als jij ninja gaiden al irritant moeilijk vind ga je dit spel zeker niet leuk vinden.quote:Op dinsdag 15 november 2005 02:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Devil May Cry 3 gekocht19 euro, kon m niet laten liggen
Jij hebt natuurlijk liever dat alle monsters netjes in een rij gaan staan en je helden aan de andere kant netjes in een rij gaan staan en dat monsters en helden netjes om beurten elkaar een klap geven.quote:Op dinsdag 15 november 2005 10:22 schreef Notorious_Roy het volgende:
Grafisch erg, heel erg mooi, maar ik vind het er nogal chaotisch uitzien eigenlijk... Ik weet niet of dit nou wel zo fijn speelt...
Graag! Turn-Based is gewoon veel fijner bij RPGs.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:45 schreef P-Style het volgende:
[..]
Jij hebt natuurlijk liever dat alle monsters netjes in een rij gaan staan en je helden aan de andere kant netjes in een rij gaan staan en dat monsters en helden netjes om beurten elkaar een klap geven.
True..quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:46 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Graag! Turn-Based is gewoon veel fijner bij RPGs.
Turn-based is achterhaald. Turn-based is juist geïntroduceerd vanwege de beperkingen van de hele oude consoles (zoals NES). Maar tegenwoordig ziet het er gewoon niet uit.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:46 schreef H.Flick het volgende:
Graag! Turn-Based is gewoon veel fijner bij RPGs.
Niks achterhaald.... turn-based is gewoon een eigen bestaande genre opzich en ik vind die heerlijkquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:55 schreef P-Style het volgende:
[..]
Turn-based is achterhaald. Turn-based is juist geïntroduceerd vanwege de beperkingen van de hele oude consoles (zoals NES). Maar tegenwoordig ziet het er gewoon niet uit.Er zit geen tempo in en de spanning is weg. Ik heb effe dat gameplay filmpje bekeken van FFXII en ik vond het een héle verbetering in ieder geval. FF, moet met z'n tijd mee gaan, dus hoog tijd voor een beetje verandering in de serie!
Maar als je per se trun-based wilt, dan zijn er nog genoeg andere RPG's die het nog wel hebben. Maar ik ben nogal uitgekeken op turn-based battles.
Gelukkig maar.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:03 schreef Chocobo het volgende:
Neemt niet weg dat ik de nieuwe battle engine van Square niet waardeer. Sterker nog,.... ziet er heerlijk uit.... hopelijk wat pittiger dan de huidige FF's !
Dat denk ik ook. De lijnen die verbonden zijn aan je vijand waren erg overzichtelijk. Een blauwe lijn staat voor attack en een rode voor magics,.... een groene lijn voor cures etc. Elke character was een bepaalde aktie aan het doen (die je zelf instelt) en de ATB bar deed haar werkt. Toen een character even om de vijand heen rende zag ik ineens een groene lijn ontstaan tussen hem en een teamlid,..... naast de huidige blauwe lijn.quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:14 schreef P-Style het volgende:
[..]
Ik denk dat Final Fantasy XII een hele stap voorwaarts zal zijn in de FF-serie. De grootste stap... óóit.
Nee totaal niet maar dit is niet echt realtime. Het heeft veel weg van Vagrant Story, want in mijn ogen briljant isquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:16 schreef H.Flick het volgende:
En ik dacht dat jij ook niet tegen chaotische realtime gevechten kon, Sjo?
Na elf delen met min of meer dezelfde gameplay màg er op zich wel eens vernieuwing komen in de serie. Ik ben een redelijk groot FF fan, maar ieder nieuw deel dat ik speel wordt wel steeds saaier door telkens wéér dezelfde gameplay. Als FF eeuwig hetzelfde blijft, graaft Square-Enix z'n eigen graf. Iedere keer een nieuw episch verhaal is leuk (en alle nieuwe summon-animaties voor het eerst bewonderen ookquote:Op dinsdag 15 november 2005 20:16 schreef H.Flick het volgende:
FF moet FF blijven.
Nee je kan alle characters besturen..... je kan ook zelf de partyleader bepalen...quote:Op dinsdag 15 november 2005 20:26 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb het filmpje bekeken en volgens mij kon je maar 1 karakter besturen. Dat vond ik sowieso al een afknapper.
Maar goed, we zien het allemaal wel. En voor de echte turn-based actie komt binnenkort Dragon Quest nog.
We'll seequote:Op dinsdag 15 november 2005 19:39 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
als jij ninja gaiden al irritant moeilijk vind ga je dit spel zeker niet leuk vinden.
Je speelt elk level helemaal door zonder te saven tussendoor, en vaak heb je aan het einde een eindbaas, ga je dood moet je het hele level opnieuw doen
quote:Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King (For PlayStation 2™ / US NTSC)
** Reservering, wordt verzonden zodra het binnen is (Nov 15, 2005) **
Jaaaaa,.... gaaf hoorquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:24 schreef Strolie75 het volgende:
Gijs...Tron is in KH2...klaar...
[afbeelding]
Ik heb nu 5 keer iets besteld bij VGP en elke keer binnen 3/4 dagen. Ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat ik DQVIII vrijdag in huis heb.quote:Op woensdag 16 november 2005 00:57 schreef Notorious_Roy het volgende:
Ze zijn gemiddeld even duur als DVDBox overigens... Het enige dat je dus meer betaald zijn die 7 dollar verzendkosten. Dat is ongeveer 4,50 in euro's...
Zijn ze écht snel? Dus elke keer in drie dagen zeg maar?
Als dat zo is ben ik omquote:Op woensdag 16 november 2005 12:12 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Ik heb nu 5 keer iets besteld bij VGP en elke keer binnen 3/4 dagen. Ik weet eigenlijk vrijwel zeker dat ik DQVIII vrijdag in huis heb.
Zolang je er geen 8 per dag verslaat zoals ik deedquote:Op donderdag 17 november 2005 01:05 schreef chibibo het volgende:
Vandaag Shadow of the Colossus binnen gekregen. Eerste twee Colossi heb ik weten te verslaan.
Wat een spel! Wat zeg ik? Dit is geen spel meer, dit is kunst.
Rushen is nooit tofquote:Op donderdag 17 november 2005 09:05 schreef BMH het volgende:
[..]
Zolang je er geen 8 per dag verslaat zoals ik deed
In het begin van het spel heb ik nog eventjes een rondje gereden door het land. Maar al snel ga je achter de bazen aan omdat dat eigenlijk het enige is wat boeit. Een kale dode wereld mag er nog wel zo mooi uit zien, hij blijft kaal en... dood.quote:Op donderdag 17 november 2005 09:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je kan ook rustig rondlopen, genieten van het uitzicht, beetje chillen. Enkel van reus naar reus rennen lijkt me wat saai.
quote:Op donderdag 17 november 2005 09:13 schreef Notorious_Roy het volgende:
Je kan ook rustig rondlopen, genieten van het uitzicht, beetje chillen. Enkel van reus naar reus rennen lijkt me wat saai.
Waar draait dat spel eigk om? Tot voor kort dacht ik dat het een Star Wars spin-off wasquote:Op woensdag 16 november 2005 12:49 schreef peristilius het volgende:
Nu even Rogue Galaxy trailer kijken.
quote:Op donderdag 17 november 2005 10:29 schreef Chocobo het volgende:
IGN DQVIII review !!
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Dragon Quest VIII: Journey of the Cursed King (Square Enix)
For PlayStation 2™ / US NTSC
Wordt meestal verzonden binnen 1 tot 5 dagen
Nee totaal niet..... ik weet het totaal concept nog niet maar het heeft wat weg van Skies of Arcadia !!quote:Op donderdag 17 november 2005 15:27 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Waar draait dat spel eigk om? Tot voor kort dacht ik dat het een Star Wars spin-off was![]()
Dus mooi universum maar klote gevechten?quote:Op donderdag 17 november 2005 16:48 schreef Chocobo het volgende:
[..]
het heeft wat weg van Skies of Arcadia !!![]()
Als je even nadenkt kom je vast tot de conclusie dat SoA een prachtig spel is, maar wat misschien niet iedereen even cool vind. Tevens zal je dan ook wel beseffen dat Overworks geen Level 5 is en de gameplay verre van gelijk zal zijn !quote:Op donderdag 17 november 2005 16:51 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Dus mooi universum maar klote gevechten?
De gevechten hebben het voor mij verpestquote:Op donderdag 17 november 2005 16:54 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Als je even nadenkt kom je vast tot de conclusie dat SoA een prachtig spel is, maar wat misschien niet iedereen even cool vind. Tevens zal je dan ook wel beseffen dat Overworks geen Level 5 is en de gameplay verre van gelijk zal zijn !
Klopt,... en de battles waren te vaakquote:Op donderdag 17 november 2005 19:53 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
De gevechten hebben het voor mij verpestWat waren die traag zeg.
Mja, over smaak valt niet te twisten, zullen we maar zeggen.
Ik dacht een techniek te hebben ontdekt om ze te skippen: op pauze drukken als je de DC hoorde ladenquote:Op donderdag 17 november 2005 20:25 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Klopt,... en de battles waren te vaak![]()
In ieder geval is het concept misschien hetzelfde maar met Level 5 weet je het nooit.
Semi offtopic... je leert een techniek voor je schip waarmee je onder en boven de wolken kan vliegen zonder random encountersquote:Op donderdag 17 november 2005 20:28 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Ik dacht een techniek te hebben ontdekt om ze te skippen: op pauze drukken als je de DC hoorde laden![]()
Jezus wat heb ik me geergerd aan dat spel![]()
Maar ik ga Rogue Galaxy zeker in de gaten houden![]()
Zover ben ik nooit gekomenquote:Op donderdag 17 november 2005 20:30 schreef Chocobo het volgende:
[..]
Semi offtopic... je leert een techniek voor je schip waarmee je onder en boven de wolken kan vliegen zonder random encounters
Colossus geanuleerd?!quote:Op vrijdag 18 november 2005 01:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn DQ is eindelijk verzondenIk heb alleen wel Gradius V en Shadow ot Colossus geannuleerd. Ik ga proberen om toch een 360 te kopen
quote:Op vrijdag 18 november 2005 01:43 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn DQ is eindelijk verzondenIk heb alleen wel Gradius V en Shadow ot Colossus geannuleerd. Ik ga proberen om toch een 360 te kopen
Kan hem niet afpelen maar mensen die ik gesproken heb, vonden dat het ffgevoel nogal ver te zoeken was. Het is natuurlijk ook een ommekeer in de serie met de real time gevechten enzo vandaar de initiele schok denk ik.quote:Op vrijdag 18 november 2005 09:01 schreef Chocobo het volgende:
Meer FFXII demo impressies ! Character switching,... cool filmpje !
http://www.playfrance.com(...)nal-Fantasy-XII.html
Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar het is voor mij nog steeds geen FF. Ik mis gewoon echt de random encountersquote:Op vrijdag 18 november 2005 09:01 schreef Chocobo het volgende:
Meer FFXII demo impressies ! Character switching,... cool filmpje !
http://www.playfrance.com(...)nal-Fantasy-XII.html
Jij bent blind. Volgende keer zal ik mijn impressies in braille schrijven.quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:24 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Jij vond het toch geen goede game....
Graagquote:Op vrijdag 18 november 2005 13:34 schreef BMH het volgende:
[..]
Jij bent blind. Volgende keer zal ik mijn impressies in braille schrijven.
Ik vind het een prima stap.... tevens trekt de setting me ook heel erg.... kan niet wachten !!quote:Op vrijdag 18 november 2005 12:28 schreef H.Flick het volgende:
[..]
Het ziet er allemaal wel leuk uit, maar het is voor mij nog steeds geen FF. Ik mis gewoon echt de random encounters
Na het weekend dan?quote:Op vrijdag 18 november 2005 17:27 schreef H.Flick het volgende:
Geen DQ vandaag ben ik bang.
Geen idee. Meestal bezorgt VGP wel binnen 3 dagen en had ik het dus gisteren moeten hebben. Alleen jammer dat de post in het weekend en maandag nooit zo hard werkt.quote:
Iemand enig idee, wanneer deze langverwachtte game eindelijk eens in Nederland te koop is? Ik word een beetje gek van het wachten namelijk.quote:Op donderdag 17 november 2005 17:30 schreef Darkzell het volgende:
Echt veel vette werelden zitten er in KH2 man. Die ferryboat, Lion King en Tron zijn nog wel de vetste al mis ik er volgens mij een paar.
Geen idee, maar die enveloppen passen gewoon in mijn brievenbus.quote:Op zaterdag 19 november 2005 13:04 schreef H.Flick het volgende:
Komen pakketjes van VGP bij jou dan altijd met de normale post? Bij mij komt er altijd een vrachtwagentje van TNT langs...
Geen idee, hij komt in december pas in Japan, dus dan is hij hier pas over 6 maanden - een jaar.quote:Op zaterdag 19 november 2005 12:27 schreef jeremiah het volgende:
[..]
Iemand enig idee, wanneer deze langverwachtte game eindelijk eens in Nederland te koop is? Ik word een beetje gek van het wachten namelijk.
quote:
Is het ook mogelijk om de acties van alles personages te besturen? Dit vind ik namelijk wel 1 van de belangrijke aspecten van een 'turn-based' rpg, zelf taktisch acties plannen.quote:Op zaterdag 19 november 2005 16:47 schreef H.Flick het volgende:
Ik heb net de FFXII demo gespeeld en ik ben voor de volle 100% overtuigd! Alle twijfels die ik had zijn in 1 keer weg. De gevechten zijn totaal niet chaotisch en eigenlijk helemaal niet zo real-time als ik eerst dacht. Je hebt nog steeds zo'n balk die aangeeft wanneer je aan gaat vallen en de computergestuurde partymembers doen hun werk goed. Je kunt ook heel gemakkelijk en snel wisselen tussen de verschillende characters. De menu-structuur is overzichtelijk en je kiest heel snel en makkelijk de juiste aanval of magic uit.
En het ziet er ook nog eens allemaal prachtig uit. Who needs next-gen FFXII komt er nog aan.
Niet dat de game gewoon pauseert en naar een character switcht als zn ATB balkje vol is?quote:Op zaterdag 19 november 2005 18:52 schreef H.Flick het volgende:
Je kunt de AI van je partymembers uitschakelen en dan doen ze dus helemaal niks totdat jij ze orders geeft. Maar dat werkt niet echt fijn, volgens mij.
quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:36 schreef PandorasBox het volgende:
Vivi in Kingdom Hearts 2!!
[afbeelding]
![]()
quote:
Nee, ik had vandaag de hele dag visite en nu ben ik gaar.quote:Op zaterdag 19 november 2005 19:46 schreef H.Flick het volgende:
Heb je DQ of de FF demo al gedaan?
Waarom prik je je PS2 niet gewoon in de Router?quote:Op zaterdag 19 november 2005 20:28 schreef Douwe het volgende:
Misschien is dit het verkeerde topic, maar toch maar even mijn vraag
Ik wil online met mijn PS2. Heb een netwerkkaart, goede kabel, en alle vierkantjes bij de diagnostische netwerktest van de PS2 worden groen, ik ben goed aangesloten. Yay!
Maar!
Als ik vervolgens 'Central Station' aanklik en ik wil connecten via het aangemaakte (en dus door de PS2 zelf oke bevonden) netwerkinstelling, geeft mijn PC op het moment van bevestigen direct de melding: '1 van de netwerkkabels is niet aangesloten'. Vervolgens komt de PS2 hier ook achter, stopt met connecten waarna op mijn PC vrolijk weer verschijnt dat er een 100Mbps connectie is.
Weet iemand wat ik fout doe?
Voor de duidelijkheid even de situatie:
Internet ---> Router ---> PC ---> PS2
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |