quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:45 schreef kippenek het volgende:
..............
Was het niet Fortuyn die zei ""Ook al ben ik het niet eens met uw mening, ik zal strijden tot de laatste snik opdat u uw mening kan uiten"?
Wat is er?quote:
Dus jij vindt dat Gretta het wel mag zeggen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:48 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Als er al geloofsgroepen Amsterdam aan het annexeren zijn, dan begint het een m en het eindigt op oslims.
Wat zij zegt is ten eerste pure onzin, en ten tweede onverstandig.quote:Op vrijdag 11 november 2005 10:54 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat Gretta het wel mag zeggen?
Maar mag ze het zeggen?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat zij zegt is ten eerste pure onzin, en ten tweede onverstandig.
Dat vroeg ik niet.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:00 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
[..]
Wat zij zegt is ten eerste pure onzin, en ten tweede onverstandig.
Mooi iets he? Vrijheid van meningsuiting?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:18 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Van mij mogen de gekken zeggen wat ze willen, zolang ze niet aanzetten tot geweld. Je weet toch van wie het komt.
Deze uitspraak wordt altijd foutief toegeschreven aan Voltaire:quote:
Van Fortuyn is het zeker niet, al zal hij het ongetwijfeld geciteerd hebben.quote:The following quote is commonly misattributed to Voltaire:
I do not agree with a word you say but will defend to the death your right to say it.
It was actually first used by Evelyn Beatrice Hall, writing under the pseudonym of Stephen G. Tallentyre in The Friends of Voltaire (1906), as a summation of Voltaire's attitude, based on statements in Essay on Tolerance where he asserts: "Think for yourselves and let others enjoy the privelege to do so too".
Laten we het vooral over Gretta hebben en niet over anderen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 09:45 schreef kippenek het volgende:
Rara, over wie gaat het. Hint: hij rookt niet meer.
Maar kennelijk geld vrijheid van meningsuiting alleen als je een passende mening hebt.
Was het niet Fortuyn die zei ""Ook al ben ik het niet eens met uw mening, ik zal strijden tot de laatste snik opdat u uw mening kan uiten"?
Ongefundeerd? Och, je kunt een hoop van GD zeggen, maar niet dat het een dom blondje is. Ze is erg eenzijdig, en erg gefocused, maar ze is zeker een expert op sommige gebieden.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:32 schreef MrX1982 het volgende:
Vrijheid van meningsuiting is ok maar dan moet het wel een mening zijn en niet een of andere ongefundeerd verwijt.
quote:Ook aan de vrijheid van meningsuiting zijn grenzen verbonden.
Precies ja, die van aanzetten tot geweldquote:Op vrijdag 11 november 2005 11:32 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Laten we het vooral over Gretta hebben en niet over anderen.
Vrijheid van meningsuiting is ok maar dan moet het wel een mening zijn en niet een of andere ongefundeerd verwijt.
Ook aan de vrijheid van meningsuiting zijn grenzen verbonden.
Ik vind dat alle moslims dood moeten.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:35 schreef Demophon het volgende:
[..]
Precies ja, die van aanzetten tot geweld![]()
Dit zou ik geen aanzetten tot geweld noemen, ze balanceert op het randje, maar gaat er nog net niet overheen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:35 schreef Demophon het volgende:
[..]
Precies ja, die van aanzetten tot geweld![]()
Je kunt GD moeilijk aanrekenen dat joden minder aanslagen op publieke figuren plegen dan moslims doen natuurlijk.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:36 schreef Unlike het volgende:
Vrijheid van mening is niet mis mee. Het frappante is dat zij na dit soort pittige uitspraken uiteraard niet hoeft te vrezen voor haar leven, wanneer men had gezegt dat moslims amsterdam aan het annexeren waren...
Ik spreek hier dus dan eigenlijk ook meer mijn grote tevredenheid uit met de joden binnen onze samenleving die wel onze cultuur begrijpen en ondersteunen en mijn afgunst voor een groep moslims die dat niet kan.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:39 schreef kippenek het volgende:
[..]
Je kunt GD moeilijk aanrekenen dat joden minder aanslagen op publieke figuren plegen dan moslims doen natuurlijk.
Hey, ik heb niks tegen joden. Sommige van mijn beste vrienden zijn joods!quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:42 schreef Unlike het volgende:
[..]
Ik spreek hier dus dan eigenlijk ook meer mijn grote tevredenheid uit met de joden binnen onze samenleving die wel onze cultuur begrijpen en ondersteunen en mijn afgunst voor een groep moslims die dat niet kan.
Waar maak jij uit mijn posts op dat ik jou verdenk van apathie versus joden?quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:43 schreef kippenek het volgende:
[..]
Hey, ik heb niks tegen joden. Sommige van mijn beste vrienden zijn joods!
Kom op, even een grapje tussendoor. We zijn hier al serieus genoeg met z'n allen.quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:46 schreef Unlike het volgende:
[..]
Waar maak jij uit mijn posts op dat ik jou verdenk van apathie versus joden?
Je had me even flink te pakken vlegel!quote:Op vrijdag 11 november 2005 11:47 schreef kippenek het volgende:
[..]
Kom op, even een grapje tussendoor. We zijn hier al serieus genoeg met z'n allen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |