abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2005 @ 13:36:37 #1
21631 jacco
Speedhunters.com
pi_32146440


Dit is de tweede kwartfinale waarin de winnaars uit ronde drie en vier tegen elkaar zullen strijden.

De auto's zullen eerst worden gepresenteerd en daarna zal er een stemronde volgen. Daar kan iedereen zijn of haar wens kenbaar maken. In deze ronde zullen twee auto's afvallen.

De keus is dus aan jullie welke twee er door gaan naar de volgende ronde. De auto's zijn willekeurig in een ronde terecht gekomen.

1
  • 1993 McLaren F1

  • Motor: V12
  • Inhoud: 6.064 liter
  • Aantal PK: 627pk bij 7500 rpm
  • Trekkracht: 617Nm bij 4000 rpm
  • Topsnelheid: 386km/h
  • 0-100 km/h: 3,2 sec



    2
  • 2004 Spyker C8 T

  • Motor: V8
  • Inhoud: 4.172 liter
  • Aantal PK: 525pk bij 5700 rpm
  • Trekkracht: 560Nm bij 1950 rpm
  • Topsnelheid: 386km/h
  • 0-100 km/h: 3,9sec



    3
  • 2000 Lamborghini Diablo GTR
    Motor: V12
    Inhoud: 5.992 liter
    Aantal PK: 590pk bij 7300 rpm
    Trekkracht: 630Nm bij 5500 rpm
    Topsnelheid: 348 km/h
    0-100 km/h: 3,4 sec



    4
  • 2005 Pagani Zonda F

  • Motor: V12
  • Inhoud: 7.291 liter
  • Aantal PK: 602pk bij 6150 rpm
  • Trekkracht: 760Nm bij 4000 rpm
  • Topsnelheid: 345 km/h
  • 0-100 km/h: 3,5 sec



    Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde?
  • 1993 McLaren F1
  • 2004 Spyker C8 T
  • 2000 Lamborghini Diablo GTR
  • 2005 Pagani Zonda F
    Tussenstand:

    Ook een poll maken? Klik hier
  • Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      donderdag 10 november 2005 @ 13:38:00 #2
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_32146476
    De Zonda is voor mij samen met de Saleen de ultieme superauto.
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_32146482
    McLaren F1.
    V10
      donderdag 10 november 2005 @ 13:47:34 #4
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_32146782
    Ik ben vanaf vanavond in België en blijf tot maandag. Dus ik kan dit weekend geen nieuwe ronde starten. Maandag avond zal ik meteen een nieuwe ronde maken.
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    pi_32146888
    Me loves Diablo
    pi_32147170
    quote:
    Op donderdag 10 november 2005 13:38 schreef M5 het volgende:
    McLaren F1.
    pi_32147178
    Moeilijke keuze: aan de ene kant Neerlands trots de Spijker, maarja imo toch niet echt een echte supercar, wat ik van de Zonda wel vind... Maarja de McLaren was wel weer heel erg vernieuwend... Moeilijk, maar ik ga toch voor de Zonda
    pi_32147249
    Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde?
    Je hebt gestemd op: 1993 McLaren F1

    Dè definitie van een supercar
    ** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
    pi_32147311
    Oef... Moeilijk.... .
    Vorige ronde vond ik nog gaan, hier vind ik ze alle 4 supercar .
    pi_32147871
    Toch maar de F1
    was moeilijk .
    I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
    pi_32148301
    Zonda. Apart maar mooi!
    pi_32148393
    McLaren, lijkt me wel duidelijk waarom, was (en ís nog steeds een beetje) zijn tijd ver vooruit.
    (Y)
      donderdag 10 november 2005 @ 15:09:34 #13
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_32149327
    ik ga ook voor de mclaren f1
    pi_32150226
    McLaren F1
    pi_32153920
    Mclaren
    BMW's enige gedeelde deelname in deze verkiezing
    en hij is zo heerlijk racy met ze'n midvoor stoel
    ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
    pi_32169891
    Diablo, omdat de Zonda maar een onbewezen kutautootje is naar mijn mening.
    "Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
    -Mark Steyn
    pi_32177526
    quote:
    Op donderdag 10 november 2005 15:37 schreef Techno het volgende:
    McLaren F1
    Idem.
    pi_32181718
    Ik kies voor de evo.
    Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
    pi_32181793
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 16:03 schreef t0y het volgende:
    Ik kies voor de evo.
    pi_32182258
    quote:
    Op vrijdag 11 november 2005 16:06 schreef Repeat het volgende:
    Geintje enzo

    Je stem is vastgelegd, bedankt voor het stemmen

    Poll: Welke auto gaat door naar de volgende ronde?
    Je hebt gestemd op: 2000 Lamborghini Diablo GTR
    Choose life. Choose a job. Choose a starter home. Choose dental insurance, leisure wear and matching luggage. Choose your future. But why would anyone want to do a thing like that?!
      maandag 14 november 2005 @ 15:58:29 #21
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_32260501
    Er moet hier nog wat meer gestemd worden
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
      maandag 14 november 2005 @ 16:07:09 #22
    26458 Tjabbo
    2.5 TwinTurbo
    pi_32260779
    De Diablo GT-R fo sho!
    pi_32273808
    McLaren natuurlijk
    pi_32280520
    Zonda, want het oog wil ook wat.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_32281016
    Spyker, klasieke uitstraling en bloedje snel als je kijkt naar de motorinhoud
    pi_32282261
    McLaren F1, zo 'oud' en nog steeds zó goed...
      dinsdag 15 november 2005 @ 12:13:23 #27
    28280 Fugie
    Porsche _O_
    pi_32282398
    moeilijke keus tussen de zonda en diablo
    pi_32282954
    Vergat ik helemaal dat er natuurlijk geen concurrentie is. Een supercar moet hard rijden en niet alleen over een recht stukje. Dus kijk naar de Ring tijden (het meest afwisselende circuit ter wereld)en weet dat de Zonda S al 7.44 liet noteren. De F is beduidend sneller met 7.32 en het koppig gerucht gaat dat ze in een latere test de Carrera GT al verslagen hebben op de ring.

    Laten we het erop houden dat de 7.32 iig echt met de street legal versie is. Dat is dus sneller dan alle auto's die nog in de race zijn. De McLaren komt niet in de buurt (dik in de 7.40), en de rest zit nog verder weg. Ferrari's zijn nooit sneller dan 7.56 gekomen met een Challenge Stradale. De rest van hun range zit dik in de 8 minuten.

    Dus: de supercar is de Zonda F (of de Saleem S7 want die heeft er nooit gereden)
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_32283260
    Jammer dat de Enzo nooit een rondje Nordschleife geklokt heeft ..
    pi_32285807
    De Enzo kan nooit een snel rondje neerzetten. Niet stijf genoeg, te weinig koppel en vooral een slechte koppel curve. De Zonda is dus veel sneller door en uit de bochten dan de Enzo.

    [ Bericht 4% gewijzigd door multatuli op 15-11-2005 14:54:28 ]
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      dinsdag 15 november 2005 @ 16:28:39 #31
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_32289148
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef multatuli het volgende:
    Vergat ik helemaal dat er natuurlijk geen concurrentie is. Een supercar moet hard rijden en niet alleen over een recht stukje. Dus kijk naar de Ring tijden (het meest afwisselende circuit ter wereld)en weet dat de Zonda S al 7.44 liet noteren. De F is beduidend sneller met 7.32 en het koppig gerucht gaat dat ze in een latere test de Carrera GT al verslagen hebben op de ring.

    Laten we het erop houden dat de 7.32 iig echt met de street legal versie is. Dat is dus sneller dan alle auto's die nog in de race zijn. De McLaren komt niet in de buurt (dik in de 7.40), en de rest zit nog verder weg. Ferrari's zijn nooit sneller dan 7.56 gekomen met een Challenge Stradale. De rest van hun range zit dik in de 8 minuten.

    Dus: de supercar is de Zonda F (of de Saleem S7 want die heeft er nooit gereden)
    Tja dat kan je ook weer niet vergelijken. Want de 1993 McLaren F1 is al ruim 10 jaar oud. De rest van de wagens nog geen 3 jaar oud. Dus als je gaat kijken naar een echte supercar moet je toch de 1993 McLaren F1 aangeven. Gezien zijn leeftijd en de prestaties vandaag de dag nog tegen over de rest van de auto's. Oke hij zal iets trager zijn maar voor een ruim 10 jaar oud wagentje is het indrukwekkend te noemen.

    Dus van uit dat oogpunt kan je zeggen dat de 1993 McLaren F1 een supercar is
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
    pi_32289275
    Wat ik me afvraag is of er op Top Gear volgend Fok! de Ascari nu hoger zou scoren dan voor de aflevering van afgelopen zondag .
      dinsdag 15 november 2005 @ 16:35:04 #33
    17337 ook_gek
    doet ie anders nooit
    pi_32289329
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 14:16 schreef multatuli het volgende:
    De Enzo kan nooit een snel rondje neerzetten. Niet stijf genoeg, te weinig koppel en vooral een slechte koppel curve. De Zonda is dus veel sneller door en uit de bochten dan de Enzo.
    Dat is dan best vreemd als je bekijkt dat bij top gear de Enzo de zonda zoek reed tijdens de snelle ronde?
    Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
    Never underestimate the power of stupid people in a large group
    pi_32290614
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 16:33 schreef blieblie het volgende:
    Wat ik me afvraag is of er op Top Gear volgend Fok! de Ascari nu hoger zou scoren dan voor de aflevering van afgelopen zondag .
    Waarschijnlijk wel... Wat ik overigens al zei in het topic over Top Gear; Als de Ascari op een volledig droge baan had kunnen rijden (er waren nu nog véél natte plekken, soms spray te zien zelfs..) dan had hij waarschijnlijk de snelste tijd ooit gezet op het powerboard. Dus de discussie over de wegligging van de Saleen etc in het betreffende topic is ook meteen ten einde...
    pi_32291078
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 12:35 schreef multatuli het volgende:
    Vergat ik helemaal dat er natuurlijk geen concurrentie is. Een supercar moet hard rijden en niet alleen over een recht stukje. Dus kijk naar de Ring tijden (het meest afwisselende circuit ter wereld)en weet dat de Zonda S al 7.44 liet noteren. De F is beduidend sneller met 7.32 en het koppig gerucht gaat dat ze in een latere test de Carrera GT al verslagen hebben op de ring.

    Laten we het erop houden dat de 7.32 iig echt met de street legal versie is. Dat is dus sneller dan alle auto's die nog in de race zijn. De McLaren komt niet in de buurt (dik in de 7.40), en de rest zit nog verder weg. Ferrari's zijn nooit sneller dan 7.56 gekomen met een Challenge Stradale. De rest van hun range zit dik in de 8 minuten.

    Dus: de supercar is de Zonda F (of de Saleem S7 want die heeft er nooit gereden)
    Vind jij een vergelijkende test tussen een zwart-wit TV uit '93 met een TFT HD-TV uit 2005 ook eerlijk?
    Waarop staart iedereen zich overigens blind op de tijden van 'de Ring'? Enig idee hoeveel verschil een coureur uit maakt op zo'n enorm circuit? (Ok, ik maak ook een vergelijking met TopGear wat nóg minder representatief is maar ik wilde mijn statement even krachtig steun geven, nml dat de Ascari gewoon een super ding is.)

    Verder is jouw verhaal over dat een Enzo niet stijf genoeg is met het oog op de hedendaagse trend in de autosport op z'n minst frappant te noemen. Je wilt uiteraard geen 'overhellende' auto maar het is wel dat een auto die zachter is in 'rol' meer mechanische grip biedt en eigenlijk géén nadeel geeft in snelle bochten. (Weleens een WTCC auto over de kerbstones zien klappen...? Probeer dat maar eens met een knalharde auto...)
    Komt overigens wel bij dat enorm veel afhankelijk is van de banden.

    Al met al; Het blijft moeilijk te zeggen, laat gewoon je gevoel spreken bij zulke keuzes want rationeel is het eigenlijk niet echt te beredeneren.
    De Zonda is zonder twijfel één van de betere auto's op dit moment (vind het erg raar dat je de Saleen in één adem noemt maar dat is jouw keuze..), maar niet zó overtuigend als de McLaren F1 was op het moment dat deze geïntroduceerd werd, die verpletterde de concurrrentie echt.
    pi_32293217
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 16:35 schreef ook_gek het volgende:

    [..]

    Dat is dan best vreemd als je bekijkt dat bij top gear de Enzo de zonda zoek reed tijdens de snelle ronde?
    Top gear landingsbaan heeft relatief veel lange stukken en snelle bochten. Dan is de Enzo zeker in het voordeel.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      dinsdag 15 november 2005 @ 19:11:08 #37
    82207 Chokeme
    DIY Viroloog
    pi_32293461
    Pff ik kan echt niet kiezen.

    Jammer dat iedereen zo aan die tijden op de Ring hangt, als ze nou door dezelfde coureur waren gereden die veel geoefend had in de betreffende auto..

    De Spyker is echt te lelijk btw Had alleen niet zo'n hoge top verwacht van dat ding, valt me niks tegen.
    It's okay to be white
    pi_32293565
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 17:44 schreef wh00t het volgende:

    [..]

    Vind jij een vergelijkende test tussen een zwart-wit TV uit '93 met een TFT HD-TV uit 2005 ook eerlijk?
    Waarop staart iedereen zich overigens blind op de tijden van 'de Ring'? Enig idee hoeveel verschil een coureur uit maakt op zo'n enorm circuit? (Ok, ik maak ook een vergelijking met TopGear wat nóg minder representatief is maar ik wilde mijn statement even krachtig steun geven, nml dat de Ascari gewoon een super ding is.)

    Verder is jouw verhaal over dat een Enzo niet stijf genoeg is met het oog op de hedendaagse trend in de autosport op z'n minst frappant te noemen. Je wilt uiteraard geen 'overhellende' auto maar het is wel dat een auto die zachter is in 'rol' meer mechanische grip biedt en eigenlijk géén nadeel geeft in snelle bochten. (Weleens een WTCC auto over de kerbstones zien klappen...? Probeer dat maar eens met een knalharde auto...)
    Komt overigens wel bij dat enorm veel afhankelijk is van de banden.

    Al met al; Het blijft moeilijk te zeggen, laat gewoon je gevoel spreken bij zulke keuzes want rationeel is het eigenlijk niet echt te beredeneren.
    De Zonda is zonder twijfel één van de betere auto's op dit moment (vind het erg raar dat je de Saleen in één adem noemt maar dat is jouw keuze..), maar niet zó overtuigend als de McLaren F1 was op het moment dat deze geïntroduceerd werd, die verpletterde de concurrrentie echt.
    Natuurlijk was de McLaren bij zijn introductie een sensationele auto. Ik dacht alleen dat het niet om historische auto's ging, maar om de huidige toppers. Anders weet ik nog wel wat Bugatti's enzo

    Die stijfte ging me om de torsie in het chassis, niet de afstelling. Verder is mijn verhaal over de vermogenskromme veel belangrijker. Zelfs bij lage toeren heeft de Pagani een enorm koppel.

    Waarom ik de ring zo belangrijk vind? Omdat a) alle omstandigheden die je met je auto kan tegenkomen in dat circuit zitten. Chicane achtige bochten, flauwe bochten, hard rechuit, camber verkeerd om, hellingen, slecht wegdek etc. b) autofabrikanten om die reden daar testen en c) omdat het dus geen circuit is waar je met een speciale afstelling enorm kan scoren. Je moet een perfecte balans vinden anders dan zeg hockenheim waar je met weinig downforce gewoon lekker kan scheuren op je max toerental.

    De Saleem vind ik geen mooie auto, maar het is naast de Konigsegg een van de weinigen die ook zo hard de ring zou kunnen nemen (vermoed ik slechts).

    Verder heb je helemaal gelijk dat emotie ook een grote rol speelt. Ik zou nog niet dood gevonden willen worden in een diablo, dus smaken verschillen
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_32293632
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 19:11 schreef Chokeme het volgende:
    Pff ik kan echt niet kiezen.

    Jammer dat iedereen zo aan die tijden op de Ring hangt, als ze nou door dezelfde coureur waren gereden die veel geoefend had in de betreffende auto..

    De Spyker is echt te lelijk btw Had alleen niet zo'n hoge top verwacht van dat ding, valt me niks tegen.
    De serieuze ringtijden zijn allemaal neergezet door profi's. Alleen de Enzo tijd is slechts een schatting door een waarschijnlijk niet zo briljante coureur.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      dinsdag 15 november 2005 @ 21:39:59 #40
    55154 Sjoewe
    Time. Space.
    pi_32297634
    Volgens de site van Spyker haalt een C8 T 'slechts' 320 km/h
    ** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
    pi_32299053
    Reed de Spyker niet in het Rotterdam spectakel als pace car?
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
    pi_32299362
    Moeilijk .. maar het werd de F.. het vergelijk over de TV's vind ik een beetje onzinnig.. we praten over nu.. als ik nu moet kiezen uit een aantal tv's en er zit een zwart wit tv tussen neem ik m ook niet...

    Die middenpositie is wel errug gaaf.. maar een open verbinding tussen wielkasten en mooigelakte zijkanten vind ik dan weer jammer...

    Pagani Zonda F dus...
    Ah...dat was het...
    pi_32299469
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 22:19 schreef multatuli het volgende:
    Reed de Spyker niet in het Rotterdam spectakel als pace car?
    Jawel .
      dinsdag 15 november 2005 @ 23:02:14 #44
    82207 Chokeme
    DIY Viroloog
    pi_32300659
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 19:16 schreef multatuli het volgende:

    [..]

    De serieuze ringtijden zijn allemaal neergezet door profi's.
    Dat is wel zo ja
    It's okay to be white
    pi_32305557
    quote:
    Op dinsdag 15 november 2005 22:30 schreef hermandeperman het volgende:

    [..]

    Jawel .
    Dan vond ik hem live een stuk minder mooi dan op de plaatjes. Met name kleiner dan verwacht.
    'Als je Jip en Janneke leest, weet je beter hoe onze samenleving in elkaar zit. De Grondwet is verworden tot een marginaal product.'
      woensdag 16 november 2005 @ 11:57:13 #46
    21631 jacco
    Speedhunters.com
    pi_32310365
    De McLaren en de Zonda zijn door

    stem hier verder Fok! Supercar Challenge 2005 Kwartfinale 3

    Deze mag op slot
    Japanese Car Lifestyle blog
    Waar ik werk? Speedhunters natuurlijk :)
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')