Stop die kinderen maar steeds vroeger vol met die chemische pillen, superquote:Op maandag 14 november 2005 18:04 schreef Liejannuh het volgende:
Met kleine kinderen lijkt het mij verstandig om je vooral ook te beperken. Probeer niet een heel land door te reizen in 3 weken tijd, maar blijf overal minstens een paar dagen. Op die manier hoeft je kind ook niet steeds aan een andere omgeving te wennen.
Verder lijkt het mij verstandig om hoogteverschillen zoveel mogelijk te vermijden.
En Lucille, met vitaminepillen kun je een hoop aanvullen!![]()
Ach, je kunt je kind in Nederland natuurlijk ook opvoeden met Nutrilon als vervanging van de borstvoeding en potjes Olvarit als avondmaaltijd en kant en klare fruithapjes van Olvarit.quote:Op maandag 14 november 2005 18:37 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Stop die kinderen maar steeds vroeger vol met die chemische pillen, super![]()
De meeste Die Hard travellers zijn vooral erg kinderloos!quote:Op maandag 14 november 2005 19:30 schreef renzell het volgende:
Maar waar ik dus vooral op hoop, is dat er iemand post, die ervaring heeft op dat gebied. Maar blijkbaar zijn die hier niet....
Ten dele mee eens. De cultuur en het land in Amerika zijn toch wel wezenlijk anders dan in Europa. En het feit dat je de taal spreekt en kan verstaan gecombineerd met het feit dat in Amerika de hygiene en de gezondheidszorg gewoon goed zijn maakt het misschien een aantrekkelijker land om met kinderen heen te gaan. Amerikanen zijn dol op kinderen en het hele land is er op ingericht om (met kinderen) er door heen te reizen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
USA lijkt me nogal duur en al helemaal met een gezin!!! Het voordeel van een land als India is dat je voor weinig geld kan rondreizen. Verder is een land als de USA nogal westers en dus minder interessant.
Ik had ook eerst wat vooroordelen. Maar het is me zo goed bevallen. Zulke vriendelijke, aardige mensen dat ik nu aan het uitzoeken ben hoe ik kan emigreren naar de US of A !quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:43 schreef renzell het volgende:
Ha ha, klinkt idd goed, maar toch zijn er heel wat landen die boven de USA staan op mijn verlanglijstje.![]()
Veel vragen geen antwoorden, helaasquote:Op dinsdag 15 november 2005 14:11 schreef Vava het volgende:
Op het forum van Lonely Planet is ook een onderdeel over reizen met kinderen, daar kan je denk ik ook wel veel nuttige informatie vinden!
http://thorntree.lonelyplanet.com/
Dat hebben die van ons ook, inderdaad. Niet dat het superhandig is, want je komt wat handen te kort als de boel ligt te maffen op het moment dat je je vliegtuig uit moet (en de oudste heeft een talent om bij het inzetten van de landing in slaap te vallen), maar ik heb de indruk dat het ze iets 'eigens' geeft. Ik koop wat kleine frutsels en wat boekjes vantevoren en bepaal een moment waarop ze het open mogen maken (na het eten in het vliegtuig bijvoorbeeld, wetende dat ik zelf dan een beetje gaar begin te worden). Een beetje chantage is zo slecht nog nietquote:Op woensdag 16 november 2005 10:02 schreef Hik het volgende:Zag ooit een familie met drie kleintjes die aan het islandhoppen waren in Griekenland, al die kinderen met hun eigen rugzakje!![]()
Woeps, sorry, ik zag je vraag nu pas.quote:Op donderdag 17 november 2005 10:03 schreef renzell het volgende: Hoezo is twee jaar moeilijker dan 1?
Speeltuinen!!! Zeker op 'reisdagen' lekker om veel overtollige energie kwijt te raken. Het hoeft niet veel te zijn: gewoon een schommel en een glijbaan is voldoende, maar de meeste kinderen vinden een vreemde speeltuin geweldig spannend.quote:Op maandag 21 november 2005 12:39 schreef CleeJee het volgende:
..... en ook te zorgen dat je ook wat kind- dingen in de reis opneemt, in hun geval bijvoorbeeld aquaria, dierentuinen etc.
quote:Op dinsdag 29 november 2005 05:49 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Speeltuinen!!! Zeker op 'reisdagen' lekker om veel overtollige energie kwijt te raken. Het hoeft niet veel te zijn: gewoon een schommel en een glijbaan is voldoende, maar de meeste kinderen vinden een vreemde speeltuin geweldig spannend.
Of door geïrriteerde locals, dan wel andere toeristen zoals ik de bus of het vliegtuig worden uitgebonjourd!quote:Op maandag 14 november 2005 21:14 schreef J.A.N.A. het volgende:
Neem voor het kind bekend speelgoed en snoep mee om het op lange busritten zoet te houden, als ze niet al door vertederde locals vol word gestopt.
Ja, ik hoop echt dat je naast mij zit in het vliegtuigquote:Op zondag 20 november 2005 11:32 schreef renzell het volgende:
En sja, als een kind het even zat is, wil hij of zij nog wel eens huilen ja. Vette pech voor de medepassagiers.
Waar baseer je dit op? Hele jonge kinderen nemen namelijk nog helemaal niet zoveel op van de buitenwereld, dat komt later pas. Daarnaast geloof ik ook niet zo dat een harde confrontatie met verdriet/armoede/etc. per definitie goed is voor de ontwikkeling. Dat is overigens iets anders dan grenzen leren kennen en leren dat de wereld niet alleen uit jezelf bestaat, want dat is natuurlijk wel belangrijk. Echter, dat kun je ook in een wat minder rauwe situatie leren als klein kindje.quote:Op woensdag 30 november 2005 17:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
het is goed voor de ontwikkeling van kleuters en peuters om door de sloppenwijken heen te lopen. dan zien ze dat er ook andere kindjes zijn die het niet zo goed hebben. Dat is goed voor ze, ook al snappen ze het niet direct, ze nemen er zeker wat van mee.
[afbeelding]
Het klinkt misschien heel raar, maar sommige mensen gaan er niet vanuit dat hun leven voorbij is wanneer ze ouder (als in: papa of mama) worden.quote:Op woensdag 30 november 2005 11:42 schreef flipsen het volgende:
En verder vraag ik me af wat (heel) jonge kinderen eraan hebben. Een huisje op de Veluwe vinden ze inderdaad net zo leuk (maar de ouders vast niet) en later als ze groot zijn kunnen ze zich er vaak niets meer van herinneren. Zou ik zonde vinden van de tijd en het geld.
Mijn ouders ook, en vanaf mijn 5e ben ik alleen met mijn moeder op vakantie gegaan, ook heel Europa door. We hadden meestal een combinatie van dingen die ik leuk vond en dingen die mijn moeder leuk vondquote:Op donderdag 1 december 2005 13:56 schreef Ingridh007 het volgende:
Mijn ouders hebben me vanaf het moment dat ik kon lopen heel Europa doorgesleurd, miljoenen kerken, kastelen en museau bezichtigd, gewandeld door de bergen van Zwitserland, kanoeën door Zweden en Noorwegen, wandelen met een pakezel door Frankrijk, je kunt het zo gek niet verzinnen.
Mijn broertje en ik vonden het verschrikkelijk en achteraf heb ik veel moeite om de juiste bezienswaardigheden aan de juiste plaats/land te koppelen. (Als ik ze al herriner, veel dingen weet ik alleen nog door de foto's)
De leukste vakanties vonden wij die op een camping aan de Franse kust met veel kinderen en een zwembad.
Maar goed, ieder kind is anders
quote:Op donderdag 1 december 2005 23:19 schreef Vava het volgende:
[..]
Mijn ouders ook, en vanaf mijn 5e ben ik alleen met mijn moeder op vakantie gegaan, ook heel Europa door. We hadden meestal een combinatie van dingen die ik leuk vond en dingen die mijn moeder leuk vondik heb er geweldige herinneringen aan, heel veel gezien vroeger en ik vind het nog steeds geweldig om te reizen en veel te bekijken
En in dat geval houdt die kleine er weinig herinneringen aan over denk ik. Maar het doet het, zoals BHFH al zei, natuurlijk wel goed op feestjes, fotoalbums van jouw blonde blakende gezondheid, spelend in de strontrivier in de sloppenwijk van God-weet-waarquote:Mijn plan is om over een jaar of 2 met mijn vriend en kind (dan ruim 2,5 jaar oud) op reis te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |