abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 november 2005 @ 11:42:54 #26
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32200656
Epidemic (Lars von Trier, 1987)
Bijzondere en daardoor interessante film van Lars von Trier. Bij tijden doet de film sterk aan Tarkovsky denken, terwijl op andere momenten de Dogma stijl de overhand heeft. Dat levert heel sterke scenes op, zoals de hypnose of de helikopter vlucht, maar helaas ook een aantal minder interessante. De structuur van de film zorgt er ook voor dat de film samenhang mist. ***

San ging chaat goo si (New Police Story) (Benny Chan, 2004)
De beste film van Jackie Chan in tijden. Eindelijk krijgt hij een fatsoenlijk plot om z'n gevechtskunsten in te vertonen. Het verhaal is wat serieuzer dan in de meeste van z'n films en dat werkt in dit geval prima. Hij is minder snel dan vroeger, maar hij is dan inmiddels de 50 dan ook gepasseerd en dat in het achterhoofd is het erg indrukwekkend wat hij nog vertoond. Er zitten een aantal erg toffe stunt in. Het acteerwerk en de dialogen zijn echter soms wel erg slecht. ***
pi_32201324
THE DARK HOURS

Psychologische horror die sterk doet denken aan FUNNY GAMES van Haneke maar die net ff wat beter geacteerd is. Jammergenoeg ontspoort de film net als eerder genoemde FUNNY GAMES en verloor ik mijn interesse enigzins.

zaterdag 12 november 2005 @ 13:07:47 #28
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32202547
L.A. Confidential - Eindelijk. Hij was echt heel erg goed, leuk hoe ze telkens maar een aantal elementen uit de jaren 50 hadden gepakt en die op de achtergrond geschoven hadden, zodat het ook niet echt een eerbetoon werd. Alhoewel ik het op een andere manier leuk vond dan de regisseur bedoelde zag ik later in de extras. Linkjes naar de waargebeurde dingen waren ook erg leuk. De rol van Crowe was erg gaaf, deed me veel denken aan Marv van Sin City (of andersom, ik weet niet wat er eerder was, het boek van L.A. of de comic van Sin City), Kevin Spacey was echt hilarisch. Muziek was ook lekker. Ik heb me prima vermaakt!

8.5/10
pi_32204597
Zojuist eindelijk A tale of two sisters gezien. ( http://www.imdb.com/title/tt0365376 )

Fantastische film, ik heb hem meteen besteld op play.
Het is zo jammer dat horror en drama maar zo relatief weinig echt goed gecombineerd worden, want het resultaat is net als bij Dark Water ontzettend meeslepend.
Buiten Japanse films gebeurt het zelfs bijna nooit (alhoewel The Sixth Sense wel een beetje in de richting komt).

Vooral de stiefmoeder acteerde subliem.
Jammer genoeg waren de eerste 2 plotwendingen al erg duidelijk gemaakt voordat het zover was, maar misschien was dat de bedoeling wel, zodat er meer gefocust zou worden op het dramatische aspect van de film. En aan de hand van die 2 ontdekkingen is het nog steeds moeilijk om het geheel aan elkaar te knopen, dus het einde is er niet minder indrukwekkend om.
En werkelijk PRACHTIGE muziek, die zo ontzettend veel bijdraagt aan de sfeer van de film.

Een film om vaker te kijken, voor alle kleinere details of gewoon voor de muziek en de sfeer.

En nou maar weer wachten op de onnodige remake..
  zaterdag 12 november 2005 @ 14:43:27 #30
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32204808
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:35 schreef Lamon het volgende:

En nou maar weer wachten op de onnodige remake..
Dreamworks heeft de rechten iig al in bezit, ben benieuwd wanneer ie officieel wordt aangekondigd.
Geruchten gaan dat niemand minder dan The Olsen Twins de zusjes gaan spelen
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 14:59:58 #31
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32205136
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:43 schreef Timo20 het volgende:
Sheridana +1
pi_32205260
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 14:43 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Dreamworks heeft de rechten iig al in bezit, ben benieuwd wanneer ie officieel wordt aangekondigd.
Dan kijk ik alleen de vallende kast-scene op repeat..
  zaterdag 12 november 2005 @ 15:13:49 #33
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32205420
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 15:06 schreef Lamon het volgende:

[..]

Dan kijk ik alleen de vallende kast-scene op repeat..
dat wordt dan t hoogtepunt van t jaar
pi_32205942
Silence of the lambs
Ja,wel goed
pi_32206439
THE LAST WOMAN ON EARTH

Drama uit de stal van b-koning Corman over 2 mannen en een vrouw die overleven nadat alle zuurstof tijdelijk uit de atmosfeer is verdwenen.

De film wordt gered door de likable characters, want het plotje is natuurlijk nogal 'been there...'

Vrij serieus voor Corman's doen.

pi_32208025
THE ORDER

Amusante arthouse short waarin een aantal dames in catsuits dansen nadat ze elkaar met zeepsop hebben ingesmeerd, een kerel in een roze pakje een duel aangaat met een blote dame geschminkt als poes en dit alles onder psychedelishe muziek afgewisseld met punkcore.

Verfrissend en zeker niet te lang

pi_32209088
Rashomon

Geweldig, mijn favoriete Kurosawa-film.

Esentieel...
  zaterdag 12 november 2005 @ 18:05:01 #38
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32209471
Match Point

Minder essentieel, doch daarom niet minder leuk .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 12 november 2005 @ 18:18:32 #39
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_32209808
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 18:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Match Point

[afbeelding]

Minder essentieel, doch daarom niet minder leuk .
Pfft, Scarlett, essentieel dus.
pi_32216157
March of the Penguins (2005, France)

Een documentaire over de jaarlijkse trektocht die pinguins ondergaan om te kunnen paren en een jong op de wereld te brengen. Nou mag ik mezelf wel een dierenliefhebber noemen (alhoewel ik nooit National Geographic inschakel) en zijn pinguins van nature al leuke dieren om naar te kijken, maar het verbaasde mij hoe afwisselend humoristisch, vertederend en ontroerend deze documentaire is. Vooral de scene waarin een twee pinguins troosteloos naar hun ei kijken, beseffend dat deze niet warm genoeg is gebleven en kapot is gevroren, is erg sneu. De anderhalf uur durende documentaire vloog voorbij, vol met prachtige beelden.
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
  † In Memoriam † zaterdag 12 november 2005 @ 21:45:52 #41
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32216614
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 21:33 schreef Durbin het volgende:
Die wil ik ook graag zien! Zal er eens naar op zoek gaan.
Sheridana +1
pi_32216786
TERRORE NELLO SPAZIO- Uncensored European cut

PLANET OF THE VAMPIRES/DEMON PLANET/THE PLANET OF TERROR/SPACE MUTANTS/THE HAUNTED WORLD

Heerlijke scifi cheese van horror maestro Mario Bava waarbij de hoofdrolspeler het fenomenale kleurgebruik is.

Een ruimteschip en z'n bemanning komen op een onbekende planeet oog in oog te staan met lichaamloze wezens die een voor een de lichamen inpikken van de bemanning.

zaterdag 12 november 2005 @ 23:52:03 #43
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32220693
Mystery of the Wax Museum
Van deze werd in de jaren '50 een remake gemaakt getiteld House of Wax. Toffe film, soms wat knullig, soms wat chaotisch en met een hoop mensen die heel erg snel praten, maar naar het einde toe komt alles netjes samen tot een bevredigende conclusie. Fay Wray is vrij in deze film. Lionel Atwill iets minder.

Robots
Pfff. Het was allemaal redelijk leuk en er zat enkele grappige momenten in, maar uiteindelijk ontbrak er toch iets. Een verhaal bijvoorbeeld. Op Robin Williams na draagt niemand echt iets bij tot z'n personage.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_32221270
THE DESCENT

Heerlijk. Ouderwets leuke monsterflick over een stelletje gleuven die beestjes tegenkomen als ze gaan afdalen in een grot.

Bestellen maar!

pi_32221330
quote:
Op zondag 13 november 2005 00:23 schreef kinky_queen het volgende
Filmmarathon aan het houden ofzo? Mijn hemel.
pi_32221433
Neuh, alleen had ik vandaag zin om ze allemaal te posten en cappen enz enz

zondag 13 november 2005 @ 01:00:39 #47
40664 Durbin
Who knows..
pi_32222064
Jacob's Ladder (1990, USA)

Jacob Singer raakt tijdens een nachtelijke aanval gedurende de Vietnam-oorlog zwaar gewond. Thuis in Amerika krijgt hij steeds meer last van bepaalde hallucinaties, waarbij het lijkt alsof er demonen achter hem aan zitten. Hij vervreemdt steeds meer van zijn vriendin en komt in aanraking met een andere veteraan, die dezelfde ervaringen doorgaat. Een soortgelijk verhaal als het eerdergenoemde Johnny Got His Gun, alleen is de oorlogsschade bij Jacob voornamelijk psychisch en is de sfeer veel beklemmender en beangstigender. Tevens was bij Johnny Got His Gun de scheidingslijn tussen herinneringen en hallucinaties duidelijker dan bij Jacob´s Ladder, waardoor deze laatste ietwat vager en surrealistischer wordt, maar voor mij eigenlijk ook interessanter. Johnny Got His Gun vond ik erg goed, maar Jacob's Ladder overtreft dat wat mij betreft nog een beetje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Durbin op 13-11-2005 02:13:55 ]
..what evil lurks in the hearts of man? The shadow knows.
pi_32222848
Fargo (1996)
Een best aardige thriller. Een tikje donker, maar blijft ook wat luchtig door de zwangere agente die bezig is met de ontvoering. Persoonlijk vind ik het niet echt iets bijzonders.

The Dirty Dozen (1967)
Voor historische accuratie moet je natuurlijk niet bij deze film zijn. Het is gewoon een fijne actiefilm, met een niet onaardige cast, in een WW2 setting. Het is ook erg leuk om een stel dirty dozen naar een stel echte soldaten te zien transformeren en die het in de geheime missie in de praktijk brengen.

Batman Begins (2005)
Vanavond weer eens bekeken omdat dit toch door mijn hoofd blijft spoken. Tja ik blijf bij mijn eerdere standpunt het is echt een geweldige film. Christian Bale is echt geweldig als Wayne/Batman en de rest van de cast doet het ook geweldig. Het verhaal wordt gewoon goed gebracht en goed opgebouwd hoe Wayne uiteindelijk Batman wordt in deze film en het spreekt me ook aan dat deze Batman film naar een realistische setting neigt, het onderwerp angst kan hierdoor alleen maar beter werken op de kijker dan in een fantasiesetting zoals die andere 4. Let the sequel begin.
pi_32223425
ZOMBIE NIGHT

De zoveelste lowbudget hommage aan de zombiefilms van Romero dat ik er een btje moe van wordt. De film is zeker niet slecht en zit boordevol gore, maar ik heb het nu wel een btje gezien eigenlijk en zit meer op de volgende DEAD NEXT DOOR of BRAINDEAD te w88

Schijnt dat een sequel in de maak is

pi_32225462
quote:
Op zaterdag 12 november 2005 21:33 schreef Durbin het volgende:
Mooi he?? Ik had na het zien van die docu net het idee alsof ik één of ander heel lief Frans liefdesverhaaltje had zitten kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')