescheept zitten met dat "leger" van bestuurders ( 417 man) en besluitvorming een
bestuurlijke spaghetti wordt "door de vele vingers in de pap" en ooit ook eens Door Rob Oudkerk
verwoord voordat hij begon te bazelen over dat "stofje in de hersenen" dat ervoor zorgt dat
verantwoordelijk poltici die onder druk staan "op tilt"staan.
Ken je die ?
Gr.
pi_32312493
quote:
Op woensdag 16 november 2005 00:46 schreef eikelraper het volgende:
Hoi Tafkahs. Sorry man ik ga zo naar bed maar zag nog effe je berichtje
Ik ben VOOR van OUDENALLEN en weet je waarom ?

Ik heb een zeer intillegente vrouw gezien ( is ook verwoord door Paloma een colomschrijver in Amsterdam) Ze LIJKT wel dom maar IS het niet en het feit dat ze er TOCH maar MOOI zat voor mij
als aktievoerder 2 avonden in haar vrije tijd "zegt" me wel iets . je mag me mailen en stuur ik je wel door de aktie WAAR ik mee bezig ben geweest. Ik had HONDERDEN emails verzameld met die aktie
in nov. 2004 en verzocht de CENTRALE STAD om hulp enkelen stuurden een mail of gingen "onder
mijn duiven" schieten en zonder mij te vragen zelfstandig ( laat ik het maar noemen) aktiemensen
benaderen met e-mails want ik was zo stom ( toen nog) om ze de uitdraairol te geven van alle
aktioevoerders met emailadres erbij) Ja, ja de heren van Groen Links en D 66 worden nog bedankt

Ik mail lang en sorry maar wil gewoon MIJN EI effe kwijt joh !

TUURLIJK ben ik ervan overtuigt dat er wat gesjoemeld is maar NIEMAND hoor je b.v. over die imbeciele deelraadskantoren die OVERAL in Amsterdam in Amsterdam worden geplaatst en die
van Amsterdam Centrum komt op de DUURSTE plek van Amsterdam en kost 55 miljoen !!!!!!!!!

dan is die z.g. "fraude" toch peanutts ????

Maar goed ik ben 62 jaar met een rotziekte en zal mijn tijd wel uitduren maar KAN en WIL niet begriijpen dat de "meute schapen" zich weer laat "inpakken" straks en we na maart 2006 WEER
4 jaar opgescheept zitten met dat "leger" van bestuurders ( 417 man) en besluitvorming een
bestuurlijke spaghetti wordt "door de vele vingers in de pap" en ooit ook eens Door Rob Oudkerk
verwoord voordat hij begon te bazelen over dat "stofje in de hersenen" dat ervoor zorgt dat
verantwoordelijk poltici die onder druk staan "op tilt"staan.
Ken je die ?
Gr.
in feite heeft van Oudenalle niets anders gedaan als wat de SP al jaren doet met de afdrachtregeling. Volgens mij is de strijd binnen MM er een van persoonlijke aard. Dat en het feit dat er misschien nog maar een zeteltje in het verschiet ligt voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Volgens mij zijn de enige politieke foutjes die van Oudenalle gemaakt heeft, dat zij zich verkiesbaar voor de landelijke LPF heeft willen stellen in 2002. Die smet blijft wel een tijdje hangen. En dat zij gewoon een enorme sloddervos is. Maar dat voordeel van de twijfel verdient ze wel. Het lijkt me ontzettend stom om geld in je eigen bedrijf te verduisteren, toch?

Voor dat nieuwe stadsdeelkantoor van 55 mln moet je het trouwens toch bij de VVD zoeken, mevrouw Anne Lize van der Stoel (degene die de Zebra lounge op het Leidsche plein niet zinde en dat daarom de deuren moest sluiten).
  woensdag 16 november 2005 @ 21:17:39 #13
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32326028
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:04 schreef Tafkahs het volgende:

[..]

in feite heeft van Oudenalle niets anders gedaan als wat de SP al jaren doet met de afdrachtregeling. Volgens mij is de strijd binnen MM er een van persoonlijke aard. Dat en het feit dat er misschien nog maar een zeteltje in het verschiet ligt voor de komende gemeenteraadsverkiezingen.

Volgens mij zijn de enige politieke foutjes die van Oudenalle gemaakt heeft, dat zij zich verkiesbaar voor de landelijke LPF heeft willen stellen in 2002. Die smet blijft wel een tijdje hangen. En dat zij gewoon een enorme sloddervos is. Maar dat voordeel van de twijfel verdient ze wel. Het lijkt me ontzettend stom om geld in je eigen bedrijf te verduisteren, toch?

Voor dat nieuwe stadsdeelkantoor van 55 mln moet je het trouwens toch bij de VVD zoeken, mevrouw Anne Lize van der Stoel (degene die de Zebra lounge op het Leidsche plein niet zinde en dat daarom de deuren moest sluiten).
Sorry dat ik zo laat reageer.
Ach weet je, Ik geloof dat de mensen ( lees de massa) domgehouden wil blijven worden. Als je zoals vandaag weer leest in het Parool dat jankverhaal van de PVDA dat Amsterdam geld tekort komt zakt je broek toch af ??? Ook staat er in de weekkranten nu in Amsterdam dat ZELFS de PVDA er nu toe gaat neigen het aantal van 417 bestuurders te halveren alsmede het aantal stadsdelen terug te brengen tot 7 ( de helft van nu) Hebben blijkbaar ook door dat Amsterdam onbestuurbaar begint te worden. Over van Oudenallen effe: Ach. Ze heeft gewoon een beetje dom meegegeten uit de ruif die al die partijen werd voorgehouden en gooit m.i. de "kop teveel in de wind" en anders was iedereen het allang vergeten en een "beetje dom" Ze heeft voor mij 2x ingesproken en IK vind het een intilligente vrouw ondanks. Ook op onze commissievergaderingen waar ze bij was praat ze GEEN onzin en geeft dan nuttige adviezen naar ook andere aktiegroepen toe die momenteel nog voor de rechter in conflict zijn met stadsdeel Zuideramstel. Zie ook eens de andere kant
Ga maar eens naar www.hetparool.nl en klik eens aan dat verhaal van de PVDA !!
Als het je interesseert kun je ook eens gaan www.zuideramstel.nl/ris.asp dan aanklikken gele mapje raadscommissie III en daarna op gele mapje 2005-03-15 en dan op de derde regel daar
t.w. : verslag 2005-02-22 dan zie je onderaan mijn inspraak over dat leger van bestuurders in
Amsterdam.
Ach. ik ben misschien een ouwe zieke dwaas van 62 jaar die probeert "iets" te verbeteren joh
en ben ik van de straat. Heb een weblog geopend op www.volkskrant.nl onder AMSTERDAMSE WEETJES maar die weblogs worden amper gelezen helaas en is het verschijnsel "weglob"
niet zo leuk als een forum
Groet
pi_32328636
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:17 schreef eikelraper het volgende:

[..]

Sorry dat ik zo laat reageer.
Ach weet je, Ik geloof dat de mensen ( lees de massa) domgehouden wil blijven worden. Als je zoals vandaag weer leest in het Parool dat jankverhaal van de PVDA dat Amsterdam geld tekort komt zakt je broek toch af ??? Ook staat er in de weekkranten nu in Amsterdam dat ZELFS de PVDA er nu toe gaat neigen het aantal van 417 bestuurders te halveren alsmede het aantal stadsdelen terug te brengen tot 7 ( de helft van nu) Hebben blijkbaar ook door dat Amsterdam onbestuurbaar begint te worden. Over van Oudenallen effe: Ach. Ze heeft gewoon een beetje dom meegegeten uit de ruif die al die partijen werd voorgehouden en gooit m.i. de "kop teveel in de wind" en anders was iedereen het allang vergeten en een "beetje dom" Ze heeft voor mij 2x ingesproken en IK vind het een intilligente vrouw ondanks. Ook op onze commissievergaderingen waar ze bij was praat ze GEEN onzin en geeft dan nuttige adviezen naar ook andere aktiegroepen toe die momenteel nog voor de rechter in conflict zijn met stadsdeel Zuideramstel. Zie ook eens de andere kant
Ga maar eens naar www.hetparool.nl en klik eens aan dat verhaal van de PVDA !!
Als het je interesseert kun je ook eens gaan www.zuideramstel.nl/ris.asp dan aanklikken gele mapje raadscommissie III en daarna op gele mapje 2005-03-15 en dan op de derde regel daar
t.w. : verslag 2005-02-22 dan zie je onderaan mijn inspraak over dat leger van bestuurders in
Amsterdam.
Ach. ik ben misschien een ouwe zieke dwaas van 62 jaar die probeert "iets" te verbeteren joh
en ben ik van de straat. Heb een weblog geopend op www.volkskrant.nl onder AMSTERDAMSE WEETJES maar die weblogs worden amper gelezen helaas en is het verschijnsel "weglob"
niet zo leuk als een forum
Groet
Ik heb een stukje gelezen, maar wat zijn precies de dingen die je belangrijk vindt?

Een parkeernota lijkt me detail, maar het zal ongetwijfeld erg belangrijk zijn voor een herinrichting van de buurt zoals dat bijvoorbeeld ook op de nieuwmarkt gebeurt op initiatief van een buurtcommissie.

