Nou, laat dat nou niet mijn insteek zijn, maar ik denk dat het dan net zo gemanipuleerd wordt als het stemmen met -.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:00 schreef DaMart het volgende:
Ik vind dat er erg terughoudend moet worden omgegaan met het achteraf wijzigen van stemmen. Als je dat toestaat, dan kan er een keer een moment komen waarop iemand bedenkt dat hij verhaal A 3 punten heeft gegeven, en verhaal A 2 punten meer heeft dan zijn verhaal. Hij kan dan de stemming nog negatief (en niet helemaal eerlijk) beïnvloeden, door zijn punten voor verhaal A te wijzigen in punten voor verhaal X, en verhaal A geen punten toe te kennen, zodat zijn verhaal wint.
Nu zeg ik niet dat dat nu aan de orde is, maar het is denk ik wel iets om rekening mee te houden als je gaat toestaan om gegeven punten te wijzigen.
Ja, of gewoon de stemronde houden zoals het nu is, alleen dan zonder - stemmen (kom op zeg, je vind toch een ding het mooiste, dan hoort dat toch gewoon de 3 punten te krijgen? ) en via de mail naar de wedstrijd. Heb je ook niet het probleem dat er gemanipuleerd wordt, is de stemming spannender en je ziet meteen vanaf welk ip er gemaild wordtquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:06 schreef DaMart het volgende:
Anders zou er anoniem gestemd moeten worden per e-mail aan de mods. Gewoon per inzending punten toekennen aan een verhaal/gedicht of kunstwerk. Vind je een verhaal goed, dan kun je een 9 geven, vind je een ander verhaal ook goed, dan geef je ook een 9. Vind je weer een andere inzending gewoon niks, dan geef je een 4… je eigen inzending stem je dan niet op, maar goed, alleen de mods zien dat dan, zodat je niet ziet wie waarvoor geen punten heeft gegeven. Zo voorkom je dat er – stemmen volgen, alleen is het natuurlijk wel extra werk voor de stemmers.
Kijk, stel je voor, ik vind alleen mijn eigen inzending mooi.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zie eigenlijk niet in hoe een - stem meer manipulerend zou zijn dan gewoon stemmen
+ meer werk voor de mods, en de kans dat wij beschuldigt worden van vals spelen mocht er toevallig bevriende fokker winnen...quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:06 schreef DaMart het volgende:
Anders zou er anoniem gestemd moeten worden per e-mail aan de mods. Gewoon per inzending punten toekennen aan een verhaal/gedicht of kunstwerk. Vind je een verhaal goed, dan kun je een 9 geven, vind je een ander verhaal ook goed, dan geef je ook een 9. Vind je weer een andere inzending gewoon niks, dan geef je een 4… je eigen inzending stem je dan niet op, maar goed, alleen de mods zien dat dan, zodat je niet ziet wie waarvoor geen punten heeft gegeven. Zo voorkom je dat er – stemmen volgen, alleen is het natuurlijk wel extra werk voor de stemmers.
Of je stemt gewoon niet??quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:10 schreef Troel het volgende:
[..]
Kijk, stel je voor, ik vind alleen mijn eigen inzending mooi.
Dan stem ik mooi voor de inzending die op dit moment zo weinig punten heeft en niet in de smaak valt, die geef ik 1 punt en de rest stem ik lekker -, dan weet ik zeker dat mijn inzending lekker hoog blijft staan.
Nou, ik ben sowieso al verwonderd dat ik uberhaupt punten krijg, maar heb gewoon zo'n "het gaat niet helemaal eerlijk gevoel".quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:09 schreef Augustina het volgende:
Waarom vertrouwen we elkaar gewoon niet in het geven van de punten? Of iemand nou wel of niet beinvloed is, wat maakt het uit. Ik denk dat iedereen punten geeft uit een zo objectief mogelijke toestand. En diegene die zich wel heeft laten beinvloeden...ach. Ten eerste is dat toch niet na te gaan en ten tweede heeft hij/zij ook zichzelf ermee. Hij is namelijk niet eerlijk tegenover zichzelf.
En ik sta met mijn inzending notabene ontzettend slecht qua punten, dus heb wel enig recht van spreken.![]()
Ach, het gaat me er helemaal niet om dat mijn inzending niet zou lopen, sterker nog, hij heeft meer punten gekregen dan ik verwacht had, en ik vind sommige andere inzendingen echt gewoon veel mooier dan die van mij.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:15 schreef Augustina het volgende:
Nogmaals mijn inzendig doet het vreselijk slecht, terwijl ik het zelf fan-tas-tisch vind. Maar verder spreekt het weinig mensen aan. So be it.
Dan trek ik bij deze gewoon mijn inzending en mijn stemming terug.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ik had nog helemaal niet het gevoel dat het niet eerlijk gaat...maar ja, misschien ben ik dan wel heel naïef.
Zoals ik al zei: - stemmers ben ik niet enthousiast over, maar dat moet iedereen zelf maar weten, alleen stemmen wijzigen vind ik dan eigenlijk weer een brug te ver.
Ik heb gestemd waarbij 1 wijzing bij was: de verhalen heb ik thuis moeten lezen, kan moeilijk op mijn werk zoveel verhalen aandachtig lezen met de grote kans constant gestoord te worden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ik had nog helemaal niet het gevoel dat het niet eerlijk gaat...maar ja, misschien ben ik dan wel heel naïef.
Zoals ik al zei: - stemmers ben ik niet enthousiast over, maar dat moet iedereen zelf maar weten, alleen stemmen wijzigen vind ik dan eigenlijk weer een brug te ver.
Door met - te stemmen KAN je manipuleren ja. Het is niet mijn bedoeling om je ervan te beschuldigen, sorry als je dat gevoel krijgt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:20 schreef Augustina het volgende:
Ik heb wel - gestemd. Omdat ik echt geen punten kan geven aan iets wat me totaal niet aanspreekt. Met deze uitspraak van jou suggereer je dus dat ik niet eerlijk ben en dat ik dus manipuleer.
Zo'n uitspraak vind ik nogal wat, eerlijk gezegd. Jij vindt mij blijkbaar een manipulator, eentje die niet eerlijk is geweest.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |