abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32307234
dan heb je er contractueel gezien geen recht op. je hebt er zelf voor getekend...

sterkte verder ermee
  woensdag 16 november 2005 @ 11:36:09 #52
125508 r3dbaron.com
www.online-cheaters.com
pi_32309655
Bedankt voor alle reacties, ik dacht er ook zo over als de meesten hier..

Nou ff een update: Gister in de pauze naar HR gestapt om te vragen wat ik kan doen en wat blijkt, mijn baas had daar ook al geinformeerd of ze 'technisch' gezien mij kon weigeren. Ik hoorde later ook dat er was aangekaart dat er 4 zieken zouden zijn. Dat is BS...
Ik heb toen het scenario geschetst van 'ziek' zijn die dag en vandaag en natuurlijk donderdag, maar dat zou hetzelfde zijn als niet ziekmelden omdat het dan duidelijk is dat ik niet ECHT ziek ben. Zoiets verstoord de arbeidsrelatie enkel maar.

Nu heb ik dus aangeboden om vandaag te komen werken (werk 32 u/w en heb ALTIJD woensdag vrij) en wat blijkt: INEENS kan ik dan donderdag wel vrij krijgen! Maw: Mij werd per email medegedeeld dat het ONMOGELIJK was donderdag en nu door mijn 'schikking' voor woensdag, kan donderdag ineens wel.

Met nog andere woorden: Krijg het idee dat ik gewoon ge-chanteerd ben om dan maar woensdag te komen werken. Ik heb dus geen vrij gekregen, want werk nog steeds mijn 32 uur deze week.

Wat betreft het voor/na de begrafenis gaan werken: De begrafenis is 4 1/2 ENKELE reis hier vandaan... Ben dus heel de dag aan het reizen dus dat gaat niet.

Het mooie is nu dat ik er vandaag ben, op mijn vrije dag, en dat er nu iemand anders vrij heeft gekregen.

GELUKKIG ziet het ernaar uit dat ik eindelijk promotie ga krijgen en op een ander project kom te zitten binnen dit bedrijf, dus ik heb me maar ingehouden terwijl ik TIEREND van woede was van binnen gister.
  woensdag 16 november 2005 @ 11:37:36 #53
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32309698
Gelukkig dat je morgen je beste vriend kan bijstaan!
Sterkte voor jullie!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_32309836
Rlex dat het zo is opgelost.
Op vrijdag 18 mei 2007 11:31 schreef miss_sly het volgende:
Ik was allang overtuigd van jouw wijsheid O+
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 16 november 2005 @ 11:44:02 #55
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_32309903
Helemaal bevredigend is het natuurlijk niet, maar gelukkig kun je er nu wel zijn voor je vriend.

Sterkte morgen!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 16 november 2005 @ 12:06:35 #56
125508 r3dbaron.com
www.online-cheaters.com
pi_32310639
Dank jullie wel.
  woensdag 16 november 2005 @ 13:11:14 #57
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32312680
Ik wil niet lullig overkomen, maar dit is toch een goede regeling? Vanuit de CAO gezien heb je geen recht op vrij (dat heb je alleen als je partner/ouders/kinderen overlijden), en werkt dus een andere dag ervoor in de plaats. Zij blij, jjij blij lijkt me toch?
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_32313195
Een aardig compromis, is niets mis mee.
pi_32313388
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:11 schreef greatgonzo het volgende:
Ik wil niet lullig overkomen, maar dit is toch een goede regeling? Vanuit de CAO gezien heb je geen recht op vrij (dat heb je alleen als je partner/ouders/kinderen overlijden), en werkt dus een andere dag ervoor in de plaats. Zij blij, jjij blij lijkt me toch?
een beetje baas geeft zonder te zeuren gewoon vrij als er een dierbaar iemand overleden is
als het geen direct familielid is hoeft het geen bijzonder verlof te zijn maar daar was et de TS volgens mij helemaal niet om te doen
ik heb gelukkig nooit een baas gehad die mij niet naar een begrafenis wilde laten gaan door geen vrij te geven
pies on joe toe
pi_32313424
Ik heb twee sterfgevallen meegemaakt en voor beiden kreeg ik een week vrij tijdens mijn stage.
  † In Memoriam † woensdag 16 november 2005 @ 13:47:14 #61
43556 miss_dynastie
pi_32313622
quote:
Op woensdag 16 november 2005 11:36 schreef r3dbaron.com het volgende:
Met nog andere woorden: Krijg het idee dat ik gewoon ge-chanteerd ben om dan maar woensdag te komen werken. Ik heb dus geen vrij gekregen, want werk nog steeds mijn 32 uur deze week.
Ja, maar helemaal vrij geven hoeft in zo'n geval dus niet, en ik kan me voorstellen dat een baas daar ook niet aan kan beginnen (omdat er zat mensen een begrafenis zullen faken om een dagje vrij te krijgen, en de baas kan dat allemaal niet controleren), ik vond het meer raar dat je in zo'n geval geen snipperdag kunt krijgen en in die zin had ik je 'vrij' ook geinterpreteerd. Dus dit lijkt mij ook een heel keurige oplossing hoor.
  woensdag 16 november 2005 @ 14:48:28 #62
125508 r3dbaron.com
www.online-cheaters.com
pi_32315210
Ja, inderdaad het gaat me om die snipperdag, betaald of onbetaald boeit me dan niet eens.
pi_32316637
D'r hangt toch altijd een grafstemming op een begrafenis..wees blij !
Fingerspitzgefühl
  woensdag 16 november 2005 @ 16:41:18 #64
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_32318317
quote:
Op woensdag 16 november 2005 13:39 schreef Dementor het volgende:
Ik heb twee sterfgevallen meegemaakt en voor beiden kreeg ik een week vrij tijdens mijn stage.
stage is ff wat anders dan werk

Ik zelf kreeg gelukkig ook laatst gewoon vrij toen mijn oude buurman overleed, tja, soms kun je pech hebben met leidinggevenden.
Bij tijd en wijle aanwezig...
  woensdag 16 november 2005 @ 20:53:21 #65
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_32325248
Op een andere dag van de week werken vind ik een redelijke regeling. Toen laatst mijn oma werd begraven, heb ik ook geen verlof genomen en ben ik zelf op een andere dag gaan werken. Dat vind ik wel vrij normaal.
  woensdag 16 november 2005 @ 21:04:16 #66
545 dop
:copyright: dop
pi_32325591
quote:
Op woensdag 16 november 2005 20:53 schreef Pool het volgende:
Op een andere dag van de week werken vind ik een redelijke regeling. Toen laatst mijn oma werd begraven, heb ik ook geen verlof genomen en ben ik zelf op een andere dag gaan werken. Dat vind ik wel vrij normaal.
vreemd voor oma krijg je dus wel gewoon bijzonder verlof
eigenlijk niet zo normaal dat je die uren voor nop komt inhalen

mijn schoonvader is pas overleden en daar voor heb ik de begravenis moeten regelen
mijn baas heeft me daarom 3 dagen bijzonder verlof gegeven
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_32326069
Ik vind dat ts zich makkelijk heeft laten afschepen.
Wartaal.
pi_32327652
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:18 schreef Billy_daKid het volgende:
man zeik niet
schappelijkheid moet van twee kanten komen heh
pi_32327908
quote:
Op woensdag 16 november 2005 21:18 schreef Billy_daKid het volgende:
Blijkbaar zijn er mensen die altijd het onderste uit de kan moeten hebben.
Het probleem is toch opgelost, TS kan naar de begrafenis.
pi_32334964
wel goed dat ie nu wel kan gaan, maar blijft lullig dat hij er geen vrij voor kon krijgen en nu door de regeling zelfs nog iemand anders wel vrij heeft gekregen. maar agh, iig kan ts zijn vriend/fam steunen.
Life's a bitch and then U marry one... ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')