abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_32550976
THE BROTHERS GRIMM

Woorden schieten tekort over hoe geweldig deze nieuwe Gilliam is, ik geef een 9.5 en tis geen 10 omdat sommige special effects duidelijk niet goed uit de verf zijn gekomen en het akteren van sommigen te wensen overlaat. Ik zal niet teveel verklappen maar tis een mixje ergens tussen SLEEPY HOLLOW en LEGEND.

De minder kritische kijker (standaard bioscooppubliek) zal zich niet storen aan de kleine dingetjes waar een filmfan dat wel doet.

Maar het zij Gilliam vergeven onder het mom van 'al zijn films zijn een btje vreemd'

donderdag 24 november 2005 @ 23:04:09 #252
67663 fractalis
we (all) search
pi_32551678
Pickpocket (Bresson, 1959)

Volledig sprakeloos was ik enkele maanden terug na het zien van het prachtige Au Hasard Balthasar. Behoorlijk in mijn nopjes was ik daarom toen ik hoorde dat het fameuze Criterion-label zich officieel had toegewijd aan een dvd-release van Bresson's boevenfilm Pickpocket...
Pickpocket draait om de jonge schelm Michel, die zijn dagen al zakkenrollend doorbrengt in de straten, metro's en stations van Parijs. Naarmate zijn boevenkunsten groeien, groeit tevens de onzekerheid en de angst om gepakt te worden...
In de bijgevoegde introductie onthult kenner James Quandt dat Bresson zich behoorlijk heeft laten inspireren door het werk van film-noir meester Sam Fueller. Met name zijn vergelijking met Pick-up On South Street is uiterst treffend vanwege het zakkenrollersthema en het noir-achtige sfeertje.
Toch zou Bresson Bresson niet zijn als hij hier niet zijn volledig eigen ingetogen draai aan zou geven. En dat doet hij dus ook. Evenals in Balthasar gebruikt hij ook hier weer die haast hypnotiserend minimalistische stijl. Ook ditmaal maakt hij weer gebruik van non-acteurs, die hij briljant iedere vorm van nadrukkelijke emotie verbiedt. In plaats van een focus op het verhaal, legt Bresson op intrigerende wijze de nadruk op de berovingen en zakkenrollertechnische handelingen van Michel en kornuiten. De ultieme studie van de zakkenrollerskunst zou je het haast kunnen noemen. Uiteraard verloochent Bresson ook zijn poetische stijl niet. De slotscene bijvoorbeeld die min of meer de geestelijke verlossing aangeeft van Michel... zonder meer fantastisch, alleen al dankzij het sublieme acteerwerk van Martin LaSalle en Marika Green. Helaas deed de film mij op emotioneel vlak net wat minder dan Balthasar, maar desalniettemin is dit een geweldige film en een volledig terechte klassieker!
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
  donderdag 24 november 2005 @ 23:34:31 #253
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_32552763
Der Müde Tod
De doorbraakfilm van Fritz Lang uit 1921. Een vrouw vraagt aan de Dood om haar overleden echtgenoot terug te krijgen. Ze krijgt een kans in 3 verschillende verhalen waar ze moet proberen haar echtgenoot te redden. Net als alle andere films die ik al heb gezien van Lang vond ik deze ook erg leuk, al gaat de muziek na een tijdje wel vervelen en is het misschien niet de slimste keuze om een Japanse keizer te laten spelen door een dikke Duitser.

Genesis
Docu van de makers van Microcosmos. Hier gaat over de cyclus van het leven. De beelden zijn af en toe redelijk schitterend. Vogeltjes, padden, zeepaardjes, krabben en andere beestjes worden weer prachtig in beeld gebracht. Vooral de scenes met de lavastromen en de slang die een wel heel erg groot ei naar binnen werkt zijn memorabel. Minpuntje is dat het allemaal aan elkaar wordt geluld door een spirituele verteller die eigenlijk steeds de sfeer wat uit de docu haalt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  † In Memoriam † vrijdag 25 november 2005 @ 00:37:16 #254
4571 Sokolsky
Wil eigenlijk geen ondertitel
pi_32554741
quote:
Op donderdag 24 november 2005 17:02 schreef kinky_queen het volgende:

[..]

Jawel, de Duitse print is langer en de kleuren zijn helderder

Dat had je er niet bij verteld
Sheridana +1
  vrijdag 25 november 2005 @ 00:39:20 #255
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32554794

Akira (1988)
Als je anime zegt tegen iemand, dan is er een kans van 99,9% dat de eerste films die in zijn hoofd opkomt Akira en Ghost in the Shell zijn. Dit zijn namelijk gewoon met afstand de bekendste anime's, die er zijn. En voor veel mensen zijn dat ook de films die hun introduceren in het anime genre. En dat was het ook voor mij.
Akira was voor mij de eerste anime die ik zag. (Niet in '88 de enige tekenfilms die ik toen zag waren nog de nieuwste Disney) Maar toendertijd begreep ik eerljik gezegd niet waarom deze film zo de hemel in geprezen werd. Misschien kwam het doordat ik iets veel anders had verwacht. En niet voorbereid was op de complexiteit van het verhaal. Kortweg de film vond ik toen tegen vallen en was daarom altijd huiverig om hem weer te kijken. (iit GITS die ik meteen geweldig vond en al vaker heb gekeken).
Dit was dus pas de tweede keer dat ik Akira weer keek. En had ik het mis. Want het is eigenlijk een fantastische film. Om te beginnen is de tekenstijl gewoon ongelovelijk mooi en gedetaileerd. De soundtrack is lekker mysterieus en past precies bij de film. Maar bovenal de complexiteit die me toen zo tegenstond, greep me nu volledig aan. Geen recht toe recht aan goed vs. slecht verhaaltje zoals je in de meeste (westerse) tekenfilms ziet. Maar eentje waarin de scheidslijn tussen goed en slecht niet glashelder is. Zoals je wel vaker ziet bij anime, en ik begrijp daarom nu ook beter waarom dit toch wordt gezien als de introductie film in anime. Verder bevat de film een karakter studie over wat er zou gebeuren als een verlaten bang boos jochie op eens de krachten van een god zou hebben.
Misschien komt het omdat ik ouder ben, misschien omdat ik nu beter wist wat ik moest verwachten. Het maakt niet uit, wat telt is dat Akira erg in mijn aanzien is gestegen. En ik snap en het er mee eens ben dat Akira gezien wordt als één van de beste animé ooit. (Al vind ik GITS nog steeds net iets beter)
cijfer: 9

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 25-11-2005 00:45:10 ]
pi_32559031
Harry Potter and the Goblet of Fire

Alles recensies zullen wel weer lyrisch zijn; ik ben het er dan niet mee eens. Het is wederom een hele leuke film, maar voegt totaal niets toe aan de reeks. Eigenlijk hetzelfde dus als deel één en twee, maar dan iets grimmiger. Deel drie wordt daarbij niet geëvenaard. De film is wéér erg rommelig, springt van de hak op de tak, bevat tal van overbodige scenes en omvat eigenlijk maar een zeer oppervlakkig verhaaltje. Erg leuk dus, maar totáál niets aparts.
  vrijdag 25 november 2005 @ 10:46:04 #257
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_32560361
Ook ik heb Harry Potter and the Goblet of Fire gezien. Ik vond hem erg leuk, maar het boek is gewoon te complex en vooral te lang voor een film. Daardoor wordt door alles heengeraast en is de film niet echt bevredigend.
  vrijdag 25 november 2005 @ 12:53:46 #258
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_32563808
Dungeons & Dragons (Courtney Solomon, 2000)
Kut. De cast doet een wedstrijdje schmieren, het script is geschreven door een 5 jaar oude kleuter. De aankledng is nog best aardig en het drakengevecht op het einde ook, maar het einde slaat nergens op. *½

Dungeons & Dragons: Wrath of the Dragon God (Gerry Lively, 2005)
Leuker en beter dan het eerste deel. Het verhaal is tenminste redelijk fatsoenlijk uitgewerkt, het acteerwerk van de nobody's is een stuk beter dan het geschmier van de cast van de eerste film. Alleen de special effects laten nog wat te wensen over. **½
  vrijdag 25 november 2005 @ 14:47:26 #259
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_32567235
Gisteren in de sneak:
Just Like Heaven
De zoveelste film in het rijtje "Freaky Friday", wederom van de zelfde makers. Maar tegen m`n verwachting in was t toch een amusante film. Geen hoogstaande cinema, maar goed genoeg voor een vermakelijk avondje. Het verhaal is wel erg standaard en er worden een hoop cliches afgewerkt, maar gelukkig op een leuke manier. De hoofdrollen die worden neer gezet door Rheese Witherspoon en Mark Ruffalo zijn beide goede acteerprestaties, de humor is erg leuk en hij duurt gelukkig niet te lang waardoor ie niet gaat vervelen en dus interessant blijft.
Een speciale melding is trouwens wel op z`n plaats voor Jon "Napoleon Dynamite" Heder. Wat is die gast droog

IMDB Cijfer: 6,9/10
Mijn Cijfer: 7,0/10
pi_32567737
Vanmorgen de PV bijgewoond
Hustle & Flow

DJay, a streetwise Memphis hustler tries to find a voice and realize his long-buried dreams. Though DJay has always had a way with words, that gift has long been misused; this philosopher-hustler lives a dead-end life at the fringes of society. Anything more feels out of reach. Still, DJay wonders what happened to all the big dreams he had for his life. A chance encounter with an old friend, Key, a sound engineer who has always wanted to make it in the music business, spurs DJay: if he's ever going to make his mark, it has to happen now. He begins to write down his freestyle raps--his flow--and the two team up with Shelby, a church musician with a beat machine, to lay down bass-thumping crunk tracks. DJay's metamorphosis affects his entire house, as the women in his life--Shug and Nola--find ways to contribute to the creative process. With the impending visit to Memphis of hometown platinum-selling rapper Skinny Black, DJay has to make one last hustle if he's ever going to flow.

Een goeie film, ik was eerst bang dat dit zo'n typische gangster 50cent achtige film zou zijn, maar daar bleek ik gelukkig compleet naast te zitten, het verhaal is gewoon goed en wordt zeker goed gespeeld, de muziek/rap nummers geven een lekkere flow aan het geheel, kortom een goeie film

Review verschijnt rond 1 December...
tevens ook de release datum.
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:26:57 #261
18008 hornage
FOK! Movie Trivia-Prijsmeester
pi_32568393
Solyaris
In het rijtje scifi films die je ooit gezien heb moeten hebben gisteravond deze gezien. Ik had zondagmiddag in brakke staat al geprobeerd om deze te zien maar na een half uur was ik in slaap gevallen. Deze film leek weer een begin te hebben net zoals 2001 had. Nu was ik vorige week niet al te vrolijk over deze film dus was bang dat deze film ook weer een flop zou worden. Gisteravond dus opnieuw begonnen te kijken en gelukkig begon de film na een drie kwartier tot een uur echt te lopen. Vanaf het moment dat onze hoofdpersoon op dat space station komt is het duidelijk waarom we hier met een klassieker te maken hebben. De situaties en acteerwerk zijn echt super. Je voelt echt mee met de persoon en de liefde die hij voelt voor zijn vrouw die opeens terug uit de dood is, is echt te voelen.
Sommige dingen waren wel wat vaag en het trage begin vind ik echt een minpunt, hierdoor gaat mijn waardering toch een stuk naar beneden. Ik blijf dan hangen op een 7,5.
Test je filmkennis! Speel mee met FOK! Movie Trivia en win prijzen!
  vrijdag 25 november 2005 @ 15:36:30 #262
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_32568705
Gisteren waren we een kwartier te laat voor A History of Violence, en dus ben ik voor de vierde keer naarBroken Flowers geweest. .
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  vrijdag 25 november 2005 @ 22:05:27 #263
67663 fractalis
we (all) search
pi_32580685
quote:
Op vrijdag 25 november 2005 15:36 schreef Sai het volgende:
Gisteren waren we een kwartier te laat voor A History of Violence, en dus ben ik voor de vierde keer naarBroken Flowers geweest. .
Geweldig toffe film indeed, gisteren ook gezien.
Reprogram. Restructure. Resistance is futile. You will be assimilated.
pi_32582765
The English Patient
Voor het eerst gezien vandaag en ik vond hem prachtig en tragisch, mooie beelden, prachtig acteerwerk, het hele verhaal vond ik heel erg mooi uitgewerkt. Ik zou hem een 8,5 geven, omdat hij wel een klein beetje aan de te lange kant is.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_32584007
THE ISLAND

INVASION OF THE BODYSNATCHERS
THE CLONUS HORROR
1984
DARK CITY
THE MATRIX
THE ISLAND

pi_32585801
She Hate Me

Wat een film
verhaal gaat helemaal nergens over, wel leuk uitgewerkt verder met wat leuke imitaties uit andere films. o.a godfather. Lichtelijk hoogtepuntje van de film is toch weer Monica Bellucci
pi_32586659
LIBIDO

Een erg vroege ('65) giallo en een uitstekende!

Een man met een jeugdtrauma keert terug naar het ouderlijk huis waar hij het heeft opgelopen nadat hij zijn vader moorden heeft zien plegen en daarna zelfmoord heeft gepleegd.

Samen met vrienden vermoed hij na een poosje dat zijn vader nog wel eens in leven zou kunnen zijn, maar er is meer... véél meer.

Ik kan maar één minpuntje vinden en dat is dat de CARNIVAL OF SOULS 'achtige orgelscore soms wat 'overdone' is

Een nogal zeldzame film die nodig op dvd uitgebr8 moét worden

zaterdag 26 november 2005 @ 03:52:32 #268
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_32588041
36 Quai des Orfèvres

Een echte originele Franse politiefilm met actie en vooral drama. Als er ooit een Amerikaanse remake komt, dan a.u.b. met De Niro en Pacino. Zou het daardoor beter worden: Nee!
Franse films kun je niet verbeteren. De geschiedenis bewijst het.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  zaterdag 26 november 2005 @ 06:49:36 #269
46375 Sai
vindt je een kutwijf.
pi_32588894
Je zou denken dat Slackers iets te maken heeft met het erg goede Slacker, je zou denken dat iets waar Jason Schwartzman in speelt toch wel een béétje kwaliteit zou hebben, je zou denken dat wansmaak best grappig is. Wrong on all accounts. 3+.
O+ Audrey O+ (en, in iets mindere mate, O+ Gene Tierney O+)
  zaterdag 26 november 2005 @ 12:24:44 #270
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_32592024
8 femmes (2002)

Aan de hand van het plot en de titel heb ik altijd gedacht, dat het een oude wijfen film was. Maar tot mijn verbazing werd ik gisternacht getrakteerd op een hele leuke, verfrissende, bijna Ameliesque film. Dat enkele van die Francaises er zeer leuk uitzien, (Virginie Ledoyen ,Emmanuelle Béart ) maakte de film nog plezanter om te kijken.
cijfer: 9

* herinnert zich het spreekwoord: Never judge a book by its cover

[ Bericht 3% gewijzigd door Lonewolf2003 op 26-11-2005 12:32:13 ]
pi_32593705
LES EXPERIENCES EROTIQUES DE FRANKENSTEIN

THE EROTIC RITES OF FRANKENSTEIN/THE CURSE OF FRANKENSTEIN/THE EROTIC ADVENTURES OF FRANKENSTEIN/LA MALDICION DE FRANKENSTEIN

Leuke Franco twist van het bekende verhaal. Veel bloot, torture en geschifte figuren. Je moet er van houden

pi_32593924
Mighty Aphrodite

WA en HBC willen een kind, maar niet zelf maken. ze adopteren een jongen. WA gaat op zoek naar de biologische moeder en ontdekt dat die in de sex-bizz zit.
omdat m dat niet bevalt, probeert hij haar leven te beinvloeden en te verbeteren.

verrassend leuke film, te meer omdat eigenlijk de hele entourage niet aangenaam is. die griekse tragedie-toestand er doorheen maakt t minder soepel dan t is.
bovendien zijn de teksten die MS heeft nogal overdreven banaal/puberaal.
maar toch heb ik me vermaakt. toch de onderhuidse kwaliteit van WA.
pi_32595644
Lord of War

Het verhaal volgt Orlov, een ukrainse man, tijdens zijn "carriere" als wapenhandelaar in diverse gebieden waar oorlog en moord normaal zijn. De film laat op een goed tempo zien in wat voor gebieden en met welke landen hij zaken deed, gebaseerd op ware gebeurtenissen. De soms confronterende beelden van kinderen met grote geweren geven je een apart (soms rot) gevoel, maar aan de andere kant ging ik Cage, die goed in zijn rol zit, toch niet zien als de badguy.
Where facts are few, experts are many.
pi_32595966
FAUST

Maar dan op de Jan Svankmajer manier. Dwz een erg losse adaptatie op het bekende boek met weinig dialoog, surrealistische situaties zoals bv een man die een brood openbreekt en een ei vind wat helemaal leeg is, balletdanseressen die het podium afdansen en op een boerderij verder dansen terwijl ze het gras aanharken en lifesize marionetten in een nachtmerrieachtig poppentheater met een heel eigen wil.

Mensen bekend met Svankmajer verbaasd dit waarschijnlijk niets, een 'maagd' zal dit met open mond bekijken

Niet zo leuk als OTESANEK maar onvergetelijk

pi_32598572
Vanochtend naar Harry Potter & the goblet of fire geweest, en ik was blij verrast met de inhoud van de film. Ondanks dat ik niet de directe doelgroep van de film ben (het gehele stuk over het bal ging nogal aan mij voorbij) heb ik mij fantastisch vermaakt.

Goed ook dat ze niet nogmaals de zaken uit deel 1 en 2, zoals de bewegende trappen, de pratende schilderijen e.d. toelichten, maar dat ze heel subtiel zijn verwerkt in het geheel waardoor het wel meer het HP gevoel krijgt, maar zonder een deja-vu gevoel.

Verder zaten er goede intense stukken in, afgewisseld met wat magie-humor. Helemaal ok!
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')