Tja, kan me vaag herinneren dat ik er ooit iets over gelezen heb... 'backlight' ofzoquote:Op vrijdag 11 november 2005 20:45 schreef Swetsenegger het volgende:
verlichting naar de klote (van het tft, niet aan je plafond)
Precies. TFT moet actief verlicht worden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:52 schreef kastanova het volgende:
[..]
Tja, kan me vaag herinneren dat ik er ooit iets over gelezen heb... 'backlight' ofzo.
Nou, is het net alsof het beeld helemaal zwart is, maar als je goed tuurt zie je nog wel wat?quote:Is er nog een manier om er zeker van te zijn dat dát idd het probleem is?
Lulquote:Op vrijdag 11 november 2005 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou, is het net alsof het beeld helemaal zwart is, maar als je goed tuurt zie je nog wel wat?
quote:
Backlit kapoet?quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:39 schreef kastanova het volgende:
Ik heb hier een medion laptop liggen met echt een extreem donker beeldscherm.
In eerste instantie dacht ik nog dat het beeldscherm helemaal niet meer werkte en dat het gewoon zwart was, maar als je echt gaat turen, zie je nog net enkele icoontjes op het bureaublad...
Iemand enig idee wat hier het probleem kan zijn ondanks de minimale gegevens?
Heb ik ook bij mijn oude laptop; het scherm een aantal keer snel achterelkaar open en dicht klappen (niet op een dusdanige manier dat de onderdelen elkaar ook daadwerkelijk raken natuurlijk) wil wel eens werken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:58 schreef Xebrozius het volgende:
Het zou kunnen zijn dat de connector door beweging is losgeraakt en daardoor nauwelijks nog contact maakt. Veel voorkomend probleem toen ik nog bij een pc winkel werkte.
Ik had van jou verwacht het advies te geven om heen en weer te bewegen en te kijken of de kleuren ook veranderen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:02 schreef static het volgende:
En nu mis ik mijn 'spuit 11' tagje wel heel erg.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:04 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik had van jou verwacht het advies te geven om heen en weer te bewegen en te kijken of de kleuren ook veranderen.
Zal eens even op internet zoekenquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:22 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, heb je een manual?
Wie schaft er dan ook een Medion aan... je rijdt toch ook niet rond in een Trabantje of wel soms?quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zal eens even op internet zoeken.
Medion heeft best een redelijke website.quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:25 schreef kastanova het volgende:
[..]
Zal eens even op internet zoeken.
Niks mis met medion hoor... A-merken in een B-merk-jasje, verder nooit gekut mee gehadquote:Op vrijdag 11 november 2005 21:26 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wie schaft er dan ook een Medion aan... je rijdt toch ook niet rond in een Trabantje of wel soms?
En op een zomerdag is hij nog prima te gebruiken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:28 schreef kastanova het volgende:
[..]
Niks mis met medion hoor... A-merken in een B-merk-jasje, verder nooit gekut mee gehad.
Zal ik jouw topic even omhoogschoppen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:04 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik had van jou verwacht het advies te geven om heen en weer te bewegen en te kijken of de kleuren ook veranderen.
quote:Op vrijdag 11 november 2005 20:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Nou, is het net alsof het beeld helemaal zwart is, maar als je goed tuurt zie je nog wel wat?
quote:Hou er rekening mee dat het perfect normaal is dat het beeldscherm van de laptop verdonkert wanneer u overschakelt van netstroom op batterijen, dit om energie te besparen. Indien het beeld plots zodanig donker is dat u enkel nog vaag kan zien wat er op het scherm staat bij kanteling van het scherm, is wellicht de "inverter" van de laptop stuk (deze zet beeld om van grafische kaart naar monitor) en dient het toestel binnen te komen bij GSC.
Je bedoelt gewoon de backlight toch?quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:00 schreef shaun81 het volgende:
Kan ook aan je ccfl's liggen denk ik, zijn soort tl balkjes achter je scherm die de kleuren doen oplichten
Hoe ironisch dat een user met zo'n naam in dit topic reageert...quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:14 schreef Light het volgende:
[..]
Je bedoelt gewoon de backlight toch?
Hij is niet van mijquote:Op vrijdag 11 november 2005 23:17 schreef Light het volgende:
Trouwens, kastanova, heb je nog garantie op die laptop? Zo ja, dan lijkt het me slim om die te claimen en niet meteen zelf vanalles te gaan proberen / slopen
Dan wordt het eigenlijk alleen maar interessanter. Als je iets duur laat repareren waar achteraf gewoon garantie op blijkt te zitten dan kan de eigenaar van de laptop wel eens niet blij worden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 23:22 schreef kastanova het volgende:
[..]
Hij is niet van mij.
Men pleurt zijn defecte zooi gewoon altijd hier neer.
Och, ik drop hem gewoon bij de eigenaar en leg uit dat ze haar garantiepapiertjes maar even op moet gaan zoeken, easy as thatquote:Op vrijdag 11 november 2005 23:24 schreef Light het volgende:
[..]
Dan wordt het eigenlijk alleen maar interessanter. Als je iets duur laat repareren waar achteraf gewoon garantie op blijkt te zitten dan kan de eigenaar van de laptop wel eens niet blij worden.
Jij krijg wel meer niet gefixtquote:Op vrijdag 11 november 2005 23:26 schreef kastanova het volgende:
[..]
Maar dat zou wel de eerste pc zijn die ik niet heb kunnen fixen, eigenlijk is het dus een erekwestie.
Hé danaantje, heb jij toevallig een zoontje van 6 en een dochter van 4?quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:53 schreef danaantje het volgende:
[..]
Jij krijg wel meer niet gefixt
Ik heb nooit een laptop gehad, maar wat houd die FN toets in? Of anders gezegt, wat kun je met die toetsfunctie?quote:Op vrijdag 11 november 2005 21:38 schreef Mr.Noodle het volgende:
Doe es <FN> knop inrossen met het <Zonnetje> (helderheidsknopje) indrukken
Vergelijk het met een Ctrl of een Alt. Die FN knop in combinatie met een andere toets kan bijvoorbeeld het volume regelen, of helderheid, contrast, video output (LCD, extern, beide).quote:Op zaterdag 12 november 2005 01:14 schreef Burner2000 het volgende:
[..]
Ik heb nooit een laptop gehad, maar wat houd die FN toets in? Of anders gezegt, wat kun je met die toetsfunctie?
Bedankt voor de duidelijk uitleg.quote:Op zaterdag 12 november 2005 01:42 schreef Light het volgende:
[..]
Vergelijk het met een Ctrl of een Alt. Die FN knop in combinatie met een andere toets kan bijvoorbeeld het volume regelen, of helderheid, contrast, video output (LCD, extern, beide).
Heb je een kastanova fetisj ofzo?quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:53 schreef danaantje het volgende:
[..]
Jij krijg wel meer niet gefixt
Ik heb een tijdje laptops gerepareerd voor Dell (is niet hetzelfde als Medion, maar laptops zijn laptops, tochquote:
Nu klink je inderdaad als een dure klantonvriendelijke reparatieservice..... Tuurlijk doet die reparatieservice zelf niet meer dan het display vervangen, maar het is zeker niet nodig!quote:Enige oplossing is vervanging van het scherm. Afhankelijk van de garantievoorwaarden wordt dat dus opsturen of een monteur langs laten waaien.
Dank je vriendelijk, maar behalve dat ik pc's en laptops repareerde heb ik ook niks met Dell hoorquote:Op maandag 14 november 2005 19:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Nu klink je inderdaad als een dure klantonvriendelijke reparatieservice..... Tuurlijk doet die reparatieservice zelf niet meer dan het display vervangen, maar het is zeker niet nodig!
Dit is zoiets als je voorruit vervangen omdat je ruitenwisser versleten is :S
dan gaat ik ook eens aan een nieuwe laptop denkenquote:Op vrijdag 11 november 2005 20:55 schreef Jump het volgende:
Backlight laten vervangen kan duur uitkomen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |