Geintje enzoquote:
Tja dat kan je ook weer niet vergelijken. Want de 1993 McLaren F1 is al ruim 10 jaar oud. De rest van de wagens nog geen 3 jaar oud. Dus als je gaat kijken naar een echte supercar moet je toch de 1993 McLaren F1 aangeven. Gezien zijn leeftijd en de prestaties vandaag de dag nog tegen over de rest van de auto's. Oke hij zal iets trager zijn maar voor een ruim 10 jaar oud wagentje is het indrukwekkend te noemen.quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef multatuli het volgende:
Vergat ik helemaal dat er natuurlijk geen concurrentie is. Een supercar moet hard rijden en niet alleen over een recht stukje. Dus kijk naar de Ring tijden (het meest afwisselende circuit ter wereld)en weet dat de Zonda S al 7.44 liet noteren. De F is beduidend sneller met 7.32 en het koppig gerucht gaat dat ze in een latere test de Carrera GT al verslagen hebben op de ring.
Laten we het erop houden dat de 7.32 iig echt met de street legal versie is. Dat is dus sneller dan alle auto's die nog in de race zijn. De McLaren komt niet in de buurt (dik in de 7.40), en de rest zit nog verder weg. Ferrari's zijn nooit sneller dan 7.56 gekomen met een Challenge Stradale. De rest van hun range zit dik in de 8 minuten.
Dus: de supercar is de Zonda F (of de Saleem S7 want die heeft er nooit gereden)
Dat is dan best vreemd als je bekijkt dat bij top gear de Enzo de zonda zoek reed tijdens de snelle ronde?quote:Op dinsdag 15 november 2005 14:16 schreef multatuli het volgende:
De Enzo kan nooit een snel rondje neerzetten. Niet stijf genoeg, te weinig koppel en vooral een slechte koppel curve. De Zonda is dus veel sneller door en uit de bochten dan de Enzo.
Waarschijnlijk wel... Wat ik overigens al zei in het topic over Top Gear; Als de Ascari op een volledig droge baan had kunnen rijden (er waren nu nog véél natte plekken, soms spray te zien zelfs..) dan had hij waarschijnlijk de snelste tijd ooit gezet op het powerboard. Dus de discussie over de wegligging van de Saleen etc in het betreffende topic is ook meteen ten einde...quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:33 schreef blieblie het volgende:
Wat ik me afvraag is of er op Top Gear volgend Fok! de Ascari nu hoger zou scoren dan voor de aflevering van afgelopen zondag.
Vind jij een vergelijkende test tussen een zwart-wit TV uit '93 met een TFT HD-TV uit 2005 ook eerlijk?quote:Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef multatuli het volgende:
Vergat ik helemaal dat er natuurlijk geen concurrentie is. Een supercar moet hard rijden en niet alleen over een recht stukje. Dus kijk naar de Ring tijden (het meest afwisselende circuit ter wereld)en weet dat de Zonda S al 7.44 liet noteren. De F is beduidend sneller met 7.32 en het koppig gerucht gaat dat ze in een latere test de Carrera GT al verslagen hebben op de ring.
Laten we het erop houden dat de 7.32 iig echt met de street legal versie is. Dat is dus sneller dan alle auto's die nog in de race zijn. De McLaren komt niet in de buurt (dik in de 7.40), en de rest zit nog verder weg. Ferrari's zijn nooit sneller dan 7.56 gekomen met een Challenge Stradale. De rest van hun range zit dik in de 8 minuten.
Dus: de supercar is de Zonda F (of de Saleem S7 want die heeft er nooit gereden)
Top gear landingsbaan heeft relatief veel lange stukken en snelle bochten. Dan is de Enzo zeker in het voordeel.quote:Op dinsdag 15 november 2005 16:35 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dat is dan best vreemd als je bekijkt dat bij top gear de Enzo de zonda zoek reed tijdens de snelle ronde?
Natuurlijk was de McLaren bij zijn introductie een sensationele auto. Ik dacht alleen dat het niet om historische auto's ging, maar om de huidige toppers. Anders weet ik nog wel wat Bugatti's enzoquote:Op dinsdag 15 november 2005 17:44 schreef wh00t het volgende:
[..]
Vind jij een vergelijkende test tussen een zwart-wit TV uit '93 met een TFT HD-TV uit 2005 ook eerlijk?
Waarop staart iedereen zich overigens blind op de tijden van 'de Ring'? Enig idee hoeveel verschil een coureur uit maakt op zo'n enorm circuit? (Ok, ik maak ook een vergelijking met TopGear wat nóg minder representatief is maar ik wilde mijn statement even krachtig steun geven, nml dat de Ascari gewoon een super ding is.)
Verder is jouw verhaal over dat een Enzo niet stijf genoeg is met het oog op de hedendaagse trend in de autosport op z'n minst frappant te noemen. Je wilt uiteraard geen 'overhellende' auto maar het is wel dat een auto die zachter is in 'rol' meer mechanische grip biedt en eigenlijk géén nadeel geeft in snelle bochten. (Weleens een WTCC auto over de kerbstones zien klappen...? Probeer dat maar eens met een knalharde auto...)
Komt overigens wel bij dat enorm veel afhankelijk is van de banden.
Al met al; Het blijft moeilijk te zeggen, laat gewoon je gevoel spreken bij zulke keuzes want rationeel is het eigenlijk niet echt te beredeneren.
De Zonda is zonder twijfel één van de betere auto's op dit moment (vind het erg raar dat je de Saleen in één adem noemt maar dat is jouw keuze..), maar niet zó overtuigend als de McLaren F1 was op het moment dat deze geïntroduceerd werd, die verpletterde de concurrrentie echt.
De serieuze ringtijden zijn allemaal neergezet door profi's. Alleen de Enzo tijd is slechts een schatting door een waarschijnlijk niet zo briljante coureur.quote:Op dinsdag 15 november 2005 19:11 schreef Chokeme het volgende:
Pff ik kan echt niet kiezen.
Jammer dat iedereen zo aan die tijden op de Ring hangt, als ze nou door dezelfde coureur waren gereden die veel geoefend had in de betreffende auto..
De Spyker is echt te lelijk btwHad alleen niet zo'n hoge top verwacht van dat ding, valt me niks tegen.
Jawelquote:Op dinsdag 15 november 2005 22:19 schreef multatuli het volgende:
Reed de Spyker niet in het Rotterdam spectakel als pace car?
Dat is wel zo jaquote:Op dinsdag 15 november 2005 19:16 schreef multatuli het volgende:
[..]
De serieuze ringtijden zijn allemaal neergezet door profi's.
Dan vond ik hem live een stuk minder mooi dan op de plaatjes. Met name kleiner dan verwacht.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |