Bij deze in mijn quote het voorbeeld van een wijsneus zoals ik in mijn OP dus bedoelde.quote:Op zondag 13 november 2005 19:34 schreef sr_firewire het volgende:
1. Wat een taalgebruik !
2. Back-Up
3. Ik ga je al niet helpen met je WIJSNEUZEN. Stomme drol
Raid Mirror.quote:Op zondag 13 november 2005 19:33 schreef classpc het volgende:
En nee, mijn dag was nog niet erg genoeg.
Toen moest één van mijn hardeschijven het ook nog eens begeven.
Nou lekker, ben ik mooi al mijn bestanden kwijt.
En voor de wijsneuzen onder jullie, vertel me eerst maar eens hoe ik makkelijk 80GB als backup kan wegschrijven. Dus niet 5GB per stuk.
Take it or leave it.quote:Op zondag 13 november 2005 19:35 schreef _Administr8or_ het volgende:
net alsof je de hele 80GB moet backuppen.
En die topictitel slaat natuurlijk ook nergens op.
Leuk man met je vriendin van 12.quote:Op zondag 13 november 2005 19:36 schreef classpc het volgende:
[..]
Bij deze in mijn quote het voorbeeld van een wijsneus zoals ik in mijn OP dus bedoelde.
Thanx.quote:Op zondag 13 november 2005 19:38 schreef Miesjel het volgende:
De makkelijkste oplossing is er een andere HD naast hangen en dan bekijken wat je nog kunt redden.
Lekker on-topic ookquote:Op zondag 13 november 2005 19:39 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
Leuk man met je vriendin van 12.
Ik ben bang dat het een groot probleem wordt om data terug te halen. ALs geld geen probleem is dan kun je de data laten opzoeken. Er zijn bedrijven die dat kunnen. Ik weet niet meer precies wat dat koste, maar het is waarschijnlijk goedkoper om alles opnieuw te kopen (downenquote:Op zondag 13 november 2005 19:39 schreef classpc het volgende:
[..]
Thanx.
Alleen al bekijken wat er nog op staat levert een mooie foutmelding op.
En na een reboot was de schijf leeg.
En het dan niet ontkennen. M.a.w heb je je Pedo Card Gold op zak ?quote:
Ik ga hier niet eens op inquote:Op zondag 13 november 2005 19:47 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
En het dan niet ontkennen. M.a.w heb je je Pedo Card Gold op zak ?![]()
![]()
quote:Op zondag 13 november 2005 19:51 schreef DjDev het volgende:
Dat heeft niks met Maxtor te maken...het heeft allemaal met jou te maken
onderbouw dat eensquote:Op zondag 13 november 2005 19:51 schreef DjDev het volgende:
Dat heeft niks met Maxtor te maken...het heeft allemaal met jou te maken
Kappen met die onzin. Reageer normaal, of reageer gewoon niet.quote:Op zondag 13 november 2005 19:47 schreef sr_firewire het volgende:
[..]
En het dan niet ontkennen. M.a.w heb je je Pedo Card Gold op zak ?![]()
![]()
Maxtor Diamondmax 10 - 200GB PATA133 HDDquote:Op zondag 13 november 2005 20:12 schreef dolle_hond het volgende:
wat voor maxtor?
Ik heb geen verstand van hardeschijven. Ik wil wel leren, maar ik heb nu geen idee wat ik moet doen.quote:Op zondag 13 november 2005 20:21 schreef Jaguarized het volgende:
Kan je niet recoveren? Is hij doorgebrand?
Heb ik toegevoegd omdat ik het gevoel kreeg dat het niet duidelijk was.quote:Op zondag 13 november 2005 20:27 schreef Jaguarized het volgende:
Die onderste regel stond er net nog niet.
Ah dan kan je wellicht nog recoveren.
Dat formatteren duurt nog wel ff.quote:Op zondag 13 november 2005 21:39 schreef switchboy het volgende:
Na het formatteren kan je met getdatabackntfs (zoals eerder genoemd) je data recoveren, zorg er wel voor dat je naar een andere schijf recoverd anders "overschrijft" dat progamma de data en kan je er helemaal nooit meer bij.![]()
gelukkigquote:
Het is een 200GB IDE schijf.quote:Op zondag 13 november 2005 22:03 schreef Jaguarized het volgende:
Je bent nog steeds bezig met 80gb formatteren?Ik doe 6 minuten over 200gb
Neequote:Op zondag 13 november 2005 22:28 schreef classpc het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om Maxtor aansprakelijk te stellen voor het dataverlies?
Ja. En ik heb het vrijwel alleen met de hardeschijven van tegenwoordig.quote:Op zondag 13 november 2005 22:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Maar dan nog, waarom gaan harde schijven zo vaak kapot, dat is toch eigenlijk schandalig?
Je betaalt je blauw voor een harde schijf en dan gaat ie kapot, dat is toch niet logisch?
Oke, ga ik morgen doen.quote:Op zondag 13 november 2005 22:41 schreef Bauhaus het volgende:
Haal die schijf uit de behuizing en hang hem rechtstreeks aan de computer.
Kijk of je de schijf kan lezen, ja, probleem met behuizing/bekabeling.voeding.
Zo nee, zie eerdere post.
Juist wel, al is het niet de bedoeling van de fabrikant.quote:Op zondag 13 november 2005 22:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Maar dan nog, waarom gaan harde schijven zo vaak kapot, dat is toch eigenlijk schandalig?
Je betaalt je blauw voor een harde schijf en dan gaat ie kapot, dat is toch niet logisch?
Standaardfouten die gemaakt kunnen worden.. net te ver over het randje gaan, besluiten dat de normale geavanceerde testprocedure niet nodig is omdat ze dit kwartaal nog ff wat omzet willen halen, niet testen omdat alleen de behuizing anders is, maar waardoor wel te temperatuur te ver oploopt etc. etc.quote:Op zondag 13 november 2005 22:44 schreef Bauhaus het volgende:
[..]
Juist wel, al is het niet de bedoeling van de fabrikant.
Ook in mijn ervaring gaat Maxtor vaker stuk dan andere merken schijven.
Iedere fabrikant heeft verder weleens slechte schijven geleverd, berucht zijn de IBM's van +20 GB,
maar vooral de Conner 1,6 GB was een ernstige miskleun![]()
Oe die ff vergetenquote:Op zondag 13 november 2005 22:43 schreef the_jasper het volgende:
www.grc.com
en kijk ff bij spinrite
heb er al overleden drives mee teruggehaald
Nee.quote:Op zondag 13 november 2005 22:28 schreef classpc het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om Maxtor aansprakelijk te stellen voor het dataverlies?
WDquote:Op zondag 13 november 2005 23:00 schreef rashudo het volgende:
Ik neem eigenlijk alleen WD. Misschien seagate of hitachi.. maar nee, ik neem gewoon alleen maar WD, dat vind ik gewoon het beste.
Zo denk ik over WD en IBM. (ja, zelfs scsi schijven van IBM willen wel eens stuk gaan) Uiteindelijk waren de crashes te danken aan een net te kort komende voeding. Deze is vervangen en sinsdien geen problemen meer.quote:Op zondag 13 november 2005 23:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vertik het nog een maxtor of seagate te pakken na ettelijke gecrashte harde-schijven...
Die USB Hard Disk box heeft erg slechte koeling. Ik denk ook dat dat toch één van de oorzaken geweest is.quote:Op zondag 13 november 2005 23:20 schreef Bauhaus het volgende:
Goed koelen is ook aan te bevelen, scheelt erg in levensduur.
Het is een probleem met die hele serie. Een maatje van mij heeft precies hetzelfde gehad. Hij kwam over een bepaald aantal bytes heen en toen was de hele schijf in 1 x ontoegangelijk. De eerste keer had hij zoiets van kan gebeuren, we formatten wel.quote:Op maandag 14 november 2005 10:16 schreef classpc het volgende:
[..]
Die USB Hard Disk box heeft erg slechte koeling. Ik denk ook dat dat toch één van de oorzaken geweest is.
Jepz Kalok ken ik nog. Destijds m'n eerste hardeschijf in m'n IBM 5150 die toen al een jaar of 5 oud was.quote:Op zondag 13 november 2005 22:58 schreef Bauhaus het volgende:
Even een schandalige copy-paste dan :
Kent iemand Kalok nog ?
Zou het dan nog kunnen schelen als je anders formateerd? Het verhaal klinkt me ergens bekend in de oren, maar er was een oplossing voor.quote:Op maandag 14 november 2005 10:47 schreef Meeh het volgende:
[..]
Het is een probleem met die hele serie. Een maatje van mij heeft precies hetzelfde gehad. Hij kwam over een bepaald aantal bytes heen en toen was de hele schijf in 1 x ontoegangelijk. De eerste keer had hij zoiets van kan gebeuren, we formatten wel.
Geloof me, ik heb er heel wat uurtjes aan besteed. Je ben je data kwijt.
Ik ga uit van een productie fout. Hij heeft de schijf terug gestuurd naar de leverancier en heeft van hun een nieuwe ontvangen. Zelfde model maar deze schijf werkt wel naar behoren.quote:Op maandag 14 november 2005 12:59 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Zou het dan nog kunnen schelen als je anders formateerd? Het verhaal klinkt me ergens bekend in de oren, maar er was een oplossing voor.
Als het probleem daar echt inzit, dan heb je eigenlijk geen 200Gb schijf gekocht dus. Dan zou er iets te regelen moeten zijn met de fabricant.
Sowieso een tip: meestal is de RMA van hardeschijf leveranciers erg goed. Kosten zijn alleen de verzendkosten. En daar koop je geen nieuwe schijf voor. Wel jammer van de data.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |