abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32280729
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:05 schreef McCarthy het volgende:

[..]

zeggen de woroden verandering en dynamiek je iets
Ja.

Zeggen de woorden gigantische kapitaalvernietiging en werkeloosheid jou iets ?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:08:11 #27
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32280750
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja.

ga het nou niet omdraaien. Mijn reactie is in principe een reactie op wat jij NU post

En sinds wanneer houdt de overheid zich bezig met de investeringsplannen van bedrijven
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:14:46 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32280885
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:06 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja.

Klinkt als een beschrijving van de Franse en Duitse economie
In de UK is er vrijwel geen werkeloosheid en de sociale mobiliteit is veel groter.
Structurele massa werkeloosheid is vooral een effect van economien waar de overheid zich sterk inmengt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32281012
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:08 schreef McCarthy het volgende:

[..]

ga het nou niet omdraaien. Mijn reactie is in principe een reactie op wat jij NU post

En sinds wanneer houdt de overheid zich bezig met de investeringsplannen van bedrijven
Je bent weer aan het bazelen . Schrijf nou eens in een keer duidelijk op wat je bedoelt! Dat scheelt zoveel gezeur en onduidelijkheid.

Maar laat ik mijn idee over jouw discussie eens samenvatten.

Je bent tegen landbouwsubsidies omdat ze voor oneerlijke concurrentie zorgen. ok kan ik prima in komen.

Daarna beweer je dat er voor de Nederlandse landbouwsector weinig zal veranderen. Hier ben ik het niet mee eens. Ik weerleg het door ondere andere te vertellen dat het zeer slecht is voor het milieu op diverse vlakken. Hier geef jij geen ene ruk om, ook prima.

Daarna kom je met je suikerverhaal. Dit zou ons als consumenten gigantisch veel extra kosten. Je komt op een bedrag van 100 miljoen per jaar. Dat is een hoop geld, helemaal mee eens. Echter hiermee wordt wel een sector waarin 30.000 mensen werkzaam zijn draaiende gehouden. Dan is dik 3000 per jaar per werknemer volgens mij geen gek bedrag zeker omdat dit met belastingen ruimschoots weer terugvloeit in onze eigen staatskas niet eens die van de EU.

Daarna haal je om de een of andere reden ambtenaren, verandering en dynamiek erbij. En daarvan mag je mij haarfijn eens gaan uitleggen wat die ermee te maken hebben . Zeg dan gewoon dat je tegen een overheid in z'n algemeen bent ookal is deze investering schijnbaar rendabel.
pi_32281041
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In de UK is er vrijwel geen werkeloosheid en de sociale mobiliteit is veel groter.
Structurele massa werkeloosheid is vooral een effect van economien waar de overheid zich sterk inmengt.
Ook de UK kent een gesubsidieerde landbouwsector waar zonder EU gelden een hoop banen verloren gaan.
  dinsdag 15 november 2005 @ 11:27:46 #31
45206 Pietverdriet
pi_32281191
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:21 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ook de UK kent een gesubsidieerde landbouwsector waar zonder EU gelden een hoop banen verloren gaan.
Zet de hoeveelheid landbouw subsidie die de UK krijgt eens per capita naast Frankrijk.
Verder vind ik het knap dat je geheel niet ingaat op de kritiek die ik op je post neerzet. Je kiest er gewoon voor er niet op in te gaan, omdat je weet dat het zo is, en dat niet strookt met je ideologie.
pi_32281428
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zet de hoeveelheid landbouw subsidie die de UK krijgt eens per capita naast Frankrijk.
Verder vind ik het knap dat je geheel niet ingaat op de kritiek die ik op je post neerzet. Je kiest er gewoon voor er niet op in te gaan, omdat je weet dat het zo is, en dat niet strookt met je ideologie.
zozo je denkt gedachten te kunnen lezen ?

Ik ging er niet op in omdat het me niet direct relevant leek als reactie op mijn post die gewoon over Nederland ging. Maar ook in GB zijn er genoeg sectoren waar nog zwaar op de overheid geleund wordt zoals de mijnbouw. Ze zijn echter minder op de landbouw gericht dan b.v. Frankrijk.
  dinsdag 15 november 2005 @ 13:03:40 #33
45206 Pietverdriet
pi_32283728
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ik ging er niet op in omdat het me niet direct relevant leek als reactie op mijn post die gewoon over Nederland ging. Maar ook in GB zijn er genoeg sectoren waar nog zwaar op de overheid geleund wordt zoals de mijnbouw. Ze zijn echter minder op de landbouw gericht dan b.v. Frankrijk.
En dat is per capita?
pi_32283910
Nee maar die cijfers ga jij me nu ongetwijfeld voorschotelen .
pi_32285432
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:

Volgens mij weet jij niet waar je over praat, de UK heeft een werkeloosheidspercentage van 4.7% (en vertoont een stijgende trend over de laatste 8 maanden), Nederland heeft 4.8%. De andere landen die goed scoren zijn Ierland, Denemarken en Oostenrijk. Geen van alle landen waar de overheid zich niet mengt in de economie.

http://epp.eurostat.cec.e(...)3-01092005-EN-AP.PDF

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 15-11-2005 14:03:10 ]
pi_32293488
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Volgens mij weet jij niet waar je over praat, de UK heeft een werkeloosheidspercentage van 4.7% (en vertoont een stijgende trend over de laatste 8 maanden), Nederland heeft 4.8%. De andere landen die goed scoren zijn Ierland, Denemarken en Oostenrijk. Geen van alle landen waar de overheid zich niet mengt in de economie.

We hebben ook geen anarchistische staten in Europa, er werd nl. gesteld dat er in economiën met weinig overheidsinmenging de werkloosheid laag is.
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:29:35 #37
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32299446
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:20 schreef du_ke het volgende:

ben bang dat je de OP niet helemaal begrepen hebt. Het gaat er om dat landen zelf mogen bepalen hoe en wat ze steunen. IIG wat de landbouw betret en steun voor "arme" (net of er echt arme regios zijn in dit relatief welvarende wereldeel) regios.

[ Bericht 2% gewijzigd door McCarthy op 15-11-2005 22:34:58 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:32:06 #38
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32299537
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 11:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

in de jaren 60 blijven hangen of zo. Mijnen worden daar zeker niet meer gesteund. Je bent in de war met D ben ik bang.

Ik geef toe ik heb d estats niet voor mijn neus maar ik gok er toch wel op dat Fr meer aan bedrijven steun doet dan de UK. Dat was echter niet de OP.
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:34:25 #39
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32299626
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

niemand heeft ook gezged dat d eoverheid zich totaal afzijdig moet houden. Wel dat het wat midner kan. De landen die jij noemt voeren een relatief goed econ beleid (bron: check mijn sign).

Dat kan je van Fr niet zeggen.
pi_32299646
Als het VK geen mijnbouwsteun meer geeft zijn ze daar zeker niet langer dan 5 jaar geleden mee gestopt.
  dinsdag 15 november 2005 @ 22:35:47 #41
119078 McCarthy
communistenjager
pi_32299670
quote:
Op dinsdag 15 november 2005 22:35 schreef du_ke het volgende:
Als het VK geen mijnbouwsteun meer geeft zijn ze daar zeker niet langer dan 5 jaar geleden mee gestopt.
laten we alsjeblieft on topic blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')