Nee, een handwapen dus. Een ander mag (nog) niet omdat we slechts de beschikking hebben over een tijdelijke vergunning. Dus dan betreft het uitsluitend handwapens en geen automatische vuurwapens. Het boekje van de FP staat veel in vwb restricties etc. Komt in het kort neer dus op semi-automatische handwapens zoals een revolver of pistool.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:55 schreef Killaht het volgende:
Hmmm.. een handwapen of mag het ook anders?
Ik zou gaan voor de Desert Eagle van Magnum of de Glock 21 die kan je ook automatisch zetten
Overdrijven kan natuurlijk ookquote:Op donderdag 10 november 2005 16:02 schreef bupatH het volgende:
ik zou een leopard kopen
Een Desert Eagle heeft ook niet mijn of mijn vrouw's voorkeur. Het is groot en redelijk lomp. Het moet namelijk voor de vrouw ook makkelijk te hanteren zijn.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:04 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik zou een Beretta 92 Brigadier nemen in de 9 x 19 uitvoering.
Als het een SIG zou worden dan de 226.
De Glock 17 is ook een goede optie natuurlijk.
Ik zou zeker niet zo'n groot patserig ding aanschaffen als een Desert Eagle.
Om eerst maar een antwoord te geven op je vragen:quote:Op donderdag 10 november 2005 16:07 schreef Killaht het volgende:
De Glock 21 is hetzelfde als de 17 en de 20 alleen is de 17 een 9mm de 20 een 10mm en de 21 een .45
Heb je ook al de baretta geprobeerd. wordt gebruikt door de amerikaaanse politie schijnt ook een lekkere te zijn.
Ff een vraagje..Als je op handwapen wil moet je op een shietclubzitten en een vergunnign hebben he hoelangduurt deze vergunning? en mag je je wapen mee naar huis nemen?
MBT het prijskaartje moet je toch al snel denken aan om de nabij 1700 euro.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:07 schreef funkyskunkie het volgende:
Pesoonlijk zal ik ook gaan voor de Glock, mede omdat ik daar ook mee heb geschoten.
De Sig p245 ken ik verder niet.
Hoe zit het met de onderhoudsvriendelijkheid van de Sig t.o.v. de Glock?
En wat ook belangrijk is natuurlijk, de prijskaartjes![]()
Veel succes en plezier met je nieuwe aankoop![]()
Ja het is weer eens iets anders dan een bankstel uitzoekenquote:Op donderdag 10 november 2005 16:34 schreef Captain_Chaos het volgende:
Ik kan me overigens voorstellen dat je helemaal in je nopjes bent.
Goodie goodie !
Mooie spullen uitkiezen in de winkel.
Cadeautjes voor jezelf zijn leuk !![]()
Absoluut voor de P245 kiezen dan.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:50 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Btw, de keuze voor de SIG P245 heeft naast dat ik het ook een prettig wapen vind tevens een emotionele waarde voor me. Een oude dienstmaat, gaf me eens een schouderholster voor dat model. Van leer. Plus een lederen magazijnholster kado.
Ik heb dat holster nog in een doos liggen. Zal wel weer ingevet moeten worden om mochten we een P245 aanschaffen het soepel te maken na al die jaren.
De persoon is nu dood. Helaas. Dus deels is de keuze voor P245 tevens een emotionele keuze.
Als je het topic ook nog even doorleest dan weet je dat ik dit niet mag aanschaffenquote:
Mochten we overgaan tot aanschaf van een Sig p245 dan zal ik op de schietclub zeker dat schouderholster gebruiken om zo vanuit diverse situaties te oefenen.quote:Op donderdag 10 november 2005 16:57 schreef Captain_Chaos het volgende:
[..]
Absoluut voor de P245 kiezen dan.
Ik ben zelf ook zo'n kluns die veel waarde hecht aan dat soort zaken.
Het schouderholster van je kornuit zo dicht bij je dragen moet je een goed gevoel geven.
Dat vind ik dus juist weer nietquote:Op donderdag 10 november 2005 17:36 schreef Knekwurst het volgende:
Sowieso zou ik voor een deagle hebben, hij heeft de stijl die de andere vaak missen.
Deze is toch gaaf?quote:Op donderdag 10 november 2005 17:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat vind ik dus juist weer niet![]()
De Desert Eagle vind ik niet echt mooi van ontwerp. Ik vind het een (sorry) nieuw kopie van de Browning qua design. of je moet de speciale opties erbij nemen met vele toeters en bellen erop en eraan.
Beter goed gejat dan..quote:Op donderdag 10 november 2005 17:44 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat vind ik dus juist weer niet![]()
De Desert Eagle vind ik niet echt mooi van ontwerp. Ik vind het een (sorry) nieuw kopie van de Browning qua design. of je moet de speciale opties erbij nemen met vele toeters en bellen erop en eraan.
Hey Calimero! Ik zal eens kijken of ik nog leuke foto's van mijn Glock kan vinden.quote:Op donderdag 10 november 2005 23:52 schreef -calimero- het volgende:
Hoewel ik zelf geen ervaring heb met Glock of Sig, zou ik persoonlijk toch voor de Sig kiezen.
Neem anders eens een kijkje in Vuurwapens in beeld #4 Misschien dat er daar nog mensen zijn die je kunnen adviseren.
Succes met je keuze in ieder geval, en veel plezier er van.
Niet eens?, nep..quote:Op donderdag 10 november 2005 17:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je het topic ook nog even doorleest dan weet je dat ik dit niet mag aanschaffen![]()
in het bos kun je ook leuk terechtquote:Op vrijdag 11 november 2005 00:17 schreef MYND het volgende:
Met een vuurwapen schieten( in een veilige ruimte en verantwoordelijkheidsgevoel) is helemaal het einde! Ik raad iedereen aan om het eens in hun leven te doen. Vooral een dubbelloopsshotgun is waanzinnig!
dommie.. ze heeft maar 1 wapen vast hoorquote:Op donderdag 10 november 2005 22:30 schreef Bakkioli het volgende:
[afbeelding]
Ik zou deze allebei nemen!![]()
scherpschutter op een pistool ? bedoel je niet 'schutter eerste klas'?quote:Op donderdag 10 november 2005 15:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Nu mogen we dus overgaan tot de aanschaf.
Zelf weten we nog niet echt welk wapen, maar ik heb de voorkeur aan een Glock17. Deze ken ik reeds goed, ben daar zelfs scherpschutter op geweest in het leger.
Anderzijds denken we aan een Sig P245.
We gaan dit weekeinde dan ook op pad om er eentje uit te zoeken.
Het is zeker een mooi en eenvoudig wapen zo'n Glock en ze zijn ook erg betrouwbaar, licht, zuiver, veilig en heeft een grote patroon capaciteit.quote:Op zaterdag 12 november 2005 01:32 schreef FiveseveN het volgende:
@ErwinRommel en Calimero: Zie de eenvoud.... Hiermee zijn tienduizenden schoten mee afgevuurd.
afbeelding
afbeelding
is dat een katoesja?quote:
Natuurlijk is een Glock niet bedoeld als scherpschutterswapen. Dan neem je een Sphinx of als echte gaatjesmelker een KK Hämmerli. De Glock is een volbloed militair pistool dat het altijd doet, zonder handbediende veiligheden. Het wapen heeft een enorme capaciteit (twintig patronen in mijn geval) voor een standaard handvuurwapen. De trekkeractie is inderdaad niet om naar huis te schrijven, ik ben dan ook zo blij als een kind als ik vier van de vijf schoten op 25 meter in het zwart kan krijgen.quote:Op zaterdag 12 november 2005 13:22 schreef Pihkal het volgende:
scherpschutter met n glock?
"Big Gun, Big Fun"quote:
quote:Op zaterdag 12 november 2005 21:04 schreef Vassili_Z het volgende:
Mmm ik zou anders geen wapen aan willen schaffen, zelfs al zou dat heel makkelijk kunnen. Maar als de situatie daarom vraagt zou ik zo'n gun wel kopen.
De glock17 is inderdaad een goede keus. Veel magazijncapaciteit, en je bent er goed in getraint.
Maar aan de andere kant....iedereen kent de glock17 en dat maakt jouw vuurkracht voorspelbaar. Ik zou voor iets onconventionelers gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |