quote:Op vrijdag 11 november 2005 08:00 schreef freud het volgende:
In Delft (ligt naast deze gemeentes) hetzelfde probleem. Geven jongeren problemen, dan krijgen ze alle ruimte, clubhuizen en voetbalkooien. Het komt blijkbaar niet op bij de politiek om de ouders keihard te laten betalen voor hun kroost. Kids oppakken, en vastzetten totdat de ouders de schuld/schade hebben betaald.
Ouders worden veels te weinig aangepakt, waardoor ze hun kroost hun gang laten gaan. En tja, vaak was papa ook zo'n debieltje vroeger...
In het winkelcentrum nog meer klanten / weinkeliers vervelenquote:Op vrijdag 11 november 2005 08:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Dus nu is de hangplek weg en gaan ze...?
U gaat door voor de pot augurkenquote:Op vrijdag 11 november 2005 08:32 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In het winkelcentrum nog meer klanten / weinkeliers vervelen![]()
Die kunnen die jongeren dan mooi naar die hangbejaarden in de mac gaan gooien.quote:Op vrijdag 11 november 2005 08:35 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
U gaat door voor de pot augurken!
Opgevoed worden, mag ik hopen. Wat moet je met zulke jeugd? Je biedt ze dingen aan, en op termijn helpen goedbedoelde voorzieningen niet eens.quote:Op vrijdag 11 november 2005 08:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Dus nu is de hangplek weg en gaan ze...?
Wel degelijk, maar ik hoefde echt geen andere mensen lastig te vallen; als mijn pa daar achter kwam...quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:02 schreef method21 het volgende:
Zelf zeker nooit jong geweest ....
Natuurlijk zou het moeten zijn zoals in jouw post. De ouders zouden moeten opvoeden, al een jaar of 16 zelfs, en die etters moeten bestraft worden voor hun wangedrag.quote:Op vrijdag 11 november 2005 08:45 schreef Snatched het volgende:
[..]
Opgevoed worden, mag ik hopen. Wat moet je met zulke jeugd? Je biedt ze dingen aan, en op termijn helpen goedbedoelde voorzieningen niet eens.
Je hebt altijd groepjes jongeren er tussen zitten die continue de grenzen blijven opzoeken. Aan de ene kant zijn de winkeliers bang, maar je moet wel uitkijken dat er niet eentje op een gegeven moment door het lint gaat. Het is wel zijn winkel, waar hij hard voor werkt. Ik weet niet of ik wel zoveel geduld zou kunnen opbrengen.
Als jongeren hard werkende mensen duperen, dan is het tijd voor het Gemeente bestuur om daar serieus wat aan te gaan doen. Dan kun je ze allerlei voorzieningen bieden, die blijkbaar niet afdoende zijn. Dan is het dus tijd voor strengere maatregelen, maar ga niet een ander duperen.
Maar je hebt er mensen tussen zitten die zich al lastig gevallen vinden worden als de jongeren alleen al bij elkaar staan, en er daardoor als groep intimiderend uitzien.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:06 schreef Snatched het volgende:
[..]
Wel degelijk, maar ik hoefde echt geen andere mensen lastig te vallen; als mijn pa daar achter kwam...
Sowieso getuigt het niet van fatsoen. Ga lekker voetballen, of rondhangjongere op je Playstation spelen.
Een waar woord.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:02 schreef method21 het volgende:
Ook een waar woord.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:05 schreef 020-NRD het volgende:
Ik ben ook niet vies van even lekker ergens hangen maar je gaat toch ook niet voor je plezier voor een winkel staan en als dan al die eigenaar vraagt of je weg wilt gaan, dan ga je toch gewoon zonder zeiken en maak je een mooi praatje met hem. ik snap dat echt niet wat dat soort jongeren dat zijn want ik ken ze niet
Ook weer een waar woord.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar je hebt er mensen tussen zitten die zich al lastig gevallen vinden worden als de jongeren alleen al bij elkaar staan, en er daardoor als groep intimiderend uitzien.![]()
Verder kun je als rondhangongere natuurlijk niet lekker je stiekume biertjes drinken en jointjes roken als je thuis aan het playstation spelen bent. En 20 van die kinderen in huis dat wil ook geen van de ouders.
Na 10 minuten voetballen zijn die jongeren wel klaar met voetballen want door hun scoooters hebben ze bijna geen conditie meer.
Kan je aan je vrienden vragen of ze wat minder willen slopen en zich fatsoenlijker willen gedragenquote:Op vrijdag 11 november 2005 09:02 schreef method21 het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |