Als ik er dan niet omheen kan en ik erger me er mateloos aan, dan is de keuze snel gemaakt: ik ben gewoon weg. Het punt is gewoon dat ik merk dat ik weinig accepteer van vrouwen. Als een man zou zeggen: "kun je het niet beter zo doen?" dan zal ik daar echt over na gaan denken en met hem daarover van gedachten uitwisselen. Bij een vrouw denk ik direct: "wie ben jij om mij te vertellen dat het anders kan?" Het is bijna een soort haatgevoel.quote:Op zondag 13 november 2005 11:09 schreef Jojogirl het volgende:
Je hebt een probleem, want je gaat ergens in je carriere ongetwijfeld vrouwen tegenkomen en dan zul je daar toch fatsoenlijk mee om moeten kunnen gaan.
Dat krijg ik ook niet voor elkaar, maar aan dergelijke gesprekken hecht ik weinig waarde. Het is omdat het sociaal gezien moet. Laatst ook, ik sprak met meisje die zelf echt voor een carriere gaat. Goed, prima, maar dan beginnen al snel die typisch vrouwelijk aanstellerige trekjes naar boven te komen en dat gaat dan gepaard met een bepaalde dosis arrogantie en wel-weten-hoe-het-allemaal-werkt. Ik heb er gewoon een gruwelijke hekel aan.quote:Op zondag 13 november 2005 11:09 schreef Jojogirl het volgende:
Verder snap ik niet hoe je het prive voor elkaar krijgt nooit gesprekken te voeren met vrouwen die jij niet als gelijkwaardig beschouwt.
Ik weet niet in wat voor branche je zit, maar je zal moeilijk aan je baas kunnen verkopen dat je een deal/project/whatever helemaal hebt verknalt omdat de andere partij een vrouw stuurde voor het allesbeslissende gesprek.quote:Op zondag 13 november 2005 11:16 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Als ik er dan niet omheen kan en ik erger me er mateloos aan, dan is de keuze snel gemaakt: ik ben gewoon weg. Het punt is gewoon dat ik merk dat ik weinig accepteer van vrouwen. Als een man zou zeggen: "kun je het niet beter zo doen?" dan zal ik daar echt over na gaan denken en met hem daarover van gedachten uitwisselen. Bij een vrouw denk ik direct: "wie ben jij om mij te vertellen dat het anders kan?" Het is bijna een soort haatgevoel.
[..]
Mja, en carierre mannen zijn niet arrogant en aanstellerig (kijk eens wat voor een vette leasebak ik heb)?quote:Dat krijg ik ook niet voor elkaar, maar aan dergelijke gesprekken hecht ik weinig waarde. Het is omdat het sociaal gezien moet. Laatst ook, ik sprak met meisje die zelf echt voor een carriere gaat. Goed, prima, maar dan beginnen al snel die typisch vrouwelijk aanstellerige trekjes naar boven te komen en dat gaat dan gepaard met een bepaalde dosis arrogantie en wel-weten-hoe-het-allemaal-werkt. Ik heb er gewoon een gruwelijke hekel aan.
Ik vind jouw boude uitspraak anders ook erg arrogant.quote:Op zondag 13 november 2005 11:16 schreef FuifDuif het volgende:
dat gaat dan gepaard met een bepaalde dosis arrogantie en wel-weten-hoe-het-allemaal-werkt.
Dat klopt, maar op zich kan ik mij in zulke gevallen er nog wel overheen zetten, omdat het in het economische belang is zeg maar. Simpele kosten-baten analysequote:Op zondag 13 november 2005 11:23 schreef Jojogirl het volgende:
Ik weet niet in wat voor branche je zit, maar je zal moeilijk aan je baas kunnen verkopen dat je een deal/project/whatever helemaal hebt verknalt omdat de andere partij een vrouw stuurde voor het allesbeslissende gesprek.
Maar hier geef je nu net het fundamentele verschil weer. Dat is echte mannengedrag, sneu, maar wel mannelijk. Carrierevrouwen hebben een soort penisnijd in mijn ogen. Die willen graag met de mannen meedoen. Dat is de basis van mijn gevoel: het is niet voor vrouwen.quote:Op zondag 13 november 2005 11:23 schreef Jojogirl het volgende:
Mja, en carierre mannen zijn niet arrogant en aanstellerig (kijk eens wat voor een vette leasebak ik heb)?
Ik weet het wel, ik accepteer het ook omdat ik het nu eenmaal zo is, maar ik geef enkel mijn bijna instinctieve reactie weer zoals ik die ervaar in dat soort gevallen.quote:Op zondag 13 november 2005 11:23 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik vind jouw boude uitspraak anders ook erg arrogant.
Leer er maar mee leven, Fuif: ook vrouwen hebben hersenen en weten ze te gebruiken.
Wil je dat niet accepteren, dan voorzie ik nog veel problemen op jouw levenspad.
De overtuigingskracht van vrouwen in het algemeen is mijn inziens wat minder, maar er zijn natuurlijk nog genoeg vrouwen bij wie je wel degelijk het gevoel krijgt dat ze weten waarover ze het hebben. Is dit specifiek op carrierevrouwen van toepassing? Misschien valt het meer op wanneer een vrouw naar voren brengt dat ze haar eigen boontjes wel kan doppen, maar ze een dergelijke overtuigingskracht totaal niet bezit. Maar om nou te zeggen dat dit voor elke carrierevrouw opgaat? Nee.quote:Op zondag 13 november 2005 11:16 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Als ik er dan niet omheen kan en ik erger me er mateloos aan, dan is de keuze snel gemaakt: ik ben gewoon weg. Het punt is gewoon dat ik merk dat ik weinig accepteer van vrouwen. Als een man zou zeggen: "kun je het niet beter zo doen?" dan zal ik daar echt over na gaan denken en met hem daarover van gedachten uitwisselen. Bij een vrouw denk ik direct: "wie ben jij om mij te vertellen dat het anders kan?" Het is bijna een soort haatgevoel.
[..]
Geldt dit voor alle vrouwen, of geldt dit voor vrouwen die alleen maar over typische vrouwen-dingen kunnen praten?quote:Op zondag 13 november 2005 10:33 schreef FuifDuif het volgende:
Beste mensen,
Ik merk al heel lang dat ik vrouwen weinig serieus neem als volwaardige gesprekspartners. Het gaat hier dan niet zozeer om mijn eigen gesprekspartners, want daarin ben ik uiterst selectief en die vormen een grote uitzondering op mijn algemene opvatting.
In sommige organisaties of situaties kun je dan een flink probleem hebben. Jij bent ook iemand die, een groot technisch probleem hebbende, wanneer je doorverbonden wordt naar mij vraagt of ik je kan doorverbinden met de technici?quote:Zo zou ik nooit onder een vrouw willen werken bij een organisatie en neem ik mannelijke collega's meer serieus dan vrouwelijke.
Dan is er iets mis in de basis van jouw gevoel... je zegt het immers zelf al: 'in mijn ogen'.quote:Op zondag 13 november 2005 11:27 schreef FuifDuif het volgende:
Carrierevrouwen hebben een soort penisnijd in mijn ogen. Die willen graag met de mannen meedoen. Dat is de basis van mijn gevoel: het is niet voor vrouwen.
Ben je toevallig vroeger erg gedomineerd door vrouwen? Bijvoorbeeld een moeder en een oudere zus die je steeds vertelden wat te doen, en gebrek aan een vader?quote:Op zondag 13 november 2005 11:16 schreef FuifDuif het volgende:
Bij een vrouw denk ik direct: "wie ben jij om mij te vertellen dat het anders kan?" Het is bijna een soort haatgevoel.
Zie je die dingen misschien ook niet omdat je ze juist graag wilt zien?quote:Goed, prima, maar dan beginnen al snel die typisch vrouwelijk aanstellerige trekjes naar boven te komen en dat gaat dan gepaard met een bepaalde dosis arrogantie en wel-weten-hoe-het-allemaal-werkt. Ik heb er gewoon een gruwelijke hekel aan.
Het enige wat ik hier zelf wel voor kan zeggen is dat ik moeite heb om mensen die mij verbaal niet op mijn plek kunnen zetten serieus te nemen. Die mensen die dat niet kunnen zijn vaker vrouwen, maar dat heeft ook weer te maken met simpele biologische factoren. Het bepaalt echter niet de waarde die ik er aan hecht als iemand duidelijk (algemene) kennis heeft.quote:Op zondag 13 november 2005 11:28 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ik weet het wel, ik accepteer het ook omdat ik het nu eenmaal zo is, maar ik geef enkel mijn bijna instinctieve reactie weer zoals ik die ervaar in dat soort gevallen.
Schop onder je hol moet je krijgen!quote:Op zondag 13 november 2005 10:33 schreef FuifDuif het volgende:
Beste mensen,
Ik merk al heel lang dat ik vrouwen weinig serieus neem als volwaardige gesprekspartners. Het gaat hier dan niet zozeer om mijn eigen gesprekspartners, want daarin ben ik uiterst selectief en die vormen een grote uitzondering op mijn algemene opvatting.
...
Zo zou ik nooit onder een vrouw willen werken bij een organisatie en neem ik mannelijke collega's meer serieus dan vrouwelijke.
Een penis in je anus.quote:Op zondag 13 november 2005 11:58 schreef Madelonie het volgende:
[..]
Schop onder je hol moet je krijgen!
JA! Werpen en zogen verdomme CC!quote:Op zondag 13 november 2005 11:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dan is er iets mis in de basis van jouw gevoel... je zegt het immers zelf al: 'in mijn ogen'.
Waarom zouden vrouwen volgens jou niet in staat zijn de carrièreladder te beklimmen?
Omdat we kinderen kunnen baren zijn we per definitie veroordeeld tot een verzorgende taak?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |