kunst, die trekken aan elke bel die ze kunnen vinden, liefst vier of vijf keerquote:Op donderdag 10 november 2005 14:40 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Mag ik je er even op wijzen dat de enige die (te vergeefs) aan de bel heeft trokken wat betreft de situatie in de Oosterparkbuurt een links SP-raadslid was
Ik weet nog wel dat ik dat gedoe op het nieuws voorbij zag vliegen toen ... ik had echt nooit verwacht dat dat ook in Nederland zou gebeuren...quote:Op donderdag 10 november 2005 14:38 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Wat ik zo snel kan vinden is dat het op 30 december ('97) het ergst uit de hand is gelopen, met de wel bekende plunderingen en vernielingen. En dat er op 31 dec en 1 jan nog wat kleinere relletjes zijn geweest. Verder wordt gemeld dat de hele voorgaande december maand al onrustig was (wat onrustig inhoud staat er niet bij). Het lijkt er dus inderdaad op dat het maar 1 dag echt gigantisch rellen is geweest destijds, wat jij zei dus.
Maar de mensen die dan in een onbekende stad zijn kunnen niet snel vluchten. De personen in Frankrijk kenden de wijk en wisten ook precies waar ze heen moesten rennen/vluchten zodra de politie zou verschijnen. Als jij in Rotterdam woont, maar gaat rellen in Groningen, dan moet je dus hopen dat mederellers uit Groningen je een schuilplaats bieden als je moet vluchten.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:40 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik zit me net wel te bedenken, zoals je kunt lezen in diverse media hebben de franse jeugd elkaar opgeroepen via internet en mobiele telefoons. Afgezien dus van het feit dat wij niet van die aaneenschakeling van wijken hebben, zijn er hier wel problemen met bepaalde bevolkingsgroepen en maakt ook de nederlandse bevolking veel gebruik van dergelijke communicatiemiddelen.
Dat de rellen in verschillende steden aan de gang waren wijst er dus op dat een aaneenschakeling van wijken niet nodig is om rellen te laten ontstaan. Een collectieve ontevredenheid in combinatie met die communicatiemiddelen lijkt me voldoende.
Dat bedoel ik dan verder ook niet. Niet het gaan naar andere steden, maar onderling contact.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:47 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Maar de mensen die dan in een onbekende stad zijn kunnen niet snel vluchten. De personen in Frankrijk kenden de wijk en wisten ook precies waar ze heen moesten rennen/vluchten zodra de politie zou verschijnen. Als jij in Rotterdam woont, maar gaat rellen in Groningen, dan moet je dus hopen dat mederellers uit Groningen je een schuilplaats bieden als je moet vluchten.
zeker altijd op vakantie als er weer een landskampioen is voetbal wordt gekroondquote:Op donderdag 10 november 2005 14:47 schreef Snatched het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik dat gedoe op het nieuws voorbij zag vliegen toen ... ik had echt nooit verwacht dat dat ook in Nederland zou gebeuren...
Ach, een paar jaar eerder was het in Den Haag ook al raak rond oud en nieuw. En bij slechte prestaties van het Nederlands Elftal is het natuurlijk ook niet ongewoon dat de plaatselijke Kijkshop onvrijwillig open gaat voor publiek...quote:Op donderdag 10 november 2005 14:47 schreef Snatched het volgende:
[..]
Ik weet nog wel dat ik dat gedoe op het nieuws voorbij zag vliegen toen ... ik had echt nooit verwacht dat dat ook in Nederland zou gebeuren...
Nee man, ik was 16!quote:Op donderdag 10 november 2005 14:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
zeker altijd op vakantie als er weer een landskampioen is voetbal wordt gekroond
Ik denk dat de situatie in Fr verder ging dan dat. In Nl is er ontevredenheid en bezorgheid. In Fr is er uitzichtloosheid en wanhoop. Het verschil zit m in de gradatie. Denk ik dan he.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:40 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Ik zit me net wel te bedenken, zoals je kunt lezen in diverse media hebben de franse jeugd elkaar opgeroepen via internet en mobiele telefoons. Afgezien dus van het feit dat wij niet van die aaneenschakeling van wijken hebben, zijn er hier wel problemen met bepaalde bevolkingsgroepen en maakt ook de nederlandse bevolking veel gebruik van dergelijke communicatiemiddelen.
Dat de rellen in verschillende steden aan de gang waren wijst er dus op dat een aaneenschakeling van wijken niet nodig is om rellen te laten ontstaan. Een collectieve ontevredenheid in combinatie met die communicatiemiddelen lijkt me voldoende.
das waarquote:Op donderdag 10 november 2005 14:50 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ach, een paar jaar eerder was het in Den Haag ook al raak rond oud en nieuw. En bij slechte prestaties van het Nederlands Elftal is het natuurlijk ook niet ongewoon dat de plaatselijke Kijkshop onvrijwillig open gaat voor publiek...
We rellen wel vaker hier hoor. Maar het blijft elke keer wel weer ongelovelijk om te zien dat het ook hier kan gebeuren.
Maar blijkbaar zijn er ook (in mindere mate) onrusten in portugal, spanje, duitsland. De vonk in frankrijk is in die landen blijkbaar genoeg om over te laten slaan.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie in Fr verder ging dan dat. In Nl is er ontevredenheid en bezorgheid. In Fr is er uitzichtloosheid en wanhoop. Het verschil zit m in de gradatie. Denk ik dan he.
Lijkt me ook ... het is typisch Nederlands om overal op af te geven, maar als puntje bij paaltje komt beseffen heel veel mensen wel hoe goed ze het hier hebben, ook al heb je het naar Nederlandse maatstaven slecht (voor zover mogelijk).quote:Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik denk dat de situatie in Fr verder ging dan dat. In Nl is er ontevredenheid en bezorgheid. In Fr is er uitzichtloosheid en wanhoop. Het verschil zit m in de gradatie. Denk ik dan he.
uiteindelijk is het een koloniale kwestie.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:52 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Volgens mij is de situatie in frankrijk danwel extremer, maar is de bron daarvan niet anders dan in nederland. Ook hier is diezelfde onvrede onder bepaalde bevolkingsgroepen.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:55 schreef Snatched het volgende:
[..]
Lijkt me ook ... het is typisch Nederlands om overal op af te geven, maar als puntje bij paaltje komt beseffen heel veel mensen wel hoe goed ze het hier hebben, ook al heb je het naar Nederlandse maatstaven slecht (voor zover mogelijk).
Ik blijf ook van mening dat als je het in Nederland slecht hebt, dat je dat dan ook vrijwel altijd zelf veroorzaakt hebt. Er zijn zoveel instanties, uitkeringen en oplossingen...
(waar zijn Meki en zijn 'welles-nietes' vriendjes?)
weg hoop ik, laat ze ff wegblijven want nu gaat het topic wel goed, ik neem er mijn baret voor af als ik die nog op zou hebbenquote:Op donderdag 10 november 2005 14:55 schreef Snatched het volgende:
[..]
Maar niet in een dergelijke extreme mate zoals in die achterbuurten ... die leefsituatie bevordert de frustraties enorm.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:59 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Volgens mij is de situatie in frankrijk danwel extremer, maar is de bron daarvan niet anders dan in nederland. Ook hier is diezelfde onvrede onder bepaalde bevolkingsgroepen.
Uiteraard is de situatie in Frankrijk totaal niet te vergelijken met Nederland. Hier heb je (nog) een redelijk sociaal vangnet voor kansarme jongeren.quote:Op donderdag 10 november 2005 15:00 schreef Snatched het volgende:
[..]
Maar niet in een dergelijke extreme mate zoals in die achterbuurten ... die leefsituatie bevordert de frustraties enorm.
Daar is de zweep over gegaan als je begrijpt wat ik bedoel, en het heeft haar vruchten afgeworpenquote:Op donderdag 10 november 2005 14:55 schreef Snatched het volgende:
Niet echt, de onvrede hier heeft niet te maken met de economische situatie, tenminste niet vaak, maar eerder met het constante gebash en de manier waarover er gepraat wordt in de media. Tenminste dat vinden die gasten die dan ontevreden zijn. Terwijl het in Frankrijk echt veel erger gesteld is, economisch gezien, maar ook sociaal gezien. Daarnaast zijn er in Frankrijk echt gebieden waar het een no-go area is, dus waar een bepaalde groep het voor het zeggen heeft. In Nederland kennen wij niet eens "ghetto's:", laat staan no go area's.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:59 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Volgens mij is de situatie in frankrijk danwel extremer, maar is de bron daarvan niet anders dan in nederland. Ook hier is diezelfde onvrede onder bepaalde bevolkingsgroepen.
Hou toch op, 9 van de 10 arrestanten in parijs had niet recent gesoliciteerd,en had zijn school niet afgemaakt. Wat denken ze nou ?? Dat werkgevers aanbellen en op hun knieeen vragen of ze voor hun willen werken? Hou toch op zeg.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:12 schreef Hobiedobie het volgende:
Correct.
De lont was de sociaal-economische situatie.
Vergeet niet dat een hoop van die rellers een jaar of 14 is. Die hebben echt nog niks te zeiken over discriminatie bij het vinden van een baan ed, want daar zijn ze nog te jong voor. Het is gewoon pure baldadigheid.quote:Op donderdag 10 november 2005 17:16 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Hou toch op, 9 van de 10 arrestanten in parijs had niet recent gesoliciteerd,en had zijn school niet afgemaakt. Wat denken ze nou ?? Dat werkgevers aanbellen en op hun knieeen vragen of ze voor hun willen werken? Hou toch op zeg.
Als je succesvol wilt zijn zorg je eerst dat je een degelijke opleiding heb afgerond, ga dan eens actief soliciteren en moet je zien hoeveel extra kans je hebt.
Altijd maar dat handje ophouden en naar andere wijzen IK KOTS OP DIE PARASIETEN
Net alsof dit een 'recente' kwestie isquote:Op donderdag 10 november 2005 17:16 schreef Speed-Addicted het volgende:
[..]
Hou toch op, 9 van de 10 arrestanten in parijs had niet recent gesoliciteerd,
Het stoppen met school werkt in die wijken wel een beetje anders en om andere redenen dan in Nederland hoor .quote:en had zijn school niet afgemaakt. Wat denken ze nou ?? Dat werkgevers aanbellen en op hun knieeen vragen of ze voor hun willen werken? Hou toch op zeg.
OMGquote:Als je succesvol wilt zijn zorg je eerst dat je een degelijke opleiding heb afgerond, ga dan eens actief soliciteren en moet je zien hoeveel extra kans je hebt.
Misschien moet je eens leren om een andere belevingswereld te begrijpen. Vrij belangrijk met dit soort kwesties, hopelijk lukt het jou met je 'gedegen' opleiding. Succes.quote:Altijd maar dat handje ophouden en naar andere wijzen IK KOTS OP DIE PARASIETEN
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |