quote:Op maandag 14 november 2005 22:57 schreef du_ke het volgende:
Het is onderhand al lang een internationale sector met grote belangen in en tussen regio's. Je verhaal is praktisch gezien dus niet uit te voeren
Nee hoor lang niet alle sectoren zijn internationaal. En zeker niet zo internationaal als de landbouwsector. Maar hoe zie je het voor je? Een aantal Europese landen schaffen de landbouwsubsidies af terwijl de meerderheid en de VS ze behouden.quote:Op maandag 14 november 2005 22:58 schreef McCarthy het volgende:
[..]
Elke sector is "internationaal". Wat bedoel je
jij snapt hetquote:Op maandag 14 november 2005 23:01 schreef du_ke het volgende:
Een aantal Europese landen schaffen de landbouwsubsidies af terwijl de meerderheid en de VS ze behouden.
Voor Nederland zou het geen bal uitmaken omdat NL boeren nu al nauwelijks subsidie krijgen.quote:Hoe draai je sneller een sector de nek om?
?quote:Op maandag 14 november 2005 23:08 schreef du_ke het volgende:
Het effect is ook een ecologisch nog armer monocultuurlandschap waarin geen koe meer buiten loopt.
Toch wel alleen wat (glas)tuinbouw en bioindustrie is dan nog rendabel. Dat is niet bepaald het type landbouw wat ik kan waarderenquote:Op maandag 14 november 2005 23:09 schreef McCarthy het volgende:
[..]
?
Voor de nederlandse situatie verandert er dus niks tot weinig
Wat wil je nou zeggen?
ik denk niet dat de CAP jouw problemen gaat oplossen Du_ke. Je kan beter op zoek gaan naar een landelijke PP die er iets aan wil doen.quote:Op maandag 14 november 2005 23:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch wel alleen wat (glas)tuinbouw en bioindustrie is dan nog rendabel. Dat is niet bepaald het type landbouw wat ik kan waarderen. Het Nederlandse cultuurlandschap is voor een redelijk deel nog vrij waardevol maar als alles op de meest efficiente manier geproduceerd zou moeten worden is daar geen ruimte meer voor.
CAP wordt allan gniet meer breed gesteund door de lidstaten. Ook door de nieuwe niet vermoed ik, prijzen van levensmiddelen zijn licht omhoog gegaan door de CAP. Suiker bijvoorbeeld is fors duurder geworden.quote:Op maandag 14 november 2005 23:47 schreef VeX- het volgende:
Tja, landbouwsubsidies is een min of meer de ontwikkelingshulp van het Westen geworden lijkt het. Wellicht zijn die subsidies juist een van de motieven geweest van bijv. Frankrijk om mee te doen aan de EG. Maar waarom zit je zo vreemd op te kijken? Het is toch logisch dat een land zoveel mogelijk profijt wil hebben? De enige baat die een land heeft bij toetreding is wat de EU de nationale staat kan opbrengen. Een fout die de opstellers van de EG over het hoofd hebben gezien. Face it, we (kleine landen) hebben geen vinger in de pap wat dat betreft.
1. oost eu is niet zo welvarendquote:Op maandag 14 november 2005 23:53 schreef du_ke het volgende:
Fors duurder? Suiker kost nog altijd geen ene ruk.
Maar hoeveel scheelt het nou uiteindelijk? Zo'n groot deel maken de kosten van de grondstoffen voor de meeste producten ook weer niet uit.quote:Op dinsdag 15 november 2005 00:03 schreef McCarthy het volgende:
[..]
1. oost eu is niet zo welvarend
2. het zit wel in heel veel producten verwerkt, dus heel veel * weinig kan toch nog aardig in de papieren lopen.
Bullquote:Op maandag 14 november 2005 23:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee hoor lang niet alle sectoren zijn internationaal. En zeker niet zo internationaal als de landbouwsector. Maar hoe zie je het voor je? Een aantal Europese landen schaffen de landbouwsubsidies af terwijl de meerderheid en de VS ze behouden.
Hoe draai je sneller een sector de nek om?
Het valt eenvoudig te berekenen door te kijken hoeveel ton EU-suiker er op de EU-markt is. Precies weet ik het ook niet.quote:Op dinsdag 15 november 2005 00:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar hoeveel scheelt het nou uiteindelijk? Zo'n groot deel maken de kosten van de grondstoffen voor de meeste producten ook weer niet uit.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:58 schreef du_ke het volgende:
Daarmee houden we echter alleen in Nederland al dik 30.000 mensen aan het werk (bron Journaal van gister of zondag). Dat is dus dik 3000 euro per werkplek dat brengen ze met belastingopbrengsten ook eenvoudig weer op voor de maatschappij.
boeren, transporteurs en fabrieksmedewerkers (plus hun spin-off). En dat alleen maar voor de suikerbietensector in Nederland (3 fabrieken en een flink aantal hectares).quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:00 schreef McCarthy het volgende:
[..]
waar gaat het nu over? ambtenaren of boeren?
zeggen de woorden verandering en dynamiek je ietsquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
boeren, transporteurs en fabrieksmedewerkers (plus hun spin-off). En dat alleen maar voor de suikerbietensector in Nederland (3 fabrieken en een flink aantal hectares).
Ja.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:05 schreef McCarthy het volgende:
[..]
zeggen de woroden verandering en dynamiek je iets
ga het nou niet omdraaien. Mijn reactie is in principe een reactie op wat jij NU postquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja.
Zeggen de woorden gigantische kapitaalvernietiging en werkeloosheid jou iets?
Klinkt als een beschrijving van de Franse en Duitse economiequote:Op dinsdag 15 november 2005 11:06 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja.
Zeggen de woorden gigantische kapitaalvernietiging en werkeloosheid jou iets?
Je bent weer aan het bazelenquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:08 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ga het nou niet omdraaien. Mijn reactie is in principe een reactie op wat jij NU post
En sinds wanneer houdt de overheid zich bezig met de investeringsplannen van bedrijven
Ook de UK kent een gesubsidieerde landbouwsector waar zonder EU gelden een hoop banen verloren gaan.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Klinkt als een beschrijving van de Franse en Duitse economie
In de UK is er vrijwel geen werkeloosheid en de sociale mobiliteit is veel groter.
Structurele massa werkeloosheid is vooral een effect van economien waar de overheid zich sterk inmengt.
Zet de hoeveelheid landbouw subsidie die de UK krijgt eens per capita naast Frankrijk.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:21 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ook de UK kent een gesubsidieerde landbouwsector waar zonder EU gelden een hoop banen verloren gaan.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zet de hoeveelheid landbouw subsidie die de UK krijgt eens per capita naast Frankrijk.
Verder vind ik het knap dat je geheel niet ingaat op de kritiek die ik op je post neerzet. Je kiest er gewoon voor er niet op in te gaan, omdat je weet dat het zo is, en dat niet strookt met je ideologie.
En dat is per capita?quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:35 schreef du_ke het volgende:
[..]zozo je denkt gedachten te kunnen lezen
?
Ik ging er niet op in omdat het me niet direct relevant leek als reactie op mijn post die gewoon over Nederland ging. Maar ook in GB zijn er genoeg sectoren waar nog zwaar op de overheid geleund wordt zoals de mijnbouw. Ze zijn echter minder op de landbouw gericht dan b.v. Frankrijk.
Volgens mij weet jij niet waar je over praat, de UK heeft een werkeloosheidspercentage van 4.7% (en vertoont een stijgende trend over de laatste 8 maanden), Nederland heeft 4.8%. De andere landen die goed scoren zijn Ierland, Denemarken en Oostenrijk. Geen van alle landen waar de overheid zich niet mengt in de economie.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Klinkt als een beschrijving van de Franse en Duitse economie
In de UK is er vrijwel geen werkeloosheid en de sociale mobiliteit is veel groter.
Structurele massa werkeloosheid is vooral een effect van economien waar de overheid zich sterk inmengt.
We hebben ook geen anarchistische staten in Europa, er werd nl. gesteld dat er in economiën met weinig overheidsinmenging de werkloosheid laag is.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet waar je over praat, de UK heeft een werkeloosheidspercentage van 4.7% (en vertoont een stijgende trend over de laatste 8 maanden), Nederland heeft 4.8%. De andere landen die goed scoren zijn Ierland, Denemarken en Oostenrijk. Geen van alle landen waar de overheid zich niet mengt in de economie.
http://epp.eurostat.cec.e(...)3-01092005-EN-AP.PDF
quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:20 schreef du_ke het volgende:
in de jaren 60 blijven hangen of zo. Mijnen worden daar zeker niet meer gesteund. Je bent in de war met D ben ik bang.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:35 schreef du_ke het volgende:
[..]zozo je denkt gedachten te kunnen lezen
?
Ik ging er niet op in omdat het me niet direct relevant leek als reactie op mijn post die gewoon over Nederland ging. Maar ook in GB zijn er genoeg sectoren waar nog zwaar op de overheid geleund wordt zoals de mijnbouw. Ze zijn echter minder op de landbouw gericht dan b.v. Frankrijk.
niemand heeft ook gezged dat d eoverheid zich totaal afzijdig moet houden. Wel dat het wat midner kan. De landen die jij noemt voeren een relatief goed econ beleid (bron: check mijn sign).quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:02 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Volgens mij weet jij niet waar je over praat, de UK heeft een werkeloosheidspercentage van 4.7% (en vertoont een stijgende trend over de laatste 8 maanden), Nederland heeft 4.8%. De andere landen die goed scoren zijn Ierland, Denemarken en Oostenrijk. Geen van alle landen waar de overheid zich niet mengt in de economie.
http://epp.eurostat.cec.e(...)3-01092005-EN-AP.PDF
laten we alsjeblieft on topic blijven.quote:Op dinsdag 15 november 2005 22:35 schreef du_ke het volgende:
Als het VK geen mijnbouwsteun meer geeft zijn ze daar zeker niet langer dan 5 jaar geleden mee gestopt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |