Zodra je toeristenvisum verloopt word je illegaal.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:08 schreef Posdnous het volgende:
Ik snap niet echt waarom die mensen per se Nederlander zouden moeten worden. Als ik in een ander land ga wonen wil ik ook graag Nederlander blijven, wat is daar zo vreemd aan?
Toeristenvisum?quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Zodra je toeristenvisum verloopt word je illegaal.
Ooit gehoord van verblijfsvergunning?quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:18 schreef speknek het volgende:
[..]
Zodra je toeristenvisum verloopt word je illegaal.
Een verblijfsvergunning moet je ook specifiek aanvragen. En komt niet iedereen voor in aanmerking.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:29 schreef Gia het volgende:
Ooit gehoord van verblijfsvergunning?
Even uitgaande van de mensen die wel een verblijfsvergunning hebben natuurlijk. Daar gaat deze kwestie ook over lijkt me.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:31 schreef speknek het volgende:
[..]
Een verblijfsvergunning moet je ook specifiek aanvragen. En komt niet iedereen voor in aanmerking.
quote:Het Nederlands kabinet wil die in het kader van het integratiebeleid afschaffen,
Hoezo illegaal? Er worden ik weet niet hoeveel kinderen geboren uit ouders die hier met een verblijfsvergunning wonen en werken en geeneen wordt er uitgezet! Krijgen gewoon tzt een verblijfsvergunning en ze verblijven nog lang en gelukkig.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:09 schreef speknek het volgende:
Een andere oplossing zou trouwens zijn heel draconisch vast te stellen dat dubbele staatsburgerschappen niet mogen in combinatie met de Nederlandse nationaliteit. Dat betekent dat, door de Marokkaanse racistische wet, hier geboren kinderen van Marokkaanse ouders automatisch alleen de Marokkaanse nationaliteit krijgen en niet in aanmerking komen voor de Nederlandse. Dat betekent verder dat na enige tijd (of zodra ze willen gaan werken pas) het Marokkaanse kind illegaal wordt en wordt uitgezet naar Marokko.
Wat is de integratie opgeschoten met het hebben van twee nationaliteiten?quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:14 schreef Posdnous het volgende:
Oke, het gaat er denk ik om dat ik totaal niet begrijp wat de integratie daarmee zou opschieten, buiten mensen tegen je in het harnas drijven dan.
Dat schoppen tegen de maatschappij lijkt mij persoonlijk nogal weinig met zoiets abstracts als nationaliteit te maken te hebben.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is de integratie opgeschoten met het hebben van twee nationaliteiten?
Als kinderen die hier zijn geboren uit ouders die hier zijn geboren zich toch in de eerste plaats Marokkaan voelen en het liefst heel hard schoppen op de Nederlandse maatschappij?
Er zit wel een correlatie tussen mensen met een dubbele nationaliteit en tegen de maatschappij schoppen. Dat wil natuurlijk nog steeds weinig zeggen over oorzaak en gevolg.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:18 schreef Posdnous het volgende:
Hoe verklaar je anders de grote groep mensen met twee nationaliteiten die NIET tegen de maatschappij schoppen. beetje rare oorzaak-gevolgtrekking mijns inziens.
Lijkt mij vrij marginaal.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Er zit wel een correlatie tussen mensen met een dubbele nationaliteit en tegen de maatschappij schoppen.
Waar hebben we het dan over. Zijn er niet wat concrete nuttige zaken waar ze zich mee bezig kunnen houden?quote:Dat wil natuurlijk nog steeds weinig zeggen over oorzaak en gevolg.
Uhm, die villa staat wel op naam van een ver familielid dat in Marokko woont. De Nederlandse marokkaan erft die villa gewoon op zijn 65ste. Handig toch?quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:39 schreef speknek het volgende:
Concreet en nuttig kun je zeggen dat het mogelijkheden tot fraude sterk inperkt. Bijvoorbeeld tegelijkertijd een uitkering ontvangen en een villa bouwen in Marokko. Van beide nationaliteiten de lusten nemen, en niet de lasten.
Vanaf dat zin begin ik je al niet meer serieus te nemen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:06 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, om daar te gaan potverteren met hun Nederlandse AOW uitkering. Zoals uiteraard ook veel Nederlanders dit doen in bijvoorbeeld Benidorm.
Ben het ermee eens dat het moeilijk zal worden om in Nederland geboren Marokkanen niet het Nederlanderschap te geven. Toch ben ik ervoor om te onderzoeken of het mogelijk is ze tot een keuze te dwingen.
Verder vind ik dat de wet best zodanig aangepast kan worden dat nieuwkomers gewoon niet de Nederlandse nationaliteit krijgen wanneer ze de eigen nationaliteit niet op kunnen of willen geven. Ze kunnen dan gewoon hier wonen met een verblijfsvergunning.
Als je in Nederland kijkt naar de diverse bevolkingsgroepen valt het op dat de bevolkingsgroepen met een vreemde nationaliteit en een verblijfsvergunning weinig problemen maken. Bevolkingsgroepen van vreemde komaf met alleen de Nederlandse nationaliteit maken ook niet meer problemen dan de gewone gemiddelde Nederlander.
Maar bevolkingsgroepen met twee nationaliteiten en dan met name marokkanen, maken veel problemen in Nederland.
Het hebben van ook de Nederlandse nationaliteit heeft totaal niet geleid naar een betere integratie. Integendeel zelfs: De hier geboren koters voelen zich meer Marokkaan dan Nederlander en dat vind ik onwenselijk. Ze gaan zich zodanig afzetten tegen onze maatschappij dat dit leidt tot crimineel gedrag.
Ik snap dit helemaal niet.quote:Op dinsdag 15 november 2005 13:39 schreef speknek het volgende:
Concreet en nuttig kun je zeggen dat het mogelijkheden tot fraude sterk inperkt. Bijvoorbeeld tegelijkertijd een uitkering ontvangen en een villa bouwen in Marokko. Van beide nationaliteiten de lusten nemen, en niet de lasten.
Waarschijnlijk omdat het geen zak uitmaakt of je die gegevens doorstuurt.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:57 schreef Gimmick het volgende:
De oplossing is heel eenvoudig: zodra Marokkaanse ouders hun kind aangeven op het gemeentehuis, deze gegevens níet door geven aan Marokko. Als ze in Marokko helemaal niet weten dat er hier een Nederlander is geboren met Marokkaanse wortels, kan dit kind onmogelijk een Marokkaans paspoort krijgen. De vraag is dus, waarom Nederland zo kritiekloos deze gegevens doorgeeft aan Marokko.
Wat Posd hierboven al noemt. Plus het feit dat je dan flink de lul bent bij het eerst volgende familiebezoek in Marokkoquote:Op dinsdag 15 november 2005 14:57 schreef Gimmick het volgende:
De oplossing is heel eenvoudig: zodra Marokkaanse ouders hun kind aangeven op het gemeentehuis, deze gegevens níet door geven aan Marokko. Als ze in Marokko helemaal niet weten dat er hier een Nederlander is geboren met Marokkaanse wortels, kan dit kind onmogelijk een Marokkaans paspoort krijgen. De vraag is dus, waarom Nederland zo kritiekloos deze gegevens doorgeeft aan Marokko.
Onzin, ik ben ook welkom in Marokko zonder Marokkaans paspoort. Ze zijn gewoon staatsburgers in Nederland. En als Nederlandse staatsburgers worden lastiggevallen in Marokko, moet Nederland daar wat aan doen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 15:33 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat Posd hierboven al noemt. Plus het feit dat je dan flink de lul bent bij het eerst volgende familiebezoek in Marokko
Ik doelde er meer op dat de Marokkaanse overheid het niet zo op prijs stelt als ze er aan de grens achter moeten komen dat je een kind hebt wat nooit is aangeven...quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:06 schreef Gimmick het volgende:
[..]
Onzin, ik ben ook welkom in Marokko zonder Marokkaans paspoort. Ze zijn gewoon staatsburgers in Nederland. En als Nederlandse staatsburgers worden lastiggevallen in Marokko, moet Nederland daar wat aan doen.
Ik heb dit uit een column van Pasterk (Buitenhof). Hij vertelde dat er Marokkaanse ouders zijn, die helemaal niet willen dat hun kinderen een dubbele nationaliteit krijgen. Toch kunnen ze er niks tegen doen omdat de gemeente Amsterdam deze gegevens direct doorgeeft aan het Marokkaanse consulaat in Nederland. Waarom in godesnaam?
In dat geval is het misschien nog steeds mogelijk om een dubbele nationaliteit te krijgen, als Marokkanen zelf die stap naar het consulaat zetten. Maar dan is het hun eigen keuze.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |