Nu vraag ik mij af of dit wel waar is. Heeft iemand een idee of dit inderdaad waar is en zo niet, wat zullen de stroomkosten dan zijn als ik mijn pc wel altijd aan laat staan (dag en nacht) (en bij benadering)quote:Computer niet altijd aan laten staan
Ook overgestapt op ADSL of Internet via de kabel? En laat u nu de computer veel vaker ongebruikt langdurig aanstaan? Bent u er dan van bewust dat u dat op de energierekening terug zult zien. Als u de computer dag en nacht laat aanstaan, kost dat even veel stroom als een lamp van 20 Watt laten branden. Zet u de computer uit als u hem niet gebruikt, dan scheelt u dat al snel 25 euro per jaar.
En hoe weet je hoeveel watt je pc trekt?quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:32 schreef VeerMans het volgende:
25 euro, ik dacht toch meer in de trend van 250 euro
als dat zo is laat ik em ook aanstaan
100 (denk ik gemiddeld als ie niet 100% belast is) 24 * 356 = 854,4 kwh * 15ct = 128,16 eur en dan heb ik heeeeel krap berekend
dat is maxquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:35 schreef SocialDisorder het volgende:
een 20 watt-lamp? wat voor computer hebben zij gebruikt? Mijn 360 watt voeding trekt wel iets meer denk ik.
Idlequote:Op dinsdag 15 november 2005 11:41 schreef nyny83 het volgende:
mjah.. maar als je hem aan laat staan, is ie idle. Dan trekt ie lang niet die volledige 360 watt.
kijk, en dat nog bij volle belasting. Kun je nagaan hoe weinig je eigenlijk maar kwijt bent hieraan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:42 schreef Keiichi het volgende:
Mijn voeding trek (volgens z'n eigen metertje) ca 180 - 200watt bij volle belasting.
0.2kw * 24 * 365 = 1752kwh/jaar
1752 * 0,0753 = Eur 131,-
Gebasseerd op Essen Enkeltarief KeuzeTarief Standaard
Ik zal vanavond eens kijken hoe veel ie trekt bij geen belasting. Ik draai seti@home boinc, dus is ie altijd wel belast.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:51 schreef nyny83 het volgende:
[..]
kijk, en dat nog bij volle belasting. Kun je nagaan hoe weinig je eigenlijk maar kwijt bent hieraan.
Zo, heb me ook aangemeld. Ben inderdaad ook benieuwd wat mijn workstation (incl randapp.) trekt. Aangezien de energierekening asociaal hoog was, en het toch sterk lijkt dat dat alleen aan mijn pctje lag.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:46 schreef johandeleng het volgende:
Ik heb gisteren zo'n digitale energiemeter mogen ontvangen, dus kan eens gaan kijken wat mijn servertje nu echt verbruikt.
Via deze aktie:
http://www.lage-energiere(...)p=Meten%20is%20weten
Wij hebben ook alle pc's thuis op zo'n zulke stekkerblokken aangesloten.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:18 schreef BertV het volgende:
De hele boel op een stekkerblok met schakelaar is de oplossing.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |