Nu vraag ik mij af of dit wel waar is. Heeft iemand een idee of dit inderdaad waar is en zo niet, wat zullen de stroomkosten dan zijn als ik mijn pc wel altijd aan laat staan (dag en nacht) (en bij benadering)quote:Computer niet altijd aan laten staan
Ook overgestapt op ADSL of Internet via de kabel? En laat u nu de computer veel vaker ongebruikt langdurig aanstaan? Bent u er dan van bewust dat u dat op de energierekening terug zult zien. Als u de computer dag en nacht laat aanstaan, kost dat even veel stroom als een lamp van 20 Watt laten branden. Zet u de computer uit als u hem niet gebruikt, dan scheelt u dat al snel 25 euro per jaar.
En hoe weet je hoeveel watt je pc trekt?quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:32 schreef VeerMans het volgende:
25 euro, ik dacht toch meer in de trend van 250 euro
als dat zo is laat ik em ook aanstaan
100 (denk ik gemiddeld als ie niet 100% belast is) 24 * 356 = 854,4 kwh * 15ct = 128,16 eur en dan heb ik heeeeel krap berekend
dat is maxquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:35 schreef SocialDisorder het volgende:
een 20 watt-lamp? wat voor computer hebben zij gebruikt? Mijn 360 watt voeding trekt wel iets meer denk ik.
Idlequote:Op dinsdag 15 november 2005 11:41 schreef nyny83 het volgende:
mjah.. maar als je hem aan laat staan, is ie idle. Dan trekt ie lang niet die volledige 360 watt.
kijk, en dat nog bij volle belasting. Kun je nagaan hoe weinig je eigenlijk maar kwijt bent hieraan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:42 schreef Keiichi het volgende:
Mijn voeding trek (volgens z'n eigen metertje) ca 180 - 200watt bij volle belasting.
0.2kw * 24 * 365 = 1752kwh/jaar
1752 * 0,0753 = Eur 131,-
Gebasseerd op Essen Enkeltarief KeuzeTarief Standaard
Ik zal vanavond eens kijken hoe veel ie trekt bij geen belasting. Ik draai seti@home boinc, dus is ie altijd wel belast.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:51 schreef nyny83 het volgende:
[..]
kijk, en dat nog bij volle belasting. Kun je nagaan hoe weinig je eigenlijk maar kwijt bent hieraan.
Zo, heb me ook aangemeld. Ben inderdaad ook benieuwd wat mijn workstation (incl randapp.) trekt. Aangezien de energierekening asociaal hoog was, en het toch sterk lijkt dat dat alleen aan mijn pctje lag.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:46 schreef johandeleng het volgende:
Ik heb gisteren zo'n digitale energiemeter mogen ontvangen, dus kan eens gaan kijken wat mijn servertje nu echt verbruikt.
Via deze aktie:
http://www.lage-energiere(...)p=Meten%20is%20weten
Wij hebben ook alle pc's thuis op zo'n zulke stekkerblokken aangesloten.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:18 schreef BertV het volgende:
De hele boel op een stekkerblok met schakelaar is de oplossing.
Dat geloof ik graag ja. Zo ook met laptopvoedingen die je in het stopcontact laat zitten zodra je je laptop uitzet. Of telefoon-opladers die je standaard in je stopcontact laat hangen omdat dat zo lekker makkelijk is. Verbruikt allemaal stroomquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:18 schreef BertV het volgende:
Ik heb hiervoor een stroommeter aangeschaft...
Kwam erachter dat als de PC uit staat er nog steeds 20 watt verbruikt wordt.
Pompje van de waterkoeling neemt 5 voor z'n rekening, misschien nog 5 voor de speakerset met versterker, maar de voeding van de pc blijft verbruiken als hij uit staat! (Als je alleen de aan-en-uitknop vooraan de pc gebruikt, ipv de schakelaar van de voeding)
De hele boel op een stekkerblok met schakelaar is de oplossing.
Die 131 euro mag je met 3 vermenigvuldigen. je betaalt nl. behalve 7,53 cent voor de stroom zelf ook nog 8 cent aan Den Haag en nog een paar centen aan de netbeheerder.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:42 schreef Keiichi het volgende:
Mijn voeding trek (volgens z'n eigen metertje) ca 180 - 200watt bij volle belasting.
0.2kw * 24 * 365 = 1752kwh/jaar
1752 * 0,0753 = Eur 131,-
Gebasseerd op Essen Enkeltarief KeuzeTarief Standaard
quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:15 schreef Sjummie het volgende:
[..]
Die 131 euro mag je met 3 vermenigvuldigen. je betaalt nl. behalve 7,53 cent voor de stroom zelf ook nog 8 cent aan Den Haag en nog een paar centen aan de netbeheerder.
Ofwel, reken op zo'n 30 euro per maand !!!!!
quote:Bovengenoemde tarieven zijn inclusief 19% BTW en exclusief tarieven en heffingen van de netbeheerder.
wij hebben slechts 4x 16A als eind groepen en daarvoor zit 1x 25Aquote:Op dinsdag 15 november 2005 13:47 schreef Sjummie het volgende:
Een normaal huishouden heeft een aansluiting van 3x25 Ampere.
Volgens die tabel betaal je dan (uitgaande van enkeltarief) 0,039 + 0,00124 per kWh voor transport en systeemkosten
Dus het totaal wordt dan 1752 * (0,0753 + 0,0839 + 0,039 + 0,00124) = Eur 349,82
Ofwel, zo'n 30 euro per maand
En je boiler, geiser, vriezer, dvdspeler, tv (standby) etc.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:05 schreef Cheiron het volgende:
Heb je je koelkast dan ook uitgezet?
precies, deurbel, adapters van halogeenverlichting...quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:11 schreef Damzzz het volgende:
[..]
En je boiler, geiser, vriezer, dvdspeler, tv (standby) etc.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:15 schreef Kevin1Bravo het volgende:
Wat een gezeik, heb downloads gehad die wel meer dan 1000,- besparen. Is zo terugverdient.
Er staat Langdurig ongebruikt, niet 24/7 zij bedoelen van als je een uurtje weggaat zet je pc gewoon uit want dan bespaar je zon 25 euro..quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:19 schreef callous het volgende:
Hallo allemaal,
Op de website van www.nibud.nl staat het volgende besparings advies:
[..]
Nu vraag ik mij af of dit wel waar is. Heeft iemand een idee of dit inderdaad waar is en zo niet, wat zullen de stroomkosten dan zijn als ik mijn pc wel altijd aan laat staan (dag en nacht) (en bij benadering)
Gr
Callous
Woeps, verkeerd gelezenquote:Op vrijdag 18 november 2005 02:10 schreef Ra-z het volgende:
Er staat Langdurig ongebruikt, niet 24/7 zij bedoelen van als je een uurtje weggaat zet je pc gewoon uit want dan bespaar je zon 25 euro..
Voor een laptop met Mobile processor kan dit misschien kloppen... Die trekt rond de 20W. Maar een desktop met monitor zal eerder rond de 200 zitten. Nogal knullig dus van deze lui!quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:19 schreef callous het volgende:
Hallo allemaal,
Op de website van www.nibud.nl staat het volgende besparings advies:
[..]
Nu vraag ik mij af of dit wel waar is. Heeft iemand een idee of dit inderdaad waar is en zo niet, wat zullen de stroomkosten dan zijn als ik mijn pc wel altijd aan laat staan (dag en nacht) (en bij benadering)
Gr
Callous
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |