Juist wel, al is het niet de bedoeling van de fabrikant.quote:Op zondag 13 november 2005 22:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Maar dan nog, waarom gaan harde schijven zo vaak kapot, dat is toch eigenlijk schandalig?
Je betaalt je blauw voor een harde schijf en dan gaat ie kapot, dat is toch niet logisch?
Standaardfouten die gemaakt kunnen worden.. net te ver over het randje gaan, besluiten dat de normale geavanceerde testprocedure niet nodig is omdat ze dit kwartaal nog ff wat omzet willen halen, niet testen omdat alleen de behuizing anders is, maar waardoor wel te temperatuur te ver oploopt etc. etc.quote:Op zondag 13 november 2005 22:44 schreef Bauhaus het volgende:
[..]
Juist wel, al is het niet de bedoeling van de fabrikant.
Ook in mijn ervaring gaat Maxtor vaker stuk dan andere merken schijven.
Iedere fabrikant heeft verder weleens slechte schijven geleverd, berucht zijn de IBM's van +20 GB,
maar vooral de Conner 1,6 GB was een ernstige miskleun![]()
Oe die ff vergetenquote:Op zondag 13 november 2005 22:43 schreef the_jasper het volgende:
www.grc.com
en kijk ff bij spinrite
heb er al overleden drives mee teruggehaald
Nee.quote:Op zondag 13 november 2005 22:28 schreef classpc het volgende:
Is het eigenlijk mogelijk om Maxtor aansprakelijk te stellen voor het dataverlies?
WDquote:Op zondag 13 november 2005 23:00 schreef rashudo het volgende:
Ik neem eigenlijk alleen WD. Misschien seagate of hitachi.. maar nee, ik neem gewoon alleen maar WD, dat vind ik gewoon het beste.
Zo denk ik over WD en IBM. (ja, zelfs scsi schijven van IBM willen wel eens stuk gaan) Uiteindelijk waren de crashes te danken aan een net te kort komende voeding. Deze is vervangen en sinsdien geen problemen meer.quote:Op zondag 13 november 2005 23:25 schreef Mr.Noodle het volgende:
Ik vertik het nog een maxtor of seagate te pakken na ettelijke gecrashte harde-schijven...
Die USB Hard Disk box heeft erg slechte koeling. Ik denk ook dat dat toch één van de oorzaken geweest is.quote:Op zondag 13 november 2005 23:20 schreef Bauhaus het volgende:
Goed koelen is ook aan te bevelen, scheelt erg in levensduur.
Het is een probleem met die hele serie. Een maatje van mij heeft precies hetzelfde gehad. Hij kwam over een bepaald aantal bytes heen en toen was de hele schijf in 1 x ontoegangelijk. De eerste keer had hij zoiets van kan gebeuren, we formatten wel.quote:Op maandag 14 november 2005 10:16 schreef classpc het volgende:
[..]
Die USB Hard Disk box heeft erg slechte koeling. Ik denk ook dat dat toch één van de oorzaken geweest is.
Jepz Kalok ken ik nog. Destijds m'n eerste hardeschijf in m'n IBM 5150 die toen al een jaar of 5 oud was.quote:Op zondag 13 november 2005 22:58 schreef Bauhaus het volgende:
Even een schandalige copy-paste dan :
Kent iemand Kalok nog ?
Zou het dan nog kunnen schelen als je anders formateerd? Het verhaal klinkt me ergens bekend in de oren, maar er was een oplossing voor.quote:Op maandag 14 november 2005 10:47 schreef Meeh het volgende:
[..]
Het is een probleem met die hele serie. Een maatje van mij heeft precies hetzelfde gehad. Hij kwam over een bepaald aantal bytes heen en toen was de hele schijf in 1 x ontoegangelijk. De eerste keer had hij zoiets van kan gebeuren, we formatten wel.
Geloof me, ik heb er heel wat uurtjes aan besteed. Je ben je data kwijt.
Ik ga uit van een productie fout. Hij heeft de schijf terug gestuurd naar de leverancier en heeft van hun een nieuwe ontvangen. Zelfde model maar deze schijf werkt wel naar behoren.quote:Op maandag 14 november 2005 12:59 schreef Miesjel het volgende:
[..]
Zou het dan nog kunnen schelen als je anders formateerd? Het verhaal klinkt me ergens bekend in de oren, maar er was een oplossing voor.
Als het probleem daar echt inzit, dan heb je eigenlijk geen 200Gb schijf gekocht dus. Dan zou er iets te regelen moeten zijn met de fabricant.
Sowieso een tip: meestal is de RMA van hardeschijf leveranciers erg goed. Kosten zijn alleen de verzendkosten. En daar koop je geen nieuwe schijf voor. Wel jammer van de data.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |