Je schreef: Minimaal 500.000 paartjes in Nederland alleen al.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:08 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Schreef ik iets dat niet klopte?
[..]
Theoretisch en praktisch zou het kunnen ja, maar waar hebben ze zich dan tegenwoordig verstopt???? Niemand ziet nog veel mussen en dat wat 10-15 jaar geleden toch wel anders.quote:Van 500.000 tot 1.000.000 of van 1.000.000 tot 2.000.000. Het kan dus wel gelijk gebleven zijn. Maar zoals ik al zei, kan het ook een kwart zijn van wat het was.
En dan hebben we het nog steeds over de aantallen in Nederland. Hoe zit het wereldwijd?
straks moeten wij ons gaan verantwoorden voor het doodslaan van een mug of het verwijderen van mierennestenquote:Op dinsdag 15 november 2005 09:50 schreef User_Name het volgende:
Goeiendag zeg, er sterft 1 mus en heel Nederland is overstuur. Elke dag sterven er 100den kinderen door toedoen van een kogel maar dat is natuurlijk niet interessant)
En die actie is niet opgezet door geenstijl vanwege de mus maar vanwege het feit dat half Nederland het een achterlijk programma vind.
Ik kan er zelf overigens wel altijd met plezier naar kijken![]()
Ik zie het trouwens al voor me dat bij elk dier dat dood gaat door toedoen van een mens een stille tocht voor dat dier wordt gehoudenwaar gaat het heen met de wereld.
quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:14 schreef peaceman het volgende:
Niemand ziet nog veel mussen...
quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:17 schreef Mauro het volgende:
Iedere lente/zomer is het om mijn huis vergeven van de mussen (en katten uiteraard ook).
Zelf heb ik jaarlijks zo´n nestje of 5 tot 10 onder de pannen.![]()
Maar ja, ik woon dan ook in een achterstandswijk![]()
Bjina niemand danquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:19 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
[..]
en de mussen die je in azie hebt zijn idd wel iets kleiner maar dat kan ook door het voedsel komen
Dat was het antwoord op de vraag van BobRooney. Verder staat er niets dat niet klopt. Jij vindt dat selectieve berichtgeving, ik noem dat een helder antwoord met bronverwijzing naar Bob.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:14 schreef peaceman het volgende:
Je schreef: Minimaal 500.000 paartjes in Nederland alleen al.
Dat is selectieve berichtgeving, omdat dat niet de strekking van het stukje is.
In dat perspectief gezien heb je gelijk. Ik was in de foutieve veronderstelling dat je hiermee een samenvatting van de inhoud van de link gaf.quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:27 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Dat was het antwoord op de vraag van BobRooney. Verder staat er niets dat niet klopt. Jij vindt dat selectieve berichtgeving, ik noem dat een helder antwoord met bronverwijzing naar Bob.
Eensquote:Maar goed, daar gaat dit topic niet over. Wat blijft is een sneue actie van SBS6. En dan heb ik het over zowel het neerknallen van dat vogeltje als dat hele domino-gebeuren.
Het een mening...relax...quote:Op dinsdag 15 november 2005 11:59 schreef Suijk het volgende:
Waarom is dat dominogebeuren sneu en wie ben jij om dat te bepalen?
dat bepaalt iedereen natuurlijk voor zichzelf maar ik vind het sneu omdat je dagen bezig bent allemaal steentjes achter elkaar te zetten en dat vervolgens gaat omflikkeren. kijk dat is leuk als je een jaar of 7 bent maar om daar een heel tv programma aan te bestedenquote:Op dinsdag 15 november 2005 11:59 schreef Suijk het volgende:
Waarom is dat dominogebeuren sneu en wie ben jij om dat te bepalen?
En dat is dus belachelijk...voor een paar lullige steentjesquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:06 schreef Suijk het volgende:
Ik vind er ook geen drol aan, maar ik zie wel 100en vrijwilligers die al maanden bezig zijn om dit op te zetten. Het is meer dan alleen die steentjes achter elkaar neer zetten. Ze hebben niet eens het heft in eigen handen genomen met die mus, maar mensen laten komen om hem proberen te vangen. Dat lukte niet, toen heeft iemand van Faunabeheer het beestje neergeschoten.
jaquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:06 schreef Suijk het volgende:
Ik vind er ook geen drol aan, maar ik zie wel 100en vrijwilligers die al maanden bezig zijn om dit op te zetten. Het is meer dan alleen die steentjes achter elkaar neer zetten. Ze hebben niet eens het heft in eigen handen genomen met die mus, maar mensen laten komen om hem proberen te vangen. Dat lukte niet, toen heeft iemand van Faunabeheer het beestje neergeschoten.
nee dat vind ik niet, want die (trieste) mensen zijn er al eeuwen mee bezig.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:08 schreef peaceman het volgende:
[..]
En dat is dus belachelijk...voor een paar lullige steentjes![]()
Dus omdat die mensen toevallig zo lang bezig zijn en men vergeten was om de hal goed af te sluiten moet het musje dood? Omgedraaide wereld... Het zijn maar kunststofsteentjes....quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:09 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
nee dat vind ik niet, want die (trieste) mensen zijn er al eeuwen mee bezig.
er werd eerst geprobeerd het musje te vangen, dat lukte niet.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:19 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus omdat die mensen toevallig zo lang bezig zijn en men vergeten was om de hal goed af te sluiten moet het musje dood? Omgedraaide wereld... Het zijn maar kunststofsteentjes....
Dus de moeite van die mensen is meer waard dan een musje die nota bene beschermd is?quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:23 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
er werd eerst geprobeerd het musje te vangen, dat lukte niet.
ja dan kan je kiezen tussen het beestje neerschieten of alles waar je zo lang mee bezig bent geweest om laten vallen. voor mij zou het geen moeilijke keuze zijn: kogel door de mus!
jezus anders geef je er ff een nutteloze draai aanquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dus de moeite van die mensen is meer waard dan een musje die nota bene beschermd is?
Het is niet eens zeker of het musje uberhaupt verdere ' schade' aan zou richten. Preventief ruimen zeker? Waar herken ik die flauwekul ook al weer van....![]()
Nee dan blijf ik proberen m te vangen, ik ga m niet gelijk afknallen... En dan nog veronderstel je dat dat beest bewust bezig is met het vernietigen van mijn platen...quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:32 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jezus anders geef je er ff een nutteloze draai aan![]()
Ik vind de moeite van die mensen meer waard ja, ik ben zo flauw geweest om even in je postgeschiedenis te kijken en zie dat jij van muziek houdt. stel je voor dat er een beest je huis binnenkomt en al je platen kapot maakt, je probeert hem te vangen maar het lukt niet. laat je het beest dan gewoon zijn gang gaan?
of het bewust of onbewust gebeurt maakt niet uit, 'feit' is dat je platen eraan gaan en dat je 'm niet kan vangenquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef peaceman het volgende:
[..]
Nee dan blijf ik proberen m te vangen, ik ga m niet gelijk afknallen... En dan nog veronderstel je dat dat beest bewust bezig is met het vernietigen van mijn platen...
Dan blijft het zo dat ik niet stop na een uurtje proberen te vangen... ik wil wel eens weten welk percentage stenen die verdomde mus om heeft durven gooien in de tijd dat ie er was...quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:36 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
of het bewust of onbewust gebeurt maakt niet uit, 'feit' is dat je platen eraan gaan en dat je 'm niet kan vangen
Ik vind sowieso een mus die domino stenen omgooit een beetje vreemd maarjaquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:38 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dan blijft het zo dat ik niet stop na een uurtje proberen te vangen... ik wil wel eens weten welk percentage stenen die verdomde mus om heeft durven gooien in de tijd dat ie er was...
was het niet iets van 23.000 stenen van de 4,1 miljoen ofzo?quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:40 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
Ik vind sowieso een mus die domino stenen omgooit een beetje vreemd maarja
ik zou het bij god niet wetenquote:Op dinsdag 15 november 2005 12:48 schreef peaceman het volgende:
[..]
was het niet iets van 23.000 stenen van de 4,1 miljoen ofzo?
1000 was het tochquote:Op dinsdag 15 november 2005 14:25 schreef ErikT het volgende:
Zijn er nou al plannen? 10.000 euro moet toch wel een stel mensen aantrekken zou je zeggen.
Geef jij mij eens 10 argumenten waarom dit niet zo zou zijn?quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:27 schreef SchnappiSchnap het volgende:
"Ook zet de Dierenbescherming grote vraagtekens bij de morele verantwoording. "Wij vinden het doel, een spelletje, niet voldoende om dieren dood te maken. Het gaat namelijk niet om landbouwgewassen of bijvoorbeeld de volksgezondheid. Een medewerker aan Domino Day die struikelt en steentjes omgooit, wordt toch ook niet meteen doodgeschoten?", aldus de woordvoerder."
Over morele verantwoording gesproken!!! Een mens is volgens de Dierenbescherming dus 1 op 1 gelijk met een musje !!!!
Het moet niet gekker worden.
quote:
quote:Op maandag 14 november 2005 22:50 schreef x-tremed het volgende:
als ik geenstijl beetje in de gaten hou is er toch zeker kans dat een stel het gaan doen, bedoel zitten nu al tegen de 10.000 euro beloning aan
4000 euro dus. Maar operatie STAMP klinkt als een idee dat nooit gaat werken.quote:Even een update rondom de dooie mus. Maar liefst zeven organisaties zijn inmiddels betrokken bij het onderzoek naar de laffe moord op dit weerloze vogeltje. En dat is vervelend voor de campingzender SBS, die in haar eigen Hart van Nederland juist altijd zovel oog heeft voor klein dierenleed. Maar wanneer er centen kunnen worden verdiend aan wat vallende dominostenen, worden plotseling alle principes opzij geschoven. Toch lijkt de dooie mus nog een staartje te krijgen. Zo onderzoekt zowel een bijzonder opsporingsambtenaar van de Dierenbescherming als de een van de provincie Friesland de dood van de mus. De voorbereiding om de tig miljoen SBS steentjes om te flikkeren voordat de live uitzending begint, verlopen voorspoedig. GeenStijl geeft 1000 euri, Ruud de Wild deed daar nog eens 3000 bovenop. Vanmiddag meer over operatie STAMP...
heb er 2 voor je:quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:30 schreef peaceman het volgende:
[..]
Geef jij mij eens 10 argumenten waarom dit niet zo zou zijn?![]()
Da's nog 8 te weinig en bovendien nog steeds geen reden om maar af te knallen en denken dat wij mensen het eerder verdienen te leven dan een dier. Dieren maken er geen puinhoop van. Wij wel.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:35 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
heb er 2 voor je:
een mus heeft geen zelfbewustzijn.
een mus heeft geen familie die 'm zal missen.
wij zijn sterker.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Da's nog 8 te weinig en bovendien nog steeds geen reden om maar af te knallen en denken dat wij mensen het eerder verdienen te leven dan een dier. Dieren maken er geen puinhoop van. Wij wel.
Ik weet het niet, ik erger me in elk geval wel aan het feit dat er mensen zijn die denken dat Mensen de opperwezens van de aarde zijn en dus alles maar mogen doen. Want het feit dat wij met rede worden geboren zou ons eigenlijk aan het denken moeten zetten over wat voor pestzooi we er van gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
wij zijn sterker.
maar jij vind dus serieus een mussenleven evenveel waard als dat van een mens?![]()
Ge-Wel-Dig!!!!quote:Op maandag 14 november 2005 18:11 schreef x-tremed het volgende:
Verstoring Domino Day wordt mus fataal
[..]
Beloning
De actie van Ware Care faunabeheer is bij sommige mensen in het verkeerde keelgat geschoten. Zo looft bijvoorbeeld de weblog Geenstijl een beloning uit van 1000 euro voor degene die voor vrijdag één miljoen dominostenen kan omgooien.
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/009254.html
quote:Een stompzinnig record dominostenen omver laten vallen, heeft een huismus het leven gekost. Het overigens met uitsterven bedreigde vogeltje was per ongeluk de gymzaal binnen gevlogen waar ruim vier miljoen stenen klaar staan om vrijdag voor het campingvolk van SBS om te vallen. Televisie voor wie normale televisie toch wat te ingewikkeld is. Met een bord vreten op schoot naar vallende steentjes kijken... Enfin, het vogeltje had geen boodschap aan dit klapvee en besloot op eigen houtje alvast 23.000 steentjes om te leggen. Dit tot woede van de organisatie, die meteen de ongediertebestrijding erbij haalde om het diertje vol te pompen met lood. Wat een laffe kudtstreek. In de hoop meer kijkcijfers te trekken, werd ook nog even een persberichtje uitgedaan. En dat hadden ze bij SBS beter niet kunnen doen. Laten we van SBS eens aangeschoten wild maken. Wij loven 1000 euri cash uit voor diegene die voor vrijdag minimaal een miljoen van die kudtsteentjes weet om te flikkeren. Geen grap, kom met beeldbewijs, flikker die dingen om en wij zullen ongezien 1000 euri overhandigen. De mus had gelijk!
4000quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:35 schreef ErikT het volgende:
Van geenstijl.nl
[..]
4000 euro dus. Maar operatie STAMP klinkt als een idee dat nooit gaat werken.
dus je bent het er wel mee eens?quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |