abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 25 oktober 2006 @ 13:58:57 #81
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_42920851
Ik moet ook maar eens kijken met wie ik deze topband live ga zien. Gelukkig heb ik de dag erna alleen een mondeling Management. Eens kijken hoe laat ze mij daar verwachten.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_42921855
Oeh, Kashmir in de kleine zaal van de Melkweg

Ook ik ga even kijken of ik iemand mee krijg
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:16:07 #83
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43325778
Na lang zoeken en veel (tevergeefse) moeite, is het me nu toch gelukt iemand te vinden die mee wil. Ze heeft geen idee wat het is (aan de telefoon:"Het is toch metal?"), maar ze wil mee.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:06:29 #84
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43327221
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 15:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Na lang zoeken en veel (tevergeefse) moeite, is het me nu toch gelukt iemand te vinden die mee wil. Ze heeft geen idee wat het is (aan de telefoon:"Het is toch metal?"), maar ze wil mee.
Dan zal ze het wel voor jou doen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:18:07 #85
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43327499
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:06 schreef XL het volgende:

[..]

Dan zal ze het wel voor jou doen
Precies. Ze houdt namelijk ook al niet van metal, maar wilde toch mee in de veronderstelling dat het metal is.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:20:38 #86
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43327564
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:18 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Precies. Ze houdt namelijk ook al niet van metal, maar wilde toch mee in de veronderstelling dat het metal is.
Makkelijk scoren dan bij nummers als Melponeme en She's made of Chalk
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:29:43 #87
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43327841
Mijn avond is sowieso geslaagd na het horen van die nummers.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:30:57 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43327884
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:29 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Mijn avond is sowieso geslaagd na het horen van die nummers.
Ik denk dat je de setlist die op Fabchannel staat mag verwachten. Er zijn geen nieuwe cd's sindsdien.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:35:31 #89
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43328026
Ik zit het concert toevallig net te luisteren. Klinkt prima. Jammer dat ik Kashmir destijds nog niet kende.
  woensdag 8 november 2006 @ 17:46:56 #90
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43365140
Ik ben er klaar voor. 18:37 de trein naar A'dam CS. Dan de eerste de beste tram naar het Leidseplein. Mogelijk nog even in Black&White, afhankelijk van een vriend waarmee ik heb afgesproken in Amsterdam. En anders gelijk naar binnen en in de Melkweg een biertje drinken en wachten.

Niks over voorprogramma gezien, dus mogelijk haal ik ook de laatste trein zonder een deel Kashmir te missen (om 23:50 à 0:00 moet ik toch echt in een tram naar CS zitten).
  woensdag 8 november 2006 @ 20:15:04 #91
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43370805
quote:
Op woensdag 8 november 2006 17:46 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik ben er klaar voor. 18:37 de trein naar A'dam CS. Dan de eerste de beste tram naar het Leidseplein. Mogelijk nog even in Black&White, afhankelijk van een vriend waarmee ik heb afgesproken in Amsterdam. En anders gelijk naar binnen en in de Melkweg een biertje drinken en wachten.

Niks over voorprogramma gezien, dus mogelijk haal ik ook de laatste trein zonder een deel Kashmir te missen (om 23:50 à 0:00 moet ik toch echt in een tram naar CS zitten).
Veel plezier, ik wacht braaf op je bevindingen.
  donderdag 9 november 2006 @ 03:05:21 #92
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43384079
en? en? en?
  donderdag 9 november 2006 @ 15:11:17 #93
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43396278
Geweldig!

Het voorprogramma was aardig. Ze begonnen veel te suf, waardoor het mij (en mijn gezelschap, en meerderen om ons heen) na een nummer of 5 wel begon te vervelen. Maar richting het einde van hun optreden bleek dat ze wel leuke nummers hebben. Iets meer variatie door het hele optreden zou ze goed doen.

Kashmir was geweldig. Leuke setlist. Week nauwelijks af van die van het concert in Paradiso. Ze deden volgens mij een andere cover, geen Melpomene ( ), maar wel een nummer dat bedoeld was voor de laatste cd, maar er niet op gekomen is. Al met al heb ik 1 onbekend nummer gehoord dus. Het geluid was perfect. De zanger is geweldig. Het was gewoon een erg goed optreden. Zo oordeelde ook mijn gezelschap, dus het is ook leuk als je het niet kent (daarover had ik nog mijn twijfels, omdat ik de cd's wel meerdere keren luisterde voordat ik het zó goed vond).

Zowaar op tijd klaar om met gemak de laatste trein te halen. We hebben zelfs nog even een biertje in Black & White gedronken. Dat is wel eens anders geweest na een avondje Melkweg.
  donderdag 9 november 2006 @ 18:50:43 #94
135281 Brahimov
They misunderestimated me
pi_43403911
Nog anderhalf uur!
"Whenever I feel blue, I start breathing again"
  donderdag 9 november 2006 @ 19:17:20 #95
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43404933
Het is dat Breda zo ver is, anders ging ik volgende week nog een keer.
  donderdag 9 november 2006 @ 19:17:52 #96
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43404959
quote:
Op donderdag 9 november 2006 19:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Het is dat Breda zo ver is, anders ging ik volgende week nog een keer.
Ik kan niet wachten tot Breda in ieder geval.
  donderdag 9 november 2006 @ 22:25:45 #97
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43412730
Jullie krijgen daar trouwens wel een ander voorprogramma zie ik.
  vrijdag 10 november 2006 @ 00:37:35 #98
135281 Brahimov
pi_43416831
Het was goed! Weinig Geen ingetogen nummers, helaas (geen Lampshade, bijvoorbeeld), maar wel een tof concert. Ophelia, Small Poem of Old Friend en Supergirl sprongen er uit wat mij betreft.
pi_43417034
Leuk Brahimov!

Ik ga binnenkort eens wat nummers luisteren.
  vrijdag 10 november 2006 @ 01:04:01 #100
87112 Laxe
weet geen ondertitel
pi_43417294
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 00:37 schreef Brahimov het volgende:
Het was goed! Weinig Geen ingetogen nummers, helaas (geen Lampshade, bijvoorbeeld), maar wel een tof concert. Ophelia, Small Poem of Old Friend en Supergirl sprongen er uit wat mij betreft.
Groningen neem ik aan?
Mijn concert werd toch wel flink verpest doordat ik al gauw pijn in mijn oren kreeg en er propjes in moest frommelen. Daar wordt het geluid niet mooier van. De laatste keren viel het mee in de Oosterpoort, maar nu was het weer raak=veel te hard. Misschien viel het tussen de menigte mee, maar daar zie ik niks, dus ik zat bij het mengpaneel.
Ik luister nu naar de cd. Heerlijk om te horen hoe mooi die gitaar- en zanglaagjes over elkaar liggen. Dan is het wel bar zonde dat dat live wordt verprutst door een dove geluidsman
Ophelia en Supergirl idd opvallend. Laatste toegift vond ik persoonlijk het mooist: She's made of chalk. Heerlijk nummer enneh... goed te doen zonder oorproppen.
  vrijdag 10 november 2006 @ 09:37:19 #101
135281 Brahimov
pi_43418526
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 01:04 schreef Laxe het volgende:

[..]

Groningen neem ik aan?
Mijn concert werd toch wel flink verpest doordat ik al gauw pijn in mijn oren kreeg en er propjes in moest frommelen. Daar wordt het geluid niet mooier van. De laatste keren viel het mee in de Oosterpoort, maar nu was het weer raak=veel te hard. Misschien viel het tussen de menigte mee, maar daar zie ik niks, dus ik zat bij het mengpaneel.
Ik luister nu naar de cd. Heerlijk om te horen hoe mooi die gitaar- en zanglaagjes over elkaar liggen. Dan is het wel bar zonde dat dat live wordt verprutst door een dove geluidsman
Ophelia en Supergirl idd opvallend. Laatste toegift vond ik persoonlijk het mooist: She's made of chalk. Heerlijk nummer enneh... goed te doen zonder oorproppen.
Het geluid was idd soms te hard om nog leuk te zijn (ook vooraan)
  vrijdag 10 november 2006 @ 17:53:11 #102
31771 DirkDirk
Map Of The Problematique
pi_43432803
Vond het echt een fantastisch concert (Groningen). Geluid was inderdaad vrij hard waardoor je soms de zang
wat minder kon horen. Voor mij waren de hoogtepunten ook Ophelia en She's made of Chalk, wat een
schitterend nummer is dat. Jammer was dat Melpomene niet voorbij kwam.
Voor mij is Breda ook iets te ver weg (Friesland), ik zou graag nog eens heen willen.

Weet de preciese setlist niet echt meer..wat was het nummer waar ze mee begonnen?
  vrijdag 10 november 2006 @ 18:47:32 #103
135281 Brahimov
pi_43434104
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 17:53 schreef DirkDirk het volgende:
Vond het echt een fantastisch concert (Groningen). Geluid was inderdaad vrij hard waardoor je soms de zang
wat minder kon horen. Voor mij waren de hoogtepunten ook Ophelia en She's made of Chalk, wat een
schitterend nummer is dat. Jammer was dat Melpomene niet voorbij kwam.
Voor mij is Breda ook iets te ver weg (Friesland), ik zou graag nog eens heen willen.

Weet de preciese setlist niet echt meer..wat was het nummer waar ze mee begonnen?
Was iets in een driekwartsmaat, toch?
* Brahimov heeft geen verstand van muziek
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:11:07 #104
31771 DirkDirk
Map Of The Problematique
pi_43434792
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 18:47 schreef Brahimov het volgende:

[..]

Was iets in een driekwartsmaat, toch?
* Brahimov heeft geen verstand van muziek
Dat gaat mij ook iets te ver Maar het openingsnummer was of Supergirl, wat ik niet zo goed ken.
Van wat ik me herinner:
...
Kalifornia
Surfing the Warm Industry
Jewel Drop??
Ophelia
The Curse of Being a Girl
Small Poem of Old Friend
Ruby over Diamonds, niet zeker
The Cynic
No Balance Palace
Petite Machine
Miss You
Make it Grand
She's Made of Chalk
Rocket Brothers
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:38:54 #105
135281 Brahimov
pi_43435604
quote:
Op vrijdag 10 november 2006 19:11 schreef DirkDirk het volgende:

[..]

Dat gaat mij ook iets te ver Maar het openingsnummer was of Supergirl, wat ik niet zo goed ken.
Van wat ik me herinner:
...
Kalifornia
Surfing the Warm Industry
Jewel Drop??
Ophelia
The Curse of Being a Girl
Small Poem of Old Friend
Ruby over Diamonds, niet zeker
The Cynic
No Balance Palace
Petite Machine
Miss You
Make it Grand
She's Made of Chalk
Rocket Brothers
Supergirl zat ergens in het midden, na 'Curse Of Being A Girl' dacht ik
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:50:51 #106
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43436047
Alles leuk en aardig trouwens, maar half fok heeft Kashmir van mij gedownload en dan gaat het hier plots over Supergirl. Dat nummer heb ik niet en ken ik niet. Dat is toch raar he.
  vrijdag 10 november 2006 @ 19:51:41 #107
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43436071
Dat is belachelijk. Ik ken het ook niet. Waarom ken ik het niet? Is het dat nummer dat ik noemde dat op de laatste cd had moeten komen, maar er niet op stond?
  vrijdag 10 november 2006 @ 21:00:12 #108
31771 DirkDirk
Map Of The Problematique
pi_43438442
Volgens mij wel inderdaad. Volgens Kasper werd dat er om een of andere reden uitgegooid. Maar nu weet ik nog steeds niet waar ze nou eigenlijk mee begonnen hehe, dat zal dan misschien Its Ok now moeten zijn, maar het was naar mijn mening veel ruiger. Iemand een idee?
  zondag 12 november 2006 @ 16:53:41 #109
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43480252
Ik heb zojuist even gestemd voor de Top2000 en als eigen keuze maar Melpomene van Kashmir ingevuld. Niet dat het nummer ooit in de buurt zal komen van de 2000e plaats, maar dat geeft niet.
quote:
Beatles Blackbird
Beatles Eleanor Rigby
Boudewijn de Groot Avond
Queen Innuendo
Pink Floyd Wish you were here
Marillion Lavender
Lou Reed Sweet Jane
Michael Jackson Thriller
Rory Gallagher Moonchild (live versie)
Fleetwood Mac Green Manalishi
Kashmir Melpomene
  zaterdag 18 november 2006 @ 02:00:06 #110
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_43648191

Kashmir!

Wat een prachtoptreden!
Helaas maar 1 nummer van The Good Life, maar wel een briljant optreden. Dat supergirl is inderdaad een heel leuk nummer. Ze speelden Melpomene en She's Made of Chalk. De apple laptop stond duidelijk zichtbaar op een flight case, en verschillende flightcases waren ook met apple stickers beplakt (deze opmerking is noodzakelijk voor Angel_of_Dth). Tja.... het geluid was perfect, sorry voor degene in Groningen. Geen moment te hard en heel zuiver. Ze speelden wel stevig, maar dat kan ik goed hebben. Leuk als het anders is dan op plaat. Ik ben echt laaiend enthousiast. De Nederlandse woordjes van Kasper waren ook wel leuk en hij was leuk op zoek naar enthousiasme bij het publiek. Zeer voldaan, prachtige liveband. Verbazingwekkend dat ze na zulke goede optreden geen betere bekendheid krijgen. Ook goed om te zien dat de cd's goed verkocht hebben, want ze brachten ten opzichte van 3,5 jaar geleden een forse lichtshow en zelfs een eigen doek mee!

Het voorprogramma, Lilian Hak, was wel bizar/bijzonder. Heeft zeker wel potentie. Een beetje casio-achtige synthesizer pop/rockdance van een Nederlandse griet die volgens mij een ontzettende babe is als ze zich beter zou kleden. Ze draaien haar schijnbaar op Kink FM en als ik de cd tegenkom zal ik hem niet laten liggen. Hoort thuis op de late avond in een kleine lowlandstent, en nog later mag ze eventueel in die van mij.
  maandag 20 november 2006 @ 00:24:25 #111
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_43705344
Ik wil ook Melpomene live horen.
  woensdag 20 december 2006 @ 15:44:30 #112
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44600439
quote:
We then arrived in Amsterdam to play Melk weg, a great place we have played some times before - thanks for hanging in there, Amsterdam, once again it was delightful, we hope to be back soon!
Uit het road journal op de website. Ik hoop het ook.

En over Breda zijn ze ook te spreken:
quote:
Returning to Holland we were stunned by the science fictionesque Mezz in Breda, this place is really a piece of bizar biomechanic architecture! Check it out if you get a chance. Very fine audience, nice response, i’d say for a first time in Breda, please tell your friends.
Over Groningen hebben ze dan weer weinig te melden. Alleen dat ze er gespeeld hebben.
pi_44601147
Rocket Brothers en Ophelia vind ik geweldig live klinken ze het best, CD's zijn "te clean"
quote:
Op maandag 20 november 2006 00:24 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik wil ook Melpomene live horen.
Kashmir - Melpomene live in Breda 17/11/2006
Vinum et musica laetificant cor
  woensdag 20 december 2006 @ 16:12:36 #114
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_44601274
quote:
Op woensdag 20 december 2006 15:44 schreef Angel_of_Dth het volgende:

[..]

Uit het road journal op de website. Ik hoop het ook.

En over Breda zijn ze ook te spreken:
[..]

Over Groningen hebben ze dan weer weinig te melden. Alleen dat ze er gespeeld hebben.
De Mezz is dan ook echt een fantastische zaal! Ik verbaas me er elke keer dat ik er kom weer over hoe cool die zaal wel niet is.
  woensdag 20 december 2006 @ 16:22:37 #115
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_44601590
quote:
Op woensdag 20 december 2006 16:08 schreef _mees het volgende:
Rocket Brothers en Ophelia vind ik geweldig live klinken ze het best, CD's zijn "te clean"
[..]

Kashmir - Melpomene live in Breda 17/11/2006
Het is altijd jammer dat het geluid bij zulke filmpjes reden is om het snel weer weg te klikken. Maar bedankt voor het linkje.
  zondag 13 mei 2007 @ 21:35:48 #116
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49344417

Ik keek zojuist even op de site. En ze komen weer naar Nederland. 24 mei in Enschede, 25 mei in Eindhoven en 26 mei in Utrecht. Dit allemaal vanwege het 'Cross-Linx festival'. Ik denk dat ik maar naar Utrecht ga. Nu alleen nog kijken of ik mensen mee kan krijgen. Het meisje dat vorige keer mee was woont tegenwoordig in Utrecht, maar die vertrekt net enkele dagen eerder naar Denemarken. Dus ik zoek nog maar even verder.
  zondag 13 mei 2007 @ 23:33:02 #117
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_49348515
Oei.. Kashmir in Enschede
Komt eigenlijk wel enigszins beroerd uit, maar ik ga wel kijken of ik kan gaan
  maandag 14 mei 2007 @ 08:31:32 #118
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_49352873
quote:
Op zondag 13 mei 2007 21:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:

Ik keek zojuist even op de site. En ze komen weer naar Nederland. 24 mei in Enschede, 25 mei in Eindhoven en 26 mei in Utrecht. Dit allemaal vanwege het 'Cross-Linx festival'. Ik denk dat ik maar naar Utrecht ga. Nu alleen nog kijken of ik mensen mee kan krijgen. Het meisje dat vorige keer mee was woont tegenwoordig in Utrecht, maar die vertrekt net enkele dagen eerder naar Denemarken. Dus ik zoek nog maar even verder.
Ik moet dan ook op zoek... Utrecht denk ik ook maar of desnoods Eindhoven.
  maandag 14 mei 2007 @ 15:42:27 #119
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49367325
Ik denk dat een dezer dagen Kashmir de eerste band zal zijn die de duizend zal passeren in mijn overall top artists lijstje op last.fm. Al heb ik geen idee hoe vaak die lijst geüpdatet wordt.
  maandag 14 mei 2007 @ 18:06:59 #120
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_49372441
Om trouwens nog even op Supergirl terug te komen;

Ik zat enige tijd terug eens naar No Balance Palace te luisteren. Die cd had ik al een tijdje in huis, maar ik had al zo lang erg veel Kashmir geluisterd dat ik de cd in mijn rek heb gezet en pas na enkele weken geluisterd heb. Na een tijdje hoorde ik opeens een nummer dat ik helemaal niet kende, vreemd als je het al maanden veel luistert. Een blik op het hoesje leerde me dat Supergirl bonustrack is op No Balance Palace.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')