Ik dacht dat in Nederland nou juist zeldzaam veel rekening met fietsers werd gehouden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:11 schreef eBay het volgende:
Ik heb dit alleen in Nederland, in duitsland bijvoordbeeld kan ik veilig oversteken want daar stoppen de passanten, ook word je niet aan de kant geduwd met je rijwiel.
Ik steek hier ook gewoon over, meestal remmen ze toch op het laatste moment, aangezien een voetganger aanrijden in dit land over het algemeen uit den boze is en al helemaal als het een voetganger betreft die zich per slot van rekening ook nog op een zebrapad bevindt.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:11 schreef eBay het volgende:
Ik heb dit alleen in Nederland, in duitsland bijvoordbeeld kan ik veilig oversteken want daar stoppen de passanten, ook word je niet aan de kant geduwd met je rijwiel.
idd. Weleens in Italië geweest? =p We mogen blij zijn met het verkeer soms hier. Al kan het natuurlijk altijd beter, denk maar aan de VS.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:12 schreef Intxaurraga het volgende:
[..]
Ik dacht dat in Nederland nou juist zeldzaam veel rekening met fietsers werd gehouden.
En die oudere mensen happen zeker altijd toe?quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
k'stop wel voor oudere mensen of leuke meiden, die kan je dan gelijk een lift aanbieden
Ik stop wel..... Maar ik ben dan ook een vrouw.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:08 schreef eBay het volgende:
Niet normaal vind ik het, ik liep vandaag door het centrum en moet een aantal keer
over de Zebrapaden. Maar, tegenwoordig stopt er geen enkele auto meer voor je.
Ik wou oversteken bij een zebrapad toen een idioot In een volkswagen combi,
eens extra gas bij nam en ik nog net kan ontwijken!!! Wat is dat toch met al die,
automobilisten, een en al aggresiviteit. Als je je per rijwiel voortbeweegt duwen,
ze je ook ruw aan de kant met hun stikstofverspreiders op wielen.
Automobilisten![]()
Mijn post vond plaats in Breda, vanavondquote:Op vrijdag 11 november 2005 01:16 schreef eBay het volgende:
Ik woon in breda, mischien ligt het daaraan?![]()
Dat is dan ook nagenoeg het enige wat daar beter isquote:Op vrijdag 11 november 2005 01:15 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
Al kan het natuurlijk altijd beter, denk maar aan de VS.
Ga lekker naar Duitsland dan johquote:Op vrijdag 11 november 2005 01:11 schreef eBay het volgende:
Los jij alle problemen zo op? Ik als autombolist stop altijd voor voetgangers op zebrapaden, zo moeilijk is het niet om rekening met elkaar te houden... maar ohnee, stel eens voor dat je 2 minuuten later thuis bent.quote:
Dat is de Duitse Höfflichkeit en heeft niets met verkeersregels te maken.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:11 schreef eBay het volgende:
quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:12 schreef DaMook het volgende:
Ik stop bijna altijd als mensen bij een zebrapad oversteken
quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:15 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
idd. Weleens in Italië geweest? =p We mogen blij zijn met het verkeer soms hier. Al kan het natuurlijk altijd beter, denk maar aan de VS.
In de scandinavische landen is het gewoon eng hoe hoffelijk mensen zijn.quote:
Fietsers hebben geen voorrang op een zebrapad, knurf!quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:08 schreef eBay het volgende:
Niet normaal vind ik het, ik liep vandaag door het centrum en moet een aantal keer over de Zebrapaden. Maar, tegenwoordig stopt er geen enkele auto meer voor je. Ik wou oversteken bij een zebrapad toen een idioot In een volkswagen combi eens extra gas bij nam en ik nog net kan ontwijken!!! Wat is dat toch met al die automobilisten, een en al aggresiviteit. Als je je per rijwiel voortbeweegt duwen ze je ook ruw aan de kant met hun stikstofverspreiders op wielen.
Automobilisten![]()
jup, in duitsland hebben ze dat beter voor elkaarquote:Op vrijdag 11 november 2005 01:11 schreef eBay het volgende:
Je kunt ook lezenquote:Op vrijdag 11 november 2005 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Fietsers hebben geen voorrang op een zebrapad, knurf!
![]()
De maatschappij dat ben jijquote:Op vrijdag 11 november 2005 09:02 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
In de scandinavische landen is het gewoon eng hoe hoffelijk mensen zijn.
Het kan dus wel, kwestie van mentaliteit en vooral van geen stress!
In Duitsland fietsen fietsers op de stoep, en lopen te schreeuwen als je niet aan de kant gaat, heb laatst nog een aso wijf van haar fiets getrokken toen ze mijn bejaarde buurvrouw zowat van de sokken fietste en nog een grote bek gaf ook.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:11 schreef eBay het volgende:
Pas maar op dat ze je niet pakken voor mishandeling.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In Duitsland fietsen fietsers op de stoep, en lopen te schreeuwen als je niet aan de kant gaat, heb laatst nog een aso wijf van haar fiets getrokken toen ze mijn bejaarde buurvrouw zowat van de sokken fietste en nog een grote bek gaf ook.
Heb haar toen een kletsende oorvijg gegeven en een schop onder haar hol.
Ja jammer dan voor jou, omdat je in het ziekenhuis ligt als ze niet stoppen. Wat ik altijd doe als ik bij een zebrapad sta en ik zie dat ze niet gaan stoppen, dan maak ik een of andere abrupte beweging waardoor het lijkt alsof ik voor de auto spring of toch oversteek. Dan schrikken ze zich de "tyfus". Vind ik mooi en heb ik mijn pleziertje voor de dag meteen gehad.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik steek hier ook gewoon over, meestal remmen ze toch op het laatste moment, aangezien een voetganger aanrijden in dit land over het algemeen uit den boze is en al helemaal als het een voetganger betreft die zich per slot van rekening ook nog op een zebrapad bevindt.
En stoppen ze niet: jammer dan!
En dan heb je van die lui die gewoon een ongeluk waard zijnquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:43 schreef 455H07E het volgende:
[..]
Ja jammer dan voor jou, omdat je in het ziekenhuis ligt als ze niet stoppen. Wat ik altijd doe als ik bij een zebrapad sta en ik zie dat ze niet gaan stoppen, dan maak ik een of andere abrupte beweging waardoor het lijkt alsof ik voor de auto spring of toch oversteek. Dan schrikken ze zich de "tyfus". Vind ik mooi en heb ik mijn pleziertje voor de dag meteen gehad.
Laatst deed ik dat en toen ging er een vol in zijn remmen. Maarja, als ik toch was overgestoken was hij veel te laat. Ik hoop dat hij zich dat ook realiseerde. Volgende keer denkt die gast wel twee keer na.
En trouwens ik weet niet of jullie wel eens in de VS geweest zijn, maar voetgangers? Die hebben ze daar helemaal niet. Je kan niets als je geen auto hebt. Zebrapaden kennen ze bijna niet, behalve in de grote steden. Idd de Scandinavische landen hebben dat toch beter geregeld, ook Canada trouwens. Van de beleefdheid, hoffelijkheid, relaxedheid, etc. kunnen wij nog wel wat van leren.
Zo ook in Canada. Daar gaat degene die als eerste het kruispunt nadert voor. Hier jaagt iedereen zomaar de kruising over zonder enig fatsoen voor zijn medeweggebruiker. Vaak wuiven ze vriendelijk naar je onder het mom van: ga gerust voor.quote:Op vrijdag 11 november 2005 01:11 schreef eBay het volgende:
Met je opgevoerde scooter zeker?quote:Op vrijdag 11 november 2005 17:24 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ga altijd gewoon voor auto's rijden als ze denken dat ze stoer zijn.
nee.. in Nederland is het verkeer gewoon veel opgefokter.. dat zie je op veel plekken terugquote:Op vrijdag 11 november 2005 14:12 schreef Botje96 het volgende:
[..]
Maar ja, Nederland is helaas geen Canada
En als ze nou een keer niet remmen?quote:Op zaterdag 12 november 2005 00:52 schreef Cart_man het volgende:
Ik steek altijd over bij het zebrapad. Of het nu niet kan of wel. Krijg je altijd van die boze gezichten omdat de bestuurder vol op de rem moet, wanneer ik oversteek. Heerlijk.
Duh ik spring echt niet zomaar voor een auto hoor, maar inderdaad zo een maneuvre die jij beschrijft, ik ren in ieder geval niet als een angsthaas naar de overkant.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:43 schreef 455H07E het volgende:
[..]
Ja jammer dan voor jou, omdat je in het ziekenhuis ligt als ze niet stoppen. Wat ik altijd doe als ik bij een zebrapad sta en ik zie dat ze niet gaan stoppen, dan maak ik een of andere abrupte beweging waardoor het lijkt alsof ik voor de auto spring of toch oversteek. Dan schrikken ze zich de "tyfus". Vind ik mooi en heb ik mijn pleziertje voor de dag meteen gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |