NEgeren of neGEren?quote:Op zondag 13 november 2005 15:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
niet mee in zee gaan, negeren.
en de koper is nét in het buitenlandquote:Op zondag 13 november 2005 15:28 schreef r_one het volgende:
[..]
NEgeren of neGEren?
Ontopic: Vast Nigeria, vast een kerstkado voor een familielid of vriend.
Maar woont in Nederland en een familielid heeft het heel hard nodig in Nigeria, maar het is een hele aardige kerel hoor, hij betaald met BidPay, western union, monegram. Allemaal super betrouwbaar, dat bevestigingsemailtje van dat het geld verzonden is, is ook echt.quote:Op zondag 13 november 2005 15:37 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
en de koper is nét in het buitenland
quote:Op zondag 13 november 2005 15:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
niet mee in zee gaan, negeren. negers.
Net zo doen als met een onbekende nederlander: geld over laten maken, dan pas versturen. Iesse siempel.quote:Op zondag 13 november 2005 15:20 schreef uitkijken het volgende:
advertentie gezet..
kreeg een bod van een afrikaan...
Ja, maar het probleem is dat je nu een cheque krijgt of iets dergelijks. Je hebt je geld, je verstuurt het product, en een week later blijkt de cheque te bouncen. Dag geld!quote:Op zondag 13 november 2005 19:22 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Net zo doen als met een onbekende nederlander: geld over laten maken, dan pas versturen. Iesse siempel.
kun je zo'n WU cheque niet direct 'checken' ?quote:Op zondag 13 november 2005 19:27 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem is dat je nu een cheque krijgt of iets dergelijks. Je hebt je geld, je verstuurt het product, en een week later blijkt de cheque te bouncen. Dag geld!
Dus eerst de cheque incasseren. Wat mij betreft is d'r pas betaald op het moment dat ik geld op m'n nederlandse rekening zie.quote:Op zondag 13 november 2005 19:27 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja, maar het probleem is dat je nu een cheque krijgt of iets dergelijks. Je hebt je geld, je verstuurt het product, en een week later blijkt de cheque te bouncen. Dag geld!
nuff.quote:Op zondag 13 november 2005 19:29 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Dus eerst de cheque incasseren. Wat mij betreft is d'r pas betaald op het moment dat ik geld op m'n nederlandse rekening zie.
wat nouw...quote:
Je bent het geld weer kwijt.quote:Op zondag 13 november 2005 19:45 schreef uitkijken het volgende:
[..]
wat nouw...
als je zon check incaseert ...
en je hebt het geld op je rekening, je haalt het geld er vervolgens af...
ben je dan verantwoordelijk zelf als de checke ongedekt is (wat dus altijd zo zal zijn) of gaat dit dan op kosten van de bank?
hehquote:Op zondag 13 november 2005 19:45 schreef uitkijken het volgende:
[..]
wat nouw...
als je zon check incaseert ...
en je hebt het geld op je rekening, je haalt het geld er vervolgens af...
ben je dan verantwoordelijk zelf als de checke ongedekt is (wat dus altijd zo zal zijn) of gaat dit dan op kosten van de bank?
maar wie heeft er een probleem dan? de Bank toch? die heeft het geld al bijgeschreven. Had de bank maar moeten controleren.......quote:
Volgens de ABN Amro:quote:Op zondag 13 november 2005 19:48 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
maar wie heeft er een probleem dan? de Bank toch? die heeft het geld al bijgeschreven. Had de bank maar moeten controleren.......
Je bent dus altijd de lul.quote:Twee manieren van afrekenen
Ontvangen cheques kunnen op 2 manieren worden afgerekend.
* Onder Gewoon Voorbehoud (OGV)
Verrekening onder gewoon voorbehoud betekent dat de cheque wordt verrekend onder voorbehoud dat bij niet-betaling de creditering wordt teruggeboekt. Afrekening OGV is alleen mogelijk als de cheque geen vormgebreken vertoont en is getrokken op een land waarin ABN AMRO een OGV-arrangement met een bank heeft.
* Ter incasso
Verrekening ter incasso betekent dat een cheque als definitieve betaling wordt bijgeschreven nadat ABN AMRO het incassobedrag van de betrokken bank heeft ontvangen.
Iets zegt me dat je akkoord bent gegaan met wat kleine lettertjes als je een transfer via die bank regelt.quote:Op zondag 13 november 2005 19:48 schreef Het_Biertje het volgende:
maar wie heeft er een probleem dan? de Bank toch? die heeft het geld al bijgeschreven. Had de bank maar moeten controleren.......
hoe kan ik nu akkoord gaan/tekenen met/voor een transer die iemand anders uitvoert.?quote:Op zondag 13 november 2005 19:52 schreef UnleashMitch het volgende:
[..]
Iets zegt me dat je akkoord bent gegaan met wat kleine lettertjes als je een transfer via die bank regelt.
Ik zou het niet weten, kan er verder niet veel over zeggen. Ik denk wel dat de scammers het zo hebben geregeld, dat hoe dan ook, jij de lul bent als er iets mis gaatquote:Op zondag 13 november 2005 19:53 schreef Het_Biertje het volgende:
Wat nu als je een Western Union account hebt. zou die regelgeving anders zijn?
zou toch geweldig zijn als je na bijschrijving in 1x die rekening locked zodat het geld vast staat.quote:Op zondag 13 november 2005 19:55 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten, kan er verder niet veel over zeggen. Ik denk wel dat de scammers het zo hebben geregeld, dat hoe dan ook, jij de lul bent als er iets mis gaat
Het is en blijft een bank natuurlijk.quote:Op zondag 13 november 2005 19:57 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
zou toch geweldig zijn als je na bijschrijving in 1x die rekening locked zodat het geld vast staat.oid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |