abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32170271
NOOTDORP - De Jongeren Ontmoetingsplaats voor winkelcentrum De Parade in Nootdorp is verdwenen. De twee witte containers op de grote parkeerplaats zijn donderdagochtend door de gemeente weggehaald.
Sinds maart stonden de containers bij het winkelcentrum om de overlast van jongeren in de Parade te verminderen. Tijdelijk ging dat goed, maar inmiddels waren de problemen weer toegenomen. Voor het gemeentebestuur van Pijnacker-Nootdorp was de maat vol. Besloten werd om de containers te verwijderen. Mogelijk volgen meer maatregelen.

Bron: RTV West

Vanochtend hoorde ik op Radio West dat bovengenoemde hangjongeren een dusdanige invloed hebben op de winkeliers van De Parade, dat deze weinig durfden te zeggen over hun gedrag, omdat "het me dan misschien wéér een raam gaat kosten", en "de klanten durven de winkels niet meer in, omdat er jongeren voor de deur staan."
Het is mij een raadsel dat B&W van Nootdorp / Pijnacker dit tuig weer zo soft aanpakt. Wéér dat slappe geouwehoer dat "er gepraat moet worden met deze jeugd". Wat nou praten? Praten heeft geen nut bij hangjongeren. Een paar ME'ers erop af, 1 x vragen of ze willen oprotten en bij ontkenning of een brutaal antwoord de wapenstok of het waterkanon erop. Een zero-tolerance-beleid mag nu toch ècht weleens toegepast worden bij dit tuig, niet alleen in Nootdorp, maar door het hele land. Wanneer gebeurt er nu eindelijk eens wat zinnigs??? Het is tijd voor snoeihard optreden van justitie.
  FOK!fotograaf vrijdag 11 november 2005 @ 08:00:25 #2
18921 freud
Who's John Galt?
pi_32170297
In Delft (ligt naast deze gemeentes) hetzelfde probleem. Geven jongeren problemen, dan krijgen ze alle ruimte, clubhuizen en voetbalkooien. Het komt blijkbaar niet op bij de politiek om de ouders keihard te laten betalen voor hun kroost. Kids oppakken, en vastzetten totdat de ouders de schuld/schade hebben betaald.

Ouders worden veels te weinig aangepakt, waardoor ze hun kroost hun gang laten gaan. En tja, vaak was papa ook zo'n debieltje vroeger...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_32170311
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:00 schreef freud het volgende:
In Delft (ligt naast deze gemeentes) hetzelfde probleem. Geven jongeren problemen, dan krijgen ze alle ruimte, clubhuizen en voetbalkooien. Het komt blijkbaar niet op bij de politiek om de ouders keihard te laten betalen voor hun kroost. Kids oppakken, en vastzetten totdat de ouders de schuld/schade hebben betaald.

Ouders worden veels te weinig aangepakt, waardoor ze hun kroost hun gang laten gaan. En tja, vaak was papa ook zo'n debieltje vroeger...
Wie weet!!
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:22:13 #4
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_32170478
Eens. Ze moeten maar eens leren zich normaal en sociaal op te stellen tegen de medemens.
Een goed pak slaag of een waterkanon kun je daarbij heel goed gebruiken
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
pi_32170521
Dus nu is de hangplek weg en gaan ze...?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32170577
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:26 schreef Mwanatabu het volgende:
In het winkelcentrum nog meer klanten / weinkeliers vervelen
pi_32170601
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:32 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In het winkelcentrum nog meer klanten / weinkeliers vervelen
U gaat door voor de pot augurken !
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_32170637
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:35 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

U gaat door voor de pot augurken !
Die kunnen die jongeren dan mooi naar die hangbejaarden in de mac gaan gooien.
pi_32170706
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:26 schreef Mwanatabu het volgende:
Opgevoed worden, mag ik hopen. Wat moet je met zulke jeugd? Je biedt ze dingen aan, en op termijn helpen goedbedoelde voorzieningen niet eens.
Je hebt altijd groepjes jongeren er tussen zitten die continue de grenzen blijven opzoeken. Aan de ene kant zijn de winkeliers bang, maar je moet wel uitkijken dat er niet eentje op een gegeven moment door het lint gaat. Het is wel zijn winkel, waar hij hard voor werkt. Ik weet niet of ik wel zoveel geduld zou kunnen opbrengen.

Als jongeren hard werkende mensen duperen, dan is het tijd voor het Gemeente bestuur om daar serieus wat aan te gaan doen. Dan kun je ze allerlei voorzieningen bieden, die blijkbaar niet afdoende zijn. Dan is het dus tijd voor strengere maatregelen, maar ga niet een ander duperen.
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_32170921
Probleemwijken
pi_32170943
Zelf zeker nooit jong geweest ....
“You know, a long time ago being crazy meant something. Nowadays everybody's crazy.”
“I'm not your executioner. I'm not your devil and I'm not your God. I'm Charles Manson.”
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:05:52 #12
132716 020-NRD
Doe maar stoer
pi_32171019
Ik ben ook niet vies van even lekker ergens hangen maar je gaat toch ook niet voor je plezier voor een winkel staan en als dan al die eigenaar vraagt of je weg wilt gaan, dan ga je toch gewoon zonder zeiken en maak je een mooi praatje met hem. ik snap dat echt niet wat dat soort jongeren dat zijn want ik ken ze niet
pi_32171035
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:02 schreef method21 het volgende:
Wel degelijk, maar ik hoefde echt geen andere mensen lastig te vallen; als mijn pa daar achter kwam...
Sowieso getuigt het niet van fatsoen. Ga lekker voetballen, of rondhangjongere op je Playstation spelen.
Chuck Norris doesn't need a CTRL key on his keyboard.
Chuck Norris is always in control
pi_32171235
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:45 schreef Snatched het volgende:

[..]

Opgevoed worden, mag ik hopen. Wat moet je met zulke jeugd? Je biedt ze dingen aan, en op termijn helpen goedbedoelde voorzieningen niet eens.
Je hebt altijd groepjes jongeren er tussen zitten die continue de grenzen blijven opzoeken. Aan de ene kant zijn de winkeliers bang, maar je moet wel uitkijken dat er niet eentje op een gegeven moment door het lint gaat. Het is wel zijn winkel, waar hij hard voor werkt. Ik weet niet of ik wel zoveel geduld zou kunnen opbrengen.

Als jongeren hard werkende mensen duperen, dan is het tijd voor het Gemeente bestuur om daar serieus wat aan te gaan doen. Dan kun je ze allerlei voorzieningen bieden, die blijkbaar niet afdoende zijn. Dan is het dus tijd voor strengere maatregelen, maar ga niet een ander duperen.
Natuurlijk zou het moeten zijn zoals in jouw post. De ouders zouden moeten opvoeden, al een jaar of 16 zelfs, en die etters moeten bestraft worden voor hun wangedrag.
De praktijk echter is dat niet te achterhalen valt wie er nou wat gedaan heeft ( politie bedankt ) en dat die ouders de grip allang kwijt zijn in veel gevallen.
Wat mij betreft dus hangplek weg, cameratoezicht en lik-op-stuk. Vernieling -> straf, het liefst dezelfde dag nog.
pi_32171324
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:06 schreef Snatched het volgende:

[..]

Wel degelijk, maar ik hoefde echt geen andere mensen lastig te vallen; als mijn pa daar achter kwam...
Sowieso getuigt het niet van fatsoen. Ga lekker voetballen, of rondhangjongere op je Playstation spelen.
Maar je hebt er mensen tussen zitten die zich al lastig gevallen vinden worden als de jongeren alleen al bij elkaar staan, en er daardoor als groep intimiderend uitzien.

Verder kun je als rondhangongere natuurlijk niet lekker je stiekume biertjes drinken en jointjes roken als je thuis aan het playstation spelen bent. En 20 van die kinderen in huis dat wil ook geen van de ouders.

Na 10 minuten voetballen zijn die jongeren wel klaar met voetballen want door hun scoooters hebben ze bijna geen conditie meer.
pi_32171433
Het is best een vage buurt daar; mijn neefje woonde daar, en toen hij wat jonger was, was hij ook zo. Zat ie hele stoere verhalen over gangs op te houden; ik kon dat amper serieus nemen. En iedereen loopt daar zo stoer mee te doen.... Ga dan ook niet in zo'n gat wonen
pi_32171723
quote:
Een waar woord.
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:05 schreef 020-NRD het volgende:
Ik ben ook niet vies van even lekker ergens hangen maar je gaat toch ook niet voor je plezier voor een winkel staan en als dan al die eigenaar vraagt of je weg wilt gaan, dan ga je toch gewoon zonder zeiken en maak je een mooi praatje met hem. ik snap dat echt niet wat dat soort jongeren dat zijn want ik ken ze niet
Ook een waar woord.
Vaak lopen die jongeren te zeiken dat niemand respect voor ze heeft, maar zelf zijn ze zo respectloos als de tering.
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar je hebt er mensen tussen zitten die zich al lastig gevallen vinden worden als de jongeren alleen al bij elkaar staan, en er daardoor als groep intimiderend uitzien.

Verder kun je als rondhangongere natuurlijk niet lekker je stiekume biertjes drinken en jointjes roken als je thuis aan het playstation spelen bent. En 20 van die kinderen in huis dat wil ook geen van de ouders.

Na 10 minuten voetballen zijn die jongeren wel klaar met voetballen want door hun scoooters hebben ze bijna geen conditie meer.
Ook weer een waar woord.
Daar heb ik wel een hekel aan, sta met 3 a 4 man gaan ze gelijk omlopen, mensen laten dan ook blijken dat ze bang zijn.
Wij hadden dat enkele jaren geleden ook als het kutweer was, stonden we in een of andere doorgang, fietsen verspreidt enzo. Kwam er vaak zo'n ouwgie, die bleef dan nog net niet stil staan als ze eronder door wilden. Nou kan ik oprecht zeggen dat wij goeie jongens waren/ zijn en dit vaak wel inzagen. Even fietsen aan de kant zetten en gedag zeggen en zo'n ouwgie loopt dan gelijk met een veilig gevoel langs je heen. Daarbij is het gewoon prettiger hangen als je geen gezeik hebt met de buurt.

Heel herkenbaar dat van die jointjes en de biertjes. Stond je daar midden in de winter een beetje te verkleumen, maar het was wel een mooie tijd.
Tegenwoordig wonen mensen op zichzelf, ja dan ga je je jointje niet meer buiten roken plus dat het ook niet meer stiekem hoeft.
Wat ik hier doe?
Uit me nek lullen!
pi_32174618
[quote]Op vrijdag 11 november 2005 09:02 schreef method21 het volgende:
[/quote

Nee, ik ben pas geboren toen ik 35 was, nou goed?
Maar wat heeft dit dan met "jong geweest" te maken? Moet je per sé hele volksstammen gek maken omdat je jong bent? Moet je andermans spullen slopen en mensen bedreigen omdat je jong bent? Uit wat voor ei ben jij gekropen dan? Maf!!
  FOK!fotograaf vrijdag 11 november 2005 @ 13:56:34 #19
18921 freud
Who's John Galt?
pi_32177964
quote:
Kan je aan je vrienden vragen of ze wat minder willen slopen en zich fatsoenlijker willen gedragen .
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')