abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38464005
idd, licht beginnen!! Eerst de techniek, na een paar keer ken je het en kan je langzaam aan steeds wat zwaarder gaan!
Have fun! (en spierpijn )
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:39:27 #252
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38585846
Ik heb vrijdag een gratis proefles bodypump. Ben erg benieuwd. Ook of dit gaat werken in combinatie met een soms pijnlijke rug.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:11:25 #253
34891 melonovy
La Kutschie
pi_38588426
ik heb de nieuwe release gehad, vind 'm leuk en lekker! Maar dat is terug kijkend, hahaha, tijdens de les toch een paar momenten gehad dat ik het rg zwaar vond.
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:25:25 #254
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38588820
Ja, hoe zit dat eigenlijk met releases en BP nummertjes zoveel? Ik heb het topic even doorgelezen en werd er als absolute beginner niet veel wijzer van
pi_38588841
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:25 schreef Nugget het volgende:
Ja, hoe zit dat eigenlijk met releases en BP nummertjes zoveel? Ik heb het topic even doorgelezen en werd er als absolute beginner niet veel wijzer van
elke 3 maanden wordt er een nieuwe bodypump release gedaan. Dan krijg je dus andere muziek en oefeningen Inmiddels zitten we op BP58 geloof ik, dus 58 keer 3 maanden en je ziet hoelang bodypump al bestaat
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:34:36 #256
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38589121
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:26 schreef Sylvana het volgende:

[..]

elke 3 maanden wordt er een nieuwe bodypump release gedaan. Dan krijg je dus andere muziek en oefeningen Inmiddels zitten we op BP58 geloof ik, dus 58 keer 3 maanden en je ziet hoelang bodypump al bestaat
Aah, kijk! En ze zijn dan ook overal precies hetzelfde?
pi_38589201
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:34 schreef Nugget het volgende:

[..]

Aah, kijk! En ze zijn dan ook overal precies hetzelfde?
Ja, de instructeurs die bodypump geven die krijgen dus elke 3 maanden een speciale training voor de nieuwe release, dan kunnen ze daarna nog even een tijdje thuis oefenen en daarna dan is de nieuwe release er en die is dus in het hele land hetzelfde Maar soms doen instructeurs wel wat eigen dingen of oudere releases tussendoor, omdat 3 maanden lang hetzelfde doen wel een beetje begint te vervelen op het eind
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:39:04 #258
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38589284
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Ja, de instructeurs die bodypump geven die krijgen dus elke 3 maanden een speciale training voor de nieuwe release, dan kunnen ze daarna nog even een tijdje thuis oefenen en daarna dan is de nieuwe release er en die is dus in het hele land hetzelfde Maar soms doen instructeurs wel wat eigen dingen of oudere releases tussendoor, omdat 3 maanden lang hetzelfde doen wel een beetje begint te vervelen op het eind
Oké! Wat leuk, ik heb er erg veel zin in.
Iemand trouwens ervaring met de vestigingen van Club Sportive? Ik ga naar die in Hilversum, zag er erg goed uit van binnen. Weet alleen de prijs nog niet, en of je dan alle Bodypump lessen binnen mag komen vallen of dat je je juist inschrijft voor 1 of juist 2 les(sen) in de week etc. Enfin, dat wordt me vrijdag wel duidelijk.

[ Bericht 22% gewijzigd door Nugget op 06-06-2006 13:44:47 ]
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:39:44 #259
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38589314
Zondag de nieuwe gehad - was weer even zwaar Wel leuk dat ze love shack erin hadden verwerkt: een van mijn favoriete nummers en lekker energiek!

Mijn instructrice was niet blij met een deel van de, naar ik meen, schouderoefeningen dat volgens mij de Mac race heet. Ik moet zeggen dat die ook redelijk heavy was. Gelukkig geen triceps push ups deze keer!
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_38589543
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 13:39 schreef Ripley het volgende:
Zondag de nieuwe gehad - was weer even zwaar Wel leuk dat ze love shack erin hadden verwerkt: een van mijn favoriete nummers en lekker energiek!

Mijn instructrice was niet blij met een deel van de, naar ik meen, schouderoefeningen dat volgens mij de Mac race heet. Ik moet zeggen dat die ook redelijk heavy was. Gelukkig geen triceps push ups deze keer!
Dat is Mac raise
Morgen nieuwe release bij ons in de sportschool... hopelijk lukt alles en haal ik geen dingen uit 57 erbij
  dinsdag 6 juni 2006 @ 13:49:51 #261
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38589697
Aha! Dat is idd een stuk logischer ja!

Ik heb overigens altijd last van een soort knakjes in mijn linkerelleboog tijdens de tricepsoefening. Het knakt en doet niet echt pijn maar voelt wel behoorlijk oncomfortabel. Iemand een suggestie wat ik anders zou kunnen doen of waar het door komt?
pi_38590323
Waar het doorkomt is mss. vocht in je gewricht of mss. zit je gewrrrrrrrrrrrricht niet helemaal jofel. Zorgen dat je van tevoren goed warm bent, voorzichtig kijken hoe ver je kunt gaan en eventueel gewoon minder ver buigen en strekken. Ik heb het zelf dus in alle gewrichten ivm hypermobiliteit en meestal heb ik er geen last van zolang ik niet overstrek en te ver buig. Niet de uitersten opzoeken dus. En eventueel minder gewicht als dat scheelt.

Je kunt mss glucosamine gaan slikken, dat schijnt te helpen tegen knakkende gewrichten. Ben er zelf pas mee begonnen dus ik weet nog niet of het waar is.

Ik zou het sowieso ff aan je instructeur vragen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maeghan op 07-06-2006 14:22:57 (Lettertje vergeten) ]
Sanity is (not) statistical
  dinsdag 6 juni 2006 @ 15:17:26 #263
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38592952
Laten we hopen dat de sportschool waar ik vrijdag een proefles heb ook net met de nieuwe begint. Dan loop ik ook niet erg achter
pi_38637953
Ik sport bij Club Sportive en dat bevalt mij goed. De sfeer is er goed, goede begeleiding, goede apparatuur. Het is redelijk luxe, maar men komt er wel om te sporten. Sommige zeer luxe sportscholen lijken wel ontspanningscentra waar toevallig in een hoekje een crosstrainer ligt te verstoffen.

In het algemeen zijn m.i. 2 dingen van belang bij het kiezen van een sportschool:
- klikt het, qua sfeer, uitstraling etc.
- ligt het in de buurt (anders ga je niet zo snel)
If any member of the family should die whilst in the shelter from contamination,
put them outside, but remember to tag them first for identification purposes.
pi_38645245
Vandaag een stuk in telegraaf dat er al 2,5 miljoen bodypumpers zijn
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:44:45 #266
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38647257
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:00 schreef Videopac het volgende:
Ik sport bij Club Sportive en dat bevalt mij goed. De sfeer is er goed, goede begeleiding, goede apparatuur. Het is redelijk luxe, maar men komt er wel om te sporten. Sommige zeer luxe sportscholen lijken wel ontspanningscentra waar toevallig in een hoekje een crosstrainer ligt te verstoffen.

In het algemeen zijn m.i. 2 dingen van belang bij het kiezen van een sportschool:
- klikt het, qua sfeer, uitstraling etc.
- ligt het in de buurt (anders ga je niet zo snel)
Bij welke vestiging zit je? Hoe zijn de prijzen?
  donderdag 8 juni 2006 @ 09:55:28 #267
6724 Ripley
Smikeslut.
pi_38647565
Ik zit ook bij clubsportive en ben er erg blij mee idd

Prijs is volgens mij 60 euro per maand of o.

Ik zit zelf bij de weteringsdwarsstraat - lekker klein en knus.
  donderdag 8 juni 2006 @ 10:01:44 #268
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38647742
quote:
Op donderdag 8 juni 2006 09:55 schreef Ripley het volgende:
Ik zit ook bij clubsportive en ben er erg blij mee idd

Prijs is volgens mij 60 euro per maand of o.

Ik zit zelf bij de weteringsdwarsstraat - lekker klein en knus.
Nou dat zijn goede berichten!
Kan niet wachten tot morgenavond
pi_38650290
Ik sport bij Studio Perfect in Deventer en bevalt mij ook goed. 40 euro in de maand voor fitness, cardio en alle groepslessen en gratis zonnebank, sauna, koffie, thee en sportdrank

Vanmiddag om half 2 ff lekker een uurtje bodypumpen
pi_38653366
Ik sport tegenwoordig bij Fitland Terneuzen (nieuwe naam, was vroeger Leisure Company) en naar mijn idee betaal je voor Gold Card rond de 35 euro!
pi_38659196
Zo, na een tijd niet gesport te hebben vanmiddag weer eens lekker een uurtje gebodypumped Was echt lekker, waren net met de nieuwe release begonnen, dus liep gelukkig nog niet zo heel veel achter. Aangezien ik dus een tijd niet gesport had wel rustig weer begonnen, bij meeste oefeningen ( squads, borst, biceps, triceps, lunges) minder gewicht gebruikt om er weer een beetje in te komen en dan langzaam weer opbouwen Wel erg leuke muziek zit er bij deze release
pi_38670756
Jep is leuke muziek vanaf volgende week ook bij onze sportschool
  vrijdag 9 juni 2006 @ 11:28:31 #273
123069 PowerPoes
LangePoodle
pi_38687229
Ik krijg de nieuwe pas vanaf 19juni. We zijn nu bezig met mixen en gebruiken release 35!!! Echt een geweldige release! Squads zijn zwaar. En een absolute go is de schoudertrack, Wild Thing. Geweldig gewoon! Loeizwaar, maar zo energierijk.
Ambtenaar in functie? Jeugdpuis in uniform zal je bedoelen!
pi_38687801
Damn, ik heb echt spierpijn kan het echt goed merken dus dat ik gister sinds lange tijd gesport heb Wel lekker, weet je tenminste dat je het niet voor niks hebt gedaan
  zaterdag 10 juni 2006 @ 14:44:52 #275
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38722754
Oei oei oei, ook ik heb me een spierpijn. Gisteren voor het eerst gebodypumpt en vond het echt ontzettend leuk! De instructrice moest me wel corrigeren bij mijn rug, ze zette hem recht en zo had ik dus echt nog nooit gestaan, oefenen op een rechte rug dus! Het laatste nummer is er bij ons overigens al uitgemieterd, Jewel wordt dan gewoon nog een keer gespeeld, haha.

[ Bericht 0% gewijzigd door Nugget op 12-06-2006 09:44:11 ]
  maandag 12 juni 2006 @ 09:44:35 #276
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38771645
Nog steeds spierpijn
pi_38774416
Wow, das wel erg dan zeg Nugget

Bij mij is het allang weer over

Vanavond van 9 tot 10 weer een uurtje
  maandag 12 juni 2006 @ 11:45:07 #278
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38774477
Ik heb drie jaar niets aan sport gedaan, dit was wel even schrikken voor mijn spieren
Ik ga woensdag weer. Verwacht dat het dan toch wel over is
pi_38774706
3 jaar niet aan sport doen, dan kan ik wel begrijpen dat je spieren een beetje van slag zijn ja
pi_38775906
Moet je gewoon vaker sporten. Ik begon met Body Balance en had zoveel spierpijn dat ik de dag erna maar naar Body Combat geweest ben om überhaupt weer los te komen, want ik kwam gewoon helemaal krom uit bed en zo. Ik heb vanaf toen vier keer per week gesport en na anderhalve week of zo geen spierpijn meer gehad eigenlijk.
  maandag 12 juni 2006 @ 12:41:33 #281
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38776012
quote:
Op maandag 12 juni 2006 12:37 schreef Maeghan het volgende:
Moet je gewoon vaker sporten. Ik begon met Body Balance en had zoveel spierpijn dat ik de dag erna maar naar Body Combat geweest ben om überhaupt weer los te komen, want ik kwam gewoon helemaal krom uit bed en zo. Ik heb vanaf toen vier keer per week gesport en na anderhalve week of zo geen spierpijn meer gehad eigenlijk.

Ik ga ook naar pilates, echt fijn om eens goed te stretchen.
pi_38842573
Tja veel sporten dan is je spierpijn zo weer over.......hoe meer hoe beter
pi_38844400
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 11:24 schreef kluivie het volgende:
Tja veel sporten dan is je spierpijn zo weer over.......hoe meer hoe beter
tja, alleen met dit weer heb ik echt weinig zin om te sporten
pi_38853901
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 12:27 schreef Sylvana het volgende:

[..]

tja, alleen met dit weer heb ik echt weinig zin om te sporten
Nu is het weer lekker afgekoeld maar moet zeggen ben zondag maandag en dinsdag toch weer al geweest hoor, gisteren voor het eerst is RPM gedaan, is wel leuk maar vind dan spinning iets heftiger en leuker, straks weer bodypump yessssssssssssss
  woensdag 14 juni 2006 @ 17:00:00 #285
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_38853954
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 16:58 schreef kluivie het volgende:

[..]

Nu is het weer lekker afgekoeld maar moet zeggen ben zondag maandag en dinsdag toch weer al geweest hoor, gisteren voor het eerst is RPM gedaan, is wel leuk maar vind dan spinning iets heftiger en leuker, straks weer bodypump yessssssssssssss
Ik heb om 19 uur weer les. Doe met je mee!
  maandag 19 juni 2006 @ 14:59:25 #286
123069 PowerPoes
LangePoodle
pi_39003030
Gister BP gedaan op het strand! Initiatief van mijn sportschool. Supergaaf om te sporten op 't strand!

Leuke mix ook:
01. Come To Me
02. Voodoo Child
03. Love Shack
04. Why
05. Let's Get Down
06. Gonna Make You Sweat
07. Surrender
08. Round & Round
09. Intuition
10. A Thousand Years
pi_39003172
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:59 schreef PowerPoes het volgende:
Gister BP gedaan op het strand! Initiatief van mijn sportschool. Supergaaf om te sporten op 't strand!

Leuke mix ook:
01. Come To Me
02. Voodoo Child
03. Love Shack
04. Why
05. Let's Get Down
06. Gonna Make You Sweat
07. Surrender
08. Round & Round
09. Intuition
10. A Thousand Years
Is inderdaad een leuke mix ..... ik had er wel wat andere in gedaan maar kan me zeker bij deze vinden hoor
  maandag 19 juni 2006 @ 17:48:03 #288
123069 PowerPoes
LangePoodle
pi_39007818
@ Kluivie: wat voor mix zou jij maken?
pi_39009601
Vanavond ga ik het dan eindelijk proberen! Jullie horen nog wat mijn bevindingen zijn
A dirty mind is a joy forever
pi_39009672
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:56 schreef korenwolfje het volgende:
Vanavond ga ik het dan eindelijk proberen! Jullie horen nog wat mijn bevindingen zijn
veel plezier en succes!
pi_39010241
Is neuken ook bodypump?
homo.....
Ik was eerst kaneelstok
pi_39010971
quote:
Op maandag 19 juni 2006 18:59 schreef Sylvana het volgende:

[..]

veel plezier en succes!
Dankje
A dirty mind is a joy forever
pi_39020830
quote:
Op maandag 19 juni 2006 19:15 schreef diep-in-de-war het volgende:
Is neuken ook bodypump?
har har...
pi_39020901
Inmiddels ben ik 2,5 maanden bezig en gebruik ik de volgende gewichten (begonnen met alles 2 x 1,25 om technieken goed te leren, maar op m'n armen vond ik dat ook al wel zwaar):
Warmup - 5
Squats - 15
Chest - 5
Back - 7,5
Triceps - 5
Biceps - 5
Lunges - 5 of soms zonder gewichten, afhankelijk van mijn evenwicht die dag ('s ochtends lukt het niet altijd om er rechtop bij te blijven staan)...
Shoulders - 5 of 2 x 1,25 met losse gewichten

Ik merk dus wel vooruitgang in kracht, zeker op m'n armen, daar had ik eerst echt moeite met die 2,5 kilo en nu gaat 5 eigenlijk al wel ok. Op m'n armen en m'n kont begin ik ook al wel verandering te zien en sowieso voelt het overal al wel steviger.

Na veel wisselende werktijden en dus rommelig sporten wil ik nu wekelijks 2 x BP, 2 x BB, 1 x BS, 1 x BC doen. Na de zomervakantie krijgen we meer uren erbij dus ik wil dan ook Burn erbij doen en nog een BC, en zodra RPM erbij komt wil ik daarmee gaan beginnen.

BA vind ik echt niets, dat doe ik niet meer. Ik vind het totaal niet leuk. BS vind ik ook niet leuk maar omdat het minder intensief is kan ik dat dan nog wel volhouden. Hoe drukker het liedje hoe makkelijker ik het volhoud, gewoon omdat het afleidt en een heel enkele track vind ik dan nog wel leuk ook, maar het zal m'n favo sport niet worden. Sowieso vind ik BS echt een duf imago hebben en trekt het nogal eenzijdig publiek (bij ons iig). Ik ben volgens mij de enige bij die les die onder de dertig is, geen kinderen heeft en geen huisvrouw is.

Bij de squats heb ik trouwens het probleem dat mijn rug minder sterk is dan mijn benen. Op m'n benen kan ik het makkelijk hebben (ja, ik ben twaalf kilo afgevallen dus het zou wel raar zijn als ik nu opeens last had van 15 kilo in m'n nek), maar ik echt moeite doen om m'n rug recht te houden en m'n buik echt bewust goed aanspannen. Nou ja, ik denk dat het snel genoeg went. Ik las even m'n oude posts terug net en daar stond dat ik last had van m'n schouders bij BB, en nu heb ik dat al niet meer. Ik hoop dat het bij m'n rug net zo snel bijtrekt.
pi_39021541
quote:
Op maandag 19 juni 2006 17:48 schreef PowerPoes het volgende:
@ Kluivie: wat voor mix zou jij maken?
01 Evergreen - Bella Lawrence
02 Escape - Red Hardin
03 Enter Sandman - Metallica
04 Heaven - DJ Sammy
05 Jump - Girls Aloud
06 Nok you head - Will Smith
07 Lasgo - Something (omdat ik hier mijn certificaat op moest halen voor instructeur)
08 War Machine (Original Mix) - Techno Boy
09 Yeah! - Usher
10 Angels - Robbie Williams

Tja zijn al wat oudere maar ja ben er ook al een van de oude garde he Moet zeggen laatste cd is aardig maar vind het nog geen topper!
Moet ook zeggen bij sommige tracks heb je zoveel goede zeker track 2 en 3 maar deze vind ik dan net lekker zwaar of geweldig nummer
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:07:16 #296
17316 Nugget
Pas de poulet
pi_39027645
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:24 schreef Maeghan het volgende:

Bij de squats heb ik trouwens het probleem dat mijn rug minder sterk is dan mijn benen. Op m'n benen kan ik het makkelijk hebben (ja, ik ben twaalf kilo afgevallen dus het zou wel raar zijn als ik nu opeens last had van 15 kilo in m'n nek), maar ik echt moeite doen om m'n rug recht te houden en m'n buik echt bewust goed aanspannen. Nou ja, ik denk dat het snel genoeg went. Ik las even m'n oude posts terug net en daar stond dat ik last had van m'n schouders bij BB, en nu heb ik dat al niet meer. Ik hoop dat het bij m'n rug net zo snel bijtrekt.
Ik heb precies hetzelfde. Ik heb ook veel last van mijn rug bij de squats, maar ik merk dat ik steeds sneller kan corrigeren. Ook in het dagelijks leven probeer ik hem nu goed recht te houden. Als je dat gewoon vaak oefent, voelt het ook niet gek meer denk ik.
pi_39041193
En de backtrack ging vandaag zo licht dat ik volgende keer met 10 ga proberen =)
pi_39046753
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:07 schreef Nugget het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde. Ik heb ook veel last van mijn rug bij de squats, maar ik merk dat ik steeds sneller kan corrigeren. Ook in het dagelijks leven probeer ik hem nu goed recht te houden. Als je dat gewoon vaak oefent, voelt het ook niet gek meer denk ik.
Bij pijn in de rug probeer dan toch iets lichter te gaan kan helpen of iets minder diep te gaan....let er ook op dat je niet te smal staat, en gooi het gewicht goed op de hielen haha lijk wel een instructeur he
pi_39047287
Ja, ik sta breed genoeg en dat gewicht op de hielen doe ik ook hoor. En met minder gewicht gaat het gewoon te makkelijk, dan heb ik het idee dat ik het voor niks sta te doen eigenlijk. Vandaag gewoon weer met 15 gedaan en het ging wel. Extra goed opgelet op m'n houding en m'n buik sterk houden, en dat scheelde al wel. Ik kreeg nu pas op de helft/driekwart van de track last. Het doet ook niet echt zeer of zo, het is zeurderig en ik voel gewoon dat m'n rugspieren moe worden en ik de neiging heb m'n rug bol te gaan maken om de spanning eraf te halen. Ik ga gewoon voorlopig niet zwaarder dan dit en ik denk dat het wel bij zal trekken. Achteraf heb ik geen rugpijn of zo, dus ik geloof niet dat het slécht is om door te gaan met 15 kilo, het is alleen erg irritant.
pi_39047733
Ja ik zou niet zwaarder meer gaan hoor misschien als het kan een kilo eraf je kan proberen natuurlijk en goed rug en buik trainen dan gaat het vanzelf over, maar probeer zeker ook niet te diep te gaan hoor......en concentreer je op die bovenbenen en buik is belangrijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')