abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 november 2005 @ 11:12:37 #1
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_32142440
Vervolg van Het Grote Kleine Babietjes Topic, deel 63

Babietjes

30 november 2004: Stella, dochter van Anniebaby
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
28 december 2004: Cas en Liz, zoon en dochter van Smirre
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
4 januari 2005: Sanna Leonie, dochter van meneerdeman (papa)
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
9 januari 2005: Marisse, dochter van bietjuh
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
26 januari 2005: Dominique, dochter van Cavemania
1 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
02 februari 2005: Joep, zoon van Lentemeisje en Dop
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
17 februari 2005: Sanne Larissa dochter van edje34(papa)
19 februari 2005: Dylan, zoon van DaanBanaantje
20 februari 2005: Lars, zoon van Ma-Maatje
21 februari 2005: Arend, zoon van Bumbelbee
11 maart 2005: Noël Riley, zoon van Luisa
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
4 april 2005: Noor, dochter van Superted (papa)
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
12 april 2005: Dione, dochter van wiseguy79
29 april 2005: Samiq Elijah, zoon van Yfke en Spiro
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
05 mei 2005: Querida, dochter van Roxie
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van Snakelady
16 mei 2005: Didier, zoon van Romek (papa)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
05 juli 2005: Henrik en Katrine, zoon en dochter van Fogel
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
11 juli 2005: Nicole, dochter van Snowww
06 augustus 2005: Raïsa Manou, dochter van Rekkie en Roumysa
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
31 augustus 2005: Mila, dochter van Joolz (papa)
29 september 2005: Sterre, dochter van NT-T.BartMan (papa)
*** 14 oktober 2005: Kady Máire, dochter van Elegantly Wasted en Digger***
18 oktober 2005: Jort, zoon van Quinny en chocobo
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
21 oktober 2005: Amber, dochter van Biebz en Xlarge
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Robin Thomas, zoon van Wennie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's***

Laatste post van Vicky
quote:
Op donderdag 10 november 2005 10:00 schreef Vicky het volgende:
Amber was nu 20 gram aangekomen .Ze had lekker geslapen vannacht en was wakker toen ik kwam. Heb flesje gegeven, lekker geknuffeld en haar toen ingebakerd en in haar bedje gelegd.
Ze was lekker rustig toen ik wegging.

Wennie, lekker ventje!!
En ik hoop dat het goed blijft gaan!

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 26-11-2005 10:35:43 ]
pi_32143550
Vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer gaan zwemmen met Isis. Ze vond het weer heerlijk. En het leukste van alles vond ze van de kant in het water "springen" ze lag helemaal in een deuk.
Met de amandeltjes gaat het weer een stuk beter waardoor het slapen ook weer beter gaat.
pi_32143551
Vanmorgen voor het eerst sinds tijden weer gaan zwemmen met Isis. Ze vond het weer heerlijk. En het leukste van alles vond ze van de kant in het water "springen" ze lag helemaal in een deuk.
Met de amandeltjes gaat het weer een stuk beter waardoor het slapen ook weer beter gaat.
  donderdag 10 november 2005 @ 12:07:21 #4
127194 SingleParent
What doesnt kill you, makes yo
pi_32143902
Hallo allemaal,

Ik las je verhaal Vicky en herkende er veel in. Mn jongste dochter in nu 9 maanden. Zij heeft heel veel baat gehad bij 2(!) behandelingen an een osteopaat. Toen is ze verandert van een bijna huilbaby in een rustige goed slapende baby. De fysio kon niks bij haar vinden terwijlde osteopaat direct het KISS sydroom herkende en dit heeft gecorrigeerd. (voorkeurshouding heeft hier ookerg veel baat bij)

Xanthe, leuk he dat zwemmen! Min beide meien zijn er dol op. Als het even kan gaan we iedere zondag.

Groeten,

Chelle
pi_32147284
Dankje Chelle, ik hou het in gedachten. Morgen komt de fysiotherapeut weer.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_32147965
Ook hier zijn een aantal dingen heel herkenbaar en wat Chelle zegt, bij ons was Tomas er ook binnen 2 behandelingen vanaf (en dat was dan nog wel 1 gewone behandeling en 1 controle), echt vreemd hoe je na zo'n behandeling al direct veel verschil kunt zien...

Xanthe: lekker he, dat zwemmen. Hier is het van de kant springen ook een groot succes. En het liedjes zingen in een kring. Het 'gewone' op de buik en rug zwemmen vind Tomas niet geweldig (ook niet verschrikkelijk, maar echt enthousiast wordt hij er niet van).
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_32148240
Isis wil maar al te graag op de buik zwemmen , maar niet omdat dat leuk zwemmen is , maar omdat ze dan water kan happen. Ik weet niet wat dat is met Isis , onder de douche , in bad , in de tummytub , ze is zich in alle bochten aan het wringen om maar dr mond onder water te krijgen.

Isis begint dada te zeggen als je weg gaat of iemand aan de andere kant van de deur staat , zo lief...
  donderdag 10 november 2005 @ 14:44:22 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32148517
Ik zat idd ook al aan KISS te denken toen je over dat hoofdje/nekje vertelde Vicky...

Je kan het idd even voorleggen aan de fysio hoewel er nog steeds ook artsen zijn die er niet aan willen. Dus je zou mss voor je eigen gemoedsrust als ze uit het ziekenhuis is en het gaat nog steeds niet lekker zelf eens langs kunnen gaan. Het is volgens mij echt zoiets als baat het niet, dan schaadt het niet iig.
pi_32148600
quote:
Op donderdag 10 november 2005 14:44 schreef Brighteyes het volgende:
Ik zat idd ook al aan KISS te denken toen je over dat hoofdje/nekje vertelde Vicky...

Je kan het idd even voorleggen aan de fysio hoewel er nog steeds ook artsen zijn die er niet aan willen. Dus je zou mss voor je eigen gemoedsrust als ze uit het ziekenhuis is en het gaat nog steeds niet lekker zelf eens langs kunnen gaan. Het is volgens mij echt zoiets als baat het niet, dan schaadt het niet iig.
was ik ook wel van plan. De fysio zegt dat ze niets kan ontdekken aan het hoofdje/nekje
Nu ik er op ga letten merk ik toch dat ze echt een voorkeurshouding heeft voor de linkerkant. Ze draait af en toe ook wel met haar hoofdje naar rechts, maar ze ligt het liefst op links
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_32148808
Wat ze net hier ook zeiden, een osteopaat, kun je heel veel profijt van hebben. Ik heb er al heel veel verhalen over gehoord.
pi_32149043
Ja of een manueel therapeut voor kinderen. volgens mij zit er niet zo veel verschil tussen een osteopaat en een manueel therapeut in hoe ze dit soort dingen behandelen (denk ik?). Op http://www.kiss-kinderen.nl/ staat er onder adressen een hele lijst met mensen die kunnen vaststellen of er inderdaad iets mis zit bij de nekwervels en het ook kunnen verhelpen. Dat zijn wel allemaal manueel therapeuten...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_32156500
Och Vicky! Da's schrikken meis! Fijn dat het nu langzaamaan wat beter gaat met Amber. Heel veel sterkte in ieder geval met je meiske..*knuf*

Wij zijn terug van een paar daagjes Ardennen. Het was heerlijk, Sara was onwijs lief en heeft echt amper gehuild, moest gewoon steeds lachen en met iedereen kletsen (waren met een groep vrienden).
Ze sliep bij ons op de kamer en heeft heel goed geslapen, werd ook niet meer wakker voor spenen enz. Vandaag ben ik weer aan het werk gegaan en Sara was vanmorgen hier thuis met d'r opa en oma, en vanaf 12:30 op de creche, daar was alles ook goed gegaan (ook met ingebakerd slapen enz). Toen we er kwamen lag ze heerlijk ingebakerd te slapen in zo'n hangmat . Ze is nu wel helemaal munt en ligt dus net in bedje.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32156569
quote:
Op zaterdag 5 november 2005 16:50 schreef Igraine het volgende:
Vicky, misschien kan je anders de comfort voeding van Friso proberen.

Van de verstopping krijgen die kleintjes ook enorm last van krampjes en toen ik hier overstapte op de comfort kwam dat allemaal los zeg maar. Wat ik ook nog weleens heb gedaan is een paar druppeltjes olie door de fles om 't allemaal een beetje te 'smeren'. Maar ja, 't blijft gewoon een kwestie van uitvogelen wat het nou precies is en wat het beste werkt.

ABC Dophilus werkt hier heel goed, ik geef nu ook geen comfort meer maar extra, voor hongerige baby's en totaal geen last meer van krampjes...
Igraine, ik heb een vraagje over overstappen van voeding! Sara is vaak nog wat hongerig en de CB wijk zei dat we eventueel konden mengen met Friso normaal (zodat de voeding wat meer verzadigd) of eventueel overstappen. Ik heb dit dus niet gedaan omdat ik doodsbang ben dat Sara weer krampen krijgt. Ze heeft nu helemaal geen krampjes meer (sinds de comfort en de ABC). Hoe ging dit bij jou? Ik twijfel wel om het nu toch te proberen namelijk..
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_32163630
Fuente, denk je eraan dat de ABC eind november verloopt! Ik wil het niet op mijn geweten hebben als het meteen kwaad zou doen!!
En jullie weekend klinkt heerlijk! SuperSara op reis!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 11 november 2005 @ 07:50:05 #15
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_32170219
Hier wordt het een spannende dag.

Woensdag vertelde de verpleegster ons dat Kady waarschijnlijk dit weekend al naar huis mag.
Maar......ik zie dat helemaal nog niet zitten!! Ze is pas 35 weken en sinds gisterenmiddag van de monitor (zou eigenlijk vanaf vandaag zijn, maar ze hebben de monitor nodig voor een ander kindje dus Kady is er eerder vanaf gehaald). Maar waar ik het meeste tegenop zie is het drinken van Kady. Sinds gisteren moet ze ook 60 ml per voeding gaan drinken. In de rapporten van de verpleegsters lees ik dat Kady altijd alles netjes opdrinkt, nou, bij mij dus niet he. En bij Robert ook niet. De verpleegsters 'proppen' het er echt in. Een techniek die wij niet beheersen. En ik vind dat een kindje gewoon de flesjes moet leegdrinken, zonder al teveel kunst- en vliegwerk uit te halen. Dat is toch niet gek? Kijken of we vandaag een kinderarts kunnen spreken.

Ze eeft ook heel veel last van haar ontlasting, ze ligt soms echt uren te persen en winden te laten. Echt heel zielig om te zien. Voorlopig wordt daar nog niets mee gedaan.
Gisteren woog ze 2585 gram dus dat gaat goed!
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
pi_32170282
Lishe, jeps ik denk eraan, thnx . Het is echt superspul geweest voor Sara!

EW, ik kan me goed voorstellen dat het dan nog eng is om haar mee naar huis te nemen. Als het drinken voor jullie nog moeizaam gaat enzo. Hopelijk kan ze nog wat langer blijven zodat Kady wat meer tijd krijgt om te leren drinken!
Sara
Merel
Ukje
pi_32170748
wow, EW, dat zou inderdaad snel zijn zeg! op zich natuurlijk hartstikke fijn dat Kady het zo goed doet dat ze haar al naar huis durven laten gaan. de 2500gram gepasseerd, hoera! maar jullie moeten het zelf natuurlijk ook wel zien zitten. heb je het gevoel dat ze haar sneller naar huis sturen omdat er plaatsgebrek is oid? en d'r hartslag, is alles daar nu goed mee of maak je je daar ook nog zorgen over? zielig zeg, die krampjes. misschien moet ze ook maar aan de ABC-D.
  vrijdag 11 november 2005 @ 08:56:06 #18
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_32170844
EW, lastig .. Aan de ene kant wil je d'r natuurlijk graag thuis hebben.. aan de andere kant wil je natuurlijk wel dat ze er echt helemaal klaar voor is. Kan me voorstellen dat je nog een beetje twijfelt.
Idd nog maar even goed overleggen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_32170939
quote:
Op donderdag 10 november 2005 15:01 schreef TearSong het volgende:
Ja of een manueel therapeut voor kinderen. volgens mij zit er niet zo veel verschil tussen een osteopaat en een manueel therapeut in hoe ze dit soort dingen behandelen (denk ik?). Op http://www.kiss-kinderen.nl/ staat er onder adressen een hele lijst met mensen die kunnen vaststellen of er inderdaad iets mis zit bij de nekwervels en het ook kunnen verhelpen. Dat zijn wel allemaal manueel therapeuten...
wij hebben een manueel therapuet gehad en hebben helaas wat meer behandelingen nodig gehad dan de twee die hier iedereen zegt, maar JD is wel erg opgeknapt steeds na de behandeling. Nog steeds zit het niet helemaal lekker maar dat was enigzins te verwachten. (wij zijn trouwens via het cb daar terrecht gekomen) en hebben eerst thuis veel zelf op een bepaalde manier (hartverscheurend) moeten masseren
pi_32173635
anna heeft er trouwens een tand bij zag ik gisteravond (bovenin). vanmorgen was ze meteen aan 't 'knarsetanden'.
  vrijdag 11 november 2005 @ 12:23:11 #21
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_32175355
Joepie Anna tandenmonster!!!
hier wordt ook volop geknarsd Bix, irritant he?!
pi_32177929
Vanmorgen weer in het ziekenhuis doorgebracht.

Amber weegt 3414 gram!! 14 gram boven haar geboortegewicht, gaat de goede kant op. Ze heeft vannacht weer goed geslapen. De kweek van de ontlasting was goed, geen bacteriele infectie gevonden, viraal was nog niet bekend, moet langer op kweek staan. Spruw in haar mondje wordt minder.

Vanmorgen is de fysio geweest en heb het een en ander met haar besproken. Ze ziet ook dat Amber een voorkeurskant heeft. Amber beweegt verder goed en zit, net als ik, heel los in haar gewrichten. Als Amber weer thuis is krijgt ze kinderfysiotherapie aan huis. Heb het ook gehad over het KISS syndroom. Ze kon het niet helemaal goed beoordelen nu maar de kinderfysio aan huis heeft nauw contact met een manueel therapeut.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:01:37 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_32178131
Gaat goed vicky! Lekker dat haar gewicht al zo omhoog kruipt!
  vrijdag 11 november 2005 @ 14:38:17 #24
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_32179191
Anna, Zomaar weer een tand erbij! En niet knarse hoor, da's zonde van je mooie tand! (en zo'n vreselijk geluid!)
Amber! Weer boven haar geboortegewicht. Dat werd tijd! Fijn hoor, Vicky, dat je therapie aan huis krijgt. Hopelijk blijft de stijgende lijn erin! Joehoe voor Ambertje!

As we speak ontdekt Luuke de teletubbies. Ze gilt er lacht naar die monsters en ze schuift elke keer naar de t.v. om ze aan te raken. Ben er nu ook achter dat ze 'billenschuift'! We zagen steeds niet hoe ze zich verplaatste, maar ze hupst op haar kont!
En een vraagje van huishoudelijke aard; madam heeft erge luieruitslag, voor het eerst eigenlijk. Nu ben ik al een paar dagen flink aan het smeren met Sudocreme, maar het wordt alleen maar roder. Ik heb ook nog een 'blokkade-creme' in de kast staan. Bij het smeren van die creme kan er geen lucht of vocht bij de plek komen. Zou dit misschien nog het proberen waard kunnen zijn? Of zou het juist kunnen verergeren?
(Ze zwaait naar de Teletubbies nu!)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_32180157
zou ik niet doen die blokkade creme, het moet juist wel wat kunnen luchten lijkt me. anna had dus laatst ook uitslag waarbij sudocreme niet meer hielp, en ik dacht dat 't een schimmelinfectie was. de huisarts dacht van niet maar toen die 't zag was het ergste al wel voorbij, dus ik twijfel nog steeds. maar ik denk nu dat 't misschien toch met die nieuwe tand te maken heeft gehad. wat hier in ieder geval wel wat hielp was calendulazalf.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')