van http://schiffers.fmquote:Een naam heb je voor je hele leven. Maar wat als je beroemde ouders je een hele aparte naam hebben gegeven? Dan kom je terecht in de top 10 van bizarre namen van kinderen met beroemde ouders. De top 10 is gemaakt door de Britse website Get Live (http://www.getlive.co.uk) . Frank Zappa’s dochter Moon Unit staat op nummer 1, zijn zoon Dweezil staat op de 7e plaats. Op 2 staat Apple, het dochtertje van Coldplay frontman Chris Martin. Ook Zowie Bowie van David Bowie en Dandelion van Keith Richards staan in de lijst.
De top 10:
1 Moon Unit - Frank Zappa
2 Apple - Chris Martin (Coldplay)
3 Misty Kyd - Sharleen Spiteri (Texas)
4 Geronimo - Alex James (Blur)
5 Heavenly Hirani Tiger Lily - Michael Hutchence/Paula Yates
6 Dandelion - Keith Richards (Rolling Stones)
7 Dweezil - Frank Zappa
8 Elijah Bob Patricius Guggi Q - Bono (U2)
9 Zowie Bowie - David Bowie
10 Rufus Tiger - Roger Taylor (Queen)
Amber Rose vind ik geen vreemde naam, Saffron ook niet echt. Maar sinds wanneer heeft Shakira een dochter?quote:Op maandag 14 november 2005 23:07 schreef doeka het volgende:
Amber Rose, Tallulah Pine en Saffron Sahara, dochters van Simon Le Bon
Weeah Samoryia Chilinto, dochter van Shakira
![]()
Dat vind ik een hele mooie naam voor een jongen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 21:04 schreef thaleia het volgende:
Tyson, dochter van Neneh Cherry
Ik dacht even dat het over Iteejer ging.quote:Op woensdag 16 november 2005 23:10 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Op http://teejer.net/chat/index.php?showtopic=13655&mode=threaded&pid=80453 staat dat het kind van Eminem Ogba heet, maar hij heeft toch echt een dochter die luistert naar de naam Hailie Jade.
Of heeft hij soms nog een kind?
Ik ken een meisje wat Brooklyn heet, tjaquote:Op maandag 14 november 2005 16:12 schreef Manneke_Pils het volgende:
De beckhams hebben hun kind Brooklyn genoemd.
De reden ervoor is uitgelegd in het interview met Ali G.
quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:53 schreef Jumping-Skippy het volgende:
Claudia Schiffer heeft het voorbeeld van Gwyneth Paltrow en Chris Martin genomen en heeft haar dochter Clementine genoemd. Clementines zijn een appelsoort...
Da's ook zo, inderdaad.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:14 schreef innepin het volgende:
Clementine is ook altijd al een naam geweest hoor![]()
Nooit Eternal Sunshine of the Spotless Mind gezien?
oh my darling, oh my darling, oh my darling clementine
you are lost and gone forever,
dreadful sorry, clementine
Moon Unit Zappaquote:Moon Unit, along with her fellow siblings Ahmet, Diva and Dweezil, was one of the first in the modern era to shoulder the burden of their rock star parents' taste in outlandish monikers.
She is also one of the few who has spoken freely about what she sees as the damaging effects of an alternative 1970s upbringing ranging from a strange name to the freedom to do anything she wished.
http://www.findarticles.c(...)0040517/ai_n12788351
Jij hebt gister MTV gekeken, lol.quote:Op vrijdag 16 december 2005 20:53 schreef KreKkeR het volgende:
Ok, geen muziekant maar een acteur, maar deze naam moet even genoemd worden:
Pilot Inspektor - zoon van Jason Lee. Pilot Inspektor Riesgraf-Lee om volledig te zijn. (Wat is een Pilot Inspektor![]()
)
Stukje over Moon Unit:
[..]
Moon Unit Zappa
[afbeelding]
Niet echt wat je verwacht van een 'Moon Unit'![]()
![]()
quote:Guggi Q
En Duncan Jones lijkt me niet zo heel vervelend op een paspoort.quote:His next record, Hunky Dory (1971) saw the partial return of the fey pop singer of "Space Oddity," with light fare such as the droll "Kooks" (dedicated to his young son known to the world as Zowie Bowie but legally named Duncan Zowie Heywood Jones)
quote:[May 29, 2003] Gave birth to her first son, Audio Science Clayton
Haha, omgquote:Op zaterdag 17 december 2005 11:45 schreef rena het volgende:
Shannyn Sossamon (van 40 days, 40 nights en A Knights tale) haar kind heet:
[..]
Dat is dus echt kindermishandeling![]()
Elijah is z'n roepnaam, die andere namen zijn gewoon z'n doopnamen. Hoeveel mensen hebben er geen aparte doopnamen? Guggi is trouwens de (bij)naam van een goede vriend van Bono die vroeger in de band Virgin Prunes speelde. In die vriendengroep verzonnen ze allemaal bijnamen voor elkaar, daar komen ook de namen Bono en The Edge vandaan en dus ook de naam Guggi. Hij heeft z'n kind gewoon met één doopnaam vernoemd naar één van z'n beste vrienden.quote:Op vrijdag 16 december 2005 22:28 schreef Mr_Booze het volgende:
Elijah Bob Patricius Guggi Q.. dit menen ze toch niet serieus ik zie het al voor me op de prive school, Elijah Bob Patricius Guggi Q weet jij het antwoord?
Oh willen dan mensen die dit posten ook er bij zetten of het de roepnaam is of heel de doopnaam want met Elijah is niks mis mee.quote:Op zondag 18 december 2005 19:04 schreef _Floddertje_ het volgende:
[..]
Elijah is z'n roepnaam, die andere namen zijn gewoon z'n doopnamen. Hoeveel mensen hebben er geen aparte doopnamen? Guggi is trouwens de (bij)naam van een goede vriend van Bono die vroeger in de band Virgin Prunes speelde. In die vriendengroep verzonnen ze allemaal bijnamen voor elkaar, daar komen ook de namen Bono en The Edge vandaan en dus ook de naam Guggi. Hij heeft z'n kind gewoon met één doopnaam vernoemd naar één van z'n beste vrienden.
Is dat niet een of ander Amerikaans/Engels verhaaltje? Met een vader die zijn zoon Sue heeft genoemd? Zijn vader verlaat na de geboorte van z'n zoon z'n vrouw, maar geeft hem nog wel een naam op het gemeentehuis. Hij noemt hem Sue.quote:Op zondag 18 december 2005 20:15 schreef a-child-in-chains het volgende:
Ze zouden die ouders moeten straffen!
Hoe kunnen ze kinderen namen geven waar het kind last van kan krijgen?
Ik heb zelf ook een rotnaam irl.
Mijn ervaring is dat mensen met een rare of niet veelvoorkomende naam,
meestal buitenbeentjes worden.
Johnny Cash - A Boy Named Suequote:Op zondag 18 december 2005 20:23 schreef WAT het volgende:
[..]
Is dat niet een of ander Amerikaans/Engels verhaaltje? Met een vader die zijn zoon Sue heeft genoemd? Zijn vader verlaat na de geboorte van z'n zoon z'n vrouw, maar geeft hem nog wel een naam op het gemeentehuis. Hij noemt hem Sue.
De zoon wordt steeds gepest op school omdat hij een meisjes naam heeft. Wanneer hij een jaar of 21 is zoekt hij zijn vader weer op en vraagt hem waarom hij hem in vredesnaam Sue heeft genoemd en dat hij er erg veel last van heeft gehad. Zijn vader antwoordt dat hij het toch wel erg vond dat hij hem niet meer kon opvoeden, dus heeft hij hem een naam gegeven waar Sue een echte "vent" van wordt ...
O dat kan best. Ik heb het gehoord van mijn leraar Engels toen ik 14 was.quote:Op zondag 18 december 2005 20:24 schreef DrDentz het volgende:
da's Johnny Cash
Neuh..quote:Op zondag 18 december 2005 20:21 schreef DrDentz het volgende:
heet je Gekke?
Dat is wel zo ja, en ik heb Eternal Sunshine of the Spotless Mind gezien jaquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:14 schreef innepin het volgende:
Clementine is ook altijd al een naam geweest hoor![]()
Nooit Eternal Sunshine of the Spotless Mind gezien?
oh my darling, oh my darling, oh my darling clementine
you are lost and gone forever,
dreadful sorry, clementine
Zal wel vernoemd zijn naar Django Reinhardt, de wereldberoemde belgische zigeuner die tijdens een brand een paar vingers verloor en desondanks gitaar wist te spelen en een zeer befaamde stijl ontwikkelde die generaties van gitaristen heeft beinvloed.quote:Op zondag 18 december 2005 21:52 schreef pinkplatinum het volgende:
Django het zoontje van Boris (Idols)
Bronquote:Dochter van Bob Geldof haat haar 'belachelijke naam'
De dochter van de Ierse zanger en activist Bob Geldof verwijt haar ouders dat zij haar een „belachelijke” naam hebben gegeven. De zestienjarige Peaches Honeyblossom Michelle Charlotte Angel Geldof schreef in een column in het blad Smash Hits dat zij haar hele leven „achtervolgd is door die gekke naam”.
Peaches Geldof is niet de enige in het gezin die een wat uitzonderlijke naam heeft. Haar zusjes heten Fifi Trixibelle en Pixi en dan heeft zij ook nog een halfzusje - uit de relatie van haar moeder Paula Yates met INXS-zanger Michael Hutchence - dat de naam Heavenly Hiraani Tiger Lily heet.
Ook andere beroemdheden hebben hun kinderen aparte namen gegeven. Uit een recent onderzoek bleek dat de ondervraagden de naam van de dochter van zanger Frank Zappa (Moon Unit) het bizarst vonden. Op de tweede plaats kwam dochter Apple van actrice Gwyneth Paltrow.
Naar Django Reinhardt. Dat is toch niet zo'n rare naam.quote:Op zondag 18 december 2005 21:52 schreef pinkplatinum het volgende:
Django het zoontje van Boris (Idols)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |