abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32678449
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:06 schreef rudeonline het volgende:
Waarin heb je gelijk, dat ik erg eigenwijs ben en me niets aantrek van de gangbare wetenschap?
Onder andere. Mijn post was duidelijk genoeg.
Negeer je onze argumenten opzettelijk omdat je ze niet kunt weerleggen?
Denk je werkelijk de RT te kunnen weerleggen zonder hem te begrijpen?
Denk je werkelijk dat een ongeschoolde (op dit gebied dan) leek als jij het beter weet dan al die geleerden?
quote:
Ik denk dat ik gewoon een pionier ben
Een echte pionier zou beginnen met proberen te begrijpen hoe men momenteel tegen de zaken aankijkt. Pas als hij dat begrijpt, kan hij zeggen waar deze visie de fout ingaat. Doet hij dit niet, dan heeft hij geen recht van spreken.
quote:
en probeer de boel eens om te draaien.
Je dacht, kom, ik verveel me, ik ga voor de lol een nieuwe RT bedenken?
Er is geen reden voor een nieuwe theorie, Rude. Er zijn dingen die de RT misschien nog niet volledig beschrijft, maar jouw theorie gaat dat niet beter doen.
quote:
Iemand moet dat toch ook eens proberen?
Zie hier boven. Je inspanningen zijn compleet nutteloos. Steek je energie liever in iets anders. Iets wat je wel begrijpt.
quote:
En sorry dat ik niet meteen de allesomvattende theorie kan neerzetten. Ik werk er aan..
Daar vroeg ik niet om. Het zal me eerlijk gezegd een worst wezen. Flikker hem liever in de prullenbak, en ga wat nuttigs doen.

Suggestie: lees een boek over de RT. Ik zal je nooit serieus nemen voordat je de RT hebt bestudeerd.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_32678490
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:21 schreef rudeonline het volgende:
Mannetje x vrouwtje = gezinnetje van 3. Moet de vermenigvuldiging wel lukken natuurlijk..
Kappen met deze onzin, dit is een Feedbacktopic.
Over je tenenkrommende 'wiskundige' capaciteiten zullen we het al helemaal maar niet hebben.
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_32678511
quote:
Een echte pionier zou beginnen met proberen te begrijpen hoe men momenteel tegen de zaken aankijkt. Pas als hij dat begrijpt, kan hij zeggen waar deze visie de fout ingaat. Doet hij dit niet, dan heeft hij geen recht van spreken.
Een echte pionier slaat een nieuwe weg in die anderen voor onmogenlijk achten.
pi_32678586
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:24 schreef rudeonline het volgende:
[..]
Een echte pionier slaat een nieuwe weg in die anderen voor onmogenlijk achten.
Dat kan best zijn. Maar dat neemt niet weg dat hij geen recht van spreken heeft als hij niet weet waar hij het over heeft.
pi_32678623
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:27 schreef Maethor het volgende:

[..]

Dat kan best zijn. Maar dat neemt niet weg dat hij geen recht van spreken heeft als hij niet weet waar hij het over heeft.
Geen recht van spreken... en dat noemt mij arrogant?
pi_32678629
Rude, kun je eens voor ons demonstreren hoe je jouw theorie kunt gebruiken om enkele vragen van de Wetenschapsquiz te beantwoorden?
pi_32678650
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:21 schreef Maethor het volgende:
Denk je werkelijk de RT te kunnen weerleggen zonder hem te begrijpen?
Denk je werkelijk dat een ongeschoolde (op dit gebied dan) leek als jij het beter weet dan al die geleerden?
Goed, ik denk dat ik bovenstaande vragen allebei met 'ja' kan beantwoorden. Jammer. Het wordt moeilijk je op deze manier nog serieus te nemen. Het is echt diep triest en vreselijk naief dat je er zulke ideeën op nahoudt.

Nu deze nog:
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:21 schreef Maethor het volgende:
Negeer je onze argumenten opzettelijk omdat je ze niet kunt weerleggen?
pi_32678751
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:28 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Geen recht van spreken... en dat noemt mij arrogant?
Ja! Afgezien van het feit dat simpelweg onmogelijk is een theorie te weerleggen zonder hem te begrijpen, zal eenieder het met me eens zijn dat je iemand die dat desalniettemin toch probeert, en na ettelijke malen niet tot andere gedachten te brengen is, niet meer serieus kunt nemen.

Ik noemde je overigens om een andere reden arrogant: dat was omdat je schijnt te denken dat jij als ongeschoolde leek het beter weet dan mensen die wel de moeite nemen te studeren.
pi_32678825
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ja! Afgezien van het feit dat simpelweg onmogelijk is een theorie te weerleggen zonder hem te begrijpen, zal eenieder het met me eens zijn dat je iemand die dat desalniettemin toch probeert, en na ettelijke malen niet tot andere gedachten te brengen is, niet meer serieus kunt nemen.

Ik noemde je overigens om een andere reden arrogant: dat was omdat je schijnt te denken dat jij als ongeschoolde leek het beter weet dan mensen die wel de moeite nemen te studeren.
Het mooie is dat niemand de RT echt begrijpt, iedereen verwijst naar zijn collega..
pi_32678963
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:36 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Het mooie is dat niemand de RT echt begrijpt, iedereen verwijst naar zijn collega..
Zwak Rude, zwak. Hoewel je hiermee in elk geval indirect toegeeft de RT niet te begrijpen, is het simpelweg niet waar wat je zegt. Ik kan zeggen dat ik de RT tot op zekere hoogte begrijp. Ik heb de theorie namelijk bestudeerd. Ik heb er boeken over gelezen. Ik heb zelf een hele hoop berekeningen gereproduceerd. Dit alles kun jij niet zeggen. Jij wilt geen boeken lezen, en beheerst zelfs de meest simpele wiskunde niet. En dan toch denken dat je kunt oordelen over hoe goed anderen de RT begrijpen? Your arrogance never ceases to amaze me.
  dinsdag 29 november 2005 @ 19:46:11 #261
66825 Reya
Fier Wallon
pi_32679067
Maet, mag ik even zeggen dat deze discussie imo vrij zinloos is, en dat het wellicht beter is om dingen gewoon te laten, voordat het weer op geflame uitloopt?
pi_32679123
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:46 schreef Reya het volgende:
Maet, mag ik even zeggen dat deze discussie imo vrij zinloos is, en dat het wellicht beter is om dingen gewoon te laten, voordat het weer op geflame uitloopt?
Dat mag. Misschien draaf ik inderdaad een beetje door... Het is gewoon een gevoelig punt.

Oké, laat ik dan eerst maar een reactie van één van de mods afwachten.

_____
Edit: Hoewel het misschien af en toe zo overkomt is het echt niet mijn bedoeling om te patsen met mijn opleiding of iets dergelijks. Het gaat me er simpelweg om dat Rudeonline het recht niet heeft te zeggen dat ik de RT niet begrijp als hij hem zélf niet eens begrijpt en ook de moeite niet neemt hier wat aan te doen. Dat slaat gewoon helemaal nergens op.

[ Bericht 22% gewijzigd door Maethor op 29-11-2005 20:04:08 ]
  dinsdag 29 november 2005 @ 21:00:11 #263
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32680419
Feedback graag wel voor feedback houden. Voor discussie over rudeonline's ideeen is een topic. imo is het punt dat rudeonline niet kan oordelen over iets dat hij zelf niet begrijpt terecht.
pi_32680879
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:33 schreef Maethor het volgende:

[..]

Afgezien van het feit dat simpelweg onmogelijk is een theorie te weerleggen zonder hem te begrijpen, zal eenieder het met me eens zijn dat je iemand die dat desalniettemin toch probeert, en na ettelijke malen niet tot andere gedachten te brengen is, niet meer serieus kunt nemen.
Feedback:
Vanzelfsprekend verwachten we nu een manifest over harriechristus' theorie:
1. eerst begrijpen (leg maar eens uit)
2. hoe weerleg je hem dan?
maw : je zult eerst de moeite moeten nemen om de hele theorie door te worstelen (en sommige zijn in staat meer neer te schrijven - in dertig jaar - dan jij bereid bent te lezen.)

Conclusie:
Als je maar veel schrijft heeft niemand voldoende tijd om je theorie door te lezen, te begrijpen om te kunnen weerleggen.
Daarom is harriechristus' theorie juist.
pi_32682203
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 21:16 schreef worteltje het volgende:
Oké, oké. Begrijpen is een groot woord. Het gaat ook wat ver om te stellen dat ik de RT volledig begrijp (heb ik ook al eerder gezegd). Maar de theorie helemaal niet begrijpen, er geen enkel boek over lezen en dan toch die theorie willen weerleggen is belachelijk.
pi_32683000
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef Maethor het volgende:

[..]

Oké, oké. Begrijpen is een groot woord. Het gaat ook wat ver om te stellen dat ik de RT volledig begrijp (heb ik ook al eerder gezegd). Maar de theorie helemaal niet begrijpen, er geen enkel boek over lezen en dan toch die theorie willen weerleggen is belachelijk.
Maar doordat de mods topics toelaten die binnen het ONZ forum thuis horen, kan binnen WFL toch van alles nu beweerd worden? Ze hebben impliciet toestemming gegeven om van dit forum een baggerforum te maken.
De goeden lijden onder de kwaden cq onnozelen.
pi_32683100
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 22:02 schreef Maethor het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk dat je harrie's theorie helemaal zou moeten lezen om hem te begrijpen om hem daarna te kunnen weerleggen.
Maar die tijd geef je jezelf niet, (he wat raar), want hij heeft in 30 jaar meer sf geschreven dan jij bereid bent te lezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door worteltje op 30-11-2005 00:12:26 ]
pi_32685971
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 18:29 schreef rudeonline het volgende:
Bel een "wetenschapper", stel hem wat kritische vragen, en ze verwijzen je allemaal door naar een ander. Todat je bij Hawkins eindigt, en aan wie kan hij het vragen?
Wat een flauwekul. Waar haal je dat nou weer vandaan? Denk je nou echt dat een wetenschapper jouw niet bepaalde vragen kan beantwoorden, als ze wat kritisch worden? Een wetenschapper heeft alleen heel goed door wat wel en niet kan worden verklaard in een bepaald model, of in de wetenschap zelf.

Maar ik blijf bij mn punt: als je iets wilt weerleggen, moet je het begrijpen. En jij doet dat niet.
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 19:36 schreef rudeonline het volgende:

[..]

Hiero, weer zo'n drogredenatie. Er is jou al zo ontzettend vaak uitgelegd hoe de relativiteitstheorie inmekaar steekt... Als zoiets door mag blijven posten op WFL, dan ga ik mezelf afvragen waar die W en F voor staan. Dan kun je WFL en TRU net zo goed bijmekaar knikkeren, want kennelijk zijn beide dan maar op "die open mind" ingesteld.

[ Bericht 15% gewijzigd door Haushofer op 30-11-2005 00:13:20 ]
pi_32686149
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:07 schreef Haushofer het volgende:
Als zoiets door mag blijven posten op WFL, dan ga ik mezelf afvragen waar die W en F voor staan.
Vóór de L
  woensdag 30 november 2005 @ 00:45:39 #270
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32686922
In het geval van rudeonline is de policy duidelijk: er is één rudeonline-topic en dat blijft zo. Het staat een ieder vrij daar (niet) in te posten. Iedereen weet zo langzamerhand hoe rudeonline "discussiëert", en in elke mate hij serieus genomen hoeft te worden. Zelfs een brugklasser zal weinig moeite hebben daar doorheen te prikken. Zolang hij niet eens weet hoe je Hawking schrijft...

Wat betreft harriechristus, ik vind het derde topic tot dusver wel aardig lopen. Goed, die vent zal ongetwijfeld het één en ander in z'n medicijnkastje hebben staan, z'n ideeën hebben met van alles behalve de werkelijkheid te maken, maar er lóópt een discussie! En ook daar geldt: je hoeft er niet in te posten! Wel vind ik zijn topic op het randje, en zodra het daaroverheen valt, gaat het óf dicht, óf naar TRU. Voor harrie geldt overigens hetzelfde als voor rude: binnen één topic, en verder niet.
'Nuff said
  woensdag 30 november 2005 @ 01:46:19 #271
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32687859
quote:
Op woensdag 30 november 2005 00:45 schreef Doffy het volgende:
In het geval van rudeonline is de policy duidelijk: er is één rudeonline-topic en dat blijft zo. Het staat een ieder vrij daar (niet) in te posten. Iedereen weet zo langzamerhand hoe rudeonline "discussiëert", en in elke mate hij serieus genomen hoeft te worden. Zelfs een brugklasser zal weinig moeite hebben daar doorheen te prikken. Zolang hij niet eens weet hoe je Hawking schrijft...

Wat betreft harriechristus, ik vind het derde topic tot dusver wel aardig lopen. Goed, die vent zal ongetwijfeld het één en ander in z'n medicijnkastje hebben staan, z'n ideeën hebben met van alles behalve de werkelijkheid te maken, maar er lóópt een discussie! En ook daar geldt: je hoeft er niet in te posten! Wel vind ik zijn topic op het randje, en zodra het daaroverheen valt, gaat het óf dicht, óf naar TRU. Voor harrie geldt overigens hetzelfde als voor rude: binnen één topic, en verder niet.
Wellicht tijd voor een nieuwe tag? in de lijn van [centraal], [LFC], [feedback] etc. de [TRU-ish] tag ofzo Het is iig niet (meer) wetenschappelijk te noemen.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 30 november 2005 @ 07:10:39 #272
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32688922
quote:
Op woensdag 30 november 2005 01:46 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Wellicht tijd voor een nieuwe tag? in de lijn van [centraal], [LFC], [feedback] etc. de [TRU-ish] tag ofzo Het is iig niet (meer) wetenschappelijk te noemen.
WFL zijn drie begrippen, niet alleen wetenschap.
  woensdag 30 november 2005 @ 12:26:33 #273
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_32693356
quote:
Op woensdag 30 november 2005 07:10 schreef Alicey het volgende:

[..]

WFL zijn drie begrippen, niet alleen wetenschap.
True. Harrie zou je evt. nog onder levensbeschouwing kunnen plaatsen. Maar verder past het ook niet echt onder de andere 2 begrippen (imho).
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 30 november 2005 @ 12:27:45 #274
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32693383
quote:
Op woensdag 30 november 2005 12:26 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

True. Harrie zou je evt. nog onder levensbeschouwing kunnen plaatsen. Maar verder past het ook niet echt onder de andere 2 begrippen (imho).
Dat ben ik met je eens.
  woensdag 30 november 2005 @ 14:20:53 #275
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_32696076
In den beginne (en in zekere zin nog steeds) viel het nog onder F of L, maar onder W heeft het nooit gevallen. TRU is het ook niet direct. Scully en Mulder zouden er in ieder geval maar weinig tijd in steken
'Nuff said
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')