abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32204306
Bekend fenomeen. Komt hier op Civiel ook veel voor.

Maar goed, zo gek moeilijk is stabiliteit en knik ook niet.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  zaterdag 12 november 2005 @ 15:20:25 #27
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_32205552
En het zou raar zijn om met kennis van de statica alleen het tentamen te kunnen halen......
censuur :O
pi_32230901
Tja, zo werkt het. Je moet gewoon zorgen dat je de stof volledig beheerst, klaar.
  zondag 13 november 2005 @ 14:30:12 #29
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32231108
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:23 schreef zjroentje het volgende:
Bekend fenomeen. Komt hier op Civiel ook veel voor.

Maar goed, zo gek moeilijk is stabiliteit en knik ook niet.
Ok, leg mij eens uit waar die buc voor staat.

Uit mijn aantekeningen en boeken kan ik het niet halen, toch gebruikt hij het in de uitwerking van het tentamen.
En het gaat om een stalen balk
pi_32231185
Misschien is HBO gewoon een beetje te hoog gegrepen voor je...?
  zondag 13 november 2005 @ 15:19:48 #31
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_32232604
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 15:44:10 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_32233201
quote:
Op zondag 13 november 2005 14:30 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Ok, leg mij eens uit waar die [afbeelding]buc voor staat.

Uit mijn aantekeningen en boeken kan ik het niet halen, toch gebruikt hij het in de uitwerking van het tentamen.
En het gaat om een stalen balk
Omega buc, is een reductie factor voor de doorsnede capaciteit van een stalen kolom afhankelijk van de slankheid, in hoofdstuk 12.1.1 van NEN 6770 staat het uitgelegt.

Bij stalen ligger moet je een omega kip inelkaar breien.. staat ook in de NEN6770 hoofdstuk 12.2.2
pi_32233345
Wow een vakgenoten topic. TS waar doe je civiel?
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_32254844
Omega buc is idd de knikfactor.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 14 november 2005 @ 12:16:58 #35
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32254968
Ja, daar was ik ook achter, maar hoe bepaal/bereken je deze?
pi_32255058
- labda = lbuc / i
- labdae = pi * (E / fy)0.5
- labdarel = labda / labdae

NEN normen erbij pakken. Kijken welke knikcurve je moet gebruiken (a,b,c of d) en dan je omegabuc aflezen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 14 november 2005 @ 13:26:25 #37
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_32256495
Welkom in het hoger onderwijs .
pi_32257208
quote:
Op maandag 14 november 2005 12:16 schreef Ixnay het volgende:
Ja, daar was ik ook achter, maar hoe bepaal/bereken je deze?
Deel van hfst 12 van nen 6770
pi_32258617
Tuurlijk mag het
Een docent is toch vrij om te vragen wat hij wil als het bij de leerstof hoort? Een docent verwacht nu eenmaal dat de leerstof volledig gekend is: van voor naar achter en van achter naar voor.

Ik vond het trouwens altijd een geste van mijn docenten als ze de laatste hoofdstukken ondervroegen op examens. Zat nog het best in mijn geheugen
pi_32258692
quote:
Op zondag 13 november 2005 15:19 schreef Mikkie het volgende:
Het is geen representatieve verhouding als je het vergelijkt met de leerstof en de lesstof. Op basis daarvan zou ik zeker een klacht indienen en ook bij de docent je ongenoegen kenbaar maken. Het klopt gewoon niet, dit is geen eerlijke vorm van toetsing.
Stel dat nou het grootste gedeelte van de leerlingen alleen die laatste 1,5 stof heeft bestudeerd, en zij halen het allemaal zonder dat ze enige kennis hebben over de stof van de eerste 5,5 week, dan klopt er iets niet.

Een toets moet representatief zijn voor de gehele (of althans: het grootste gedeelte van de) leerstof. Als dit niet zo is, kun je als docent toch ook nooit toetsen of je leerlingen voldoende kennis bezitten over alle zaken die jij ze de afgelopen periode hebt getracht te leren?
Een klacht omdat een docent iets vroeg uit de cursus?
Zoals ik zei: een docent verondersteld dat de cursus volledig gekend is.

Of het k*t is of niet, dat is een andere zaak, maar de docent heeft m.i. niets verkeerd gedaan.

Ik heb ooit een examen psychologie gehad waarop ik 1 vraag moest beantwoorden over 1 hoofdstuk van de cursus (en dat was een vak dat heel het jaar doorliep).
  maandag 14 november 2005 @ 15:55:17 #41
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32260393
quote:
Op maandag 14 november 2005 14:52 schreef leonieke het volgende:

[..]

Een klacht omdat een docent iets vroeg uit de cursus?
Zoals ik zei: een docent verondersteld dat de cursus volledig gekend is.

Of het k*t is of niet, dat is een andere zaak, maar de docent heeft m.i. niets verkeerd gedaan.

Ik heb ooit een examen psychologie gehad waarop ik 1 vraag moest beantwoorden over 1 hoofdstuk van de cursus (en dat was een vak dat heel het jaar doorliep).
Dat eerste onderwerp heeft hij uitgebreid zitten uitleggen in de les, dat tweede onderwerp heeft hij heel snel afgerateld, en wat hij niet afkreeg in de les hebben we thuis zelf moeten uitzoeken.
Het zou beter geweest zijn als hij dan wat meer aandacht aan dat onderwerp besteed had waar het gehele tentamen over ging.
Hij mag het zeker, maar ik vind dat dit geen juiste manier van lesgeven is.
pi_32262835
quote:
Op maandag 14 november 2005 15:55 schreef Ixnay het volgende:

[..]
Hij mag het zeker, maar ik vind dat dit geen juiste manier van lesgeven is.
Dat is een andere discussie. Ik beweer nergens dat het een ideale manier van lesgeven is, maar volgens mij heeft de docent in kwestie geen fout gemaakt (en dat was toch jouw vraag).

Anderzijds is het belangrijk om tijdens jouw opleiding hoger onderwijs zelf zaken uit te zoeken en bij te leren.
Het is hoe dan ook geen secundair onderwijs meer waar de docent de leerling bij het handje moest vasthouden.
pi_32262908
Ik stel me trouwens de vraag of er bv niet vaak gespijbeld werd tijdens de laatste weken of problemen waren geweest tijdens de les.

Toegegeven, ik heb ook ooit een toets afgenomen over Excel met de nadruk op de laatste les omdat ik in die les 3 mensen had buitengezet die al 5 weken aan een stuk te laat toekwamen in mijn les.
Grof? Misschien.
Hebben ze hun lesje geleerd? Zeker en vast
pi_32262990
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 18:03 schreef George-Butters het volgende:
het tentamen ging over de stof dus het mag. Echter is zijn lesgeven teleurstellend te noemen.
pi_32263262
ik had laatst ook een tentamen, ik goed leren; gaat die lul allemaal vragen stellen over dingen die in de powerpointpresentaties werden uitgelegd, en die had ik juist net niet goed geleerd, ik dacht dat het alleen ter ondersteuning was van de lesstof
  maandag 14 november 2005 @ 20:20:05 #46
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32268057
quote:
Op maandag 14 november 2005 17:29 schreef leonieke het volgende:
Ik stel me trouwens de vraag of er bv niet vaak gespijbeld werd tijdens de laatste weken of problemen waren geweest tijdens de les.
De laatste lessen waren inderdaad een aantal mensen afwezig. Maar het is niet het type leraar dat hiermee afrekent op deze manier.
quote:
Toegegeven, ik heb ook ooit een toets afgenomen over Excel met de nadruk op de laatste les omdat ik in die les 3 mensen had buitengezet die al 5 weken aan een stuk te laat toekwamen in mijn les.
Grof? Misschien.
Hebben ze hun lesje geleerd? Zeker en vast
Als ze hun geld terugkrijgen mag het, vind ik.
pi_32268684
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:20 schreef Ixnay het volgende:

[..]

De laatste lessen waren inderdaad een aantal mensen afwezig. Maar het is niet het type leraar dat hiermee afrekent op deze manier.
Ik vrees dat je dit te rooskleurig inziet
Er is niets vervelender dan mensen die afwezig zijn. Ik geef les in het secundair onderwijs en erger me al dood aan mensen die afwezig blijven. Mijn vriend geeft les in het hoger onderwijs en ook al zie je het misschien niet aan hem, hij houdt rekening met aan- en afwezigheden En ik geef hem gelijk ook hoor.

Door gewoon naar de les te komen (ik vraag nog niet dat je superactief bent) toon je al respect voor jouw docent. En dat hoort wederzijds te zijn toch?

Door niet naar de les te komen, toon je gewoon dat je de uitleg toch niet nodig hebt, dat je het toch zomaar kan.

Ik durf er voor wedden dat die docent ook zo denkt hoor: eens zien hoe goed ze het kunnen...
En dat is dan erg jammer voor de mensen die er wel waren, maar vind ik, wel te verwachten.
quote:
Als ze hun geld terugkrijgen mag het, vind ik.
Geld terugkrijgen?
  maandag 14 november 2005 @ 22:06:40 #48
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_32271375
quote:
Op maandag 14 november 2005 20:38 schreef leonieke het volgende:
Ik vrees dat je dit te rooskleurig inziet
Er is niets vervelender dan mensen die afwezig zijn. Ik geef les in het secundair onderwijs en erger me al dood aan mensen die afwezig blijven. Mijn vriend geeft les in het hoger onderwijs en ook al zie je het misschien niet aan hem, hij houdt rekening met aan- en afwezigheden En ik geef hem gelijk ook hoor.
Het valt natuurlijk wel op dat er sommige lessen een groot deel van de klas niet was, maar als er iemand ziek is geweest en er helemaal niks aan kan doen wordt deze dus ook bestraft, aangezien hij de stof uit de periode dat hij ziek was minder goed kent.
quote:
Door gewoon naar de les te komen (ik vraag nog niet dat je superactief bent) toon je al respect voor jouw docent. En dat hoort wederzijds te zijn toch?
Zo respectvol vind ik het eerlijk gezegd niet om maar over 1 ding een opgave te geven. (Het was btw ook nog eens de enige opgave, er was wel 1 a t/m f)
Als het vak over een breed onderwerp gaat kun je simpelweg niet alle kennis heel gedetailleerd toepassen en zorg je dat de de theoriën en basisprincipes globaal goed kent.
Ik denk wel dat dit moeilijk uit te leggen is aan iemand die nog nooit een HTO opleiding gedaan heeft, hier leer je namelijk op een heel andere manier heb ik begrepen. Wij mogen bij de meeste vakken ook alle boeken en dictaten gebruiken. Dingen van buiten leren verspillen we geen tijd aan.
quote:
Door niet naar de les te komen, toon je gewoon dat je de uitleg toch niet nodig hebt, dat je het toch zomaar kan.
Je kunt ook gewoon ziek zijn ofzo.
quote:
Ik durf er voor wedden dat die docent ook zo denkt hoor: eens zien hoe goed ze het kunnen...
En dat is dan erg jammer voor de mensen die er wel waren, maar vind ik, wel te verwachten.
En degene die toevallig alleen dat ene hoofdstuk kende haalt nu een voldoende zonder dat hij iets van de rest begreep. Iemand die 80% van de inhoud van het vak kent, krijgt geen voldoende maar een 0 omdat hij alleen opgaven krijgt over hetgene dat hij niet wist.
quote:
Geld terugkrijgen?
Ja, hij (de klant) betaalt voor iets. Jij neemt het hem af.
pi_32272008
quote:
Op maandag 14 november 2005 22:06 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Het valt natuurlijk wel op dat er sommige lessen een groot deel van de klas niet was, maar als er iemand ziek is geweest en er helemaal niks aan kan doen wordt deze dus ook bestraft, aangezien hij de stof uit de periode dat hij ziek was minder goed kent.
Als ik een les gemist had vroeger of ik begreep iets niet nadat ik het gestudeerd had dan wendde ik mij tot de docent en legde mijn probleem uit. Ik heb 1 keer te horen gekregen dat het niet paste om uitleg te geven over het onderwerp dat ik niet begreep. Dat werd dan 2 dagen uitgesteld.
Als student mag je ook wat moeite doen hoor vind ik.
Mijn indruk is (hier in België toch) dat een student goed zijn rechten kent, maar vaak vergeet dat hij ook plichten heeft. Ik veronderstel dat dat in Nederland wel een beetje hetzelfde zal zijn.
quote:
Zo respectvol vind ik het eerlijk gezegd niet om maar over 1 ding een opgave te geven. (Het was btw ook nog eens de enige opgave, er was wel 1 a t/m f)
Docent denkt: studenten tonen geen respect voor mij, laat ik eens hetzelfde doen. De studenten waren trouwens eerst afwezig, hij kwam pas erna met zijn enige-uit-6-delen-bestaande-tentamenvraag.
Sim-pel
quote:
Als het vak over een breed onderwerp gaat kun je simpelweg niet alle kennis heel gedetailleerd toepassen en zorg je dat de de theoriën en basisprincipes globaal goed kent.
Ik denk wel dat dit moeilijk uit te leggen is aan iemand die nog nooit een HTO opleiding gedaan heeft, hier leer je namelijk op een heel andere manier heb ik begrepen. Wij mogen bij de meeste vakken ook alle boeken en dictaten gebruiken. Dingen van buiten leren verspillen we geen tijd aan.
Ik heb ook hoger onderwijs gedaan hoor (uiteraard niet een HTO opleiding aangezien ik 1. niet van Nederland ben en 2. eigenlijk niet precies weet wat het inhoudt), maar ik heb best wat leerstof te verwerken gekregen hoor. 1 van mijn hoofdvakken was trouwens boekhouden en laat ons nu eerlijk zijn: boekhouden kan je niet vanbuiten leren. Net zoals heel wat stukken van informatica.
Die moet je begrijpen ipv vanbuiten kennen.

Ik leerde trouwens bijna nooit vanbuiten aangezien ik het op die manier niet zo goed kon opschrijven op het examen
quote:
Je kunt ook gewoon ziek zijn ofzo.
Uiteraard, ga ik nooit het tegendeel van beweren. Maar hoeveel studenten tonen persoonlijk een doktersbriefje aan hun docent als ze terugkomen? Meer zelfs, hoeveel studenten komen zich gewoon excuseren bij de docent dat ze afwezig waren door ziekte?
Van mijn vriend, die in alle 3 de jaren lesgeeft, heb ik hem dit academiejaar al 1 keer horen zeggen dat een student hem gemaild had om te zeggen dat hij de les niet kon bijwonen wegens ziekte en 1 die niet kon wegen persoonlijke omstandigheden.
quote:
En degene die toevallig alleen dat ene hoofdstuk kende haalt nu een voldoende zonder dat hij iets van de rest begreep. Iemand die 80% van de inhoud van het vak kent, krijgt geen voldoende maar een 0 omdat hij alleen opgaven krijgt over hetgene dat hij niet wist.
En dat noemt men hoger onderwijs idd.
Je gaat me toch niet wijsmaken dat je het zelfs nooit tegengekomen bent in het secundair onderwijs? Dat je net het verkeerde stuk geleerd had?
quote:
Ja, hij (de klant) betaalt voor iets. Jij neemt het hem af.
Hier in België betaal je geen inschrijvingsgeld ofzo voor het secundair onderwijs hoor. Dus hij betaalt niets en als ik de 5 weken optel waarin hij telkens 10 minuten te laat kwam, had hij zichzelf ook al een les 'afgepakt'.
Als die leerlingen het belangrijker vonden om met z'n 3en elke week naar het toilet te gaan of ff op de speelplaats rond te hangen (als ik uit mijn raam kijk, zie ik de speelplaats ik zag hen op een bankje zitten...) dan tonen zij geen respect voor mijn les en hoeven ze er niet meer in te komen tot ze zich geëxcuseerd hebben. Hebben ze ook gedaan en we hebben er geen woorden meer aan vuil gemaakt. De 3 leerlingen waren trouwens allemaal geslaagd op het einde van het jaar voor mijn vak.
pi_32275345
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 18:17 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hoezo voor niks? Leer jij de stof alleen maar omdat je het nodig hebt om tentamens te halen? Lekkere mentaliteit. Haal je straks zeker je diploma en doe je er niks meer mee. En intussen neem je de plek in van iemand die wel heel graag die opleiding wilde doen, maar niet kon omdat het quorum behaald was.
Je leert om af te studeren. Dat is maar goed ook; anders zouden we allemaal van die types krijgen die zelf hun curriculum wel even gaan samen stellen. Het is aan de docenten om representatieve tentamens samen te stellen, zodat getoetst wordt of de studenten de gehele stof beheersen. Wat i.c. gebeurt is, is een schandalige wanprestatie van de docent; zeer schadelijk voor het niveau van de opleidingen in den lande.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')