Dat hangt van de identiteit af. Wanneer je spreekt over een identiteit die in een zo groot mogelijke mate representatief is voor het publiek waar ze voor staat zeg ik volmondig "ja". Als het gaat om een identiteit die slechts representatief is voor een select gedeelte van de maatschappij ben ik er een fel tegenstander van.quote:Op zondag 13 november 2005 19:32 schreef Psych het volgende:
Voor school moet ik voor en tegen argumenten verzinnen voor de stelling:
Publieke omroepen moeten hun identiteit meer benadrukken.
Wat vinden jullie?
Voor: mensen zijn verschillend en hebben verschillende interesses dus omroepen moeten daar op inspelen.quote:Op zondag 13 november 2005 19:32 schreef Psych het volgende:
Wat vinden jullie?
Is het niet zo dat de staat dit doet van onze belastigen en dat belastingbetalers ook weer zijn onder te verdelen in verschillende religies?quote:Op zondag 13 november 2005 19:41 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Tegen: Publieke omroepen worden gesubsidieerd door de staat; die geen religie heeft en het dus niet kan maken om religieuze omroepen te steunen; of omroepen die een bepaald politiek ideeengoed nastreven. (zeg maar de VARA vroeger...)![]()
Ja, maar daar gaat het niet om. De staat geeft als zeg maar a-politieke a-religieuze entiteit subsidie aan organisaties die er een bepaalde levens of politieke visie op nahouden. (ik zeg niet dat ik er zo zwaar op tegen ben maar t is wel een argument tegen zeg maar...)quote:Op zondag 13 november 2005 19:43 schreef Psych het volgende:
[..]
Is het niet zo dat de staat dit doet van onze belastigen en dat belastingbetalers ook weer zijn onder te verdelen in verschillende religies?
Voor. Anders kan de boel net zo goed samengevoegd worden. De charme van het publieke bestel is juist dat het niet alleen maar eenheidsworst is.quote:Op zondag 13 november 2005 19:32 schreef Psych het volgende:
Wat vinden jullie?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |