Inmiddels ben ik 2,5 maanden bezig en gebruik ik de volgende gewichten (begonnen met alles 2 x 1,25 om technieken goed te leren, maar op m'n armen vond ik dat ook al wel zwaar):
Warmup - 5
Squats - 15
Chest - 5
Back - 7,5
Triceps - 5
Biceps - 5
Lunges - 5 of soms zonder gewichten, afhankelijk van mijn evenwicht die dag ('s ochtends lukt het niet altijd om er rechtop bij te blijven staan)...
Shoulders - 5 of 2 x 1,25 met losse gewichten
Ik merk dus wel vooruitgang in kracht, zeker op m'n armen, daar had ik eerst echt moeite met die 2,5 kilo en nu gaat 5 eigenlijk al wel ok. Op m'n armen en m'n kont begin ik ook al wel verandering te zien en sowieso voelt het overal al wel steviger.
Na veel wisselende werktijden en dus rommelig sporten wil ik nu wekelijks 2 x BP, 2 x BB, 1 x BS, 1 x BC doen. Na de zomervakantie krijgen we meer uren erbij dus ik wil dan ook Burn erbij doen en nog een BC, en zodra RPM erbij komt wil ik daarmee gaan beginnen.
BA vind ik echt niets, dat doe ik niet meer. Ik vind het totaal niet leuk. BS vind ik ook niet leuk maar omdat het minder intensief is kan ik dat dan nog wel volhouden. Hoe drukker het liedje hoe makkelijker ik het volhoud, gewoon omdat het afleidt en een heel enkele track vind ik dan nog wel leuk ook, maar het zal m'n favo sport niet worden. Sowieso vind ik BS echt een duf imago hebben en trekt het nogal eenzijdig publiek (bij ons iig). Ik ben volgens mij de enige bij die les die onder de dertig is, geen kinderen heeft en geen huisvrouw is.
Bij de squats heb ik trouwens het probleem dat mijn rug minder sterk is dan mijn benen. Op m'n benen kan ik het makkelijk hebben (ja, ik ben twaalf kilo afgevallen dus het zou wel raar zijn als ik nu opeens last had van 15 kilo in m'n nek), maar ik echt moeite doen om m'n rug recht te houden en m'n buik echt bewust goed aanspannen. Nou ja, ik denk dat het snel genoeg went. Ik las even m'n oude posts terug net en daar stond dat ik last had van m'n schouders bij BB, en nu heb ik dat al niet meer. Ik hoop dat het bij m'n rug net zo snel bijtrekt.
Sanity is (not) statistical