quote:LONDEN - De nalatenschap van een gierige Britse miljonair gaat in zijn geheel naar goede doelen. De vier kinderen zien geen cent van het vermogen van ruim 6 miljoen euro van Reginald Harwood, die zij omschreven als een type dat zo uit een boek van Dickens leek te zijn weggelopen.
Harwood, de Lord van Swillington, die zes jaar geleden overleed, wilde dat zijn nalatenschap volledig zou worden besteed aan de oprichting van een museum dat zijn naam moest dragen. Daarin zou zijn collectie kunstvoorwerpen moeten worden tentoongesteld. Drie van zijn kinderen vochten het testament aan, omdat dat plan volkomen onpraktisch zou zijn, meldde The Times donderdag.
De rechter gaf de kinderen woensdag gelijk, omdat de kunstcollectie van Harwood in werkelijkheid een verzameling kitsch is. Alleen een aantal klassieke auto's had museale waarde kunnen hebben, als Harwood ze niet in het open veld had geparkeerd en in de loop der jaren had laten overgroeien door onkruid.
De rechter besloot daarom dat de erfenis naar goede doelen moet gaan, tot grote verontwaardiging van Harwoods kinderen. "Er was geen liefdadig bot in mijn vaders lijf", oordeelde de jongste dochter Alexandra. "Hij gaf nooit een cent aan goede doelen. We zijn opgegroeid in tweedehandskleding en kregen tweedehandsverjaardagscadeautjes. Zijn idee van zich opdirken was een nieuw touwtje kopen om zijn broek omhoog te houden.'
Tja, hier kun je je eigen kinderen toch niet onterven? Of tenminste nooit helemaal... Zitten ook haken en ogen aan.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:30 schreef sizzler het volgende:
Gelukkig is dat in Nederland beter geregeld.
successierechtquote:Op donderdag 10 november 2005 13:30 schreef sizzler het volgende:
Gelukkig is dat in Nederland beter geregeld.
Ik vind dit eigenlijk nog het mooist. Een man die een 'kunstcollectie' verzameld die eigenlijk alleen kitsch blijkt te zijn. Ik zie er beelden bij van de hele omgeving die doorheeft dat het geen kunst is maar niemand die het durft te vertellen of zo'n eigenwijze man die het niet wil geloven dat het eigenlijk alleen maar meuk is.quote:omdat de kunstcollectie van Harwood in werkelijkheid een verzameling kitsch is.
maar ondertussen heeft hij wel een hele kunst/kitsch verzameling en een paar oude autootjes in zijn tuin staan.quote:"Hij gaf nooit een cent aan goede doelen. We zijn opgegroeid in tweedehandskleding en kregen tweedehandsverjaardagscadeautjes. Zijn idee van zich opdirken was een nieuw touwtje kopen om zijn broek omhoog te houden.'
Inderdaad.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:31 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Tja, hier kun je je eigen kinderen toch niet onterven? Of tenminste nooit helemaal...
1% van 50 miljard is nog steeds 500 miljoen...quote:Op donderdag 10 november 2005 13:43 schreef Logical het volgende:
de kinderen van bill gates erven trouwens 'maar' 1% van z'n totale vermogen later... de rest gaat naar goede doelen... (nu betekend die 1% dat ieder kind alsnog wel een paar miljoen krijgt hoor)
vind ik verder eigenlijk wel een goede zaak, om het geld dan weer te laten stromen, ipv onnodig opgepot te houden...
Stel je kind is Volkert v/d G, dan wil je hem toch niets geven?quote:Op donderdag 10 november 2005 13:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
staat in de wet.
blijkbaar vinden ze dat je als kind altijd recht hebt.
Ik ken mensen die werden veelvuldig door hun zoon bedreigd, hij had zijn zus misbruikt maar onder geen beding kon hij onterft worden. Volgens mij was het wel mogelijk om hem voor een deel te onterven. Maar zelfs dan kreeg hij nog 1/8e deel.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:51 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
staat in de wet.
blijkbaar vinden ze dat je als kind altijd recht hebt.
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:55 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik ken mensen die werden veelvuldig door hun zoon bedreigd, hij had zijn zus misbruikt maar onder geen beding kon hij onterft worden. Volgens mij was het wel mogelijk om hem voor een deel te onterven. Maar zelfs dan kreeg hij nog 1/8e deel.
precies. belachelijke wet.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:55 schreef Burbo het volgende:
[..]
Stel je kind is Volkert v/d G, dan wil je hem toch niets geven?![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |