Onder andere. Mijn post was duidelijk genoeg.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:06 schreef rudeonline het volgende:
Waarin heb je gelijk, dat ik erg eigenwijs ben en me niets aantrek van de gangbare wetenschap?
Een echte pionier zou beginnen met proberen te begrijpen hoe men momenteel tegen de zaken aankijkt. Pas als hij dat begrijpt, kan hij zeggen waar deze visie de fout ingaat. Doet hij dit niet, dan heeft hij geen recht van spreken.quote:Ik denk dat ik gewoon een pionier ben
Je dacht, kom, ik verveel me, ik ga voor de lol een nieuwe RT bedenken?quote:en probeer de boel eens om te draaien.
Zie hier boven. Je inspanningen zijn compleet nutteloos. Steek je energie liever in iets anders. Iets wat je wel begrijpt.quote:Iemand moet dat toch ook eens proberen?
Daar vroeg ik niet om. Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen. Flikker hem liever in de prullenbak, en ga wat nuttigs doen.quote:En sorry dat ik niet meteen de allesomvattende theorie kan neerzetten. Ik werk er aan..
Kappen met deze onzin, dit is een Feedbacktopic.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:21 schreef rudeonline het volgende:
Mannetje x vrouwtje = gezinnetje van 3. Moet de vermenigvuldiging wel lukken natuurlijk..
Een echte pionier slaat een nieuwe weg in die anderen voor onmogenlijk achten.quote:Een echte pionier zou beginnen met proberen te begrijpen hoe men momenteel tegen de zaken aankijkt. Pas als hij dat begrijpt, kan hij zeggen waar deze visie de fout ingaat. Doet hij dit niet, dan heeft hij geen recht van spreken.
Dat kan best zijn. Maar dat neemt niet weg dat hij geen recht van spreken heeft als hij niet weet waar hij het over heeft.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:24 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Een echte pionier slaat een nieuwe weg in die anderen voor onmogenlijk achten.
Geen recht van spreken... en dat noemt mij arrogant?quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:27 schreef Maethor het volgende:
[..]
Dat kan best zijn. Maar dat neemt niet weg dat hij geen recht van spreken heeft als hij niet weet waar hij het over heeft.
Goed, ik denk dat ik bovenstaande vragen allebei met 'ja' kan beantwoorden. Jammer. Het wordt moeilijk je op deze manier nog serieus te nemen. Het is echt diep triest en vreselijk naief dat je er zulke ideeën op nahoudt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:21 schreef Maethor het volgende:
Denk je werkelijk de RT te kunnen weerleggen zonder hem te begrijpen?
Denk je werkelijk dat een ongeschoolde (op dit gebied dan) leek als jij het beter weet dan al die geleerden?
quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:21 schreef Maethor het volgende:
Negeer je onze argumenten opzettelijk omdat je ze niet kunt weerleggen?
Ja!quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:28 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Geen recht van spreken... en dat noemt mij arrogant?![]()
Het mooie is dat niemand de RT echt begrijpt, iedereen verwijst naar zijn collega..quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Maethor het volgende:
[..]
Ja!Afgezien van het feit dat simpelweg onmogelijk is een theorie te weerleggen zonder hem te begrijpen, zal eenieder het met me eens zijn dat je iemand die dat desalniettemin toch probeert, en na ettelijke malen niet tot andere gedachten te brengen is, niet meer serieus kunt nemen.
Ik noemde je overigens om een andere reden arrogant: dat was omdat je schijnt te denken dat jij als ongeschoolde leek het beter weet dan mensen die wel de moeite nemen te studeren.
Zwak Rude, zwak. Hoewel je hiermee in elk geval indirect toegeeft de RT niet te begrijpen, is het simpelweg niet waar wat je zegt. Ik kan zeggen dat ik de RT tot op zekere hoogte begrijp. Ik heb de theorie namelijk bestudeerd. Ik heb er boeken over gelezen. Ik heb zelf een hele hoop berekeningen gereproduceerd. Dit alles kun jij niet zeggen. Jij wilt geen boeken lezen, en beheerst zelfs de meest simpele wiskunde niet. En dan toch denken dat je kunt oordelen over hoe goed anderen de RT begrijpen? Your arrogance never ceases to amaze me.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:36 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Het mooie is dat niemand de RT echt begrijpt, iedereen verwijst naar zijn collega..
Dat mag. Misschien draaf ik inderdaad een beetje door... Het is gewoon een gevoelig punt.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:46 schreef Reya het volgende:
Maet, mag ik even zeggen dat deze discussie imo vrij zinloos is, en dat het wellicht beter is om dingen gewoon te laten, voordat het weer op geflame uitloopt?
Feedback:quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Maethor het volgende:
[..]
Afgezien van het feit dat simpelweg onmogelijk is een theorie te weerleggen zonder hem te begrijpen, zal eenieder het met me eens zijn dat je iemand die dat desalniettemin toch probeert, en na ettelijke malen niet tot andere gedachten te brengen is, niet meer serieus kunt nemen.
Oké, oké. Begrijpen is een groot woord. Het gaat ook wat ver om te stellen dat ik de RT volledig begrijp (heb ik ook al eerder gezegd). Maar de theorie helemaal niet begrijpen, er geen enkel boek over lezen en dan toch die theorie willen weerleggen is belachelijk.quote:Op dinsdag 29 november 2005 21:16 schreef worteltje het volgende:
Maar doordat de mods topics toelaten die binnen het ONZ forum thuis horen, kan binnen WFL toch van alles nu beweerd worden? Ze hebben impliciet toestemming gegeven om van dit forum een baggerforum te maken.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef Maethor het volgende:
[..]
Oké, oké. Begrijpen is een groot woord. Het gaat ook wat ver om te stellen dat ik de RT volledig begrijp (heb ik ook al eerder gezegd). Maar de theorie helemaal niet begrijpen, er geen enkel boek over lezen en dan toch die theorie willen weerleggen is belachelijk.
Ik bedoelde eigenlijk dat je harrie's theorie helemaal zou moeten lezen om hem te begrijpen om hem daarna te kunnen weerleggen.quote:Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef Maethor het volgende:
[..]
Oké, oké. Begrijpen is een groot woord. Het gaat ook wat ver om te stellen dat ik de RT volledig begrijp (heb ik ook al eerder gezegd). Maar de theorie helemaal niet begrijpen, er geen enkel boek over lezen en dan toch die theorie willen weerleggen is belachelijk.
Wat een flauwekul. Waar haal je dat nou weer vandaan? Denk je nou echt dat een wetenschapper jouw niet bepaalde vragen kan beantwoorden, als ze wat kritisch worden? Een wetenschapper heeft alleen heel goed door wat wel en niet kan worden verklaard in een bepaald model, of in de wetenschap zelf.quote:Op dinsdag 29 november 2005 18:29 schreef rudeonline het volgende:
Bel een "wetenschapper", stel hem wat kritische vragen, en ze verwijzen je allemaal door naar een ander. Todat je bij Hawkins eindigt, en aan wie kan hij het vragen?
Hiero, weer zo'n drogredenatie. Er is jou al zo ontzettend vaak uitgelegd hoe de relativiteitstheorie inmekaar steekt... Als zoiets door mag blijven posten op WFL, dan ga ik mezelf afvragen waar die W en F voor staan. Dan kun je WFL en TRU net zo goed bijmekaar knikkeren, want kennelijk zijn beide dan maar op "die open mind" ingesteld.quote:Op dinsdag 29 november 2005 19:36 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Het mooie is dat niemand de RT echt begrijpt, iedereen verwijst naar zijn collega..
Vóór de Lquote:Op woensdag 30 november 2005 00:07 schreef Haushofer het volgende:
Als zoiets door mag blijven posten op WFL, dan ga ik mezelf afvragen waar die W en F voor staan.
Wellicht tijd voor een nieuwe tag?quote:Op woensdag 30 november 2005 00:45 schreef Doffy het volgende:
In het geval van rudeonline is de policy duidelijk: er is één rudeonline-topic en dat blijft zo. Het staat een ieder vrij daar (niet) in te posten. Iedereen weet zo langzamerhand hoe rudeonline "discussiëert", en in elke mate hij serieus genomen hoeft te worden. Zelfs een brugklasser zal weinig moeite hebben daar doorheen te prikken. Zolang hij niet eens weet hoe je Hawking schrijft...
Wat betreft harriechristus, ik vind het derde topic tot dusver wel aardig lopen. Goed, die vent zal ongetwijfeld het één en ander in z'n medicijnkastje hebben staan, z'n ideeën hebben met van alles behalve de werkelijkheid te maken, maar er lóópt een discussie! En ook daar geldt: je hoeft er niet in te posten! Wel vind ik zijn topic op het randje, en zodra het daaroverheen valt, gaat het óf dicht, óf naar TRU. Voor harrie geldt overigens hetzelfde als voor rude: binnen één topic, en verder niet.
WFL zijn drie begrippen, niet alleen wetenschap.quote:Op woensdag 30 november 2005 01:46 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wellicht tijd voor een nieuwe tag?in de lijn van [centraal], [LFC], [feedback] etc. de [TRU-ish] tag ofzo
Het is iig niet (meer) wetenschappelijk te noemen.
True. Harrie zou je evt. nog onder levensbeschouwing kunnen plaatsen. Maar verder past het ook niet echt onder de andere 2 begrippen (imho).quote:Op woensdag 30 november 2005 07:10 schreef Alicey het volgende:
[..]
WFL zijn drie begrippen, niet alleen wetenschap.
Dat ben ik met je eens.quote:Op woensdag 30 november 2005 12:26 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
True. Harrie zou je evt. nog onder levensbeschouwing kunnen plaatsen. Maar verder past het ook niet echt onder de andere 2 begrippen (imho).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |