quote:
Nah, tis eigenlijk erg suf, maar ik vond het zelf nogal genant.
Vandaag was er iemand op "oriëntatiegesprek". Toevallig was dit een oud-collega van een van mijn huidige collega's, en toevallig was dat de persoon waarover reeds enige grapjes gemaakt waren ivm de "grote tieten" die ze zou hebben. Er is zelfs geopperd om mij met haar op blind date te sturen. Deze achtergrondinfo is belangrijk om de awkwardness van de rest van het verhaal te begrijpen:
Aan het eind van het gesprek liet de baas haar het kantoor zien. Ik zat met een collega van tevoren wat te grinniken ("ben benieuwd of ze echt zulke memmen heeft" enz.), maar we moesten natuurlijk tijdens het voorstellen wel serieus blijven.
Dus ik heel netjes mijzelf voorgesteld.
Zij: "Oh jouw naam heb ik wel eens op papier voorbij zien komen." (we doen wel zaken met haar bedrijf namelijk)
Ik: [poging grappig te zijn] "Oh, hopelijk omringd met hartjes?"
-INSERT pijnlijke stilte-
Ik: "Want... euh... omdat ik hopelijk een goede naam heb bij jullie?"
-Vreemde blikken boren zich in mijn vlees-
-Ik buig mij mompelend over mijn toetsenbord-
Nadat mijn baas haar weer had weggeleid grinnikt mijn collega "Wat was DAT nou weer voor opmerking?!"
Ik probeer mijn gedachtengang uit te leggen.
Hij (lachend): "Ah, je was ons in gedachten weer eens een paar stappen voor denk ik."
Ik: "Ja... de grap kwam niet echt door."
-De baas komt terug nadat hij de sollicitant heeft uitgelaten. Ik typ ijverig door.
Baas (met boos hoofd): "Ik denk dat ik die opmerking van jou niet zo leuk vond."
Ik: "Eh... tja. Dat floepte er per ongeluk uit, ben ik bang."
Baas: "Dat moet je dan maar niet meer doen."
ARGH! Het komt nu waarschijnlijk erg suf over, maar het was echt genant! Natuurlijk niet in het minst omdat mijn grapje niet grappig was, maar ook wel omdat iedereen (including de baas) in gedachten had "dat is die chick met de grote tieten... DON'T MENTION THE BOOBS!". En dan is zo'n opmerking over hartjes, alhoewel totaal onschuldig (bedoeld), niet echt gepast.
Gelukkig was mijn baas snel daarna weer erg aardig, maar hij kon de opmerking duidelijk totaal NIET waarderen... Dat was wel het genantste...
Tot zover mijn semi-hilarische belevenissen.
Niet echt Friends-material hč?
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(