abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32225873
Beste mensen,

Ik merk al heel lang dat ik vrouwen weinig serieus neem als volwaardige gesprekspartners. Het gaat hier dan niet zozeer om mijn eigen gesprekspartners, want daarin ben ik uiterst selectief en die vormen een grote uitzondering op mijn algemene opvatting.

Maar het gaat mij meer om van die carrieremusjes. Laatst zag ik het programma Rondom Tien en dat ging over de liefde in de huide moderne (brrrr) westerse maatschappij. Daar zat ook een jonge vrouw die haar betoog al begon met "kijk, ik ben een carrierevrouw". Dan denk ik: hou toch op, dat is enkel een illusie. Ik merk dat in dat soort gesprekken ik meestel vooral geïnteresseerd raak door de mannen en dat wat zij te vertellen hebben ook daadwerkelijk ergens op slaat. Maar bij vrouwen heb ik dat vrijwel niet. Dan denk ik vooral: wat weet jij er nu van? Ga lekker koken.

Ik weet dat dit niet gewaardeerd wordt tegenwoordig, maar ik kan er niets aan doen. Maar nogmaals: het gaat hier niet over iedere vrouw, want in bepaalde gevallen is die grens door het interessante gesprek verdwenen, maar wanneer het van die echte carrierevrouwen betreft die daadwerkelijk denken gelijkwaardig te zijn aan de man in het harde bedrijfsleven (want dat is helaas echt niet zo), dan krijg ik daar direct een afkeer van.

Zo zou ik nooit onder een vrouw willen werken bij een organisatie en neem ik mannelijke collega's meer serieus dan vrouwelijke.
  zondag 13 november 2005 @ 10:45:14 #2
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_32226042
quote:
Ga lekker koken.
  zondag 13 november 2005 @ 11:03:05 #4
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32226305
Waarom zouden vrouwen niet weten waar ze over praten?
Waarom neem je vrouwelijke collega's niet serieus en mannelijke collega's wel?
Puur vanwege hun sekse en jouw vooroordelen over wat vrouwen zouden moeten zijn?

Dan ben je wel erg eenkennig en narrowminded bezig .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  FOK!fotograaf zondag 13 november 2005 @ 11:08:20 #5
18921 freud
Who's John Galt?
pi_32226401
Waardoor denk je dat dit komt? Over het algemeen zijn er genoeg vrouwen waar je op hoog niveau een gesprek mee kan hebben. Je moet je echter wel beseffen dat men niet allemaal met dezelfde referentiekaders werkt. Vrouwen werken vaker vanuit een gevoelsmatig kader, en mannen meer koude feiten. Dit maakt echter een gesprek juist leuker imo.

Maar goed, vind je het niet interssant om erachter te komen waarom je met dit soort vooroordelen rondloopt?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_32226413
Maar wat is nou je probleem dan? Wat wil je met dit topic? Je OP is een mededeling, meer niet.

Voor de rest sluit ik me bij CC aan
  zondag 13 november 2005 @ 11:09:46 #7
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_32226422
Je hebt een probleem, want je gaat ergens in je carriere ongetwijfeld vrouwen tegenkomen en dan zul je daar toch fatsoenlijk mee om moeten kunnen gaan.

Verder snap ik niet hoe je het prive voor elkaar krijgt nooit gesprekken te voeren met vrouwen die jij niet als gelijkwaardig beschouwt.
  zondag 13 november 2005 @ 11:15:53 #8
131348 Andrea001
Just Love England...
pi_32226531
Oké, en ben jij ook zo'n man die vind dat vrouwen te veel blijven zeuren over dingen die gebeurd zijn? Denk toch na vent....
"the room is small, the room is bright, her hair is black, the bed is white and the night is always young..."
gup
pi_32226538
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:09 schreef Jojogirl het volgende:
Je hebt een probleem, want je gaat ergens in je carriere ongetwijfeld vrouwen tegenkomen en dan zul je daar toch fatsoenlijk mee om moeten kunnen gaan.
Als ik er dan niet omheen kan en ik erger me er mateloos aan, dan is de keuze snel gemaakt: ik ben gewoon weg. Het punt is gewoon dat ik merk dat ik weinig accepteer van vrouwen. Als een man zou zeggen: "kun je het niet beter zo doen?" dan zal ik daar echt over na gaan denken en met hem daarover van gedachten uitwisselen. Bij een vrouw denk ik direct: "wie ben jij om mij te vertellen dat het anders kan?" Het is bijna een soort haatgevoel.
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:09 schreef Jojogirl het volgende:
Verder snap ik niet hoe je het prive voor elkaar krijgt nooit gesprekken te voeren met vrouwen die jij niet als gelijkwaardig beschouwt.
Dat krijg ik ook niet voor elkaar, maar aan dergelijke gesprekken hecht ik weinig waarde. Het is omdat het sociaal gezien moet. Laatst ook, ik sprak met meisje die zelf echt voor een carriere gaat. Goed, prima, maar dan beginnen al snel die typisch vrouwelijk aanstellerige trekjes naar boven te komen en dat gaat dan gepaard met een bepaalde dosis arrogantie en wel-weten-hoe-het-allemaal-werkt. Ik heb er gewoon een gruwelijke hekel aan.
pi_32226590
quote:
Ga lekker koken.
  zondag 13 november 2005 @ 11:21:39 #11
81237 releaze
best of both worlds
pi_32226649
carriere vrouwen zijn meestal niet echt mijn type. om gewoon mee om te gaan. ik vind ze vaak te uit de hoogte, te druk en te opppervlakkig. ik ken carrierevrouwen die zijn echt heel aardig, maar dat zijn ook van die vrouwen die alleeeeen maar met werk bezig zijn. tja, dat vind ik niet tof, persoonlijk.

carrieremannen vind ik ook al van die kansloze sukkels. ze zijn heel aardig, maar ik zal ze niet snel uitnodigen om hier eens een avondje door te brengen (op de vriendschappelijke manier. ik voel me ook totaal niet seksueel aangetrokken tot dat soort mensen, man en vrouw)
  zondag 13 november 2005 @ 11:23:31 #12
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_32226685
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:16 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Als ik er dan niet omheen kan en ik erger me er mateloos aan, dan is de keuze snel gemaakt: ik ben gewoon weg. Het punt is gewoon dat ik merk dat ik weinig accepteer van vrouwen. Als een man zou zeggen: "kun je het niet beter zo doen?" dan zal ik daar echt over na gaan denken en met hem daarover van gedachten uitwisselen. Bij een vrouw denk ik direct: "wie ben jij om mij te vertellen dat het anders kan?" Het is bijna een soort haatgevoel.
[..]
Ik weet niet in wat voor branche je zit, maar je zal moeilijk aan je baas kunnen verkopen dat je een deal/project/whatever helemaal hebt verknalt omdat de andere partij een vrouw stuurde voor het allesbeslissende gesprek.
quote:
Dat krijg ik ook niet voor elkaar, maar aan dergelijke gesprekken hecht ik weinig waarde. Het is omdat het sociaal gezien moet. Laatst ook, ik sprak met meisje die zelf echt voor een carriere gaat. Goed, prima, maar dan beginnen al snel die typisch vrouwelijk aanstellerige trekjes naar boven te komen en dat gaat dan gepaard met een bepaalde dosis arrogantie en wel-weten-hoe-het-allemaal-werkt. Ik heb er gewoon een gruwelijke hekel aan.
Mja, en carierre mannen zijn niet arrogant en aanstellerig (kijk eens wat voor een vette leasebak ik heb)?
  zondag 13 november 2005 @ 11:23:53 #13
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32226694
quote:

dat gaat dan gepaard met een bepaalde dosis arrogantie en wel-weten-hoe-het-allemaal-werkt.
Ik vind jouw boude uitspraak anders ook erg arrogant.
Leer er maar mee leven, Fuif: ook vrouwen hebben hersenen en weten ze te gebruiken.

Wil je dat niet accepteren, dan voorzie ik nog veel problemen op jouw levenspad.
pi_32226780
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:23 schreef Jojogirl het volgende:
Ik weet niet in wat voor branche je zit, maar je zal moeilijk aan je baas kunnen verkopen dat je een deal/project/whatever helemaal hebt verknalt omdat de andere partij een vrouw stuurde voor het allesbeslissende gesprek.
Dat klopt, maar op zich kan ik mij in zulke gevallen er nog wel overheen zetten, omdat het in het economische belang is zeg maar. Simpele kosten-baten analyse .
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:23 schreef Jojogirl het volgende:
Mja, en carierre mannen zijn niet arrogant en aanstellerig (kijk eens wat voor een vette leasebak ik heb)?
Maar hier geef je nu net het fundamentele verschil weer. Dat is echte mannengedrag, sneu, maar wel mannelijk. Carrierevrouwen hebben een soort penisnijd in mijn ogen. Die willen graag met de mannen meedoen. Dat is de basis van mijn gevoel: het is niet voor vrouwen.
pi_32226822
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind jouw boude uitspraak anders ook erg arrogant.
Leer er maar mee leven, Fuif: ook vrouwen hebben hersenen en weten ze te gebruiken.

Wil je dat niet accepteren, dan voorzie ik nog veel problemen op jouw levenspad.
Ik weet het wel, ik accepteer het ook omdat ik het nu eenmaal zo is, maar ik geef enkel mijn bijna instinctieve reactie weer zoals ik die ervaar in dat soort gevallen.
pi_32226867
Of van die wijven die alleen maar over Big Brother kunnen praten of hun nieuwe shirtje. Vaak hebben ze geen tot weinig algemene ontwikkeling. Mannen daarentegen zijn veel breder georienteerd en hebben veel meer gespreksstof.

En als iemand ook maar een woord rept over zijn/haar carriere + bijbehorende lease-bak kap ik het gesprek sowieso al af.
Aan deze mensen heb ik een broertje dood.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
pi_32226874
quote:

[..]

[..]
De overtuigingskracht van vrouwen in het algemeen is mijn inziens wat minder, maar er zijn natuurlijk nog genoeg vrouwen bij wie je wel degelijk het gevoel krijgt dat ze weten waarover ze het hebben. Is dit specifiek op carrierevrouwen van toepassing? Misschien valt het meer op wanneer een vrouw naar voren brengt dat ze haar eigen boontjes wel kan doppen, maar ze een dergelijke overtuigingskracht totaal niet bezit. Maar om nou te zeggen dat dit voor elke carrierevrouw opgaat? Nee.
  zondag 13 november 2005 @ 11:33:00 #18
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32226940
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:33 schreef FuifDuif het volgende:
Beste mensen,

Ik merk al heel lang dat ik vrouwen weinig serieus neem als volwaardige gesprekspartners. Het gaat hier dan niet zozeer om mijn eigen gesprekspartners, want daarin ben ik uiterst selectief en die vormen een grote uitzondering op mijn algemene opvatting.
Geldt dit voor alle vrouwen, of geldt dit voor vrouwen die alleen maar over typische vrouwen-dingen kunnen praten?
quote:
Zo zou ik nooit onder een vrouw willen werken bij een organisatie en neem ik mannelijke collega's meer serieus dan vrouwelijke.
In sommige organisaties of situaties kun je dan een flink probleem hebben. Jij bent ook iemand die, een groot technisch probleem hebbende, wanneer je doorverbonden wordt naar mij vraagt of ik je kan doorverbinden met de technici?
  zondag 13 november 2005 @ 11:34:27 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_32226977
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:27 schreef FuifDuif het volgende:
Carrierevrouwen hebben een soort penisnijd in mijn ogen. Die willen graag met de mannen meedoen. Dat is de basis van mijn gevoel: het is niet voor vrouwen.
Dan is er iets mis in de basis van jouw gevoel... je zegt het immers zelf al: 'in mijn ogen'.
Waarom zouden vrouwen volgens jou niet in staat zijn de carrièreladder te beklimmen?
Omdat we kinderen kunnen baren zijn we per definitie veroordeeld tot een verzorgende taak?
  zondag 13 november 2005 @ 11:35:09 #20
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32226992
quote:

Bij een vrouw denk ik direct: "wie ben jij om mij te vertellen dat het anders kan?" Het is bijna een soort haatgevoel.
Ben je toevallig vroeger erg gedomineerd door vrouwen? Bijvoorbeeld een moeder en een oudere zus die je steeds vertelden wat te doen, en gebrek aan een vader?
quote:
Goed, prima, maar dan beginnen al snel die typisch vrouwelijk aanstellerige trekjes naar boven te komen en dat gaat dan gepaard met een bepaalde dosis arrogantie en wel-weten-hoe-het-allemaal-werkt. Ik heb er gewoon een gruwelijke hekel aan.
Zie je die dingen misschien ook niet omdat je ze juist graag wilt zien?
  zondag 13 november 2005 @ 11:38:12 #21
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_32227074
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:28 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ik weet het wel, ik accepteer het ook omdat ik het nu eenmaal zo is, maar ik geef enkel mijn bijna instinctieve reactie weer zoals ik die ervaar in dat soort gevallen.
Het enige wat ik hier zelf wel voor kan zeggen is dat ik moeite heb om mensen die mij verbaal niet op mijn plek kunnen zetten serieus te nemen. Die mensen die dat niet kunnen zijn vaker vrouwen, maar dat heeft ook weer te maken met simpele biologische factoren. Het bepaalt echter niet de waarde die ik er aan hecht als iemand duidelijk (algemene) kennis heeft.
pi_32227542
quote:
Op zondag 13 november 2005 10:33 schreef FuifDuif het volgende:
Beste mensen,

...
Schop onder je hol moet je krijgen!
Lang leve de liefde! Hoera hoera hoera!!!
pi_32228153
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:58 schreef Madelonie het volgende:

[..]

Schop onder je hol moet je krijgen!
Een penis in je anus.
I'm the hardest button to button.
#onz, de vrijhaven.
Self improvement is masturbation.
  zondag 13 november 2005 @ 12:43:01 #24
97065 la-nina
Ladidaninananaaa
pi_32228423
Achterlijke vogel!
quote:
Ben je toevallig vroeger erg gedomineerd door vrouwen? Bijvoorbeeld een moeder en een oudere zus die je steeds vertelden wat te doen, en gebrek aan een vader?
Volgens mij weet ts zowiezo niet echt wat 'ie met vrouwen aanmoet
| | @ | Overal zanikt bagger...
pi_32229807
quote:
Op zondag 13 november 2005 11:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dan is er iets mis in de basis van jouw gevoel... je zegt het immers zelf al: 'in mijn ogen'.
Waarom zouden vrouwen volgens jou niet in staat zijn de carrièreladder te beklimmen?
Omdat we kinderen kunnen baren zijn we per definitie veroordeeld tot een verzorgende taak?
JA! Werpen en zogen verdomme CC! En wel NU!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')