Meteorologische condities kunnen varieren met de hoogte.quote:Op woensdag 5 april 2006 16:40 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Zo zou het in theorie moeten zijn. Het dauwpunt bepaalt dit.Maar de praktijk leert mij dat dit volgens mijn eigen waarnemingen absoluut onjuist is. Ik heb foto's waarbij vliegtuigen die hoger zitten juist GEEN trails achterlaten dit i.t.t vliegtuigen die zo laag zitten dat ik de merktekens bijna kan lezen die dit wel doen.
Jij weet in welke situatie ik nu zit? Goed man, dat is n gave moet je wat mee doen!quote:Op woensdag 5 april 2006 20:26 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Arrogantie. Je zult het wel niet zo ervaren bij jezelf omdat je van jezelf vindt dat je openstaat juist voor die dingen waar de alledaagse mensen zich voor afsluiten wat jij op jouw beurt weer als egoistme zult interpreteren, maar het is puut arrogantie van jezelf. Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten als jij nu zit, voor zover ik opmaak uit jouw posts.
Ga eens een sociaal leven aan, ga eens naar buiten. Serieuze vraag: heb je real life vrienden? Echte vrienden?
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Dauwpunt kan per plek verschillen. ' N kennis van me is ballonvaarder dus ik weet wel iets van meteorologie.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Meteorologische condities kunnen varieren met de hoogte.
Hoewel offtopic zag ik in februari toen ik op Lanzarote was een (voor mij) apart fenomeen. Op de grond waaide de wind in een bepaalde richting (zuidenwind was het geloof ik). In de lucht zag ik zowel wolken van Noordoost naar zuidwest gaan als van zuidoost naar noordwest.
Dus op drie verschillende hoogte drie andere windrichting.
Dan kan de luchtvochtigheid ook verschillen op verschillende hoogte (overigens wordt dat al bewezen door het feit dat er wolken zijn).
Hoe kun je vanaf de grond zien of ze op dezelfde hoogte zitten? Die vliegtuigen zitten op 10 km hoogte. Dan kan er makkelijk een paar honderd meter verschil in hoogte tussen zitten, zonder dat je dat kunt zien.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:55 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Dauwpunt kan per plek verschillen. ' N kennis van me is ballonvaarder dus ik weet wel iets van meteorologie.
Maar stel he, ik zie 2 vliegtuigen achter elkaar vliegen op dezelfde hoogte en op dezelfde route.
Ik zie het ene vliegtuig zelfs door de trail van de ander vliegen.
Toch heeft de ene wel trails en de ander niet.. ik heb daar geen aanemelijke verklaring voor.
tja, andere motoren?
same herequote:Op woensdag 5 april 2006 20:47 schreef Resonancer het volgende:
Je kunt n hoop van mij zeggen, maar niet dat ik introvert zou zijn en geen vrienden zou hebben.
Who the F@@k denk jij te zijn dat je weet hoe mijn sociale leven eruit ziet?
En echte vrienden..dat zijn er precies 2, en dan reken ik mijn kinderen niet mee, want dat zijn mijn allerbeste vrienden.
Bij mij is de paranoide ook pas toegeslagen toen deze kleine mannetjes in mijn leven kwamen.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:00 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
same here![]()
Alsof je leven beoordeeld wordt aan je aantal vrienden.
Probeer eerst maar met een vrouw samen te leven
Heb zelf 2 zoontjes en ben daarom mss iets meer bezorgd over de 'toekomst'
Doch dit geheel offtopic![]()
Ik heb n ontvanger met Air Band, leuk man wat die piloten vertellen.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:58 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Hoe kun je vanaf de grond zien of ze op dezelfde hoogte zitten? Die vliegtuigen zitten op 10 km hoogte. Dan kan er makkelijk een paar honderd meter verschil in hoogte tussen zitten, zonder dat je dat kunt zien.
En ook als ze door elkaars trail lijken te vliegen, kan dat wel gezichtsbedrog lijken van de grond.
Wat vertellen ze dan?quote:Op woensdag 5 april 2006 21:15 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik heb n ontvanger met Air Band, leuk man wat die piloten vertellen.
Als jij mijn waarnemingen niet vertrouwd dan heeft het ook geen zin om erover te discuseren.
De posts van TheStranger in eerdere topics zijn idd erg informatiefquote:Op woensdag 5 april 2006 21:21 schreef UncleScorp het volgende:
Concretere 'bedreiging' vind ik eerder PeakOil en de gevolgen voor onze 'maatschappij', maar dat is weer een ander topic ...
Ivm chemtrails heb ik vroeger ook actief meegepost, met foto's van boven mn eigen huis. Maar TheStranger heeft me toen een vluchtplan laten zien waarop ergens wel te zien was dat ik onder een 'luchtkruispunt' woonde. En waarom zouden ze dit boerengat zoveel sproeien ?
Het zal wel bestaan maar kdenk persoonlijk niet dat het continu gebeurd. En ik kan me ook niet direct een reden bedenken waarvoor ze het doen.
Net zoals beinvloeding van het weer, de techniek bestaat, vraag is of er misbruik van wordt gemaakt ?
Wie de f@@k ben jij om dit te zeggen:quote:Op woensdag 5 april 2006 20:47 schreef Resonancer het volgende:
Who the F@@k denk jij te zijn dat je weet hoe mijn sociale leven eruit ziet?
Alsof jij verheven bent boven het merendeel van die mensen. Kom van dat voetstuk man.quote:Het merendeel van die mensen is compleet afgestompt en gelooft alles wat de NOS hen verteld, men heeft niet eens meer door hoe men beinvloed word door de media.
Als de twee vliegtuigen op precies dezelfde hoogte, precies achterelkaar vliegen, vliegt nummer2 precies door de trail van 1 heen.quote:Op woensdag 5 april 2006 20:55 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Dauwpunt kan per plek verschillen. ' N kennis van me is ballonvaarder dus ik weet wel iets van meteorologie.
Maar stel he, ik zie 2 vliegtuigen achter elkaar vliegen op dezelfde hoogte en op dezelfde route.
Ik zie het ene vliegtuig zelfs door de trail van de ander vliegen.
Toch heeft de ene wel trails en de ander niet.. ik heb daar geen aanemelijke verklaring voor.
tja, andere motoren?
http://www.wrh.noaa.gov/fgz/science/contrail.php?wfo=fgzquote:The condensation trail left behind jet aircrafts are called contrails. Contrails form when hot humid air from jet exhaust mixes with environmental air of low vapor pressure and low temperature. The mixing is a result of turbulence generated by the engine exhaust. Cloud formation by a mixing process is similar to the cloud you see when you exhale and "see your breath". The figure below represents how saturation vapor pressure varies as a function of temperature. The blue line is the saturation vapor pressure for ice as a function of temperature (in degrees Kelvin). Air parcels in the region labeled saturated will form a cloud. Imagine two parcels of air, A and B as located on the diagram. Both parcels are unsaturated. If B represents the engine exhaust, then as it mixes with the environment (parcel A) its temperature and corresponding vapor pressure will follow the dotted line. Where this dotted line intersects the blue line is were the parcel becomes saturated.
If you are attentive to contrail formation and duration, you will notice that they can rapidly dissipate or spread horizontally into an extensive thin cirrus layer. How long a contrail remains intact, depends on the humidity structure and winds of the upper troposphere. If the atmosphere is near saturation, the contrail may exist for sometime. On the other hand, if the atmosphere is dry then as the contrail mixes with the environment it dissipates. Contrails are a concern in climate studies as increased jet aircraft traffic may result in an increase in cloud cover. It has been estimated that in certain heavy air-traffic corridors, cloud cover has increased by as much as 20%. An increase in cloud amount changes the region's radiation balance. For example, solar energy reaching the surface may be reduced, resulting in surface cooling. They also reduce the terrestrial energy losses of the planet, resulting in a warming. Jet exhaust also plays a role in modifying the chemistry of the upper troposphere and lower stratosphere. NASA and the DOE are sponsoring a research program to study the impact contrails have on atmospheric chemistry, weather and climate. In this series of satellite images we will investigate the duration of contrails. The satellite images are from the GOES-8 visible channel. Each image is separated in time by approximately 15 minutes. The GOES-8 image has a spatial resolution of approximately 1 km. The satellite image is a view of upper mid-west including southern Wisconsin and northern Illinois. Madison is located on the image. Contrails were observed from the ground during this period. At this wavelength, the GOES-8 imager is measuring the amount of radiant energy reflected by the surface and the clouds. The whiter a given portion of the image, the larger the amount of reflected visible light. White portions of the image represent thick clouds and dark regions are water or heavily vegetated regions. Contrails show up on the image as white streaks, similar to how they appear from a surface view.
When you view this image of 1846 UTC, notice the individual contrails labeled A and B
In this image 30 minutes later (1902 UTC), both these contrails exist, as well as others.
By 1932 UTC, these contrails still exist. Also notice how the contrail labeled C is spreading. Notice also that these clouds are generating shadows. Since we know the position of the sun, we can use these shadows, to calculate the height of the clouds that cast them.
A 3 1/2 hour time sequence of the contrails generated on this day.
http://cimss.ssec.wisc.edu/wxwise/class/Shuttle.mpg
Als dit al argumenten zijn...quote:Op woensdag 5 april 2006 20:55 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik ben het helemaal met je eens hoor. Dauwpunt kan per plek verschillen. ' N kennis van me is ballonvaarder dus ik weet wel iets van meteorologie.
Iemand die verder kijkt dan zijn TV scherm. Verder kan ik mijn hele levensloop hier gaan neerzetten om je inzicht te geven waarom ik zo denk, maar daar voel ik weinig voor. Ik heb trouwens nog wel hoop hoor, n zender als Ilink geeft tenminste WEL info. Zap nou s op n willekeurig tijdstip langs de zenders. Bijna alles is inhoudsloos. Ik zie zelden iets waarvan ik denk, hey dat wist ik niet..quote:Op donderdag 6 april 2006 08:31 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Wie de f@@k ben jij om dit te zeggen:
[..]
Alsof jij verheven bent boven het merendeel van die mensen. Kom van dat voetstuk man.
Dat heet vermaak. Niks mis mee. Het gaat mis zodra je in een sunweb reclame dingen gaat zien.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:18 schreef Resonancer het volgende:
Zap nou s op n willekeurig tijdstip langs de zenders. Bijna alles is inhoudsloos.
Als het doel o.a. weermodificatie is dan maakt het niet uit waar er aerosolen in de atmosfeer worden gebracht, boerengat of niet.quote:Op woensdag 5 april 2006 21:21 schreef UncleScorp het volgende:
Concretere 'bedreiging' vind ik eerder PeakOil en de gevolgen voor onze 'maatschappij', maar dat is weer een ander topic ...
Ivm chemtrails heb ik vroeger ook actief meegepost, met foto's van boven mn eigen huis. Maar TheStranger heeft me toen een vluchtplan laten zien waarop ergens wel te zien was dat ik onder een 'luchtkruispunt' woonde. En waarom zouden ze dit boerengat zoveel sproeien ?
Het zal wel bestaan maar kdenk persoonlijk niet dat het continu gebeurd. En ik kan me ook niet direct een reden bedenken waarvoor ze het doen.
Net zoals beinvloeding van het weer, de techniek bestaat, vraag is of er misbruik van wordt gemaakt ?
Nee.. met vermaak is niks mis nee, maar de verhoudingen zijn i.m.o compleet zoek.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:28 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Dat heet vermaak. Niks mis mee. Het gaat mis zodra je in een sunweb reclame dingen gaat zien.
Het is mogelijk dus het wordt gebruikt op dit gebied? Een beetje kort door de bocht, is het niet? Overigens is het niet bepaald recentelijk, aangezien het in elk algemeen psychologie lesboek terug te vinden is.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:56 schreef Resonancer het volgende:
Aan de andere kant laat recent onderzoek op het gebied van sociale cognitie zien dat het wel mogelijk is mensen subliminaal te beïnvloeden. Zo zorgt subliminale priming met het stereotype bejaarde ervoor dat mensen trager worden. Dit doet vermoeden dat consumentengedrag wel subliminaal te beïnvloeden is.
http://www.fmg.uva.nl/soc(...)B0A-B26DE57F5FBDA866
En als ik aangeef dat ik niet van mening ben dat de verhoudingen zoek zijn dan komt dat natuurlijk omdat ik gehersenspoeld ben, en op die manier kun je altijd je eigen gelijk halen.quote:Op donderdag 6 april 2006 11:56 schreef Resonancer het volgende:
Nee.. met vermaak is niks mis nee, maar de verhoudingen zijn i.m.o compleet zoek.
Als reclame/subliminale boodschappen niet zouden werken zou het i.i.g. niet gebruikt worden.quote:Op donderdag 6 april 2006 12:08 schreef Frezer het volgende:
[..]
Het is mogelijk dus het wordt gebruikt op dit gebied? Een beetje kort door de bocht, is het niet? Overigens is het niet bepaald recentelijk, aangezien het in elk algemeen psychologie lesboek terug te vinden is.
Ik heb gisteren ook weer eens condensstrepen met mijn auto geproduceerd, ik zit in het complot,.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |