abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 november 2005 @ 10:28:57 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_32279912
Nou, ik vind het eigenlijk best vervelend dat er dus maar halve stemmingen gedaan worden. Ik heb zelf enorm zitten twijfelen met het stemmen omdat lang niet alles in de smaak viel, maar ik heb wel alle punten vergeven. Als uiteindelijk de - stemmen gewoon mogen, dan wil ik alsnog de mogelijkheid pakken om - stemmen in mijn eigen stem op te nemen.

Dit dus.

TTK-wedstrijd slowchattopic #2
TTKwedstrijd Stemtopic
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32280358
De nieuwe opgave is December. Dit is een soort tussenwedstrijd heb ik begrepen.

Kan hier even geresumeerd worden tot wanneer er ingezonden kan worden en dergelijke? Of is de inzenddatum tot 30 november?
pi_32280428
Ik ben eigenlijk niet zo heel erg blij met de - punten, maar als de 'jury' dat wil dan leg ik me daarbij neer. Maar punten verwijderen vind ik ook zowat. Geef je eerst een verhaal/gedicht 1 of 2 punten en dan ineens -.

Je mag inzenden tot 30 november, het loopt 'tussendoor'. Vanaf 1 december dan de decemberwedstrijd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_32280521
Ik vind dat er erg terughoudend moet worden omgegaan met het achteraf wijzigen van stemmen. Als je dat toestaat, dan kan er een keer een moment komen waarop iemand bedenkt dat hij verhaal A 3 punten heeft gegeven, en verhaal A 2 punten meer heeft dan zijn verhaal. Hij kan dan de stemming nog negatief (en niet helemaal eerlijk) beïnvloeden, door zijn punten voor verhaal A te wijzigen in punten voor verhaal X, en verhaal A geen punten toe te kennen, zodat zijn verhaal wint.

Nu zeg ik niet dat dat nu aan de orde is, maar het is denk ik wel iets om rekening mee te houden als je gaat toestaan om gegeven punten te wijzigen.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:03:39 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_32280626
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:00 schreef DaMart het volgende:
Ik vind dat er erg terughoudend moet worden omgegaan met het achteraf wijzigen van stemmen. Als je dat toestaat, dan kan er een keer een moment komen waarop iemand bedenkt dat hij verhaal A 3 punten heeft gegeven, en verhaal A 2 punten meer heeft dan zijn verhaal. Hij kan dan de stemming nog negatief (en niet helemaal eerlijk) beïnvloeden, door zijn punten voor verhaal A te wijzigen in punten voor verhaal X, en verhaal A geen punten toe te kennen, zodat zijn verhaal wint.

Nu zeg ik niet dat dat nu aan de orde is, maar het is denk ik wel iets om rekening mee te houden als je gaat toestaan om gegeven punten te wijzigen.
Nou, laat dat nou niet mijn insteek zijn, maar ik denk dat het dan net zo gemanipuleerd wordt als het stemmen met -.

Want dan kan je toch ook alleen maar stemmen op diegene die nu de minste punten heeft en dan hoef je op de anderen niet te stemmen en komt je eigen inzending ook niet in het gedrang.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32280713
Anders zou er anoniem gestemd moeten worden per e-mail aan de mods. Gewoon per inzending punten toekennen aan een verhaal/gedicht of kunstwerk. Vind je een verhaal goed, dan kun je een 9 geven, vind je een ander verhaal ook goed, dan geef je ook een 9. Vind je weer een andere inzending gewoon niks, dan geef je een 4… je eigen inzending stem je dan niet op, maar goed, alleen de mods zien dat dan, zodat je niet ziet wie waarvoor geen punten heeft gegeven. Zo voorkom je dat er – stemmen volgen, alleen is het natuurlijk wel extra werk voor de stemmers.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:08:05 #7
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32280748
Ik zie eigenlijk niet in hoe een - stem meer manipulerend zou zijn dan gewoon stemmen
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
pi_32280776
Waarom vertrouwen we elkaar gewoon niet in het geven van de punten? Of iemand nou wel of niet beinvloed is, wat maakt het uit. Ik denk dat iedereen punten geeft uit een zo objectief mogelijke toestand. En diegene die zich wel heeft laten beinvloeden...ach. Ten eerste is dat toch niet na te gaan en ten tweede heeft hij/zij ook zichzelf ermee. Hij is namelijk niet eerlijk tegenover zichzelf.

En ik sta met mijn inzending notabene ontzettend slecht qua punten, dus heb wel enig recht van spreken.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:09:26 #9
35189 Troel
scherp en bot
pi_32280777
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:06 schreef DaMart het volgende:
Anders zou er anoniem gestemd moeten worden per e-mail aan de mods. Gewoon per inzending punten toekennen aan een verhaal/gedicht of kunstwerk. Vind je een verhaal goed, dan kun je een 9 geven, vind je een ander verhaal ook goed, dan geef je ook een 9. Vind je weer een andere inzending gewoon niks, dan geef je een 4… je eigen inzending stem je dan niet op, maar goed, alleen de mods zien dat dan, zodat je niet ziet wie waarvoor geen punten heeft gegeven. Zo voorkom je dat er – stemmen volgen, alleen is het natuurlijk wel extra werk voor de stemmers.
Ja, of gewoon de stemronde houden zoals het nu is, alleen dan zonder - stemmen (kom op zeg, je vind toch een ding het mooiste, dan hoort dat toch gewoon de 3 punten te krijgen? ) en via de mail naar de wedstrijd. Heb je ook niet het probleem dat er gemanipuleerd wordt, is de stemming spannender en je ziet meteen vanaf welk ip er gemaild wordt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:10:26 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_32280798
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:08 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zie eigenlijk niet in hoe een - stem meer manipulerend zou zijn dan gewoon stemmen
Kijk, stel je voor, ik vind alleen mijn eigen inzending mooi.

Dan stem ik mooi voor de inzending die op dit moment zo weinig punten heeft en niet in de smaak valt, die geef ik 1 punt en de rest stem ik lekker -, dan weet ik zeker dat mijn inzending lekker hoog blijft staan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:10:28 #11
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32280799
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:06 schreef DaMart het volgende:
+ meer werk voor de mods, en de kans dat wij beschuldigt worden van vals spelen mocht er toevallig bevriende fokker winnen...

Zo is er altijd wel iets te zeiken
pi_32280815
Eensch met AR. Laat ieder stemmen zoals hij/zij wil.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:11:29 #13
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32280822
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:10 schreef Troel het volgende:

[..]

Kijk, stel je voor, ik vind alleen mijn eigen inzending mooi.

Dan stem ik mooi voor de inzending die op dit moment zo weinig punten heeft en niet in de smaak valt, die geef ik 1 punt en de rest stem ik lekker -, dan weet ik zeker dat mijn inzending lekker hoog blijft staan.
Of je stemt gewoon niet??
Stemmen is niet verplicht hoor
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:12:00 #14
35189 Troel
scherp en bot
pi_32280832
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:09 schreef Augustina het volgende:
Waarom vertrouwen we elkaar gewoon niet in het geven van de punten? Of iemand nou wel of niet beinvloed is, wat maakt het uit. Ik denk dat iedereen punten geeft uit een zo objectief mogelijke toestand. En diegene die zich wel heeft laten beinvloeden...ach. Ten eerste is dat toch niet na te gaan en ten tweede heeft hij/zij ook zichzelf ermee. Hij is namelijk niet eerlijk tegenover zichzelf.

En ik sta met mijn inzending notabene ontzettend slecht qua punten, dus heb wel enig recht van spreken.
Nou, ik ben sowieso al verwonderd dat ik uberhaupt punten krijg, maar heb gewoon zo'n "het gaat niet helemaal eerlijk gevoel".
Dat zit gewoon in me, daar kan ik niets aan doen. Heb er zelfs over zitten denken om mijn inzending uit de wedstrijd te laten halen hierdoor.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32280851
Wat precies gaat niet helemaal eerlijk volgens jou dan? Als je dat nu eens exact in de groep gooit, dan kan ik er misschien wat mee.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:14:58 #16
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_32280889
Ja, ik volg je ook niet helemaal Troel
pi_32280894
Oh, ik had nog helemaal niet het gevoel dat het niet eerlijk gaat...maar ja, misschien ben ik dan wel heel naïef.

Zoals ik al zei: - stemmers ben ik niet enthousiast over, maar dat moet iedereen zelf maar weten, alleen stemmen wijzigen vind ik dan eigenlijk weer een brug te ver.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_32280906
Nogmaals mijn inzendig doet het vreselijk slecht, terwijl ik het zelf fan-tas-tisch vind. Maar verder spreekt het weinig mensen aan. So be it.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:18:05 #19
35189 Troel
scherp en bot
pi_32280963
Weet je, ik kan het gewoon niet beter uitleggen.
Wat is er zo moeilijk aan gewoon drie dingen te kiezen uit vijf die je het mooiste vindt en die punten te geven.
Ik snap dus niet dat er in het begin zo moeilijk gedaan wordt met "stemmen op dingen die er niet zijn" en dat er nu gewoon lege stemmen gedaan mogen worden. Ik heb nergens "-" als inzending gezien, maar dat mag blijkbaar wel.

Ik dacht dat ik meedeed aan een wedstrijd die leuk was, die eerlijk was, maar door die stomme - heb ik het gevoel alsof er gemanipuleerd wordt van hier tot Tokio. AR zegt wel, je hoeft niet te stemmen, het is niet verplicht, maar stem dan ook niet als je niet eens een rijtje van drie kan maken.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:19:21 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_32280990
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:15 schreef Augustina het volgende:
Nogmaals mijn inzendig doet het vreselijk slecht, terwijl ik het zelf fan-tas-tisch vind. Maar verder spreekt het weinig mensen aan. So be it.
Ach, het gaat me er helemaal niet om dat mijn inzending niet zou lopen, sterker nog, hij heeft meer punten gekregen dan ik verwacht had, en ik vind sommige andere inzendingen echt gewoon veel mooier dan die van mij.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:19:59 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_32281006
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:15 schreef Isabeau het volgende:
Oh, ik had nog helemaal niet het gevoel dat het niet eerlijk gaat...maar ja, misschien ben ik dan wel heel naïef.

Zoals ik al zei: - stemmers ben ik niet enthousiast over, maar dat moet iedereen zelf maar weten, alleen stemmen wijzigen vind ik dan eigenlijk weer een brug te ver.
Dan trek ik bij deze gewoon mijn inzending en mijn stemming terug.

Ik zou een van de modjes willen vragen mijn inzending en mijn stemming te verwijderen.
Ook van de wiki mag mijn inzending af.

[ Bericht 5% gewijzigd door Troel op 15-11-2005 11:26:37 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32281021
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:15 schreef Isabeau het volgende:

Ik heb gestemd waarbij 1 wijzing bij was: de verhalen heb ik thuis moeten lezen, kan moeilijk op mijn werk zoveel verhalen aandachtig lezen met de grote kans constant gestoord te worden.

Mijn edit was dus simpel: orgineel was gedichten en kunst, ik heb de 'verhaalpunten' er later bij toegevoegd. Kan geen probleem zijn in mijn geval.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_32281033
Ik heb wel - gestemd. Omdat ik echt geen punten kan geven aan iets wat me totaal niet aanspreekt. Met deze uitspraak van jou suggereer je dus dat ik niet eerlijk ben en dat ik dus manipuleer.

Zo'n uitspraak vind ik nogal wat, eerlijk gezegd. Jij vindt mij blijkbaar een manipulator, eentje die niet eerlijk is geweest.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:22:53 #24
35189 Troel
scherp en bot
pi_32281069
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:20 schreef Augustina het volgende:
Ik heb wel - gestemd. Omdat ik echt geen punten kan geven aan iets wat me totaal niet aanspreekt. Met deze uitspraak van jou suggereer je dus dat ik niet eerlijk ben en dat ik dus manipuleer.

Zo'n uitspraak vind ik nogal wat, eerlijk gezegd. Jij vindt mij blijkbaar een manipulator, eentje die niet eerlijk is geweest.
Door met - te stemmen KAN je manipuleren ja. Het is niet mijn bedoeling om je ervan te beschuldigen, sorry als je dat gevoel krijgt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_32281070
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')