Vandaag zat ik even te kijken naar het optreden van Cohen inzake de vrijheid van meningsuiting en de behandeling daarvan in de toekomst. Je nekharen rijzen al bij het idee dat er een volgende calamiteit op stapel ligt waar Cohen met z'n bekende driehoek over de gevolgen kan beslissen.
pi_32328794
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 16:05 schreef Kozzmic het volgende:
Op basis van een steekproef van 500 tot 800 personen is vaak prima een betrouwbare peiling te maken. Landelijke peilingen hebben meestal ook niet veel meer dan 1000 tot 2000 respondenten.
Hoe zou je representatief willen definieren, Kozzmic?

Als je verklaart dat een genomen steekproef representatief is. moet je eerst verklaren waarom die representatief is.
Maar op welke basis doe je dat?

Opiniepeilers hebben het over representatieve steekproeven.
Statistici niet.

Maar OK. Kom maar op.

[ Bericht 21% gewijzigd door SANCTAsimplicissimus op 16-11-2005 22:50:58 ]
Niets baeten sal. Nogh caers nogh bril. Als den uyl niet sien en wil.
pi_32329970
quote:
Op woensdag 16 november 2005 22:44 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:

[..]

Hoe zou je representatief willen definieren, Kozzmic?
re·pre·sen·ta·tief (bn.)
1 in zijn kenmerken een groep of geheel vertegenwoordigend => karakteristiek
2 een goede indruk makend

De eerste definitie lijkt me prima voldoen. Ik zeg overigens niet dat de peilingen representatieve steekproeven zijn. Ik heb namelijk geen idee hoe de respondenten worden geselecteerd, en met wat voor bewerking men van de 'ruwe cijfers' tot de uiteindelijke peilingcijfers komt. Ik beweer alleen dat een steekproef van 500 a 800 personen niet per definitie te klein is om iets over een populatie van ruim 700.000 personen te zeggen.
pi_32330310
N.a.v. uw laatste zin: Yep

Kortom: U hebt helemaal niks gezegd over het bericht van Eikelraper!
pi_32330626
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:32 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
N.a.v. uw laatste zin: Yep

Kortom: U hebt helemaal niks gezegd over het bericht van Eikelraper!
Jhawel, want hij insinueert dat een steekproef van 500 personen te klein is. Daar ben ik het niet mee eens.
  woensdag 16 november 2005 @ 23:47:40 #19
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_32330802
maak je niet druk. volgens de hond zou pvda ook gaan winnen. maar ik geef toe dat de gekochte uitslagen nogal zielig overkomen maar wellicht juist tegengesteld kan werken. mensen zijn niet gek.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_32331266
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Jhawel, want hij insinueert dat een steekproef van 500 personen te klein is. Daar ben ik het niet mee eens.
Bent U van mening, dat dat ook geldt voor DEZE steekproef?
  donderdag 17 november 2005 @ 00:20:47 #21
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32331728
quote:
Op woensdag 16 november 2005 23:22 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

re·pre·sen·ta·tief (bn.)
1 in zijn kenmerken een groep of geheel vertegenwoordigend => karakteristiek
2 een goede indruk makend

De eerste definitie lijkt me prima voldoen. Ik zeg overigens niet dat de peilingen representatieve steekproeven zijn. Ik heb namelijk geen idee hoe de respondenten worden geselecteerd, en met wat voor bewerking men van de 'ruwe cijfers' tot de uiteindelijke peilingcijfers komt. Ik beweer alleen dat een steekproef van 500 a 800 personen niet per definitie te klein is om iets over een populatie van ruim 700.000 personen te zeggen.
Nou en DAAR gaat het me nu OM !!!!! WELKE instelling of WIE controleert hoe die doelgroep van
502 mensen ( zoals in de Amsterdamse peiling) wordt samengesteld !! ??
Stel, ik zeg stel: dat een grote partij in Amserdam ( b.v. PVDA) invloeden heeft om naar eigen politieke voorkeur zo een groep "respondenten" samen te stellen ? Ik zeg stel: dat Meneer Hartman
van Bureau Intervieuw/NSS zelf PVDA stemt WIE controleert dan in godsnaam of die meneer
Hartman ( nogmaals; ik zeg niet dat het zo is) de JUISTE respondenten uitzoekt ?
Zo een uitgevoerde peiling wordt immers WEL breed vermeld aan de kranten waar immers ( ik zeg
toch maar weer heel voorzichtig: stel) "vakbroeders" op in kunnen duiken in de pers/media.

Op DIE manier KUN je immers de publieke opninie beinvloeden en staat er dan in Het Parool en de
Telegraaf b.v. anderdaags de telling van zo een bureau maar is dat eerlijk dan. Ook het bureau
O + S van de gemeente zelf nemen niet meer als 800 respondenten.

Ik heb de Heer Hartman verzocht nu maandelijks eens ( tot aan de verkiezingen van maart a.s.)
een peiling uit te voeren maar dan onder wat meer mensen maar HOOR niks !!! Niente ! Niks !

Lees dan de kranten en zie je hoe "mijn" amsterdam ten onder gaat aan schulden en wat al niet meer en dat doet pijn en EEN van de OORZAKEN is verdomme dat IDIOTE LEGER van bestuurders wat ooit eens door een partij ( laat ik maar geen namen noemen) is bedacht en nu langzaam maar zekernaar de klote gaat !
pi_32331868
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef eikelraper het volgende:

[..]

Nou en DAAR gaat het me nu OM !!!!! WELKE instelling of WIE controleert hoe die doelgroep van
502 mensen ( zoals in de Amsterdamse peiling) wordt samengesteld !! ??
Stel, ik zeg stel: dat een grote partij in Amserdam ( b.v. PVDA) invloeden heeft om naar eigen politieke voorkeur zo een groep "respondenten" samen te stellen ? Ik zeg stel: dat Meneer Hartman
van Bureau Intervieuw/NSS zelf PVDA stemt WIE controleert dan in godsnaam of die meneer
Hartman ( nogmaals; ik zeg niet dat het zo is) de JUISTE respondenten uitzoekt ?
Zo een uitgevoerde peiling wordt immers WEL breed vermeld aan de kranten waar immers ( ik zeg
toch maar weer heel voorzichtig: stel) "vakbroeders" op in kunnen duiken in de pers/media.

Op DIE manier KUN je immers de publieke opninie beinvloeden en staat er dan in Het Parool en de
Telegraaf b.v. anderdaags de telling van zo een bureau maar is dat eerlijk dan. Ook het bureau
O + S van de gemeente zelf nemen niet meer als 800 respondenten.

Ik heb de Heer Hartman verzocht nu maandelijks eens ( tot aan de verkiezingen van maart a.s.)
een peiling uit te voeren maar dan onder wat meer mensen maar HOOR niks !!! Niente ! Niks !

Lees dan de kranten en zie je hoe "mijn" amsterdam ten onder gaat aan schulden en wat al niet meer en dat doet pijn en EEN van de OORZAKEN is verdomme dat IDIOTE LEGER van bestuurders wat ooit eens door een partij ( laat ik maar geen namen noemen) is bedacht en nu langzaam maar zekernaar de klote gaat !
Heeeeeeeeeee Grufti
Ab in die Urne!
  donderdag 17 november 2005 @ 00:34:18 #23
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_32332124
Ach ja, ik "probeer" ook maar op MIJN manier de wereld te verbeteren hoor.
Ik ga maffen en morgen gezond weer op

Er zijn immers belangrijker dingen in de wereld toch ?

pi_32333143
Beste eikel, (ik denk dat we elkaar nu wel op voornaamsbasis kunnen noemen),

Wat wil je precies? Ik snap je posts niet en heb ook geen idee waar je naartoe wilt. Laat eens weten wat je dwars zit en dan kunnen we ons bezighouden met een onderwerp. Goed voor ons allen, toch?
  donderdag 17 november 2005 @ 11:33:35 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_32338366
quote:
Op donderdag 17 november 2005 00:20 schreef eikelraper het volgende:

Ik zeg stel: dat Meneer Hartman van Bureau Intervieuw/NSS zelf PVDA stemt WIE controleert dan in godsnaam of die meneer Hartman ( nogmaals; ik zeg niet dat het zo is) de JUISTE respondenten uitzoekt ? Zo een uitgevoerde peiling wordt immers WEL breed vermeld aan de kranten waar immers ( ik zeg toch maar weer heel voorzichtig: stel) "vakbroeders" op in kunnen duiken in de pers/media.
InterView/NSS voert ook de opiniepeilingen uit voor NOVA. Die worden uitgevoerd door willekeurige mensen op te bellen. Vervolgens vragen ze mensen op welke partij ze van plan zijn te gaan stemmen. Volgens mij was InterView/NSS het bureau dat dat als een open vraag stelt, dus niet een lijstje met partijen opnoemt. Ook zullen ze wel vragen wat mensen de vorige keer gestemd hebben, en wat hun persoonlijke situatie is. Ik neem aan dat die methode voor Amsterdam ook gebruikt wordt. Het zou wel logisch zijn. Als InterView/NSS zou frauderen met peilingen, zou het bedrijf geen knip voor de neus waard zijn. Ik heb dan ook niet het vermoeden dat ze dat doen.
quote:
Dat wil de heer Hartman waarschijnlijk graag doen, zo'n peiling. Maar dan moet u wel betalen. Ik weet niet wie de vorige peiling betaald heeft, maar het zou me niks verbazen als dat het Parool was.

NB: concurrent TNS-NIPO biedt op de website een aardige inleiding over marktonderzoek, en wat daarbij komt kijken. http://www.tns-nipo.com/sub_ext.asp?i000.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')