ID is niets meer of minder dan een logische conclusie, wat ik persoonlijk nog altijd eerlijker en sterker vindt dan trachten een doodlopende theorie door middel van oncontroleerbare argumenten in leven te houden.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:25 schreef LedZep het volgende:
Wordt hier het feit dat evolutie feitelijk bewezen is weggelaten? Oke, we kunnen nooit met zekerheid zeggen hoe het leven zich in het verleden heeft ontwikkeld, maar aanpassingen aan het milieu en dergelijke zijn inductief gewoon bewezen. ID heeft GEEN ENKELE pijler (of zelfs een luciferstokje) om op te staan. Eigenlijk gewoon een slappe manier om God door de achterdeur naar binnen te smokkelen.
De ID barst zelfs van de oncontroleerbare argumenten, maar ID is strikt genomen dan ook geen wetenschappelijke theorie. En dat is het verschil.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:34 schreef Legolas_Greenleaf het volgende:
En hetzelfde valt te zeggen over ID; ik ben best bereid om te geloven dat er 'iets' is, maar niet zoiets zoals de Christelijke, Boedhistische, Hindoestaanse of Islamitische kerk mij voor wil schotelen. En ik zie niet in waarom ID geen oncontroleerbare argumenten heeft? D'r is één probleempje met het controleren van ID, wíe of wát is de I en wie of wat heeft die I dan weer gemaakt?
Is dit een contradictio in terminis? Het leuke aan de evolutieleer is dat het stapje voor stapje steeds overgaat van een theorie naar bewezen fenomenen. Het 'God van de gaten' is niet zomaar uit de lucht komen vallen als kritiek op ID hoor. Door nu ID sterk te noemen (wat niet sterker is dan dat ik claim dat er een kabouter op mijn schouder zit.) en de evolutieleer te betichten van het in leven houden door middel van oncontroleerbare argumenten, draai je de hele wereld om.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:31 schreef Kogando het volgende:
ID is niets meer of minder dan een logische conclusie, wat ik persoonlijk nog altijd eerlijker en sterker vindt dan trachten een doodlopende theorie door middel van oncontroleerbare argumenten in leven te houden.
Op basis van welke premissen, en hoe kom je erbij dat de evolutieleer geen logische conclusie is? En mocht de evolutieleer geen logische conclusie zijn, waarom heeft nog niemand dat gepubliceerd en een nobelprijs gewonnen?quote:Op donderdag 10 november 2005 18:31 schreef Kogando het volgende:
ID is niets meer of minder dan een logische conclusie,
Klopt, het is een proefballonnetje. En alleen goed om wetenschappers niet teveel in 1 richting te laten denken. Om het te gaan doceren is ronduit ridicuul.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:37 schreef Kogando het volgende:
[..]
De ID barst zelfs van de oncontroleerbare argumenten, maar ID is strikt genomen dan ook geen wetenschappelijke theorie. En dat is het verschil.
Ware het niet dat de Duitse minister van onderwijs, een vrouw, theologie gestudeerd heeftquote:Op donderdag 10 november 2005 18:54 schreef speknek het volgende:
Politiek juist zou zijn de inhoud van een vak binnen een middelbare school curriculum af te laten hangen van de wetenschappers die dat vakgebied onderzoeken.
Politiek zou het nog veel juister zijn als (net zoals in Duitsland) alleen mensen met een universitair diploma Minister van Onderwijs zouden mogen worden.
Als er iets niet controleerbaar is dan is het ID wel. Evolutieleer staat al jaren overeind. Doormiddel van wetenschappelijke aanmerkingen is de leer nooit verworpen. Daarom probeert men het op een andere manier. Gewoon zeggen dat het niet kan en dat heel vaak en hard roepen dan gelooft iedereen het wel..quote:Op donderdag 10 november 2005 18:31 schreef Kogando het volgende:
[..]
ID is niets meer of minder dan een logische conclusie, wat ik persoonlijk nog altijd eerlijker en sterker vindt dan trachten een doodlopende theorie door middel van oncontroleerbare argumenten in leven te houden.
Dat zijn hele goed ideeën!quote:Op donderdag 10 november 2005 18:54 schreef speknek het volgende:
Politiek juist zou zijn de inhoud van een vak binnen een middelbare school curriculum af te laten hangen van de wetenschappers die dat vakgebied onderzoeken.
Politiek zou het nog veel juister zijn als (net zoals in Duitsland) alleen mensen met een universitair diploma Minister van Onderwijs zouden mogen worden.
Ik vind het persoonlijk triest dat ID zich presenteert als een wetenschap. dat dit nodig is om het in het onderwijs stelsle te krijgen omdat je andrs de scheiding tussen kerk en staat in gevaar brengt is bekend. Maar ID is een geloof net als het Christendom en Boedisme etc. Niks wetenschappelijks aan. Maar men probeert doormiddel van geloof aan te tonen dat een wetenschappelijke theorie niet klopt.quote:Op donderdag 10 november 2005 18:54 schreef speknek het volgende:
Precies, je moet altijd nagaan of de theorie klopt. Dat is wetenschap en op die manier boek je vooruitgang.quote:Op donderdag 10 november 2005 19:22 schreef Tijger_m het volgende:
Om even op de topictitel te reageren, de Evolutieleer wordt constant door wetenschappers in twijfel getrokken, dat is waarom het een wetenschappelijke theorie is.
Een wetenschappelijke theorie vertelt namelijk ook hoe je kan bewijzen dat de theorie fout zit, evolutieleer wordt bijna dagelijks op onderdelen herschreven omdat er nog dagelijks onderzoek gedaan wordt.
ID leert geen kritisch denken aan, ID leert luiheid aan, als de wetenschap geen onmiddelijke verklaring heeft dan hoef je alleen maar 'ID!' te roepen en je bent klaar, een 'designer' heeft het gemaakt dus onderzoek kun je verder achterwege laten en kritisch denken al helemaal.
Al zou minister Verhoeven willen (en dat heeft ze min of meer te kennen gegeven) dat ID opgenomen wordt in het onderwijs als 'wetenschap' dan is de kans daarop ongeveer net zo groot als dat er op Talpa een intelligent programma wordt uitgezonden. Geen schijn van kans dat de 2e Kamer een dergelijk plan zal toestaan.quote:Op donderdag 10 november 2005 19:23 schreef One_of_the_few het volgende:
De vraag is alleen is er een mogelijkheid dat het in Nederland ook wordt onderwezen, want dan hebben we volgens mij echt een probleem in Nederland.
Da's de volgende stap: theologie uit het WO schrappen.quote:Op donderdag 10 november 2005 19:12 schreef Godslasteraar het volgende:
Ware het niet dat de Duitse minister van onderwijs, een vrouw, theologie gestudeerd heeft![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |