abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32167451
Niet normaal vind ik het, ik liep vandaag door het centrum en moet een aantal keer over de Zebrapaden. Maar, tegenwoordig stopt er geen enkele auto meer voor je. Ik wou oversteken bij een zebrapad toen een idioot In een volkswagen combi eens extra gas bij nam en ik nog net kan ontwijken!!! Wat is dat toch met al die automobilisten, een en al aggresiviteit. Als je je per rijwiel voortbeweegt duwen ze je ook ruw aan de kant met hun stikstofverspreiders op wielen.

Automobilisten

[ Bericht 3% gewijzigd door eBay op 11-11-2005 01:41:37 ]
pi_32167494
Al die automobilisten zijn het ook met je eens hoor, maar wel pas vanaf het moment dat ze weer even noodgedwongen voetganger of fietser zijn
Een heer met stijl
pi_32167524
Ik heb dit alleen in Nederland, in duitsland bijvoordbeeld kan ik veilig oversteken want daar stoppen de passanten, ook word je niet aan de kant geduwd met je rijwiel.
  vrijdag 11 november 2005 @ 01:12:32 #4
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_32167541
Ik stop bijna altijd als mensen bij een zebrapad oversteken
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_32167544
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:11 schreef eBay het volgende:
Ik heb dit alleen in Nederland, in duitsland bijvoordbeeld kan ik veilig oversteken want daar stoppen de passanten, ook word je niet aan de kant geduwd met je rijwiel.
Ik dacht dat in Nederland nou juist zeldzaam veel rekening met fietsers werd gehouden.
pi_32167582
quote:
Ik steek hier ook gewoon over, meestal remmen ze toch op het laatste moment, aangezien een voetganger aanrijden in dit land over het algemeen uit den boze is en al helemaal als het een voetganger betreft die zich per slot van rekening ook nog op een zebrapad bevindt.
En stoppen ze niet: jammer dan!
Een heer met stijl
pi_32167591
Egoisten zit je op je fietsje in de regen, zo'n man zit lekker droog in zijn Volkswagen of Audi en nog vinden ze zich superieur

Vandaag, ik op het fietspad, automobilist rijdt een parkeerplaats uit, rechts van het fietspad en links van het fietspad was de weg waar hij heen moest. Hij rijdt half het fietspad op, ik kom aan op mijn fiets en rij door, ja hij moet wachten hoor rijdt hij door en gaat nog toeteren ook
Vervolgens deed hij zijn deur open en ging tegen me tekeer waarom ik niet op hem wachtte

Ach eikel, zei ik en fietste lekker door
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32167603
k'stop wel voor oudere mensen of leuke meiden, die kan je dan gelijk een lift aanbieden
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32167604
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:12 schreef Intxaurraga het volgende:

[..]

Ik dacht dat in Nederland nou juist zeldzaam veel rekening met fietsers werd gehouden.
idd. Weleens in Italië geweest? =p We mogen blij zijn met het verkeer soms hier. Al kan het natuurlijk altijd beter, denk maar aan de VS.
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
k'stop wel voor oudere mensen of leuke meiden, die kan je dan gelijk een lift aanbieden
En die oudere mensen happen zeker altijd toe?
pi_32167619
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:08 schreef eBay het volgende:
Niet normaal vind ik het, ik liep vandaag door het centrum en moet een aantal keer
over de Zebrapaden. Maar, tegenwoordig stopt er geen enkele auto meer voor je.
Ik wou oversteken bij een zebrapad toen een idioot In een volkswagen combi,
eens extra gas bij nam en ik nog net kan ontwijken!!! Wat is dat toch met al die,
automobilisten, een en al aggresiviteit. Als je je per rijwiel voortbeweegt duwen,
ze je ook ruw aan de kant met hun stikstofverspreiders op wielen.

Automobilisten
Ik stop wel..... Maar ik ben dan ook een vrouw.
pi_32167627
Ik woon in breda, mischien ligt het daaraan?
pi_32167633
en valt het je ook al op dat er nooit meer dan 1 persoon in een auto zit, terwijl er twee stoelen en een hele achterbank inzit
zelfs de buurtbus rijd hier rond met enkelt een bestuurder....
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_32167663
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:16 schreef eBay het volgende:
Ik woon in breda, mischien ligt het daaraan?
Mijn post vond plaats in Breda, vanavond
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_32167695
ga eens bij een file kijken.
in het grootste deel van de autos zit alleen maar de bestuurder
pi_32167811
Hier dacht ook iemand ff met 100 door de straat te jagen (je mag hier 50 oid).
Klootzak reed bijna mijn kat plat.
Tis dattie hem niet raakte anders pakte ik de auto en ging er achteraan.
Was een golf (hoezo typisch) gti.
pi_32167906
Herrinner me ook paar jaar terug dat hier een redelijk duur uitziende mercedes met eveneens een behoorlijk snelheid door de straat meurde.
Die raakte op het kruispunt echter, met dezelfde snelheid een opel.
Mercedes helemaal in de puinpoeier. Opel zag er nog uit dattie te redden was.
Me buurman dr bij, schelden en vloeken op die gast dattie zo hard reed.

Die verprakte mercedes was echter wel een mooi gezicht.
  vrijdag 11 november 2005 @ 01:32:56 #17
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_32168003
Pssst... bij het maken van je OP hoef je niet zelf op 'Enter' te drukken om te zorgen dat je tekst niet de pagina uitloopt. Dat komt allemaal automatisch goed.
pi_32168248
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:15 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

Al kan het natuurlijk altijd beter, denk maar aan de VS.
Dat is dan ook nagenoeg het enige wat daar beter is
Een heer met stijl
pi_32170180
quote:
Ga lekker naar Duitsland dan joh
JOHNNY HEITINGA
pi_32170226
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 07:44 schreef Camplo het volgende:

[..]

Ga lekker naar Duitsland dan joh
Los jij alle problemen zo op? Ik als autombolist stop altijd voor voetgangers op zebrapaden, zo moeilijk is het niet om rekening met elkaar te houden... maar ohnee, stel eens voor dat je 2 minuuten later thuis bent.

Van zulke mensen moeten ze direct het rijbewijs ontnemen!
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
  vrijdag 11 november 2005 @ 07:54:20 #21
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32170253
Als de voetganger voorrang heeft, krijgt ie dat gewoon.
Wanneer ik gewoon wat aan het cruisen ben en geen verkeer achter me heb, laat ik hem soms ook oversteken.

Wel moet ik erbij vertellen dat als een fietser zijn/haar licht het 's nachts niet aanheeft, ik hem niet zie.
To be conscious that you are ignorant is a great step to knowledge.
Imagination is the one weapon in the war against reality.
  vrijdag 11 november 2005 @ 07:56:48 #22
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32170269
quote:
Dat is de Duitse Höfflichkeit en heeft niets met verkeersregels te maken.
Maar dat is vnl alleen in de grensgebieden, ga maar eens richting Dortmund en verder, dan kun je dat ook weer vergeten

[ Bericht 1% gewijzigd door Mukie op 11-11-2005 08:56:53 ]
pi_32170822
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:12 schreef DaMook het volgende:
Ik stop bijna altijd als mensen bij een zebrapad oversteken
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:58:12 #24
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32170874
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:15 schreef Athlon_2o0o het volgende:

[..]

idd. Weleens in Italië geweest? =p We mogen blij zijn met het verkeer soms hier. Al kan het natuurlijk altijd beter, denk maar aan de VS.
de vs
pi_32170957
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 08:58 schreef Mukie het volgende:

[..]

de vs
In de scandinavische landen is het gewoon eng hoe hoffelijk mensen zijn.
Het kan dus wel, kwestie van mentaliteit en vooral van geen stress!
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_32171130
Inderdaad ik vind dat iedereen op de fiets moet
  vrijdag 11 november 2005 @ 09:19:43 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32171256
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:08 schreef eBay het volgende:
Niet normaal vind ik het, ik liep vandaag door het centrum en moet een aantal keer over de Zebrapaden. Maar, tegenwoordig stopt er geen enkele auto meer voor je. Ik wou oversteken bij een zebrapad toen een idioot In een volkswagen combi eens extra gas bij nam en ik nog net kan ontwijken!!! Wat is dat toch met al die automobilisten, een en al aggresiviteit. Als je je per rijwiel voortbeweegt duwen ze je ook ruw aan de kant met hun stikstofverspreiders op wielen.

Automobilisten
Fietsers hebben geen voorrang op een zebrapad, knurf!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:11:44 #28
78498 classpc
I don't like change
pi_32172151
quote:
jup, in duitsland hebben ze dat beter voor elkaar
Op zoek naar een nieuwe printer? Kies voor een Brother laser printer. Uiterst betrouwbaar en economisch!
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:14:07 #29
132959 sr_firewire
Dat meen je niet !
pi_32172208
Wat een boomknuffelaar is de TS bah bah.....
* Nu al verkozen tot kutste FOK! user van 2006 *
pi_32172234
ik stop ook bijna altijd, alleen soms zie ik pas te laat dat er iemand wil oversteken en dan ga ik echt niet vol in de ankers om die voetganger voorrang te geven met het gevaar dat degene achter me op me knalt.
Jupiler is goed
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:15:50 #31
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32172238
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Fietsers hebben geen voorrang op een zebrapad, knurf!
Je kunt ook lezen
Eerst gaat het over lopen, 2e gaat over fietsen
pi_32172245
Tja, als jij niet doorloopt dan rij ik wel over je heen. Achterlijke voetgangers ook altijd!
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  vrijdag 11 november 2005 @ 10:16:50 #33
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32172260
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 09:02 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

In de scandinavische landen is het gewoon eng hoe hoffelijk mensen zijn.
Het kan dus wel, kwestie van mentaliteit en vooral van geen stress!
De maatschappij dat ben jij
Nee dank je op de VS hoef ik ECHT NIET te lijjken

Dan nog liever op de Duitsers
pi_32172402
Ik stop eigenlijk ook wel altijd voor een zebrapad. het valt mij ook wel op hoeveel mensen dat niet doen. Maar de OP is wel heel erg gefrustreerd. Ben je al 10x gezakt voor je rijexamen en nu jalours?
pi_32172522
waarom is het trouwens niet wettelijk verplicht om een lampie boven zebrapaden te hangen? als het donker is en regent (lees: weer zoals gisteravond) is dat op zich best fijn hoor
pi_32173266
Dit vraagt gewoon om een lemming
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  vrijdag 11 november 2005 @ 11:07:18 #37
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_32173422
quote:
In Duitsland fietsen fietsers op de stoep, en lopen te schreeuwen als je niet aan de kant gaat, heb laatst nog een aso wijf van haar fiets getrokken toen ze mijn bejaarde buurvrouw zowat van de sokken fietste en nog een grote bek gaf ook.
Heb haar toen een kletsende oorvijg gegeven en een schop onder haar hol.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_32173870
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In Duitsland fietsen fietsers op de stoep, en lopen te schreeuwen als je niet aan de kant gaat, heb laatst nog een aso wijf van haar fiets getrokken toen ze mijn bejaarde buurvrouw zowat van de sokken fietste en nog een grote bek gaf ook.
Heb haar toen een kletsende oorvijg gegeven en een schop onder haar hol.
Pas maar op dat ze je niet pakken voor mishandeling.
Wel een terechte actie overigens.
Jupiler is goed
pi_32174332
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 01:14 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:

[..]

Ik steek hier ook gewoon over, meestal remmen ze toch op het laatste moment, aangezien een voetganger aanrijden in dit land over het algemeen uit den boze is en al helemaal als het een voetganger betreft die zich per slot van rekening ook nog op een zebrapad bevindt.
En stoppen ze niet: jammer dan!
Ja jammer dan voor jou, omdat je in het ziekenhuis ligt als ze niet stoppen. Wat ik altijd doe als ik bij een zebrapad sta en ik zie dat ze niet gaan stoppen, dan maak ik een of andere abrupte beweging waardoor het lijkt alsof ik voor de auto spring of toch oversteek. Dan schrikken ze zich de "tyfus". Vind ik mooi en heb ik mijn pleziertje voor de dag meteen gehad.

Laatst deed ik dat en toen ging er een vol in zijn remmen. Maarja, als ik toch was overgestoken was hij veel te laat. Ik hoop dat hij zich dat ook realiseerde. Volgende keer denkt die gast wel twee keer na.

En trouwens ik weet niet of jullie wel eens in de VS geweest zijn, maar voetgangers? Die hebben ze daar helemaal niet. Je kan niets als je geen auto hebt. Zebrapaden kennen ze bijna niet, behalve in de grote steden. Idd de Scandinavische landen hebben dat toch beter geregeld, ook Canada trouwens. Van de beleefdheid, hoffelijkheid, relaxedheid, etc. kunnen wij nog wel wat van leren.
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:03:45 #40
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32178187
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:43 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Ja jammer dan voor jou, omdat je in het ziekenhuis ligt als ze niet stoppen. Wat ik altijd doe als ik bij een zebrapad sta en ik zie dat ze niet gaan stoppen, dan maak ik een of andere abrupte beweging waardoor het lijkt alsof ik voor de auto spring of toch oversteek. Dan schrikken ze zich de "tyfus". Vind ik mooi en heb ik mijn pleziertje voor de dag meteen gehad.

Laatst deed ik dat en toen ging er een vol in zijn remmen. Maarja, als ik toch was overgestoken was hij veel te laat. Ik hoop dat hij zich dat ook realiseerde. Volgende keer denkt die gast wel twee keer na.

En trouwens ik weet niet of jullie wel eens in de VS geweest zijn, maar voetgangers? Die hebben ze daar helemaal niet. Je kan niets als je geen auto hebt. Zebrapaden kennen ze bijna niet, behalve in de grote steden. Idd de Scandinavische landen hebben dat toch beter geregeld, ook Canada trouwens. Van de beleefdheid, hoffelijkheid, relaxedheid, etc. kunnen wij nog wel wat van leren.
En dan heb je van die lui die gewoon een ongeluk waard zijn
Al eens gehoord van een onveilige situatie die je hierdoor creert?

[ Bericht 0% gewijzigd door Mukie op 11-11-2005 14:12:08 ]
pi_32178373
--edit mukie--
SC kan in het fobo

[ Bericht 61% gewijzigd door Mukie op 11-11-2005 14:12:47 ]
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_32178434
quote:
Zo ook in Canada. Daar gaat degene die als eerste het kruispunt nadert voor. Hier jaagt iedereen zomaar de kruising over zonder enig fatsoen voor zijn medeweggebruiker. Vaak wuiven ze vriendelijk naar je onder het mom van: ga gerust voor.

Ander voorbeeld. Als je hier de kruising op rijdt, en je motor slaat af, begint iedereen meteen luid te roepen en agressief te toeteren. In Canada komen ze nog net niet vragen of alles wel goed met je gaat.

Maar ja, Nederland is helaas geen Canada

[ Bericht 1% gewijzigd door Botje96 op 11-11-2005 14:12:39 (Foutje) ]
  vrijdag 11 november 2005 @ 17:24:44 #43
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_32184021
Ik ga altijd gewoon voor auto's rijden als ze denken dat ze stoer zijn.
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:19:11 #44
12280 Mukie
Mukie is lief!
pi_32187015
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 17:24 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ga altijd gewoon voor auto's rijden als ze denken dat ze stoer zijn.
Met je opgevoerde scooter zeker?
  vrijdag 11 november 2005 @ 19:20:55 #45
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_32187073
Talpa
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_32195362
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 14:12 schreef Botje96 het volgende:

[..]

Maar ja, Nederland is helaas geen Canada
nee.. in Nederland is het verkeer gewoon veel opgefokter.. dat zie je op veel plekken terug is ook niet zo gek.. verkeer in NL is best druk, en die paar meter dat je een keer door kan rijden wordt je gelijk van alle kanten genaaid met boetes en/of dr pleurt een of andere randdebiel een bord 80 neer en trajectcontrole units.. niet gek dat de nederlandse automobilist dan rijdt met motto "pakken wat je pakken kan"

had het laatst ook hoor.. had een afspraak, en ze hebben hier besloten om een belangrijke weg ff 2 maandjes dicht te gooien voor onderhoud.. tja, dat moet ook gebeuren, maar ik stond dus zwaar in de file.. toen was er een stuk leeg wegdek en dacht ik bij het zebrapad ook van "jongen, dr rijdt niemand achter me, dus je wacht maar ff".. normaal stop ik veel voor overstekende voetgangers (of fietsers), zeker als het regent, maar toen toch ff niet
  zaterdag 12 november 2005 @ 00:52:31 #47
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_32195691
Ik steek altijd over bij het zebrapad. Of het nu niet kan of wel. Krijg je altijd van die boze gezichten omdat de bestuurder vol op de rem moet, wanneer ik oversteek. Heerlijk.
A.M.A.B
pi_32197251
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 00:52 schreef Cart_man het volgende:
Ik steek altijd over bij het zebrapad. Of het nu niet kan of wel. Krijg je altijd van die boze gezichten omdat de bestuurder vol op de rem moet, wanneer ik oversteek. Heerlijk.
En als ze nou een keer niet remmen?
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_32197264
quote:
Op vrijdag 11 november 2005 11:43 schreef 455H07E het volgende:

[..]

Duh ik spring echt niet zomaar voor een auto hoor, maar inderdaad zo een maneuvre die jij beschrijft, ik ren in ieder geval niet als een angsthaas naar de overkant.
Een heer met stijl
  zaterdag 12 november 2005 @ 02:29:24 #50
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_32197348
Tip: Kijk de bestuurders eens goed in de ogen. Zij willen echt niet die dwangmatige blik van je nogmaals zien als ze de lijkenwagen aan zien rijden.

Kortom, goed en kwaad aankijken en gewoon lopen. Ze stoppen wel.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')