Zoals het bericht al aangegeeft is er al vanaf juni, dus ruim voor deze rellen, een pyromaan actief in de regio en passen deze branden in het patroon. Kleine kans dat het dus symphatisanten zijn, hooguit denkt de dader door op auto's over te gaan de politie op het verkeerde spoor te zetten.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:28 schreef Snatched het volgende:
[..]
Ja, of stakkertjes die denken dat het stoer is om te sympathiseren met de rellen in Frankrijk.
Ik heb nog nooit gehoord van de ghetto's of achterstandswijken uit Waalwijk...
Wordt eens wakker, door dit soort ophitseri zitten ze in belgie ook al te kloten. 15 branden sinds juni in totaal, en 4 autobranden sinds eergisteren?quote:Op donderdag 10 november 2005 13:31 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Zoals het bericht al aangegeeft is er al vanaf juni, dus ruim voor deze rellen, een pyromaan actief in de regio en passen deze branden in het patroon. Kleine kans dat het dus symphatisanten zijn, hooguit denkt de dader door op auto's over te gaan de politie op het verkeerde spoor te zetten.
Sinds juni!! Man, het is net november! 4 maanden zit daartussen. Hoe moet daar een verband tussenzitten???quote:Op donderdag 10 november 2005 13:38 schreef Flopteron het volgende:
[..]
Wordt eens wakker, door dit soort ophitseri zitten ze in belgie ook al te kloten. 15 branden sinds juni in totaal, en 4 autobranden sinds eergisteren?
Het lijkt hier soms net de politiek, alles afdoen alszijnde incidentjes.
Dat de bevolking in Zanddonk ook in opstand komt tegen de gevestigde orde is natuurlijk een mogelijkheid.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:38 schreef Flopteron het volgende:
[..]
Wordt eens wakker, door dit soort ophitseri zitten ze in belgie ook al te kloten. 15 branden sinds juni in totaal, en 4 autobranden sinds eergisteren?
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:38 schreef Flopteron het volgende:
[..]
quote:Sinds juni vonden in de wijk Zanddonk in totaal ongeveer vijftien brandstichtingen plaats
Geen incidentjes dus. Maar een seriepyromaan. Hebben wel meer steden in Nederland last van. Maar heeft geen reet te maken met de rellen, behalve dat de pyromaan nu, om welke reden dan ook, is over gegaan op auto's.quote:"De brandstichtingen passen qua tijdstippen en locaties in een reeks."
De politie in Zanddonk ain't nuttin' to f*ck withquote:Op donderdag 10 november 2005 13:41 schreef kLowJow het volgende:
[..]
Dat de bevolking in Zanddonk ook in opstand komt tegen de gevestigde orde is natuurlijk een mogelijkheid.
Het zou hier ook heel goed kunnen gebeuren. Maar duidelijk niet in Waalwijk, in ieder geval lijkt me het zeer onwaarschijnlijk dat dat het geval is nu.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:45 schreef Flopteron het volgende:
Wel.... in 1 ding heb je gelijk, ik kan inderdaad geen verbanden feitelijk onderbouwen.
Ik vind het alleen erg jammer dat sommige van jullie tot een (mijns inziens) conclusie komen bij iets dat gewoon rommelt in west-europa.
Frankrijk heeft het.....Portugal heeft het....Het verenigd konikrijk heeft het,... denemarken heeft het, Belgie heeft het......duitsland heeft het....
En dan denken wij omdat het hier niet gebeurt omdat de mensen hier beter geintegreerd zijn en een hoger inkomen hebben?, kom nou!
Waar haal je dat vandaan? Wie denkt dat? Wie is wij? Ik niet hoor. Wie zei dat dan?quote:Op donderdag 10 november 2005 13:45 schreef Flopteron het volgende:
En dan denken wij omdat het hier niet gebeurt omdat de mensen hier beter geintegreerd zijn en een hoger inkomen hebben?, kom nou!
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:46 schreef Snatched het volgende:
[..]
De politie in Zanddonk ain't nuttin' to f*ck with![]()
Je reactie kwam nogal nonchalant over.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:53 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]
Waar haal je dat vandaan? Wie denkt dat? Wie is wij? Ik niet hoor. Wie zei dat dan?
quote:Op donderdag 10 november 2005 13:56 schreef Flopteron het volgende:
[..]
Je reactie kwam nogal nonchalant over.
Ik hoor er meerdere naar de media bekant springen om toch even mede te delen dat zoiets absoluut niet gebeuren zal hier.quote:Op donderdag 10 november 2005 13:58 schreef natte-flamoes het volgende:
[..]welke reactie? En vanuit die reactie ga je concluderen dat 'wij' hier in nederland dat allemaal denken?
Als jij een bericht plaats waarin duidelijk staat dat het niets met de rellen te maken heeft, is het dan zo raar dat anderen dat bevestigen?quote:Op donderdag 10 november 2005 14:02 schreef Flopteron het volgende:
[..]
Ik hoor er meerdere naar de media bekant springen om toch even mede te delen dat zoiets absoluut niet gebeuren zal hier.
""wij"" is niet heel"nederland, onmogelijk, maar als ik al gelijk 3 reacties over incidentjes, stelt niks voor en weet ik veel wat zie, wil dat meer zeggen over hoe we ertegenaankijken, dan dat we alert zijn op ""uitzaaiingen"" van dit soort ïncidenten
quote:Op donderdag 10 november 2005 14:02 schreef Flopteron het volgende:
[..]
Ik hoor er meerdere naar de media bekant springen om toch even mede te delen dat zoiets absoluut niet gebeuren zal hier.
""wij"" is niet heel"nederland, onmogelijk, maar als ik al gelijk 3 reacties over incidentjes, stelt niks voor en weet ik veel wat zie, wil dat meer zeggen over hoe we ertegenaankijken, dan dat we alert zijn op ""uitzaaiingen"" van dit soort ïncidenten
Mwaw, d'r wordt hier ook regelmatig gerelt. Wel voornamelijk door autochtonen trouwens. Het is naief om te denken dat het hier wel niet zal gebeuren. Wel is de kans aanmerkelijk kleiner. Onder anderen door wat je opnoemt. Maar er is vaak maar één vonk nodig, maar zolang de situatie blijft als ie is dan zie ik het ook niet meer gebeuren.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het hier in Nederland zal gebeuren, de invidivualisering is hier veel te veel ingebakken. Bovendien is de mentaliteit van de Nederlandse allochtonen heel anders, in dat opzicht hebben ze de nuchterheid wel overgenomen van de autochtonen. Daarnaast zijn de wijken veel te divers opgebouwd, tuurlijk heb je groepjes hangjongeren, maar toch van een heel andere orde.
ik denk dat de dood van die 2 jongens de druppel was om in eerste instantie te gaan rellen, je ziet het hier ook als de politie een marokkaan (of voetbalh00lie) afschiet, dan staan ze allemaal op straat bij wijze van spreken en sneuvelen er ruiten alleen duurt dat bij ons anderhalf uur en dan slaat de ME de bende uit en de relschoppers in elkaar en is de kous af ... mjah misschien krijg je nog een stille tocht.quote:Op donderdag 10 november 2005 11:24 schreef natte-flamoes het volgende:
Maar de dood van die 2 illegalen (dat las ik ergens) kan toch niet de directe aanleiding zijn? Daar moet iets aan voorafgegaan zijn.
Er zijn hier ook gewoon geen aaneengesloten wijken van ellende waarin het zo kan broeien zoals in Fr het geval is. Zelfs het ergste Nederlandse "ghetto" komt niet in de buurt.quote:Op donderdag 10 november 2005 14:05 schreef Mutant01 het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het hier in Nederland zal gebeuren, de invidivualisering is hier veel te veel ingebakken. Bovendien is de mentaliteit van de Nederlandse allochtonen heel anders, in dat opzicht hebben ze de nuchterheid wel overgenomen van de autochtonen. Daarnaast zijn de wijken veel te divers opgebouwd, tuurlijk heb je groepjes hangjongeren, maar toch van een heel andere orde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |