En als de overheid nu al hele wijken heeft neergezet die niet op het gas aangesloten zijn?quote:Op zaterdag 12 november 2005 10:38 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de overheid zou keukenmakers en huizenbouwers kunnen stimuleren een gasfornuis neer te zetten door elektrische fornuizen extra zwaar te belasten.
gasflessen neerzetten die je kunt bijvullen. Of de overheid moet de fout herstellen en alsnog een gasaansluiting maken!quote:Op zaterdag 12 november 2005 10:40 schreef Pool het volgende:
[..]
En als de overheid nu al hele wijken heeft neergezet die niet op het gas aangesloten zijn?
Zoals die van mijn ouders? Moeten we dan lekker "efficiënt" op gasblikjes gaan koken?![]()
quote:
Of jij houdt gewoon op met zeiken, en zoekt een andere woning..quote:Op zaterdag 12 november 2005 10:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
gasflessen neerzetten die je kunt bijvullen. Of de overheid moet de fout herstellen en alsnog een gasaansluiting maken!
Met inductie kun je ook perfect koken en wokkenquote:Op zaterdag 12 november 2005 11:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
inductie is ook bagger! je moet de vlammen zien! Ik heb een mooi fornuis hier uit 1954 waar je nog van die mooi hoge vlammen uit krijgt. daar kun je goed mee koken en wokken!
quote:Op zaterdag 12 november 2005 12:52 schreef Pietverdriet het volgende:
Persoonlijk denk ik eerder dat bepaalde mensen eens ontmaagd moeten worden, maar goed, dat is dan weer mijn gedachte.
Wat een onzin, het probleem van elektrische platen is juist dat ze niet meteen warmer worden als je ze hoger zet, en nog lang warm blijven als je ze lager zet. Beetje lastig, maar als je er eenmaal aan gewend bent kun je best normaal koken op elektrisch.quote:Op zaterdag 12 november 2005 10:37 schreef BloodhoundFromHell het volgende:als je de pan van de plaat haalt is het meteen koud
En als ik nou eens wel van electrische kookplaten houd? Ik zie niet echt in waarom de overheid jouw mening zou moeten verkondingen, en niet de mijne.quote:Op zaterdag 12 november 2005 19:41 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
juist, je moet een hoge vlam hebben om fatsoenlijk te kunnen koken. al mn eten mislukt sinds ik op zon gaar electrisch toestel moet koken
ik kook meestal de saus goed heet zodt de pasta of rijst ook weer wat warmer wordt bij het mengen. wel een grappig idee trouwensquote:Op zondag 13 november 2005 13:09 schreef femmeChantal het volgende:
Meestal heb je twee pitjes; zet dan 1 pitje op kokend en 1 pitje op half warm, kun je pan met vlees/vis/groente afwisselend op hoog vuur laten opbakken en rustig gaar laten worden. Rijst of pasta kun je ook gaar laten worden door water + pasta/rijst eerst aan de kook te brengen en vervolgens de pan in je dekbed te wikkelen. Op deze manier heb je een extra kookplaatje over voor andere dingen (wel even checken of rijst/pasta echt gaar is geworden in dekbed, het werkt wel maar je hebt warm dekbed nodig en moet pan goed inpakken).
Daarnaast is voor de discussie over de verschillende manieren van koken in CUL al dit topic Gas, keramisch of inductie kookplaat?quote:Op maandag 14 november 2005 21:22 schreef sizzler het volgende:
Niet serieus genoeg voor POL, en ik ga niet topicvoetballen. Slotje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |